Miten säilytätte avattuja tölkkiruokia? Kuinka monta päivää Latz-purkki säilyy?
Tölkkiruoat
20
6144
Vastaukset
- jääkaapissa
laitan muovikannen päälle niitä sai joskus jonkun kissan purkkiruuan mukana.meillä menee noin vuorokaudessa purkki tyhjäksi( syötän lisänä raakaa lihaa ja muroja)
- Ottopotto
Pitääkö ruoka lämmittää kun sen ottaa jääkaapista vai syökö kissa mielellään kylmää ruokaa?
- toisinaan..........
Ottopotto kirjoitti:
Pitääkö ruoka lämmittää kun sen ottaa jääkaapista vai syökö kissa mielellään kylmää ruokaa?
ihan jääkaappi kylmänä joskus antavat lämmetä sen jonkin aikaa ja tulevat kupille uudestaan kun lämmennyt hieman .joskus otan ruokaa lämpenemään vähäksi aikaa ennen antamista....
- mikrossa
Ottopotto kirjoitti:
meillä nirsot kissat sai syömään, kun lämmitin aterian mikrossa. eläinlääkäri suositteli vinkkiä, sillä onhan hiiretkin lämmintä ruokaa luonnosssa, lämpöinen ruoka herättää aromit ja maut paremmin, ja houkuttelee kissan syömään.
lämmitän ihan vähän vain, ettei kielet pala ja huomio myös siihen että ruoka saattaa sisältä olla jopa kuumaa jo kun päälllinen kylmää, joten "sekoitan" välillä.
meillä tämä ei tosin ole tepsinyt joihinkin ruokiin, joita kumpikaan ei suostu syömään muutenkaan... :)
- ostanut
sitä parempaa latzia jossa lihaa 14%? itse sekoitan joskus vielä sekaan esim. naudanjauhelihaa ja hyvinpä maistuu.
- Ottopotto
Tällä hetkellä meneillään olevassa purkissa on 4% lihaa ja 4% maksaa... Onko niitä lihaisampiakin ruokia?
Kuinka usein Latzia, jossa on maksaa, saa syöttää? - nähähän
Ottopotto kirjoitti:
Tällä hetkellä meneillään olevassa purkissa on 4% lihaa ja 4% maksaa... Onko niitä lihaisampiakin ruokia?
Kuinka usein Latzia, jossa on maksaa, saa syöttää?marketti kissan ruuat eivät oikeasti edes ole kissanruokaa, koska kissahan on puhdas lihansyöjä ja marketti ruuat pitävät sisällään hirmuisen määrän viljaa ym turhuuksia ja epäterveellisyyksiä..
halvemmaksi ja terveellisemmäksi tulee, kun ostat lihatiskiltä lihaa.
ja eläinkauppojen ruuat pitävät sisällään vähintään noin 50% lihaa.. aika huima ero :)
ainakin kuiva ruoka olisi syytä ostaa eläinkaupasta, koska markettien kuivaruoka on yleensä syynä kissojen virtsatie sairauksiin.
tuo maksan määrä on niin pieni noissa purkeissa, ettei sitä varmaan voi liiaksi saada. - Ottopotto
nähähän kirjoitti:
marketti kissan ruuat eivät oikeasti edes ole kissanruokaa, koska kissahan on puhdas lihansyöjä ja marketti ruuat pitävät sisällään hirmuisen määrän viljaa ym turhuuksia ja epäterveellisyyksiä..
ja eläinkauppojen ruuat pitävät sisällään vähintään noin 50% lihaa.. aika huima ero :)
ainakin kuiva ruoka olisi syytä ostaa eläinkaupasta, koska markettien kuivaruoka on yleensä syynä kissojen virtsatie sairauksiin.
tuo maksan määrä on niin pieni noissa purkeissa, ettei sitä varmaan voi liiaksi saada.Kissalla on kahta eri kuivamuonaa eläinkaupasta. Kumpikaan ei maistu. Lisäksi olen tarjonnut raakaa paistia, sekään ei maistu. Ainoa mikä maistuu on kaupan Latz. Mikäs neuvoksi?
Marketista en kuivaruokaa osta ollenkaan. - ...
Ottopotto kirjoitti:
Kissalla on kahta eri kuivamuonaa eläinkaupasta. Kumpikaan ei maistu. Lisäksi olen tarjonnut raakaa paistia, sekään ei maistu. Ainoa mikä maistuu on kaupan Latz. Mikäs neuvoksi?
