Lähtö lähestyy Kanariansaarille...Perhoset pörrää jo reippaasti.
Kokemuksia, vinkkejä, ym....kaipaisin !
Millaista siellä on fiilikset ja mm. hinnat?
Entä onko mantereilla käyntikohteet kaukana? Rannat, shoppailukohteet?
Kaikkeenhan ei päivän aikana ehdi.
Mitä vaatetta mukaan? jne....
- Ensikertalainen -
Kristina Cruises
20
14062
Vastaukset
- Jatta11
Kristina Regina on LAIVA isoilla kirjaimilla. Se on pieni (98 m), ehdottoman merikelpoinen, nostalginen ja kotoinen ilman mitään luxusta. Olen itse ollut laivalla yli 10 kertaa ja Kanariallakin aika monessa satamassa, joskin jokaisella kerralla Kanaria on ollut joko laivan "päätepiste" tai "lähtöpiste", joten kokoviikkoisella Kanarian risteilyllä en ole ollut.
Reginalla juhlavaatteita ei juuri tarvita. Kapteenin tervetuliais- ja läksiäiskokkareille on tapana pukeutua vähän paremmin kuin shortseihin, mutta iltapukuja siellä ei juuri näy. Vaatetus kannattaa suunnitella ulkoilun ehdoilla ja muistaa, että illat ovat viileitä, vaikka päivä onkin lämmin. Laiva liikkuu iltaisin ja öisin, joten jos haluaa kannelta ihailla maisemia, tarvitaan lämpimät vaatteet.
Kysyt ovatko käyntikohteet kaukana, mutta tähän en osaa sanoa muuta kuin että ne vaihtelevat satamaolojen mukaan. Regina on yleensä niin lähellä keskustaa kun se vain on mahdollista TAI laivalta on tavalla tai toisella kuljetus keskustaan.
Reginalla on HYVÄ sauna ja sen yhteydessä suihkutilat. Saunatiloja kannattaa hyödyntää myös aamuisin, koska hytin suihkutila luultavasti on aika pieni. Laivalla voi ihan hyvin kulkea kylpytakissa ja pyyhe päässä.
Hinnoista en liioin osaa sanoa, koska ei ole vertailukohtaa.
Hyvää matkaa, kateeksi käy!- Hanna P.
Regina on todellakin suht. pieni laiva verrattuna esim. näihin loistoristeilijöihin. Voisi sanoa, että "vaatimaton" niihin verrattuna, mutta itse sanoisin sympaattinen ja mukava.
Kristina Cruises aloitti muuten Punaisenmeren risteilyt aivan uudella laivalla Katarinalla, joten jos kaipaa vähän tuoreempaa paattia niin kannataa suunnata tuohon suuntaan:
http://www.matkatarjoukset.info/kristina-cruises-risteilyt-250-euron-alennuksella/
Monelle on tärkeää, että laivalla ja retkillä on suomalaista henkilökuntaa ja matkaoppaat. Tämän takia Kristina Cruises on monelle ollut juuri se valinta. Myös minulle.
- hyrrää
Niin hyrrää perhoset täälläkin...
Enään neljä yötä lähtöön.- siellä
samaan aikaan lähtö ;)
- laivalla
siellä kirjoitti:
samaan aikaan lähtö ;)
Toivottavasti on mukavaa väkeä lähdössä...
- jusssa
mita vahemman odotat sen vahemmin petyt. se purkki on aika kauhea. osa henkilokunnasta ok, osa tosi paskiaisia, eiva t osaa huomenta sanoa ja olisin mieluiten ylakannella koska laiva on aika vanha ja vuotaa alhaalata,kokemusta on. eli hyva vakuutus ja paljon viinaa, koska ruoka laivalla on suomalaista mossoa.
- Jatta11
sillä senverran asiaton viestisi oli.
- eipä hää
Jatta11 kirjoitti:
sillä senverran asiaton viestisi oli.
Osannut oikein kirjoittaakkaan. Enkä usko että se ruokakaan on kovinkamalaa vaikka olisi suomalaista, varsinkin jos on itse suomalainen. Saatika että laiva vuotaisi.
