Mulla on keväällä muurattu ulkogrilli. Tiilet on muurattu tavallisella laastilla. Tulipesässä on n. 15 mm paksuja tulenkestäviä laattoja, kooltaan ehkä 15 x 25 cm. Muurasin ne kiinni tulenkestävällä laastilla. Tein sen ohjeiden mukaan, eli laasti kuivui tosi kauan ja sitten lämmitetään...
Ekojen pakkasten jälkeen laatat ropisivat alas.
Ennen sitäkin pysyvyys ollut heikkoa.
Millä aineella kiinnitän laatat (keväällä) uudelleen? En tahdo samaa laastia enää käyttää, oli sen verran huonoa tavaraa.
Terästappeja en mainannut saada pysymään lainkaan, kunnes K-raudassa neuvottiin käyttämään ankkurointisementtiä. Sillä on pysynyt. Se ei vain ole sopivan tuntuista noiden laattojen liimaamiseen. Tapit on siis arinan ja ritilän säätämistä varten.
Millä ulkogrilliin tulilaatat kiinni
Tzyde
2
2309
Vastaukset
- laatat
mäkeen koska tavallinen tiili kestää yhtä hyvin ja pysyy kiinni.
- Tzyde
Tarkoitatko että korvaan tiilirungon sisäpuolella olevat laatat lisätiilillä vai että otan vaan laatat pois ja teen tulet suoraan tiilirungon päällä/sisäpuolella?
Kumpikin huono vaihtoehto, sillä mulla on nyt laattojen kanssa sopivat hitsatut arina, ritilä ja varrasteline. Jos on ilman laattoja tai tiilet laattojen tilalla, joudun hitsauttamaan uudet (appiukolla). Mieluiten kiinnittäisin laatat uudelleen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849