Veikkauksia

uusista kohteista?

Lehdissä on ollut paljon juttua, että Blue1n avaa ensi vuonna 5 tai 6 uutta kohdetta. Mitä veikkaatte, mitkä ovat ne kohteet?
Lennot Venäjälle on tarkoitus aloittaa vasta 2008 ja Salzburg/Geneve tulevana talvena taitavat olla pelkkiä charttereita.

Omat veikkaukseni ovat ainakin Malaga(tai Alicante), Madrid, Milano. Ehkä jokin Puolassa tai muualla Itä-Euroopassa...
Kun Finnair on aloittamassa lennot Lissaboniin, niin tuskin Blue1 tunkee heti samalle reitille, joten oma veikkaukseni voisi olla ennemminkin Faro, jossa suomalaisilla on suurenevissa määrissä loma-asuntoja.

11

1430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pulu1

      En usko Malagaan, Madridiin, Alicanteen tai Faroon Blue1:n uusina reittikohteina. Malagaan lentää jo Finnair lomalennot ja Air Finland. Madrid on liian ohut reitti ja Faro ja Alicante liian chartermaisia kohteita.

      Uskon, että uudet kohteet löytyvät Keski-Euroopasta. Seuraavat ovat vohvoilla: Wien, Milano, Praha sekä yhteistyössä LH:n kanssa Frankfurt ja München.

      • ...

        Muistaakseni se oli Kauppalehdessä taannoin, jossa oli Wentjärven haastattelu, ja kirjoitettiin, että uudet kohteet tulevat olemaan mm. Espanjassa ja Italiassa.

        Praha on varmasti hyvä ehdokas, varsinkin kun Sterling häpyi reitiltä.


      • española
        ... kirjoitti:

        Muistaakseni se oli Kauppalehdessä taannoin, jossa oli Wentjärven haastattelu, ja kirjoitettiin, että uudet kohteet tulevat olemaan mm. Espanjassa ja Italiassa.

        Praha on varmasti hyvä ehdokas, varsinkin kun Sterling häpyi reitiltä.

        Kauppalehdessä tosiaan mainittiin uusista kohteista niin, että Espanjaan olisi tulossa useampikin kohde ja taidettiin mainita myös Portugali. Málagan lentoihin lisäkilpailu olisi tervetullutta, tällä hetkellä lennot sinne ovat kalliita Barcelonan lentoihin verrattuna. Madrid on mun suosikkikohteeni Espanjassa, joten toivottavasti Blue1 aloittaa reitin myös sinne!


      • kuulin kaverilta...
        española kirjoitti:

        Kauppalehdessä tosiaan mainittiin uusista kohteista niin, että Espanjaan olisi tulossa useampikin kohde ja taidettiin mainita myös Portugali. Málagan lentoihin lisäkilpailu olisi tervetullutta, tällä hetkellä lennot sinne ovat kalliita Barcelonan lentoihin verrattuna. Madrid on mun suosikkikohteeni Espanjassa, joten toivottavasti Blue1 aloittaa reitin myös sinne!

        Että md 90 koneet olleet niin susia ja pahoja pettymyksiä jatkuvine vikoineen, että niitä ei nyt halutakaan lisää. Uusien kohteiden avaaminen voi siis viivästyä paljonkin. Ellei Sas sitten pakota, että ne koneet on otettava, kun niin on sovittukin. Hyvä diili sassille päästä eroon koneista, joilla itse lentänyt 90 luvun alkupuolella. Kauheita saastuttajia tosin, ei pitäisi nykypäivänä enää sallia moisia.


      • kauheita saastuttajia?
        kuulin kaverilta... kirjoitti:

        Että md 90 koneet olleet niin susia ja pahoja pettymyksiä jatkuvine vikoineen, että niitä ei nyt halutakaan lisää. Uusien kohteiden avaaminen voi siis viivästyä paljonkin. Ellei Sas sitten pakota, että ne koneet on otettava, kun niin on sovittukin. Hyvä diili sassille päästä eroon koneista, joilla itse lentänyt 90 luvun alkupuolella. Kauheita saastuttajia tosin, ei pitäisi nykypäivänä enää sallia moisia.

        Mitkäs moottorit MD-90 -koneissa onkaan? No IAE V2500 eli sama moottorityyppi, joka on CFM56:n lisäksi käytössä Airbus A320:ssa.

        Voi tätä asiantuntemuksen korkeaa tasoa suomi24.fi:ssä. No, kaikki koneethan ovat näiden "asiantuntijoiden" mukaan ihan paskoja.


      • mimmi1
        kuulin kaverilta... kirjoitti:

        Että md 90 koneet olleet niin susia ja pahoja pettymyksiä jatkuvine vikoineen, että niitä ei nyt halutakaan lisää. Uusien kohteiden avaaminen voi siis viivästyä paljonkin. Ellei Sas sitten pakota, että ne koneet on otettava, kun niin on sovittukin. Hyvä diili sassille päästä eroon koneista, joilla itse lentänyt 90 luvun alkupuolella. Kauheita saastuttajia tosin, ei pitäisi nykypäivänä enää sallia moisia.

        Vai että oikein kaverilta kuuulit! Katsotaan vain, niin syksyllä on lisää koneita laivastossa eikä tosiaankaan siksi, että emoyhtiö näin vaatisi...


