kynsi sieni

ei parane..

Luin netistä että kynsi sieni ei ehkä koskaan parane hoidoista huolimatta, mutta kyllä se lähtee vinkuen, kun vähän liottelee varpaita Kloridissa.

Kloridi tappaa homeet ja sienet, vaikkei se lääkeaine toki olekkaan, ja kyllä ne minun varpaani sitä ainakin kestivät ihan kummasti.

Ensin tuli kynsi sieni, sitten se turvonnut kynsi teki pienen haavan varpaan kynnen viereen, josta pujahti ruusu sääreen, soppa oli valmis.
Onneksi huomasin heti, sain lääkkeet ennenkun edes tulehdus arvot kohos, ja nyt ei ole mittään huolta.

Mutta siis kannattaa hoitaa se syy siihen ruusuun, muuten se uusii. Ja tää on siihen konsti. Toimii.

26

25646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suuvesi

      tepsii myös kynsisieneen. Iho ei oikein hyvin kestä sitä, joten kannattaa rasvata ensin ja sitten loraus Vademecumia.

    • röpelöinen

      voisitko kertoa millä tavalla käytit kloriittia ja miten pitkään kynsisienen hoitoon ? Kiitos.

      • Niko6

        Kynsi sienestä pääset parhaiten eroon,ostamalla Apteekista Lamisil Solo,yksi hoito kerta yleensä riittää.Kloriitti on myrkkyä käsille saati siten kynsille.


    • Hard_Rock_Mama

      Samoin ajattelin kysyä, että laimensitko kloriitin veteen vai ihan "raakanako" käytit?

      Ystävälläni oli kynsisieni ollut jo pidemmän aikaa ongelmana, joten kaikki hyvät neuvot ovat tervetulleita =). Sieni ja silsa saattavat kuitenkin uusiutuakin..

      Yksi apteekista saatava aine on hyvä ja se on Lamisil Dermgel 1%.
      Pieni tuubi geelimäistä voidetta ja auttaa todella nopeasti.
      Maksaa jotain 10e, mutta on hintansa arvoinen =).

      -Hard_Rock_Mama-

      • os..

        Minä käytin jotain nestettä(lääkettä) kynsisieneen, mutta ei se auttanut. Oli aika kallis n. 45€. Sitten lääkäri antoi reseptin Lamasil 250mg. Apteekissa sanottiin, että se maksaa 140€, mutta toinen vastaava Terbinafin Galderma TA 250mg maksaa 15€. Pillereitä 2x28kpl,kuuri 56 päivää. Se paransi kynsisienen.


    • ei voi olla totta!

      Alottaja ei voi olla tosissaan tai älkää nyt ainakaan muut hölmöilkö noin!!!

      Kloori on yksi pahimpia myrkkyjä. Se on kauhkoille myrkkyä jo siivotessa hengitettynä. Pullossa on ainakin ollut jopa merkintä ettei saa käytää kuumaa vettä, juuri siksi että haihtuu enemmän kloorikaasuja.

      Se myös imeytyy elimistöön ihon läpi, hei ajatelkaa nyt vähän mitä teette!

    • varmasti auttaa

      VOCCA ON PARAS APU KYNSISIENEEN:Apteekista sitä saa.Aluksi liotetaan varpaita Vocca vedessä.
      Sain uimahallista joka kynteen sienen . Suun kautta nautittuna pillerit maksaa paljon. VOCCA pullo ei paljoo maksanut. tv katsellessa pidin joka päivä Voccaa kastettuja pumpulia kynsissä 20 min ajan. Kelmua päälle ja sukka jalkaan.
      Sit jossain vaiheessa kynsiviilalla hioo kynsiä.
      Jossain vaiheessa alta alkoi vaan uutta kynttä kasvaa. Tosin välillä sitä haperoa kynttä piti viilailla.

    • vaaralliselta

      vähä epäilyttää allekirjottanuttakin toi kloriitti. mikä mulla autto kyseiseen ongelmaan oli merisuolaliuos. sillä on desinfioiva vaikutus joten on iha hyvä sellasessa jalkojaa uitella vaikka ei sientä oiskaa.

      eli kuumaa vettä, sekaan merisuolaa muutama ruokalusikallinen ja rentoudu. toista noin kerran viikossa.

    • 8989

      Onko kukaan kokeillut NALOX-voidetta? Sitä mainostetaan ainakin ruotsalaisissa lehdissä Ruotsissa.
      Käytitkö Vademecumia laimennettuna suoraan kynnen päälle ja peititkö sen jotenkin ja kauanko annoit vaikuttaa?

