eli mul on aika suuri ongelma.keskiarvo jotain 8,5 reippaasti ja jaksan opiskella(pystyn pakottaa itteni päntttäämään)vaikka usein tuntuu evvk!!!nii ja koht yhteishaku,enkä tiiä mihi haen nyt peruskoulusta!!millasta lukios on?ihan hulluuko?mitä eri lukioit on esim hesas?kertokaa omista lukioistanne.ja vielä,että mitkä ammatit on sellasii jotka vaatis lukion?onks se niin tärkee,mitä kaikki hösöttää....oon miettiny kyl vähä ittelleni myös ammatillista puolta kans.........
lukiosta?!mihin tarvii?
7
5525
Vastaukset
- xex
Lukio antaa paremman pohjan jatkoopintoihin(ammattikorkeakoulu ja yliopisto),esim. paremman osaamisen matikassa, kielissä etc.
Ammatteja joihin vaaditaan lukiota ovat mm. lääkäri, opettaja, asianaja, lentäjä, poliisi yms.
Tai no ei suorastaan vaadita, mutta ilman melkeimpä mahdotonta valmistua ko. ammatteihin.- Susan
"Lukio antaa paremman pohjan jatkoopintoihin(ammattikorkeakoulu ja yliopisto),esim. paremman osaamisen matikassa, kielissä etc.
Ammatteja joihin vaaditaan lukiota ovat mm. lääkäri, opettaja, asianaja, lentäjä, poliisi yms.
Tai no ei suorastaan vaadita, mutta ilman melkeimpä mahdotonta valmistua ko. ammatteihin."
Halusin vain korjata sen, eli edellä mainittuihin ammatteihin voi hyvinkin valmistua ilman lukiopohjaista koulutusta. Se on täysin varmaa! Lääkäristä en tiedä, tai kyllähän nykyään sairaanhoitajat lukevat lääkäriksi. Asianajaksi, poliisiksi ja opettajaksi ainakin voi. Eli näihin ammatteihin pääsee ilman lukio koulutusta, jos vain tahtoa riittää. - mää
Susan kirjoitti:
"Lukio antaa paremman pohjan jatkoopintoihin(ammattikorkeakoulu ja yliopisto),esim. paremman osaamisen matikassa, kielissä etc.
Tai no ei suorastaan vaadita, mutta ilman melkeimpä mahdotonta valmistua ko. ammatteihin."
Halusin vain korjata sen, eli edellä mainittuihin ammatteihin voi hyvinkin valmistua ilman lukiopohjaista koulutusta. Se on täysin varmaa! Lääkäristä en tiedä, tai kyllähän nykyään sairaanhoitajat lukevat lääkäriksi. Asianajaksi, poliisiksi ja opettajaksi ainakin voi. Eli näihin ammatteihin pääsee ilman lukio koulutusta, jos vain tahtoa riittää.Kommenttia edelliselle mielipiteelle..Mutta on helpompi päästä suoraan lukiosta esim.lääkikseen,kun eka opiskella 3 v lähihoitajaksi,sieltä yli kome vuotta sairaanhoitajaksi ja sitten vasta yliopistoon.
Kiinnostaako sua mikään?siis ammattikoulussa ompelijaksi,kampaajaksi,ravintolapuolella,atk-asenmtajaksi tms??Tai kiinnostaako kaupallinen ala tai opiskelu lähihoitajaksi?
Jos joku vähän kiinnostaa,mutta kiinnostaa myös lukio:KÄY IHMEESSÄ MOLEMMAT YHTÄ AIKAA!Ei ole rankempaa ja suoriudut kahedsta koulusta neljässä vuodessa.
Jos nuista ei taas oikeen mikään kiinnosta,ni lukio on tietty hyvä vaihtoehto!Sieltä on hyvä jatkaa eteenpäin,varsinkin jos on edes kohtalaiset paperit.Tietty ei sitä hirveen helposi pääse yliopistoon esim.8 keskiarvolla (vaikkei ne keskiarvoa katokaan,mutta antaa se suuntaa),mutta pääsee sitä jatkaan muuallekin.
Lukiossa on silleen rentoo,että saa ite tehä lukujärjestyksensä yms!Se on vähän niinku jatkoa yläasteelle,mutta vapaami ilmapiiri...
Mitäs aiot tehdä? - xex
Susan kirjoitti:
Halusin vain korjata sen, eli edellä mainittuihin ammatteihin voi hyvinkin valmistua ilman lukiopohjaista koulutusta. Se on täysin varmaa! Lääkäristä en tiedä, tai kyllähän nykyään sairaanhoitajat lukevat lääkäriksi. Asianajaksi, poliisiksi ja opettajaksi ainakin voi. Eli näihin ammatteihin pääsee ilman lukio koulutusta, jos vain tahtoa riittää.ei suorastaan vaadita, mutta ilman on tehtävä moninverroin enemmän työtä.
- Jussi
Heippa,
itte pähkäilin saman ongelman kanssa 7 vuotta
sitten. K.a. oli 8,44 millä varmaan ois irronnu
paikka melkein mistä tahansa lukiosta. Mutta
kun ei sitten kiinnostanut pätkääkään istua
päivät pitkät pänttäämässä jotain asioita
teoriassa. Mieliaine yläasteella oli tekniset
työt, mistä sain vieläpä peruskoulun päätteeksi
stipendin.
Hain 1. vaihtoehtona amislukioon automatiikka-
linjalle. 2. Pelkkä amis (sama linja). 3.
Kuvataidelukio.
Äite oli vähän harmissaan kun tokana olin
pistäny amiksen kun varmaan sinne pääsis
helpommalla kun kuvislukioon. Mut parin
päivän päästä sanoi että teet mitä itse haluat,
en halua liikaa ohjailla.
Pääsin sitten amis-lukioon, mistä valmistuin
aika heikoilla arvosanoilla (olisi pitänyt
lukea enemmän). Olin armeijan jälkeen alan töissä
vuoden ja nyt opiskelen AMK:ssa ekaa vuotta.
No siis vaihtoehtoja on. Ja aina voi ruveta
kaduttamaan, niin on itellekkin välillä käyny.
Mutta tällä hetkellä oon suht tyytyväinen
tilanteeseeni.
Muista että tulevaisuus on ammattimiesten ja
-naisten. 15 vuoden sisällä työvoimaa siirtyy
eläkkeelle sellasta vauhtia että on ihme jos
ei töitä löydy osaaville ihmisille. - Juha
Heippa,
itte pähkäilin saman ongelman kanssa 7 vuotta
sitten. K.a. oli 8,44 millä varmaan ois irronnu
paikka melkein mistä tahansa lukiosta. Mutta
kun ei sitten kiinnostanut pätkääkään istua
päivät pitkät pänttäämässä jotain asioita
teoriassa. Mieliaine yläasteella oli tekniset
työt, mistä sain vieläpä peruskoulun päätteeksi
stipendin.
Hain 1. vaihtoehtona amislukioon automatiikka-
linjalle. 2. Pelkkä amis (sama linja). 3.
Kuvataidelukio.
Äite oli vähän harmissaan kun tokana olin
pistäny amiksen kun varmaan sinne pääsis
helpommalla kun kuvislukioon. Mut parin
päivän päästä sanoi että teet mitä itse haluat,
en halua liikaa ohjailla.
Pääsin sitten amis-lukioon, mistä valmistuin
aika heikoilla arvosanoilla (olisi pitänyt
lukea enemmän). Olin armeijan jälkeen alan töissä
vuoden ja nyt opiskelen AMK:ssa ekaa vuotta.
No siis vaihtoehtoja on. Ja aina voi ruveta
kaduttamaan, niin on itellekkin välillä käyny.
Mutta tällä hetkellä oon suht tyytyväinen
tilanteeseeni.
Muista että tulevaisuus on ammattimiesten ja
-naisten. 15 vuoden sisällä työvoimaa siirtyy
eläkkeelle sellasta vauhtia että on ihme jos
ei töitä löydy osaaville ihmisille.. - Anonyymi
Hei millaista oli kirjoittaa tämä alustus noin 20 vuotta sitten käytitkö tietokonetta muistatkl wtc iskut miltä tuntuu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi3152888Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä562655- 1201712
- 1181440
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461390Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://301283PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1491238- 691090
- 741079
- 701030