Ostimme kolme vuotta sitten v. 91 rakennetun omakotitalon. Huomasimme vasta, että talon kulmassa oleva sadeveden keräyspiste, johon talon katon ränni laskee vedet, ei johda minnekään. Sadeveden keräyspisteestä lähtee putki, joka ei johda minnekään vaan loppuun viiden metrin päässä. Asia selvisi, kun sadevesiputket ja salaojaputket puhdistettiin paineella syksyllä. Mietin, mitä pitäisi tehdä; ottaako myyjään yhteyttä ja vaatia sadeveiputken vetämistä vai mitä ?. Millaiset rakennusmääräykset sadevesijärjestelmistä oli 90-luvun alussa ?
Sadevesikaivo ei vie minnekään
3
4665
Vastaukset
- tuon ikäisessä
Siellä voi olla kivipesä ja toimii se noinkin kun eivät jää seinänvierelle.
- jonnekin..
Todennäköisesti kaivo on rakennettu "imeytyskaivoksi", mikä käytännössä tarkoittaa sitä, että kaivo toimii sekä imeyttäjänä ja tarkistuskaivona.
Kaivosta lähtevä putki johtaa maan alla olevaan "imeytyskentään", joka on sepeliä.
Tyypillinen ratkaisu -80 ja 90-luvuilla. - minä7
Jos kaivo on ihan seinän vieressä, niin tarkista
että siinä on pohja ja lähtöputki on tiivistetty.
Jos putki vetää vettä niin ei ongelmaa. Vedet voi imeyttää hyvin viiden metrin päähän.
Pääasia että vedet ei imeydy siihen nurkalle.
Varminta on tietysti jos vesi menee kauemmaksi.
Nykyisin kaikki sadevesijärjestelmät pitää tehdä vesitiiviiksi. Tosi imeytys on edelleen käytössä ja toimiva tapa. Se pitää vain hoitaa riittävän kuakana rakennuksista ja välissä on aina padotusventtiilillä varustettu kokooja/tarkastuskaivo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275