Itselläni on Bemari vuodesta 1999 ja merkistä pidän. Uskomaton on kuitenkin uusimmasta Motorradista poimittu vikalista, joka K 1200 S:ää on Martin Bauer -nimisellä omistajalla kohdannut. On varmasti pistänyt merkkiuskollisuuden vähintäinkin koetukselle.
Tunnettua on, että vuosimalli 2005 tuli pahasti keskeneräisenä markkinoille. Tässä käännös:
"Maaliskuusta 2005 alkaen olen ollut ihastunut K 1200 S -kuljettaja. Senjälkeen olen ajanut vajaa 24 000 km. Ajo-ominaisuuksia pidän erinomaisina..Vielä koskaan en ole tuntenut oloani moottoripyörällä niin tuvalliseksi kaikilla teillä autobaanasta pienimmille kyläteille saakka.
Lisäksi pyörässä on ääimmäisen hyvät jarrut, jotka ihastuttavat minua yhä uudelleen ja kiitos ABS:ien rentoudun nopeasti kriittisienkin tilanteiden jälkeen.
Nyt epämiellyttäviin puoliin:
6000 km jälkeen pomppi viitosvaihde yhä useammin pois päältä.Nurnbergin jälleenmyyjän kanssa sovittiin, että talven 2005/2006 aikana vaihdetaan koko vaihdelaatikko.
Lokakuussa 2005 oli 10 000 km huollon aika. Öljynvaihdossa löydettiin metallilastuja pohjamutterista. Syyksi epäiltiin kytkintä. TÄLLÖIN VAIHDETTIIN UUSI KYTKIN JA VAIHDELAATIKKO.
Viikkoa myöhemmin alkoi moottorista kuulua laahaavaa ääntä.NYT VAIHDETTIIN ÖLJYPUMPPU UUTEEN. Kun hain pyörää, minulle ilmoitettiin, että myös TAKA-AKSELI OLI VAIHDETTU, koska se ei kuulostanut pyöritettäessä normaalilta.
Noin 13 000 km ajon jälkeen kuului joutokäynnillä rahisevaa ääntä nokkaketjusta, joka ääni hävisi moottorin lämmettyä. Mitä lähemmäksi 20 000 km merkkipaalu saapui, sitä kovemmaksi meteli yltyi. Lopuksi ääni kuului vielä 3000 rpm kierrosluvullakin.
Vaihdeilmaisin ei toiminut enää kunnolla ( oikeastaan ei toiminut enää toisen vaihdelaatikon laiton jälkeen). Kytkimestä kuului valoristeyslähdöissä rahiseva ääni. Heinäkuun 2005 lopussa vein pyörän näine vikoineen 20 000 km huoltoon. Siellä ASENNETTIIN UUSI VAIHDEILMAISIN. UUSI NOKKAKETJUNKIRISTIN ei poistanut ääntä. Eivät myöskään UUDET LIUKUKISKOT. UUSI NOKKAKETJU rauhoitti sitten tilanteen.
K 1200 sai myös taas UUDEN KYTKIMEN, KUN VANHAT OIREET PALASIVAT.
Vain 200 km ajon jälkeen JUMIUTUI VAIHDELAATIKKO TOTAALISESTI. Vaihteet sai sisään vain väkivallalla. Korjaamopäällikkö sanoi, että VAIHDELAATIKKO ON ENTINEN. SE VAIHDETTIIN TAAS UUTEEN. Vain 1500 km ajon jälkeen hyppäsi kolmonen kiihdytyksessä päältä. Pyörä seisoi jälleenmyyjän korjaamossa viikon, ennenkuin BMW Munchen antoi luvan UUDEN VAIHDELAATIKON ASENNUKSEEN. Silloin sanottiin, että toimitusaika uudelle laatikolle on kolme viikkoa.
Silloin hain pyöräni korjaamolta ja ajelin ilman kolmosvaihdetta.