Itse en tosin kyseisellä laivalla ole matkustanut, mutta haaveena olisi joskus päästä. - Jatta11
eipä hää kirjoitti:
Osannut oikein kirjoittaakkaan. Enkä usko että se ruokakaan on kovinkamalaa vaikka olisi suomalaista, varsinkin jos on itse suomalainen. Saatika että laiva vuotaisi.
Itse en tosin kyseisellä laivalla ole matkustanut, mutta haaveena olisi joskus päästä.On todella valitettavaa, että jotkut katsovat olevansa oikeutettuja suoranaisesti herjaamaan laivaa ja sen henkilökuntaa, jos itse eivät ole viihtyneet tai ovat (ehkä) huomanneet tulleensa väärään paikkaan.
Totuus on, että Kristiina Regina EI OLE bailauslaiva eika ryyppäyslaiva, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö siellä voisi pitää hauskaa. Laivaan joko ihastuu tai sitten ei, riippuen kunkin näkemyksestä, mutta "vuotava purkki" se ei missään tapauksessa ole. Jos jossakin, niin Reginalla merenkulun turvallisuusasiat ovat varmasti hanskassa.
Omissa matkakokemuksissani on mm. uskomaton reissu, jossa oli Antti Sarpila, Mari Palo ja iso Big Band. Uskomattoman hauskoja konsertteja ja vapaata jammailua. Jazz soi koko viikon ja niin soittajat kuin matkustajatkin olivat yhtä "perhettä" juuri siksi, että laiva on pieni.
Toinen vastaavanlainen ikimuistoinen on viikko Seppo Hovin & Co seurassa Kreikan saaristossa.
Mitä taas tulee ruokaan, arvostan sitä, että aamiaisella saa ruispuuroa ja ruisleipää suomalaisesta kahvista puhumattakaan. Satun tietämään, että varustamo tekee aika paljon töitä tarjotakseen asiakkaille perisuomalaista perusruokaa myös Afrikan rannikolla, MUTTA tarjolla on aina myös paikallisia juttuja. - kumppanit
Jatta11 kirjoitti:
On todella valitettavaa, että jotkut katsovat olevansa oikeutettuja suoranaisesti herjaamaan laivaa ja sen henkilökuntaa, jos itse eivät ole viihtyneet tai ovat (ehkä) huomanneet tulleensa väärään paikkaan.
Totuus on, että Kristiina Regina EI OLE bailauslaiva eika ryyppäyslaiva, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö siellä voisi pitää hauskaa. Laivaan joko ihastuu tai sitten ei, riippuen kunkin näkemyksestä, mutta "vuotava purkki" se ei missään tapauksessa ole. Jos jossakin, niin Reginalla merenkulun turvallisuusasiat ovat varmasti hanskassa.
Omissa matkakokemuksissani on mm. uskomaton reissu, jossa oli Antti Sarpila, Mari Palo ja iso Big Band. Uskomattoman hauskoja konsertteja ja vapaata jammailua. Jazz soi koko viikon ja niin soittajat kuin matkustajatkin olivat yhtä "perhettä" juuri siksi, että laiva on pieni.
Toinen vastaavanlainen ikimuistoinen on viikko Seppo Hovin & Co seurassa Kreikan saaristossa.
Mitä taas tulee ruokaan, arvostan sitä, että aamiaisella saa ruispuuroa ja ruisleipää suomalaisesta kahvista puhumattakaan. Satun tietämään, että varustamo tekee aika paljon töitä tarjotakseen asiakkaille perisuomalaista perusruokaa myös Afrikan rannikolla, MUTTA tarjolla on aina myös paikallisia juttuja.Uskon, että porukka tulee viihtymään ja on yhtä 'perhettä'...Onhan viihdyttäjänä tällä kertaa Mikko Mäkeläinen/ iskelmäradio.
Laivan sivuille tutustuessani, odotan innolla astuvani vanhaan höyrylaivaan ja tuntevan sen huokuvan tunnelman.
