Hei,ostin just uuden 42 tuumasen lcd televidion , jossa sisäänrakennettu digi sovitin...onko totta,että syksyllä 2007,kun digilähetykset alkavat,niin tämä digi sovitin muuttaa lähetykset analogiseksi..elikä pitääkö minun ostaa taas uusi digitaalinen digiboksi...
digibox
6
606
Vastaukset
Kyseessä on digiviritin, ei digisovitin. Sen kanssa ei tarvitse erikseen digisovitinta. Se ei varsinaisesti muuta mitään analogiseksi vaan näyttää digikanavat suoraan. Signaali siis menee ihan näytölle asti digitaalisena. Jos näet sillä digikanavia, kuten YLE Teeman, niin homma on kohdaltasi kunnossa.
Siis kai olet antenniverkossa? Kaapelissahan nuo sisäänrakennetut digivirittimet eivät toimi.- nipanen
joo,antenniverkossa olen...eli en siis joudu vajaan vuoden päästä hankkimaan uutta digiviritintä,,näinkö on..
nipanen kirjoitti:
joo,antenniverkossa olen...eli en siis joudu vajaan vuoden päästä hankkimaan uutta digiviritintä,,näinkö on..
Joo, jos sinulla ei ole mitään tallenninta. Jos sinulla on joku tallennin, sille kannattaa ostaa joku perusboksi. Toki TV:stäkin voi tallentaa (ainakin yleensä), mutta tällöin TV:n on oltava päällä sillä kanavalla, jota tallennetaan.
- veikkaus
Jos televisiosi digiviritin on tarkoitettu antennilähetysten katseluun ja asuntosi on kytketty kaapeliTV-verkkoon, joudut analogisten lähetysten lakatessa hankkimaan joko uuden telkkarin tai sitten joudut hankkimaan sisäantennin vahvistimen yms.
- nipa.n
Niin miten on...täällä kun saa erilaisia vastauksia...mikä sitten on totta..minulla lcd televisio digivirittimellä,asun antennitaloudessa,ja ensi syksynä,kun digilähetykset alkaa,niin joudunko ostamaan uuden digivirittimen,että näen digilähetyksiä
- BIG^K
DigiSOVITINTA tarvitaan, jos laitteessa, jolla vastaanotetaan lähetystä ei ole digiVIRITINTÄ sisäänrakennettuna...
DigiSOVITIN / DigiBOKSI on laite, jossa on digiVIRITIN sisäänrakennettuna....
Vanhoissa laitteissa on analoginenVIRITIN, ja tästä syystä niihin tarvitaan SOVITIN...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947466- 1723741
- 533269
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2422444- 482135
- 411998
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?251883- 471879
- 601768
- 191763