BMW Muncenistä minulle todettiin, että en osaa vaihtaa kunnolla. Ajan kuitenkin 28:tta vuotta moottoripyörää ja koskaan ennen ei minulta ole mennyt vaihdelaatikko rikki.
Yhteenvetoni: K 1200 S on mahtava moottoripyörä. Tosin BMW olisi saanut rakentaa moottorin ja takapyörän välille 10 kg enemmän rautaa, joka pystyisi siirtämään 167 hevosvoiman tehon. Lupasihan BMW-mainoskin: "Face the power". "
Huh huh mikä vikalista!
13
11263
Vastaukset
- tulee olemaan
kun tehdään alihankintoina kaikki. Toisaalta. BMW ei voi kun syyttää itseään. Onneksi suomaalaiset ei osaa tehdä itse edes moottoripyöriä. Hyvin joutaa rakentaa ne kännykät jossain ambomaassa. Itse en ole koskaan omistanut kännykkää, enkä osta. Hyviä moottoripyöriä ei tule enää kohta japanistakaan, koska ei voi tehdä öljyjä jotka voitelee "oikein" jos kone ja laatikko samoilla litkuilla. Mutta tätä tämä maailma nyt vaan on. Itse en usko noihin "ihmepinnotteisiin" joita vaihteiston rattaissa tullaan enemmän ja enemmän käyttämään. Ehkä viherpiipertäjäpaskat lopulta sitten voittavat. Ostanko hevosen? Mutta sekin tekee metaania ilmaan piereskellessään. Saatana ;-) 90 vuotiaat sijoittajatätit päättää kaikesta vaikka ei parhaallakaan teknoligialla elä satavuotiaaksi ;-)) jotain lohtua sentään..
- Hondisti
No, eipä tuosta voi syyttää kuin itseään. Eikä noiden tietojen pitäisi yllättää ketään Olisi ostanut kunnollisen moottoripyörä (siis japanilaisen). Euroopassa ei ole koskaan valmistettu ensimmäistäkään moottoripyöräksi luokiteltavaa laitetta, pelkkää rautaromua vain.
- bemaristiko?
No huhhuh.. Olen tässä jo pidempään harkinnut siirtyä japseista tuonne bemari osastolle ja nimenomaan K 1200 S olisi kiikarissa. Vähän pistää miettimään.
Olen kuullut aiemminkin huhuja kytkinongelmista ko. mallissa, mutta onko tietoa kuinka -06 malliset pelailleet?
Pyörähän on todellakin aivan loistava ajo-ominaisuuksiltaan, enkä epäile hetkeäkään etteikö tehdas moiselle lapsentaudille hoitoa keksisi.- huhuja!
"Olen kuullut aiemminkin huhuja..."
No, noitahan kuulee aina. Japsipiireissä kuulee mitä ihmeellisimpiä huhuja ja "faktoja" kaikista "ei-oikeista"-pyöristä.
Harikkapiireissä kuulee samoin....
Eli mitä me näistä opimme?
Emme yhtään mitään!
Aina löytyy paskanjauhajia varsinkin näille nettipalstoille joissa kukin saa/voi esiintyä milloin minkäkin alan erikoistuntijana ja piiloutua minkä tahansa nimimerkin taa ja sitten taas häipyä...
Noin se vaan menee! - bemaristiko?
huhuja! kirjoitti:
"Olen kuullut aiemminkin huhuja..."
No, noitahan kuulee aina. Japsipiireissä kuulee mitä ihmeellisimpiä huhuja ja "faktoja" kaikista "ei-oikeista"-pyöristä.
Harikkapiireissä kuulee samoin....
Eli mitä me näistä opimme?
Emme yhtään mitään!
Aina löytyy paskanjauhajia varsinkin näille nettipalstoille joissa kukin saa/voi esiintyä milloin minkäkin alan erikoistuntijana ja piiloutua minkä tahansa nimimerkin taa ja sitten taas häipyä...
