Korteista

pataysi

Olen aloittelija aloittelijoiden alkupäästä. Tiedän, ettei tällä paljasteta taikatemppujen salaisuuksia, mutta aiheeni ei niitä koskekaan.
Haluaisin oppia korttitemppuja, mutta ensiksi pitäisi opetella sekoittamaan pakka uskottavammin. Tietääkö kukaan sivua tai kenties videota (esim. Youtubesta?), jossa näytettäisiin jonkinlaista tutoriaalia pakan sekoittamiseen? Tai osaisiko joku sanoa jonkinlaista englannin kielistä hakusanaa, kun en ole itse ihan varma mikä se olisi.

Kiitos jo etukäteen vastauksista.

4

783

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Lue Tatu Tynin kirja Valkea velho(Like).

• pataysi

Lainasin kirjan ja tähän mennessä on pari kappaletta tullut luettua harjoiteltua ekaa korttitemppua siitä kirjasta.

Onko kenelläkään antaa lisää neuvoa? Jotenkuten pakkaakin hiukan osaan nyt sekoittaa, kun hoksasin tuossa tänään yhden tekniikan. Kaveri yritti opettaa toista, mutta ei siitä oikein tullut mitään.
        Tiedän, että tämä ei ole aloittelijoiden tekniikka (todellakaan), mutta mietin, että miten korttipakan saa plärättyä toisesta kädestä toiseen käteen (jos kukaan nyt ymmärtää)?

Tässä kuva siitä, mitä yritän selittää:
        http://21ace.com/card_tricks_russian_shuffle.jpg

Kuvan nettisivuilla luki jotakin Russian Sufflesta, mutta tuo selostus englanniksi ei tykkää toimia. Jos saan huomenna jostakin aikaa yritän sen suomentaa, mutta jos jollakulla on antaa jotakin extra-vinkkiä koskien tuota korttitemppua niin neuvot otetaan mielellään vastaan.

• pataysi kirjoitti:

Lainasin kirjan ja tähän mennessä on pari kappaletta tullut luettua harjoiteltua ekaa korttitemppua siitä kirjasta.

Onko kenelläkään antaa lisää neuvoa? Jotenkuten pakkaakin hiukan osaan nyt sekoittaa, kun hoksasin tuossa tänään yhden tekniikan. Kaveri yritti opettaa toista, mutta ei siitä oikein tullut mitään.
        Tiedän, että tämä ei ole aloittelijoiden tekniikka (todellakaan), mutta mietin, että miten korttipakan saa plärättyä toisesta kädestä toiseen käteen (jos kukaan nyt ymmärtää)?

Tässä kuva siitä, mitä yritän selittää:
        http://21ace.com/card_tricks_russian_shuffle.jpg

Kuvan nettisivuilla luki jotakin Russian Sufflesta, mutta tuo selostus englanniksi ei tykkää toimia. Jos saan huomenna jostakin aikaa yritän sen suomentaa, mutta jos jollakulla on antaa jotakin extra-vinkkiä koskien tuota korttitemppua niin neuvot otetaan mielellään vastaan.

useita nimiä tuo mikä kuvassa on sitä kutsutaan springiksi. Spring. Sitä saa harjoitella aika kauan. Korttipakkoja kuluu koska kortit pehmenee äkkiä tuollaisessa taivuttelussa.

Riffle shuffle käsissä on paras. Muutamat ammattilaiset sekoittaa pakan pöytää, rintaa tai polvea vasten mutta en ymmärrä miksi kun voi koko sekoituksen tehdä käsissä pienellä harjoituksella.

http://www.pokerology.com/articles/shuffle/riffle.htm

• pataysi
        BelieveItOrNot kirjoitti:

useita nimiä tuo mikä kuvassa on sitä kutsutaan springiksi. Spring. Sitä saa harjoitella aika kauan. Korttipakkoja kuluu koska kortit pehmenee äkkiä tuollaisessa taivuttelussa.

Riffle shuffle käsissä on paras. Muutamat ammattilaiset sekoittaa pakan pöytää, rintaa tai polvea vasten mutta en ymmärrä miksi kun voi koko sekoituksen tehdä käsissä pienellä harjoituksella.

http://www.pokerology.com/articles/shuffle/riffle.htm

Tuon näyttämäsi sivun sekoituksen osaan jo kohtalaisen hyvin, sitä on tullut tässä jo jonkun aikaa harjoiteltua. Kiitti kuitenkin vinkistä, nyt ainakin tiedän mitä 'Spring' tarkoittaa. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      21
      2267
    2. Vieläkö odotat että

Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      70
      1146
    3. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      115
      1036
    4. Haluan sinun kanssa sänkyyn

Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      49
      1025
    5. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      72
      999
    6. Jos olisin

Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      57
      957
    7. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      14
      927
    8. Luotathan?

Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na
      Ikävä
      31
      910
    9. Minun on niin vaikeaa uskoa, että

todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.
      Ikävä
      55
      898
    10. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      50
      856
    Aihe