Kohtalotovereita?

äityli81

Olen 5-vuotiaan pojan yksinhuoltajaäiti Tampereelta.
Pojallani on todettu puheenkehityksen viivästymä sekä neurologisia erityisvaikeuksia, jotka ilmenevät mm. hienomotoriikassa.

Olisi kiva tutustua muihin äiteihin, joiden lapsilla on samankaltaisia "erityisominaisuuksia"! :)

7

1287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samassa veneessä

      Laita postia arandosPOISTATÄMÄ@suomi24.fi

    • marjoli

      Me taidetaan kumpikin olla vm 81. Mulla on kaksi lasta ja kummallakin on kielenkehityksen erityisvaikeus (dysfasia) ja neurologisia erityisvaikeuksia. Pojat ovat kakoset ja vähän väjää 5v.

      Millaisia ongelmia teillä on? Missä mallilla puheen kehitys on nyt?

      Mä vastaan sulle näihin huomenna, nyt kiire. Huomasin sattumalta viestisi

    • huolestunut neljän äityli

      puheenkehityksen viivästyminen ja poika on menossa tutkimuksiin neurologille.
      Kysyisinkin minkälainen tutkimus tuo on ?
      minkälaisia vaikeuksia teillä on motoriikassa?
      Olisin kiitollinen jos voisit vastailla:)

      Meidän lapsen kädet tärisee,siksi suositeltiin menoa tutkimuksiin.

      Ajattelenkin nyt miten koulu sitten sujuu,
      olen jo ajatellut että kävisi kaksi vuotta eskaria jos vain mitenkään mahdollista.
      Puheterapiassa käy mutta harvoin :(
      Nyt kuitenkin saatu s kirjain puheeseen,sekin on jo paljon,enää vain r kirjain sekä d puutuu.
      Puhe kuitenkin epäselvää muiden mielestä,itse kyllä ymmärrämme pojan puhetta.
      Suositeltiinko teille jumpparia?
      minkälaisia neuvoja saitte kotiin,millä pystyy hienomotoriikkaa parantamaan?

      • hanzzu85

        Meillä alkaa tammikuussa toimintaterapia 15*60 min..Käytiin fysioterapeutilla, toimintaterapeutilla, foniatrialla ja sitten neurologilla.
        vaikeuksia on kehon hallinnassa sekä karkea- että hienomotoriikassa. Ojentaa jäseniä liikaa mm. notkoselkä ja jalkojen kääntyminen sisäänpäin astuessa.Mutta kuitenkin ajaa pyörää, pomppii jättitrampalla ja tällein..

        Puheterapiassa ollaan käyty about vuosi, useimmissa asioissa ollaan siinä jo ikätasolla,
        Diagnoosi on tällä hetkellä puheen viivästymä( dyslalia evolutionalis) ja katsellaan sitten tuon toimintaterapiakauden jälkeen miten alkaa rullaamaan.

        Plus että meillä on vielä liimakorvakin joka on aiheuttanut kuulon heikentymisen ja putkitus näin kivasti joulun alla 21. päivä, selvisi tuokin foniatrialla :)

        meillä kynäkäsi ei ole vakiintunut vielä ja ote ei välillä ole oikanlainen niin saatiin toimintaterapeutilta kynän tupi vai mikä nyt onkaan sellainen muovinen mikä tulee kynän alareunaan, helpottaa vähän kynäotetta..myydään kuulemma kirjakaupoissa.
        Meille suositeltiin että piirrellään ihan yksinkertaisia juttuja vaikka että vedä viiva kissasta johonkin tms. ja ihan nyt nuo onkin kuulemma ihan lällärijuttuja.

        huolestunut neljän äityli:jos koet tarpeelliseksi niin kannattaa kysellä mahdollisuuksia toimintaterapeutille.

        Mutta nyt on kuitenkin hyvä että teillä on aika sinne neurologille!:)


    • katy1980

      joo mulla kans 5 vuotias poika jolla on dysfasia,puheterapias käydään ja foniatrilla kerran,toimintaterapiaa alotellaan keväällä.aikamoinen shokkihan tää alux oli mut se on hyvä et apua saa...puhetta tulee ja paljon mut muut ei oikeen taho ymmärtää...piirtäminen ja saksien käyttö on tosi vaikeet...iso harppaus eteenpäi kehitykses tuli kun se meni päiväkotiin.mut tässä o mun sähköposti jos tahot kirjotella... [email protected]

    • ***

      Miä olen 25-v yksinhuoltaja 5-v pojan äiti. Poikani puhuu paljon, mutta muut eivät oikein saa selvää. Kielellinen kehitys on kyllä heikko. Muuten reipas ja hyvin aktiivinen poika. ´Harmittaa todella paljon tämä tilanne, koska laspsethan kärsivät siitä jopa enemmän kuin me vanhemmat! Meille se on shokki tietysti, kuvitelkaa miltä lapsesta tuntuu kun samanikäiset toverit eivät ota leikkeihin mukaan:-( Huh, huh... Täytyy kestää ja auttaa parhaalla tavalla.

    • lisää

      minunkin pojallani on puheenviivästymää ja hän käy säännöllisesti puheterapiassa. Jos haluat meilailla niin mun sähköposti osoite on [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe