Jos joku pelastuu ja huutaa "Apua!", kuinka tuo sanotaan japaniksi.
apua!
5
539
Vastaukset
- Tokomo
Apua=Tasukete
- JR1
Tasketee...:)
- Kuroguma
Jos joku pelastuu, niin miksi pitäisi apua huudella. Ennen pelastetuksi tulemista "tasuketee!" voi huudella. Lainasanojen luvatussa maassa, Japanissa pian varmaan huutelevat "herupu!" (engl. help)
- JR1
Varmaan pitäisi olla jotta "helupu"...nee
- Kuroguma
JR1 kirjoitti:
Varmaan pitäisi olla jotta "helupu"...nee
Periaatteessa japanissa ei ole l-äännettä. Se äänne on jotain ärrän, ällän ja jopa deen välimuoto, ja yleensä se merkitään R-kirjaimella. Siis translitteroinnissa merkitään mieluummin r kuin l. OK? Siis sanotaan "HERUPU!"
Helsinki on Herushinki. Lappi on Rappurando jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181