Marketista en kuivaruokaa osta ollenkaan.lisäile latzin joukkoon lihaa ja vaikka raksuja, josko oppisi syömään seasta.
kissa voi olla todella hankala ruokittava ja vaatii paljon sitkeyttä ihmiseltä :) älä siis anna periksi, vaan tarjoile sinnikkäästi ja koita juuri huijaamalla tai leikin avulla saada kissa syömään. kissalta voi mennä kuukausia ennenkuin alkaa uusi ruoka maistumaan kunnolla.
kun kissa pyytää ruokaa, anna sitä mitä tarjoilit aiemminkin, äläkä vaihda sitä herkkulatziin. vuorokauden kissan voi antaa paastotakin. jos vuorokausi on mennyt syömättä, eikä vieläkään maistu anna vähän latzia (sekoita joukkoon sitä lihaa) ja koita taas myöhemmin pelkkää lihaa.
koita liottaa raksut, menisikö niin?
oletko koittanut sydäntä? se on monen nirsonkin herkkua. maksaa, kanaa, kalaa, jauhelihaa..?
tarjoile ruoka huoneenlämpöisenä.
hae eläinkaupasta näytepusseja ruuista, josko löytyisi maistuvampi.
paisti eikä jauheliha meilläkään maistu, moni muu liha kyllä. - ........
nähähän kirjoitti:
marketti kissan ruuat eivät oikeasti edes ole kissanruokaa, koska kissahan on puhdas lihansyöjä ja marketti ruuat pitävät sisällään hirmuisen määrän viljaa ym turhuuksia ja epäterveellisyyksiä..
tuo maksan määrä on niin pieni noissa purkeissa, ettei sitä varmaan voi liiaksi saada.Ja siis tätähän ei kysytty edes tässä viestiketjussa. Jokainen tavallaan. Eivät ne kaupan kissanruoat mitään myrkkyä ole, kasvatettu monta tervettä, pitkäikäistä kissaa markettiruoilla. Pois tuollainen hössötys!
- miettinyt....
........ kirjoitti:
Ja siis tätähän ei kysytty edes tässä viestiketjussa. Jokainen tavallaan. Eivät ne kaupan kissanruoat mitään myrkkyä ole, kasvatettu monta tervettä, pitkäikäistä kissaa markettiruoilla. Pois tuollainen hössötys!
Monet parjaa kaupan ruokia, eikä minulla ole mitään eläinkaupan ruokia vastaan, päinvastoin. mutta tuo hintaero on aikamoinen.. ollaan kaupan ruokia osteltu ja olen miettinyt että pitäisikö vaihtaa, vaikka siiloin tällöin.. kun mietin tuota, poikakaveri muistuttaa että hänen kissansa eli onnellisena yli 15 vuotiaaksi asti..
- hmm..
........ kirjoitti:
Ja siis tätähän ei kysytty edes tässä viestiketjussa. Jokainen tavallaan. Eivät ne kaupan kissanruoat mitään myrkkyä ole, kasvatettu monta tervettä, pitkäikäistä kissaa markettiruoilla. Pois tuollainen hössötys!
kannattaisi tutustua vähän enemmän siihen kissan ruokintaan ja kissanruokien sisältöön, ennenkuin alkaa möykkäämään turhasta!
eikö täällä saa mitään muuta sanoa, kuin vastata lyhyesti kysymykseen??
kyllä minunkin kissani eli terveenä yli kaksikymppiseksi marketti moskalla, tosin oli ulkoileva kissa, eli tasapainotti ruokintaansa sillä parhaimmalla ruualla, hiirillä. Toinen sitten kyllä kärsi virtsavaivoista koko ikänsä :(.
vaan kun olen tietoa asiasta saanut, eipä tulisi mieleenikään enää ruokkia kissoja niille sopimattomalla ruualla, varsinkin, kun nykyään on vain sisäkissoja. sen verran tärkeitä ovat He!
käypä lukaisemassa, vaikkapa jonkun eläinlääkärin kirjoituksia kissan ruokinnasta.. vai eikös hekään mistään mitään tiedä??
ei joka tupakoitsijakaan saa keuhkosyöpää! - ruoka..
miettinyt.... kirjoitti:
Monet parjaa kaupan ruokia, eikä minulla ole mitään eläinkaupan ruokia vastaan, päinvastoin. mutta tuo hintaero on aikamoinen.. ollaan kaupan ruokia osteltu ja olen miettinyt että pitäisikö vaihtaa, vaikka siiloin tällöin.. kun mietin tuota, poikakaveri muistuttaa että hänen kissansa eli onnellisena yli 15 vuotiaaksi asti..
ja raaka liha tulevat jopa halvemmaksi, kuin markettiruoka. syystä että: markettiruokaa ostaessasi maksat viljasta, joka ei ole lainkaan kissanruokaa! eläinkaupan ruuat (toki niissäkin eroja!)ovat lihaisampaa tavaraa, jota kissan ei tarvitse syödä läheskään niin paljoa, kuin viljapitoista ruokaa. vilja ei täytä kissaa, lihottaa kyllä, kaikkien muiden haittavaikutusten lisäksi(mm. virtsavaivat, allergiat..)
erityisen tärkeää on juuri kuivaruuan laatu.
kun ostaa ison säkin ruokaa kerrallaan eläinkaupasta, kilohinta laskee huimasti. iso säkki kuivaruokaa säilyy kyllä yhdelläkin kissalla, kun säilyttää oikein.
itse liha taas on itse lihaa :) täyttä tavaraa.
kaikkein kalleimmaksi tulee väärästä ruokinnasta johtuvien sairauksien hoito. kokemusta on :( - merkkejä
Ottopotto kirjoitti:
Kissalla on kahta eri kuivamuonaa eläinkaupasta. Kumpikaan ei maistu. Lisäksi olen tarjonnut raakaa paistia, sekään ei maistu. Ainoa mikä maistuu on kaupan Latz. Mikäs neuvoksi?