Noin se vaan menee!No niin. HUHUJA! Esim. tällä keksukstelupalstalla on aiemminkin puhuttu ko. mallin mahdollisista kytkinongelmista. Parilla muullakin palstalla on ollut jotain tämän suuntaisia viitteitä. Ne ovat mielestäni huhuja,kun en voi niiden todenperäisyyttä tarkastaa.
Kirjoittajat ovat esiintyneet ko.mallin omistajina tai ainakin oireilleella pyörällä ajaneina. Yleensä on etsitty syytä/kokemuksia muilta asiaan. Ei niinkään siihen, onko BMW vai Yamaha paska. Että se "japsipiireistä" ja "ei oikeista" pyöristä.
- r1150r
...han olisi tai sitten ei. Tällaisten sattuneiden perusteella ei kuitenkaan kannata tehdä kovinkaan pitkälle meneviä johtopäätöksiä mistään asiasta.
Pilkkakirveet tosin kyttäävät juuri tällaisia juttuja... - Reiman
Tässä samaisesta Motorradista käännös Andreas Quast -nimisen herran käyttökokemuksista:
" Minulla on BMW K 1200 S, valmistettu syyskuussa 2004. Mittarilukema on nyt 21 000 km. Siitä lähtien kun olen pyörän omistanut, on kytkin vaihdettu kolme kertaa, vaihdelaatikko kerran, kertaalleen on vaihdettu myös koko etuhaarukka (hiusmurtumia) ja etujarru.
Nokkaketjun korjaus odottaa vielä. Tilanteen huippu on, että BMW tarvitsi vaihdelaatikon vaihtoon odotusaika mukaanlukien yhteensä 6 viikkoa. Anteeksipyyntöä BMW Muncheniltä odotan vielä tänäkin päivänä. Valitettavasti, kuten näette, minulla ei ole positiivista kerrottavaa. Varmasti moottoripyörällä on etunsakin, jotka kuitenkin ovat yksiselitteisesti vähemmistöosa."
Mielestäni tämä teksti kertoo ainakin sen, että vuosimallin 2005 K 1200 S on käytettynä todella riskaabeli ostos.
Motorradin kestotestin mukaan 2006-mallinen on aivan toista laatuluokkaa. Kestotestiyksilökin selvisi aika hyvin urakastaan, vaikka oli valnmistettu ilmeisesti kesällä 2005. No jaa, kytkin jouduttiin siitäkin heti uutena vaihtamaan.
"Ässän" heikot kohdat ovat: luistava kytkin, takerteleva ja äänekäs vaihteisto sekä huono nokkaketjun kiristin.
Summa summarum: 2006 ja uudempi Ässä kelpaisi minulle erinomaisesti, vanhempaan en sotkeudu.- bemaristiko?
Onko tietoa tai selviääkö testistä,onko S:ssä hydraulinen nokkaketjunkiristin?
Minulla oli joskus CBR:ssä sama ongelma. Kiristin olisi pitänyt vaihtaa 5-10 tkm:n välein, jos ei huvittanut kuunnella kilkatusta tyhjäkäynnillä. Sinänsä vika ei ainakaan Hondassa ollut vaaraksi.
- kysyn...
Mikä Motorrad-lehden numero on kyseessä?
Hankin lehden koska haluan lukea alkuperäisen artikkelin.- Reiman
Ässässä on hydrauinen nokkaketjunkiristin, joka siis toimii öljynpaineella. Heti käynnistyksen jälkeen öljynpaine ei riitä kiristämään ketjua kunnolla ja se ilmenee ääntelynä. Tehtaan mukaan ääni on kuitenkin vaaraton.
Artikkelin käännetyt tekstit löytyvät uusimmasta Motorradista 24/2006 sivulta 60.
