Voisitteko ystävällisesti vaik meilata mulle et voiko hamsteria pitää terraariossa. Mulla oli pari vuotta sitte kaks gerbiiliä, mut ne ikävä kyllä kuoli vanhuuteen ja nyt taas haluisin jyrsijän. Gerput oli liian vikkeliä mulle ja niitä oli yks liikaa:) eli voiko hamsterin laittaa lasiseen terraarioon ja jos voi niin miten se tulis sisustaa (esim. juoksupuörät jne.)??
Kiitos etukäteen vastauksista!!
[email protected]
Hamsteri/terraario
8
2300
Vastaukset
- Rotta
Ei terraarioita,ei muovisia eikä lasisia jyrsijöille!!
Ilmanvaihto EI ole riittävä ja lämpötila ei pysy samana!!!!- Eläinlääkäri
Anteeksi nyt vain mutta kyllä hamstereita voi laittaa terraarioon. mm. Monissa eläinkaupoissa on hamsterit terraariossa. Kunhan vain huolehtii että sinne ei synny kosteutta eikä pidä sitä terraariota patterin vieressä.
P.S. Kannattaa ottaa jos terraariossa on katto lasi niin se lasi pois ja laittaa tilalle verkko, mutta jos se on sivussa niin pidä luukkua aina välillä auki. - Sannuli
miten eläinkauppa, jossa olen asioinut jo pitkän pitkää aikaa neuvoi mulle, että jos otat gerbiilejä, hanki niille terraario koska ne tykkäävät kaivella puruihin käytäviä ja myllätä niissä. Joten häkissä ollesaan saisit olla varma, että purut on seuraavana yönä lattialla. Ihmettelen...
- Mä olen ottamassa hamsteria!
Sannuli kirjoitti:
miten eläinkauppa, jossa olen asioinut jo pitkän pitkää aikaa neuvoi mulle, että jos otat gerbiilejä, hanki niille terraario koska ne tykkäävät kaivella puruihin käytäviä ja myllätä niissä. Joten häkissä ollesaan saisit olla varma, että purut on seuraavana yönä lattialla. Ihmettelen...
Olen ottamassa kasvattajalta syyrialaisen hamsterin! Kasvattaja sanoi että voi yhtä hyvin ostaa käytetyn häkin, akvaarion tai terraarion sille! Syyrialainen kasvaa noin 20 cm pitkäksi eli häkki tms. olisi oltava vähintää 40cm leveä että se mahtuu hyvin kulkemaan siellä. voin antaa kasvattajan sähköposti osoitteen joka neuvoo jyrsijöiden hoidosta jne. mielellään! Eläinkaupassoissa myydään nykyään "muovisia" häkkejä jossa "kantena" on ritilä.
-kara- - sannuli
Mä olen ottamassa hamsteria! kirjoitti:
Olen ottamassa kasvattajalta syyrialaisen hamsterin! Kasvattaja sanoi että voi yhtä hyvin ostaa käytetyn häkin, akvaarion tai terraarion sille! Syyrialainen kasvaa noin 20 cm pitkäksi eli häkki tms. olisi oltava vähintää 40cm leveä että se mahtuu hyvin kulkemaan siellä. voin antaa kasvattajan sähköposti osoitteen joka neuvoo jyrsijöiden hoidosta jne. mielellään! Eläinkaupassoissa myydään nykyään "muovisia" häkkejä jossa "kantena" on ritilä.
-kara-Joo voin mielelläni ottaa sen kasvattaja osotteen! Jos et tänne sitä haluu antaa niin laita osotteeseen: [email protected]
Kiitos!
- pähkinä
Hamsu kannattaa laittaa mieluummin vaikkapa suurehkoon vanhaan akvaarioon minkä päälle virittelee verkkokaton. Se on helpompi putsatakin. Isosta kookospähkinästä voi askarrella pesäkolon yms. Pääasia on se että se saa päivät rauhassa tuhista kotonaan eli jos itse olet koulussa niin silloinhan se saakin olla aika pitkään "rauhassa". Kirjastoissa on hyviä hamsterikirjoja, niitä uusimpia kannattaa kysellä, ei sillä että vanhemmissakaan mitään vikaa olisi. Tosi on että gerbiilit on aikas villejä... Mutta ei kaikki hamsutkaan mitään sylikissoja ole. Onnea hamsterin hankintaan!
- hamsu
kyl voi ainakin kääpiöhamsun kultahamsusta en tiiä
- tetris
Mun hamsut on omissa 70*50 terraarioissaan molemmilla on tilavat mut ei liian suuret eli autiot uniluolat puun rukoja tai vast. kunhan ei mitään myrkyllistä ruoka kupit, vesi pullot. joka ilta ne saa noin tunnin juosta juoksupyörässä jos huvittaa ja joka toinenpäivä kylpeä parituntia hiekka astiassa. iloisia veikkoja ovat molemmat=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997883- 1075617
- 2754881
- 494853
- 763637
- 512869
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294