Eli ajattelin ostaa tuollaista; http://www.kouluelektroniikka.fi/cgi-bin/shop.cgi?action=prodshow&usr=56e5bcc9a2528c9b3ec20be8479ab266&prodid=6331 200 Mitä käy kun kaadan sitä 2mm teräksen päälle? Onko se vaarallista ja kuinka hyvin se syövyttää ja kuinka nopeasti?
Mistä saa rikkihappoa?
Natriumhydroksidi
11
3546
Vastaukset
- KAtsokaaas
Niin ja vielä mistä saa typpihappoa?
- Nevahööd
Eikös Natriumhydroksidi ole emäksistä? Ei sen pitäisi syövyttää. Tai niin... Kyllähän hyvin väkevänä sekin syövyttää. En osaa sanoa kuinka paljon mutta tuskin läheskään niin paljon kuin vahvat hapot.
- Varoituksen sana!
Natriumhydroksidi, eli lipeä on vahva emäs(Ph jotain 13-14!)
Sitä käytetään ensisijaisesti viemärien avaukseen joten kyllä se ainakin ihon syövyttää!(ja tekee toivottavasti tyhmyyden tyhjäksi, tosin AIKA kalliisti)
Jos et ennen tämän viestin lukemista ole tiennyt, että se on vaarallista, jätä kuule se aine oman turvallisuutesi vuoksi ostamatta. ETENKIN, jos tahdot vain uteliaisuuttasi kokeilla, mitä se syövyttää.- siis niin
Syövyttääkö se metallia?
- .........
siis niin kirjoitti:
Syövyttääkö se metallia?
Suuhun vaan!
- ................
......... kirjoitti:
Suuhun vaan!
Ei kannata pistää suuhun, voit menettää kielesi!
- satut
................ kirjoitti:
Ei kannata pistää suuhun, voit menettää kielesi!
sitä nielee niin siinä vaiheessa se kieli on pienin niistä ongelmista.
- 34n6346b34b34
satut kirjoitti:
sitä nielee niin siinä vaiheessa se kieli on pienin niistä ongelmista.
Mitä käy jos sitä laittaa 2mm teräksen päälle?
- kenraalikuvernööri
"Natriumhydroksidi syövyttää metalleja kuten sinkkiä, magnesiumia ja alumiinia vapauttaen syttyvää vetykaasua."
Suosittelisin että perehtyisit asiaan kunnolla ennen kuin alat kokeilemaan mitään. Itse olen joskus kokeillut valmistaa pieniä määriä lipeää, liuos oli kuitenkin aika laimeaa eikä se kunnolla syövyttänyt muuta kuin kuparia, ei sitäkään paljon (muistaakseni se oli kuparia :D ). Rikkihappoa voi saada kai esim. jostain apteekista, jos myyvät.- ............
Akkuhappo on 50% rikkihappoa. Tuntuu kuule erittäin hyvältä iholla.
- JKaunisto
Kysytään nyt vielä sellaista asiaa, että mistä tuota natriumhydroksidia sais haettua 50%:na vesiliuoksena? Pitäisi suurehkosta alumiinikappaleesta "syövyttää" vanha oksidikerros pois, ja näillä kodin viemärinavaajilla (10% liuos) menee aivan tuhottoman kauan syövyttää tuo kerros pois..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222371- 522267
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062260- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 301456
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361412- 951171
- 281160
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201136