Koko Ässän kehitystyön huhutaan olleen hiukan tuulinen. Insinöörit suunnittelivat moottorin hypersportiin, vähän niinkuin Gixxerin haastajaksi. Rungoksi suunniteltiin lyhytakselivälinen ja ketjuvetoinen kompakti alumiiniteos.
Tässä vaiheessa markkinointiosasto ilmoitti, että "hypersporttia" ei saada kaupaksi tarvittavia määriä. Niinpä markkinamiehet vaativat siihen "asiakkaiden toivomuksesta kardaanivedon ja kunnon tilat myös matkustajalle".
Ja nämähän muutokset sitten tehtiin ja tulos on sporttourer, jossa on alunperin sporttiin tehty kevytrakenteinen kone.
Sama markkinointiosasto kuulemma myös vaati, että pyörä on oltava myynnissä jo alkukaudesta 2005, vaikka se ei ollut vielä valmis.
Tulos on sitten luettavissa noissa käännetyissä omistajien kokemuksissa. - tuotekehittelyn
Reiman kirjoitti:
Ässässä on hydrauinen nokkaketjunkiristin, joka siis toimii öljynpaineella. Heti käynnistyksen jälkeen öljynpaine ei riitä kiristämään ketjua kunnolla ja se ilmenee ääntelynä. Tehtaan mukaan ääni on kuitenkin vaaraton.
Artikkelin käännetyt tekstit löytyvät uusimmasta Motorradista 24/2006 sivulta 60.
Koko Ässän kehitystyön huhutaan olleen hiukan tuulinen. Insinöörit suunnittelivat moottorin hypersportiin, vähän niinkuin Gixxerin haastajaksi. Rungoksi suunniteltiin lyhytakselivälinen ja ketjuvetoinen kompakti alumiiniteos.
Tässä vaiheessa markkinointiosasto ilmoitti, että "hypersporttia" ei saada kaupaksi tarvittavia määriä. Niinpä markkinamiehet vaativat siihen "asiakkaiden toivomuksesta kardaanivedon ja kunnon tilat myös matkustajalle".
Ja nämähän muutokset sitten tehtiin ja tulos on sporttourer, jossa on alunperin sporttiin tehty kevytrakenteinen kone.
Sama markkinointiosasto kuulemma myös vaati, että pyörä on oltava myynnissä jo alkukaudesta 2005, vaikka se ei ollut vielä valmis.
Tulos on sitten luettavissa noissa käännetyissä omistajien kokemuksissa.Nykymaailmassa uuden ostaja maksaa tuotekehittelyn. Niin autoissa, motoissa, kännyköissä ja missä vain. Tähän on Bemarillakin tultu ainakin joidenkin mallien osalta.
- aina!
tuotekehittelyn kirjoitti:
Nykymaailmassa uuden ostaja maksaa tuotekehittelyn. Niin autoissa, motoissa, kännyköissä ja missä vain. Tähän on Bemarillakin tultu ainakin joidenkin mallien osalta.
Ei tähän ole pelkästään nykymaailmassa tultu; kuluttaja (ostaja) maksaa tuotekehittelyn, verot, voitot yms AINA!
Kukaan valmistaja tai tuottaja niitä ei maksa!
Näin se vaa menee - oli kyseessä honda, kawa, harley, bmw tai mikä merkki muu hyvänsä!
- Huolestunut -74
Autopuolelta kaikki ikävä saapunut pyöräpuolelle.
Itsellä vanhempaa vuosikertaa oelva bmw pyörä joka saa vähäiset vikansa anteeksi 16 ikänsä takia....
Kaameaa roskaa olleet autot noin 3 vuoden jälkeen, ilman takuuta ei ole mitään järkeä moista pitää.
Tiedän tämän kun samalla korjaamolla on myös autojen lisäksi bmw huolto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384248- 892059
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152041Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi641699Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541482Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1361452VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1021352- 741256
- 981191
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181080