    • odölafhhsajal

      Kynsisieni on yhdyssana, vitun apina.

      • 16tt

        Ja sitten opettelemaan käytöstapoja.


    • bill4

      on tullut kokeiltua nailner, vocca eikä tehoa

      • Maiskiahahab

        Mulla nyt muistaakseni n.4kk kynsien parantamista takana. Aluksi ostin sen nailnerin tussin mutta vaikutus näytti olevan niin hidasta että otin selvää muista keinoista. Kävin ostamassa apteekista 3%vetyperoksidipullon, hinta tais olla 3€ paikkeilla... Sitä aloin sitten laittamaan kynsiini pumpulipuikolla joskus jopa kolmekin kertaa päivässä. Iho on välillä kärsinyt varpaankynsien ympäriltä mut oon sitten rasvannu myös välillä hydrocortisonilla. Lisäks kokeilin soodakylpyä jaloille, ainakin pehmensi kynnet ja niitä oli helppo viilata, leikata ja putsata. Nyt näiden monien kuukausien jälkeen, minulla on pian terveet kynnet molemmissa pottuvarpaissa! :) Uskon tuolla vetyperoksidilla olevan suurin vaikutus. En siis lopettanut myöskään sitä tussin käyttöä vaan olen näitä kolmea keinoa käyttänyt samanaikaisesti. Aika nopeesti rupes terve vaalea kynsi puskemaan vanhan alle ton vetyperoksidin käyttöönottamisen jälkeen :) vielä jatketaan! Pitää katsoa sit että missä vaiheessa uskaltaa lopettaa ettei leviä uudestaan.


    • Kynsi Kirsi

      Osaako kukaan sanoa, auttaisko jokin aine minunkin kynsiini. Kynnet tai varpaat ovat usein kipeät tai arat. Välillä kynnet meinaa kasvaa sisään, mutta ronkin ne sitten leikatessa esille.
      Sandaalien käyttö on ihan ulkona, koska pikkuvarpaissani on sellaiset kummalliset ikäänkuin lisäkynnet ulkosyrjillä. Mitä ne oikein ovat?
      Jos joskuson varaa mennä jalkahoitoon, niin hoitaja ottaa ne pois. Koska itse en juurikaan sitten osaa jalkojani hoitaa, ne tulevat taas vähän ajan kuluttua takaisin. Lisäksi pikkuvarpaissa kynnet ovat ällön väriset. Voisiko Nalox auttaa?

    • kippurakynsi

      hei kynsi kirsi. sama sisäänpäin kippuraan kasvavien kynsien (sivuilta melkein rullalle)vaiva, kipeät ajoittain jos joku osuu ja hankala leikata. sisulla silti selvinny. Miettny jotain vitamiinin puutostkin syyksi. tiedä hätä. kynnet kovat ja kiinteät, ei mikään sieni, mut joku kynsivamma. mikä lie. äitivainaalla oli samanlaista kynsikasvua j jalkahoit.hoiti säännöllisesti, sama vaiva aina ku kynnet kasvoi. mul kai perittyä. ei vara jalkahoitoihin vaik hyvä kai joskus olisi. valmistautuen taas kivuliaiden kippurakynsien leikkaukseen.

    • KatriXX

      Olen kokeillut 'koti'konsteja ja kaikkia apteekista saatavia aineita, eikä ole apua eli rahat vaan menneet hukkaan. Sitten olin USA:ssa matkalla ja ostin sieltä Kramer Consumer Health Caren tuotteen Fungi-Nail Toe & Foot (pullo maksoi jotain10-12 dollaria) ja arvatkaapa mitä, alkoipa kynnet parantumaan!!! Nyt alkaa olla pullo lopuillaan ja pitäisi saada jostain lisää ja pian. Nettikaupasta yritän tilata (ainakin Amazonin kautta saa mutta shipping kulut on tietysti kovat).

      • jhgsfytr

        Nalox ja Nailner eivät tehonneet, mutta apteekista parilla eurolla ostamani vetyperoksiini auttoi alle puolessa vuodessa kynnet terveiksi..


      • jhgsfytr
        jhgsfytr kirjoitti:

        Nalox ja Nailner eivät tehonneet, mutta apteekista parilla eurolla ostamani vetyperoksiini auttoi alle puolessa vuodessa kynnet terveiksi..

