Vinkkejä (teräs)seinän poraamiseen?
Reikää ei millään saa porattua kylpyhuoneen seinään, jonka laatoituksen alla on teräspinta. Porana uusi Black and Decker iskuporakone ja terinä on kokeiltu 5-6 mm:n metalliporia, niin halpoja kuin vähän kalliimpiakin.
Mitä tehdä?
SEINÄN PORAUS?
10
1352
Vastaukset
- anonyymikko
kannattas varmaan ostaa porakone, jos meinaa porata reiän seinään? vai mitä luulet...?
- HILTI
Vuokrooppa Hiltin TE 15 tai vastaava konevuokraamosta..
- Ilman Hiltiä
Mitä hittoa 5 mm reikään teräkseen muka Hiltiä tarvitsee?
Oletko ikinä mitään metallia porannut?
- rane
Koita pienillä kierroksilla ja suht kovalla paineella ja jos mahdollista vesijäähdytystä poralle.Isku ja kovat kierrokset pilaa terän.
Et tarvi välttämättä hiltiä tai muita erikoistyökaluja.Poraaminen on tekniikka laji.- Tyly
Kokeile meneekö esim. popniitti terä(3,14mm).
No sehän menee varmasti. Sitten vitosta perään vaan...
Onko siellä takana rosteri seinä.? Se tuppaa vähän syömään teriä. - Tyly
Tyly kirjoitti:
Kokeile meneekö esim. popniitti terä(3,14mm).
No sehän menee varmasti. Sitten vitosta perään vaan...
Onko siellä takana rosteri seinä.? Se tuppaa vähän syömään teriä.Korjaus edelliseen. poppari terä on 3.12mm.
- Laivaanko?
siellä laatoituksen alla teräs on, laivaanko porailet?
Ja vaikka porailisitkin laivaan, miten ihmeessä et saa teräkseen 6 mm reikää, yritätkö metalliin isku päällä??
Ja jos yrität isku päällä, miten ihmeessä olet noilla taidoilla päässyt laivaan porailemaan???
Tuntuu, että täällä monet kysyjät ovat joko juovuksissa, hulluja, tai kirjoittelevat piruuttaan. - hg
Sun porakone pyörii väärään suuntaan, et vaan huomannut.
- Pico
Ensin iskulla ja kiviterällä reikä laattaan, sen jälkeen metalliporalla (tietysti ilman iskua) reikä peltiin, mielellään leikkuöljyä seuraksi.
Tuon kokoinen reikä pitäisi syntyä helposti, mutta voit kokeilla ensin pienemmällä, vaikka 3mm terällä. - Kalle
yksi kunnon poranterä, laatalle, ja toinen teräkselle, jos se on rosteria, niin on vähän vaikeempi, kuin ihan galvanoitu pelli.
Iskua ei tarvitse käyttää ollenkaa, ei edes siinä laatassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1653080Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732091- 411881
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431856Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul329993Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114973Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802