Keittiöalan ihmisenä uskon, että ruokaan panostetaan oli se sitten suomalaista tai ulkomaista. Valitettavasti moni asiakas kokee vain pihvin olevan luksusta. Tosi asiassa minulle on juhlaa se, ettei itse tarvitse nähdä vaivaa keittiössä tai kattauksissa.
Mutta huomenna se kauan odotettu kohtaaminen tapahtuu ja toden totta meinaan ottaa reissusta kaiken irti ansaitulla lomallamme =) - Jatta
Jatta11 kirjoitti:
On todella valitettavaa, että jotkut katsovat olevansa oikeutettuja suoranaisesti herjaamaan laivaa ja sen henkilökuntaa, jos itse eivät ole viihtyneet tai ovat (ehkä) huomanneet tulleensa väärään paikkaan.
Mitä taas tulee ruokaan, arvostan sitä, että aamiaisella saa ruispuuroa ja ruisleipää suomalaisesta kahvista puhumattakaan. Satun tietämään, että varustamo tekee aika paljon töitä tarjotakseen asiakkaille perisuomalaista perusruokaa myös Afrikan rannikolla, MUTTA tarjolla on aina myös paikallisia juttuja.Olet oikeassa. Minä olen matkustellut ulkomailla tosi vähän ja arvostan tosi paljon suomalaista ruokaa. Olen hieman ennakkoluuloinen "muun maan ruokaa kohtaan". Ja yksi peruste miksi tänne lähdemme on tuo ruokajuttu.
Toivottavasti tunnistmme toisemme laivalla! - merellä voi olla pelottavaa
Jatta kirjoitti:
Olet oikeassa. Minä olen matkustellut ulkomailla tosi vähän ja arvostan tosi paljon suomalaista ruokaa. Olen hieman ennakkoluuloinen "muun maan ruokaa kohtaan". Ja yksi peruste miksi tänne lähdemme on tuo ruokajuttu.
Toivottavasti tunnistmme toisemme laivalla!Olin pari vuotta sitten vastaavalla reissulla ja olin todella tyytyväinen. Ainoa erittäin negatiivinen juttu oli todella kova marraskuun merenkäynti. En ole ikinä elämässäni niin paljon pelännyt kuin laivassa keskellä yötä kun satamaa ei näy ja merenkäynti on sitä luokkaa ettei hytissä pysy pystyssä. Mutta kaikki muu oli kivaa ja risteilyisäntä symppis ja porukka ja kaikki. Suosittelen ja toivon, ettet joutuisi myrskyyn.
- Jatta11
merellä voi olla pelottavaa kirjoitti:
Olin pari vuotta sitten vastaavalla reissulla ja olin todella tyytyväinen. Ainoa erittäin negatiivinen juttu oli todella kova marraskuun merenkäynti. En ole ikinä elämässäni niin paljon pelännyt kuin laivassa keskellä yötä kun satamaa ei näy ja merenkäynti on sitä luokkaa ettei hytissä pysy pystyssä. Mutta kaikki muu oli kivaa ja risteilyisäntä symppis ja porukka ja kaikki. Suosittelen ja toivon, ettet joutuisi myrskyyn.
Tuolla näytti olevan toinenkin keskustelu Kristina Reginasta ja erityisesti merenkäynnistä.
Merenkäyntiä ei kannata pelätä ainakaan etukäteen ja jos siltä tuntuu, kannattaa jutella vaikka ihan muuten vaan laivan sairaanhoitajan kanssa.
Kannattaa myös käydä komentosillalla vähän tutkailemassa miten laiva aallokon ottaa. Sen ymmärtäminen häivyttää ainakin osan peloista. Regina on erittäin merikelpoinen ja se ottaa meren myötäille, mutta kun ymmärtää, että siitä myötäilystä ei ole vaaraa, monen olo helpottuu. Mutta - JOS keli on huono, varokaa saunan pesuhuoneen liukasta lattiaa!