      • pettynyt emo
        kuulin kaverilta... kirjoitti:

        Että md 90 koneet olleet niin susia ja pahoja pettymyksiä jatkuvine vikoineen, että niitä ei nyt halutakaan lisää. Uusien kohteiden avaaminen voi siis viivästyä paljonkin. Ellei Sas sitten pakota, että ne koneet on otettava, kun niin on sovittukin. Hyvä diili sassille päästä eroon koneista, joilla itse lentänyt 90 luvun alkupuolella. Kauheita saastuttajia tosin, ei pitäisi nykypäivänä enää sallia moisia.

        Totta se valitettavasti on, että uusien koneiden kanssa on ko ongelma. Yhtiö rekrytoinut liikaa emoja ja vaikka heitä on lähtenyt kasapäin muihin yhtiöihin, eivät läheskään kaikki silti saa lentää vielä täyspäiväisesti vaikka ovat kesäkuusta asti kärsivällisesti odotelleet.
        Nyt Blue 1 on tajunnut tilanteen ja enää ei uusia rekrytoida, rekry ilmo on otettu kotisivulta pois.
        Silti alkaa maku mennä, kun luvattiin kokopäivätöitä ja sama piina vaan jatkuu edelleen, eikä lohtua näkyvissä... :(


      • heioikeesti
        pettynyt emo kirjoitti:

        Totta se valitettavasti on, että uusien koneiden kanssa on ko ongelma. Yhtiö rekrytoinut liikaa emoja ja vaikka heitä on lähtenyt kasapäin muihin yhtiöihin, eivät läheskään kaikki silti saa lentää vielä täyspäiväisesti vaikka ovat kesäkuusta asti kärsivällisesti odotelleet.
        Nyt Blue 1 on tajunnut tilanteen ja enää ei uusia rekrytoida, rekry ilmo on otettu kotisivulta pois.
        Silti alkaa maku mennä, kun luvattiin kokopäivätöitä ja sama piina vaan jatkuu edelleen, eikä lohtua näkyvissä... :(

        Pistäpä faktat pöytään kuka sulle on luvannut täydet tunnit. Nimittäin työsuojeluihmisenä voin sanoa, että suullinen lupaus on yhtä pitävä kuin kirjallinenkin. Taidat itse ja niin minäkin kuitenkin tietää, ettei teille luvattu mitään. Päinvastoin, nimenomaan sanottiin, ettei tunteja olisi pitkään aikaan. Ja jos todella olet noin pettynyt niin vaihda firmaa jos kerran ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella.


      • toinen pettynyt
        heioikeesti kirjoitti:

        Pistäpä faktat pöytään kuka sulle on luvannut täydet tunnit. Nimittäin työsuojeluihmisenä voin sanoa, että suullinen lupaus on yhtä pitävä kuin kirjallinenkin. Taidat itse ja niin minäkin kuitenkin tietää, ettei teille luvattu mitään. Päinvastoin, nimenomaan sanottiin, ettei tunteja olisi pitkään aikaan. Ja jos todella olet noin pettynyt niin vaihda firmaa jos kerran ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella.

        Itse olen myös viime kesästä asti odotellut kokopäivätöitä. Heti kurssin alusta saakka kerrottiin kuinka meille riittää töitä niin paljon kuin jaksaa tehdä. Ja että hirvee pula emoista näiden uusien koneiden takia... mutta ei töitä ole näkynyt vaikka puhetta niistä on riittänyt. Firmasta pidän ja odottelen parempaa tulevaisuutta meidän "uusien" emojen kohdalle. Enkä usko että aidan toisella puolella on ruoho yhtään vihreämpää, päinvastoin. Ikävintä tässä kuitenkin on kaikki tyhjät lupaukset... :(


      • vakituinen kokopäivätyö
        toinen pettynyt kirjoitti:

        Itse olen myös viime kesästä asti odotellut kokopäivätöitä. Heti kurssin alusta saakka kerrottiin kuinka meille riittää töitä niin paljon kuin jaksaa tehdä. Ja että hirvee pula emoista näiden uusien koneiden takia... mutta ei töitä ole näkynyt vaikka puhetta niistä on riittänyt. Firmasta pidän ja odottelen parempaa tulevaisuutta meidän "uusien" emojen kohdalle. Enkä usko että aidan toisella puolella on ruoho yhtään vihreämpää, päinvastoin. Ikävintä tässä kuitenkin on kaikki tyhjät lupaukset... :(

        Moni jätti sen takia toisen työnsä kun tällainen lupaus annettiin suullisesti!!!! En halua nimiä mainita, mutta eräällä henkilöllä on hallussaan myös sähköpostilupaus asiasta. Mutta kun firman asiat ei etene, niin ei. Uusia koneita ja reittejä ei kuulu, niin ei tarvita työntekijöitäkään. Firma on myöntänyt, että on laskenut henkilökuntatarpeensa väärin, mutta mitä se auttaa??? Itse hain Finnairille syksyllä, mutta valitettavasti en päässyt. Aion kyllä hakea uudelleenkin sillä ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella kaikin tavoin!!!


    • Sika-Herkko

      Vahva huhu kertoo loppuvuodesta avattavan Helsinki-Kotka -reitin avauksesta. Operoidaan A380 -koneella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe