onko kellään kokemusta millainen kone?
alavaunu ainakin lyhyt ja ketterä, hytti vaikuttaa äänettömältä. miten hytrauliikka kestää?
äkerman ew 130 vm.94
10
2596
Vastaukset
- varmasti kestää
mutta entä se perkinssi, yks isäntä kertoi olevansa tyytyväinen kun sen 150:ssa oli perkinssi kestänyt 5000tuntia, sano että kaikki on tästä edespäin plussaa
- EW 130:ssä
Niin tuossa EW 130 vm. 94 sattuu kyllä olemaan Volvon TD 40 moottori. Ja Volvon moottoreille tommonen 5000 tuntia on vasta sisäänajo.
Että eipä tainnu sillä sun isännällä olevan edes Åkerman se kone. - hajos ?
EW 130:ssä kirjoitti:
Niin tuossa EW 130 vm. 94 sattuu kyllä olemaan Volvon TD 40 moottori. Ja Volvon moottoreille tommonen 5000 tuntia on vasta sisäänajo.
Että eipä tainnu sillä sun isännällä olevan edes Åkerman se kone.kyllä se kone perkiisiltä näyttää, onko joku 1000 sarjainen vai miksi sitä ny sanotaan . esitteessä puhutaan jostain td 40 ym.
- niin kuin
hajos ? kirjoitti:
kyllä se kone perkiisiltä näyttää, onko joku 1000 sarjainen vai miksi sitä ny sanotaan . esitteessä puhutaan jostain td 40 ym.
sama juttu kuin pillarissa, esitteessä lukee että pillarin oma kone ja vielä venakopan päälläkin mutta kyljessä perkinsin lätkä, tietääkseni tuossa ainakis 150:ssä on perkinsi
- varpilla ole
niin kuin kirjoitti:
sama juttu kuin pillarissa, esitteessä lukee että pillarin oma kone ja vielä venakopan päälläkin mutta kyljessä perkinsin lätkä, tietääkseni tuossa ainakis 150:ssä on perkinsi
Jossain Catin mallissa (oisko ollu 215 tai jotain) oli perkinssi, muutama eksy tänne mutta pääasiassa jossakin Etelä-Amerikassa lisenssillä tehty. Eipä ole Catissa eikä Åkermannissa perkinssejä se on varma. Volvoa kyllä on cumminssilla kyllä.
- lasities
varpilla ole kirjoitti:
Jossain Catin mallissa (oisko ollu 215 tai jotain) oli perkinssi, muutama eksy tänne mutta pääasiassa jossakin Etelä-Amerikassa lisenssillä tehty. Eipä ole Catissa eikä Åkermannissa perkinssejä se on varma. Volvoa kyllä on cumminssilla kyllä.
Moottori on pertsa. Todella kestävä 130 ja 150. Meilla 150 jolla ajettu vajaa 8000 ja hyvin käy. ajaa huoletta 10000-12000 h. Hydrauliikka on aika huono, tunnoton ja hidas. Kääntö on kiinteillä pumpuilla joten sekin on hidas. Osia ei ole vaihdettu kun turbo ja toisen pumpun ryhmä. Lohkesi ryhmän kupeesta palanen. Hyvä ja kestävä kone. Taittopuomilla pyärii todella pienessä tilassa. Voimaakin löytyy tarvittaessa. Iso miinus huono hydrauliikka. Sekin on hiukan parempi jos ottaa b-mallin jossa isonpi tuottoiset pumput ja erilainen päälohko. Maksaa vaan huikan enempi.
- tarkistin asian
lasities kirjoitti:
Moottori on pertsa. Todella kestävä 130 ja 150. Meilla 150 jolla ajettu vajaa 8000 ja hyvin käy. ajaa huoletta 10000-12000 h. Hydrauliikka on aika huono, tunnoton ja hidas. Kääntö on kiinteillä pumpuilla joten sekin on hidas. Osia ei ole vaihdettu kun turbo ja toisen pumpun ryhmä. Lohkesi ryhmän kupeesta palanen. Hyvä ja kestävä kone. Taittopuomilla pyärii todella pienessä tilassa. Voimaakin löytyy tarvittaessa. Iso miinus huono hydrauliikka. Sekin on hiukan parempi jos ottaa b-mallin jossa isonpi tuottoiset pumput ja erilainen päälohko. Maksaa vaan huikan enempi.
kone on volvo jonka perkins on valmistanut.eli perkinssin kone jossa on kuivat syl putket, normaalissa pertsassa kai märkäputket? itellä ew 130 mootorin osalta kestänyt yli 22000h. avattu vaan ö- pohja, vuotojen takia jossa selvis että öljypumppu oli lähes tippunut- yks pultti kolmesta korkannut ja muut löyhällä. remontin jälkeen ö-valo sammui nopeammin käynnisäessä. tämän jälkeen ajettu 8000h. turbon siivissä alkaa jo toistamiseen olla liikaa välystä. taidan taas kunnostaa sen ettei pääse siivet seinille asti. syöttöpumppu on koskematon . suuttimet vaihettu kerran . 2* laturi remontti- 2*startti. venttiilit säädetty kerran-oli aika välykset :) kaivan alle 1800:n kierroksilla- en koskaan täysillä, sillä koneeseen saa paljon lisätunteja . tunnoton hytrauliikka on koneen huonopuoli, toisen liikkeen kun lopettaa- toinen hyökkää, eikä siihen meinaa täysin tottuakkaa. vaikka 8 v harjoiteltu, silti se pääsee joskus yllättämään.
- Vaihtanut moottorin
varpilla ole kirjoitti:
Jossain Catin mallissa (oisko ollu 215 tai jotain) oli perkinssi, muutama eksy tänne mutta pääasiassa jossakin Etelä-Amerikassa lisenssillä tehty. Eipä ole Catissa eikä Åkermannissa perkinssejä se on varma. Volvoa kyllä on cumminssilla kyllä.
Ei pidä paikkaansa, molemmissa merkeissä löytyy perkins diesel.
- 8.VUOTTA KAIVANUT, ÄKERMAN ...
ÄKERMAN 16.D ON PARAS KONE,MIELESTÄNI. VAIKKA TEKNIIKKA EI OLE VIIMEISEN PÄÄLLE, NIINKUIN NÄISSÄ DOOSAN DAEWOO MERKKISISSÄ LELUISSA. SE VOITTAA NOSTO VOIMASSA NYKYAJAN SAMAT KONEET MITEN VAAN. SE ON NIIN RAAKA PELI. 35:VOLVON DUMPPERERIN KUORMAUS AIKA ON 4.MIN,JA ALTA POIS. SE ON TODETTU NOIN 10.TYÖMAALLA, ESIM KEHÄ,3 HELSINGISSÄ. DAEWOO MIEHET VOI TULLA RINNALLE, NIIN KATSOTAAN KENEN ALTA LÄHTEE ENSIMMÄISENÄ DUMMPPERE TA 4.AKSELINEN KUORMAAUTO. TERVETULO LÄNTISELLE OHITUS TIELLE TREELLE. 16D
- ew 130
on tainnu kaivaa yli 8 vuotta joka kehällä muutama vuosi sitten?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374876- 823476
- 302943
- 612905
- 72689
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552260- 371742
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91680- 181671
- 161574