        Anteeksi! Vetyperoksidi lienee oikein.


      • KatriXX

        Tilasin Amazonin kautta ja tilaus tuli tänään postissa vajaassa parissa viikossa. Toimituskulut maksoi melkein tuplat hinnasta mutta silti edullista (etenkin kun vertaa noihin Apteekin N-tuotteisiin jotka ei mitään auta). Toki kannattaa kokeilla tuota vetyperoksidia eli tulee halvemmaksi. Ellei se tehoa, kokeilkaa tätä. Minulle auttoi!


      • Nails
        KatriXX kirjoitti:

        Tilasin Amazonin kautta ja tilaus tuli tänään postissa vajaassa parissa viikossa. Toimituskulut maksoi melkein tuplat hinnasta mutta silti edullista (etenkin kun vertaa noihin Apteekin N-tuotteisiin jotka ei mitään auta). Toki kannattaa kokeilla tuota vetyperoksidia eli tulee halvemmaksi. Ellei se tehoa, kokeilkaa tätä. Minulle auttoi!

        Minkä maan amazonista sait tilattua?


      • KatriXX
        Nails kirjoitti:

        Minkä maan amazonista sait tilattua?

        Taisi tulla paketti ihan USA:sta asti. Maksoin luottokortilla ja kaikki meni ok.


      • bambi2
        jhgsfytr kirjoitti:

        Nalox ja Nailner eivät tehonneet, mutta apteekista parilla eurolla ostamani vetyperoksiini auttoi alle puolessa vuodessa kynnet terveiksi..

        Minulla kynsisieni vaivasi useita vuosia, koitin kaikki mahdolliset lääkkeet, tabletit ja voiteet ym. Nalox oli ainoa josta oli jotain hyötyä, sillä sain kynnet aina talven aikana, hitaasti tosin, paremmaksi. Kesäisin olen halunnut käyttää sandaaleita ja silloin peitin kynsisienen kynsilakalla joka taas aiheutti sen, että vaikka jatkoin Naloxin käyttöä kynnen alle, se ei tietenkään kynsilakan päältä imeytynyt ja syksyllä oli sieni levinnyt taas puoleen väliin kynttä.
        Mutta apu näyttääkin löytyneen ihan yllättäen.. Pari kuukautta sitten, kesän alussa, lopetin viljojen syömisen kokonaan, ihan muista terveydellisistä syistä, mutta yllättäen huomasinkin että nyt loppukesästä myös kynsisieni on hävinnyt kokonaan vaikka normaalisti tässä vaiheessa se olisi taas jo levinnyt vähintään puoleen väliin kynttä. Eräs lääkäri, jolle kerroin vaivasta aiemmin, totesi että hiivalla saattaa olla vaikutusta moneen vaivaan elimistössä, myös kynsisienen muodostumiseen ja että hiiva saa "ravintoa" mm. sokerista ja vaaleista jauhoista. Ainakin itselläni siis apu löytyi näin, eli ilmeisesti vehnä oli minun tapauksessa se ongelma.


    • Nails

      Mulla kasvoi herkkutatti jalkojen väliin kun käytin liikaa jalkakylpyjä..meinaan istuin ammeessa vaikka ois vaan varpaita pitänyt liotella....noooh en valita...eikä vaimokaan :))

    • fjös

      Blistex-huulirasva auttaa, nimittäin se joka on valkoisessa tuubissa ja joka on tarkoitettu rohtuneille huulille. Se sisältää piparminttua tai jotain vastaavaa, josta kynsisieni ei pidä.

    • Kiusaantunut

      Jalkaterapeutti sanoi minulle, että kynsilakkaa ei kannata käyttää lainkaan, koska sen alla sieni pääsee kasvamaan räjähdysmäisesti. Toki olisi kiva peittää lakalla rumat kynnet.
      Minulla apteekin kynät ym. eivät ole auttaneet. Elän toivossa, että löytyy joku tepsivä keino. Pitää vain olla säännöllinen hoidoissa, on se sitten etikkaa tai mitä vain. Sain kenkäni pilalle teepuuöljyllä: ne alkoivat haista monen metrin päähän.
      Sisäisesti otettavat lääkkeet ovat elimistölle ihan liian voimakkaita. Niitä verrataan jopa syöpälääkkeisiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      253
      2385
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1804
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      168
      1515
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      331
      1503
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1055
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      82
      917
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      770
    9. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      720
    10. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      204
      717
    Aihe