Hei.
Kokeilen nyt tätäkin kanavaa..joitakin aiheita olen kypsytellyt mielessäni mutta en oikein ole saanut aloitettua mitään konkreettista vielä, joten olisko jollakin hyvää (jota ei ole vielä tehty, sekin alkaa olla jo ongelma)aihetta josta voisi tehdä sosiaalialan opinnäytetyön. Asun Kaakkois-Suomessa, ja opiskelen sosiaalialan amk:ssa Elimäellä. Kiitos jo etukäteen ja rauhallista joulunodotusta kaikille!
Opinnäytetyön aiheita..
4
3854
Vastaukset
- vast443
Kirjoitit:
"joten olisko jollakin hyvää (jota ei ole vielä tehty, sekin alkaa olla jo ongelma)aihetta josta voisi tehdä sosiaalialan opinnäytetyön."
Selaa netistä muiden ammattikorkeakoulujen sosiaalialan opinnäytetöiden otsikoita. Jos löydät sopivan otsikon, voit varmasti tehdä siitä. Jos et edes tilaa sitä luettavaksi, sinua ei voi syyttää kopioinnista. Jos "kaikista mistä on jo tehty" ei enää voi tehdä, aiheet loppuu pian kokonaan. :) Eli pääasia on, että teet työstä omannäköisen. Oman ammattikorkeakoulun työstä ei varmaan kannata tehdä. Jos tosiaan olisi niin, että voi tehdä vain aivan uudesta aiheesta, niin mitä pidemmälle aikaa kuluu, sitä huonommassa asemassa amk-opiskelijat ovat aihetta valitessaan. - riiiina
Sinun kannattaa miettiä, mikä sosiaalialan osa-alue kiinnostaa sinua eniten. Opinnäytetyö on helpompi tehdä aidosti kiinnostavasta aiheesta.
Esim. jos olet perhetyöstä kiinnostunut, niin esim. isätoiminta on "muotia".
Oletko ollut töissä jossain sosiaalialan työpaikassa? Sieltä voisi aiheita löytyä.
Voisit myös katsoa, mitä tutkimusprojekteja tällä hetkellä on tekeillä esim. Stakesin sivuilla (http://www.stakes.fi/FI/Tutkimus/alueet/index.htm) ja kehitellä niiden pohjalta jotain omaa.
Oman oppilaitoksen opettajilla on yleensä myös ideoita.
Sellaisesta aiheesta, josta ei löydy mitään tutkimuksia ennestään, ei opinnäytettä kannata tehdä. Teoriapohjan kehitteleminen ihan uudesta aiheesta voi olla tosi työlästä. Toisaalta ei myöskään kannata tehdä loppuunkalutusta aiheesta, josta on tehty paljon nimenomaan opinnäytteitä, ellet sitten keksi omaa näkökulmaa kuluneeseen aiheeseen.- sosionomiksi opiskeleva
Kiitos kommenteista. Koulultamme löytyy kyllä aiheita, ovat aika isotöisiä tilattuja tutkimuksia ja tarkoitettu ryhmille. Itse olen hoitovapaalta palaava aikuisopiskelija ja omat luokkakaverini valmistuivat jo ajat sitten, joten täytyy tehdä työ yksin ja pomppia eri ryhmien mukana jotta saan kurssit täyteen. Mutta perhetyö, pienet lapset sekä kehitysvammaiset ovat lähellä sydäntäni,joten siltä puolelta yritän keksiä jotain.
- sanota
noin ettei kannata tehdä aiheesta mistä ei ole aikaisempia tutkimuksia. Itse tein ja olihan se työlästä, mutta varmasti opin enemmän kun piti käyttää omia aivojakin eikä vain kopioida jo valmista materiaalia. Palkkioksi sain antoisan oppimiselämyksen ja työstä arvosanan 5.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 162356
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70897Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135828- 45821
- 59797
- 42766
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44735Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe161709Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130673