Hyvää matkaa kaikille, jotka Reginalle aiotte! Olen siellä minäkin ollut ainakin 15 kertaa ja aina on aurinko paistanut "myrskyn" jälkeen. - mia77
Jatta11 kirjoitti:
Tuolla näytti olevan toinenkin keskustelu Kristina Reginasta ja erityisesti merenkäynnistä.
Merenkäyntiä ei kannata pelätä ainakaan etukäteen ja jos siltä tuntuu, kannattaa jutella vaikka ihan muuten vaan laivan sairaanhoitajan kanssa.
Kannattaa myös käydä komentosillalla vähän tutkailemassa miten laiva aallokon ottaa. Sen ymmärtäminen häivyttää ainakin osan peloista. Regina on erittäin merikelpoinen ja se ottaa meren myötäille, mutta kun ymmärtää, että siitä myötäilystä ei ole vaaraa, monen olo helpottuu. Mutta - JOS keli on huono, varokaa saunan pesuhuoneen liukasta lattiaa!
Hyvää matkaa kaikille, jotka Reginalle aiotte! Olen siellä minäkin ollut ainakin 15 kertaa ja aina on aurinko paistanut "myrskyn" jälkeen.on mulle paras laiva, olen lähdössä taas sen kanssa 17.3 Kanaarialle ja jatkan vielä Madeiraan ja Marokkoon...odotan odotan:)Enkä kestäisi sitä odottelua:)
- Jatta11
mia77 kirjoitti:
on mulle paras laiva, olen lähdössä taas sen kanssa 17.3 Kanaarialle ja jatkan vielä Madeiraan ja Marokkoon...odotan odotan:)Enkä kestäisi sitä odottelua:)
Mia77, olet siis niinsanotusti lähdössä "noutamaan" Kristina Reginan Kanarialta Välimerelle. Olen itse "vienyt" sen Välimereltä Kanarialle Marokon ja Madeiran kautta parikin kertaa, mutta en koskaan ole "tuonut takaisin".
- anna-manna
Jatta11 kirjoitti:
Mia77, olet siis niinsanotusti lähdössä "noutamaan" Kristina Reginan Kanarialta Välimerelle. Olen itse "vienyt" sen Välimereltä Kanarialle Marokon ja Madeiran kautta parikin kertaa, mutta en koskaan ole "tuonut takaisin".
mäkin! mäkin! mäkin! Kyllä Kristiinalla sitä menoa riiyttää
- kaali
Olen kaksi reissua tehnyt Reginalla. Yleisesti ottaen olen ollut tyytyväinen. Ainoa asia, mikä on negatiivista, on laivan surkeat hytit. Ruoka on ollut hyvää ja käyntikohteet mielenkiintoisia.
- vaimo ja mä
toinen reissu tulossa vielä tänä syksynä ja ainakin eka matka oli tosi hyvä. Hytithän on vain nukkumista varten ja muuten kaikki laivalla on tosi hyvin. Odotamme matkaamme innolla.
- reissuregina
vaimo ja mä kirjoitti:
toinen reissu tulossa vielä tänä syksynä ja ainakin eka matka oli tosi hyvä. Hytithän on vain nukkumista varten ja muuten kaikki laivalla on tosi hyvin. Odotamme matkaamme innolla.
Minkähänlainen varustelu niissä hyteissä on? Pitääkö olla omat saippuat ja shampoot mukana? Ja vaatetusta on kanssa mietitty, ei meinata mitään kovin juhlavaa mukaan ottaa, sellaista perussiistiä joka on myös mukavaa yllä. Meidän lähtö on 6.9. eli viikon kuluttua ja tällä hetkellä Välimerellä on vielä lämmintä, joten päivisin pärjää varmaan shortseilla ja caprihousuilla ja hyvillä sandaaleilla. Onkohan niillä retkillä omaa aikaa minkä verran? Olisi mukava kuulla jos jollain on hyviä käytännön vinkkejä antaa.
- Anonyymi
Kannattaa mennä ajoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793214
- 492410
- 322137
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311822- 311755
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101599Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51350Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61274