Marketista en kuivaruokaa osta ollenkaan.Kokeile esim. Royal Canin Sensiblea, Royal Canin Persiania tai Siamesea. Nämä maistuvat ainakin meidän nirsoille kissoille.
Royal Canin Exigentiä sekoitan monesti muiden raksujen sekaan, mutta yksistään ne sisältävät aika paljon magnesiumia. Hyvien raksujen sekaan voi myös sekoittaa Bilanxin ruokia, koska nekin ovat maittavia ja kalanhajuisia. - Nirso kissa
ruoka.. kirjoitti:
ja raaka liha tulevat jopa halvemmaksi, kuin markettiruoka. syystä että: markettiruokaa ostaessasi maksat viljasta, joka ei ole lainkaan kissanruokaa! eläinkaupan ruuat (toki niissäkin eroja!)ovat lihaisampaa tavaraa, jota kissan ei tarvitse syödä läheskään niin paljoa, kuin viljapitoista ruokaa. vilja ei täytä kissaa, lihottaa kyllä, kaikkien muiden haittavaikutusten lisäksi(mm. virtsavaivat, allergiat..)
erityisen tärkeää on juuri kuivaruuan laatu.
kun ostaa ison säkin ruokaa kerrallaan eläinkaupasta, kilohinta laskee huimasti. iso säkki kuivaruokaa säilyy kyllä yhdelläkin kissalla, kun säilyttää oikein.
itse liha taas on itse lihaa :) täyttä tavaraa.
kaikkein kalleimmaksi tulee väärästä ruokinnasta johtuvien sairauksien hoito. kokemusta on :(Mutta miten kummassa nirson kissan saa syömään laadukkaita eläinkaupan raksuja joita on tarjolla ympäri vuorokauden kupissa? Vain kaupan Latz kelpaa.
- ruoka menee vanhaksi
Kissanruuat on aivan liian isoissa pakkauksissa.
Iso kisu n. 8 kg ja 200 g purkkikaan ei mene aina kahteen päivään. Ja kolmantena päivänä avattuna jo niin vanhaa, että ei kelpaa alkuunkaan.
Kerta-annoksen pitäisi olla jotain 30-40 g, ja sitten kilohinta pamahtaa pilviin. - ei saisi
avaamisen jälkeen säilyttää ruokaa. meillä siirretään ruoka toiseen säilytys astiaan. meillä ei edes maistu metallipurkissa säilytetty ruoka.
purkin kyljessä pitäisi olla merkintä säilyvyydesta avaamisen jälkeen..? - kissan omistaja
Minä annan kissalleni n. 100g heti kun purkki on avattu ja loput 300g jaan kahteen rasiaan, jotka pakastan ja annan kissalleni viikon välein. Kissani syö muulloin raakaa lihaa, mutta kerran viikossa annan sitten kaupan herkkuruokaa, jotka kaikki kelpaavat mainiosti ja näin kerran viikossa annettuna ei haittaa vaikka kaupan purkkiruokien koostumus ei ole sitä kaikista parasta kissalle. Kun jäinen ruoka on sulannut niin se säilyy ainakin vuorokauden jääkaapissa. Pitemmästä ajasta ei ole kokomuksia :)
- paku82
säilyvät meillä ainakin 2-3 päivää,sen jälkeen kyllä alkaa jo haista pahalle ja heitän pois.kelmun yleensä oon laittanu purkin päälle jos ei ole sellasta erillista kissan tölkkiruokapurkin kantta olemassa..
mutta tällä hetkellä kissamme syö pirkan kerta annospusseja,ne on paljon kätevämpiä vaikkakin hiukan kalliimpia mutta jos kissa tahtoo olla päivän tai kaksi syömättä niin siinä ajassa jo yksi tölkkiruoka ehtii pilaantumaan! - Tuijah
ostan nykyään kissalleni kerta-annospussipakkauksia. Tölkkiruuat säilyvät jääkaapissa 2-3 päivää, mutta kissalleni ne eivät oikein kelpaa ja kissani on vähäruokainen, joten turhaan menevät tölkkiruuat pilalle jääkaapissa. Raksuja syö suurimmaksi osaksi ja joka päivä annan märkää ruokaa ja muita lihatuotteita silloin tällöin.
Nykyään on hyvä, että tölkkiruokaan saa kannen ettei ruoka kuivu ja mene nopeasti pilalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1011175
Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka40880Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!37874- 102868
Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...56698Ihana juhannusperinne
Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa44697Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa
Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s58589- 34586
Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r60583- 52526