Nyt tarvitaan apuja. Laguna päätti eilen alkaa hörpöttää tyhjäkäynnillä ja nykii kiihdytyksissä. Kun riittävästi kierroksia niin sitten käy ihan hyvin. Laitoin jo tankkiin sitä kondensaatiovettä poistavaa ja puhdistavaa ainetta muttei ole auttanut. Välillä alkaa vilkkua se moottorin kuva kojetaulussa mutta loppuu melkein heti. Vilkkuu noin 10 sekunttia. Nyt vituttaa jos tulee kallis remontti. Mikähän tuota vehettä mahtaa vaivata? osaattekos naista auttaa...ja kenelle suosittelisitte pk-seudulla lagunan viedä jotta tulee edullisesti mutta hyvin korjattua?
Laguna käy huonosti pienillä kierroksilla
11
6483
Vastaukset
- lisaaa
Bensa vai diesel? Vuosimalli?
- eki.
Jos LaguII ja bensa.
1 x Puola rikki. Tarkkaa hintaa vaihdolle en tiedä, mutta joitakin satkuja Biliassa.
Toisaalta ko. puolat ovat tyyppivika/suunnitteluvirhe! joten loppuun asti vietynä menee "takuuseen". Onko sinulla sitten intoa viedä "loppuun asti" on sitten ihan eri kysymys.
Rellu ei sitten suosittele/hyväksy lisäaineita bensaan, joten sen lisäämisestä ei kannata maahantuojalle mainita.- rel9
Itse kirjoittelin vastaavasta aiheesta tuossa pari viestiä aikaisemmin.
Onko puolan vaihto kuinka hankala tehdä itse tai kuinka paljon vastaavasti tulisi maksamaan biliassa/jossain muualla?
Motonetissä näyttäisivät maksavan 50€ kappale ja niitä tarvitaan ymmärtääkseni kaksi kappaletta? - eki.
rel9 kirjoitti:
Itse kirjoittelin vastaavasta aiheesta tuossa pari viestiä aikaisemmin.
Onko puolan vaihto kuinka hankala tehdä itse tai kuinka paljon vastaavasti tulisi maksamaan biliassa/jossain muualla?
Motonetissä näyttäisivät maksavan 50€ kappale ja niitä tarvitaan ymmärtääkseni kaksi kappaletta?Itsellä V6, jossa kolme puolaa helposti vaihdettavissa ja loput 3 pakosarjan alla -> hankalampaa. Itse en ole vaihtanut ikinä, koska autoni "huoltosoppariauto"
I4 - moottoreista en tiedä(puolien sijaintia).
Käytännössä ilman "testeriä" ei tiedä mikä puola on rikki, mutta toki kokeilemalla yksitellen rikkinäinen löytyy.
Puolia voi vaihtaa myös yksitellen - käsittääkseni LaguII:ssa on 1 puola/sylinteri ja LaguI:ssa puolia on 1 puola /2 sylinteriä?
Uskoisin että alkuperäisellä kirjoittajalla on LaguII - kaksi syliteriä pimeänä käynti lienee jotakuinkin kamalaa. - eki.
rel9 kirjoitti:
Itse kirjoittelin vastaavasta aiheesta tuossa pari viestiä aikaisemmin.
Onko puolan vaihto kuinka hankala tehdä itse tai kuinka paljon vastaavasti tulisi maksamaan biliassa/jossain muualla?
Motonetissä näyttäisivät maksavan 50€ kappale ja niitä tarvitaan ymmärtääkseni kaksi kappaletta?Viitaten aiempaan viestiisi(alla).
Kuvailemasi moottorin "käytöstä" en tunnista rikkinäiseksi puolaksi. Itsellä rikkinäinen puola ilmenee selkeimmin:
1. alakierroksilla kone "hyppii"
2. Veto pois/heikko (paranee korkeilla kierroksilla, mutta onhan se selvää että 1 pytty pimeänä ei maksimitehoa saa ulos...
3. Keltainen moottorin kuva vilkkuu kojelaudassa
4. Ajotietokoneen "hetkellinen bensankulutus" ja jotkut muut kohdat näyttää nollaa tai viivaa.
Toisaalta(jopa kuukausia) ennen puolan hajoamista moottori käy huonosti mutta vain alakierroksilla(joitakin iskuja jää väliin) kylmänä kosteissa olosuhteissa.
...voihan olla että autossasi joku puolista on vasta menossa rikki(puolan "jousipalautteinen kytkin" toimii huonosti) - kun puolan käämi(yleensä toisiopuolen käämi) palaa on puola lopullisesti rikki...ja sen huomaa SELVÄSTI ajossa!!!
Tämä puolan "jousipalautteinen kytkin" ja sen ongelmat(kosteissa olosuhteissa) on sitten kopioitu jonkun muun viestistä, mutta tunnistan oireet omassa autossani.
Nimim. KÄÄMIT PALAA näiden puolien kanssa ;)
alkuperäinen viestisi:
------------------------------------------
"Autona Renault Laguna II 1.6 litraisella koneella.
Nyt on ilmennyt ettei moottori käy kunnolla tyhjäkäynnillä tai kiihdytettäessä pieniltä kierroksilla (n. 2000 rpm). Moottori käy sinänsä ihan nätisti, mutta välistä jää aina joitain iskuja väliin. Vika tulee esiin vasta siinä vaiheessa kun autolla on ajettu jonkin matkaa ja kone lämmennyt.
Mistä kannattaisi lähteä vikaa hakemaan?" - rel9
eki. kirjoitti:
Viitaten aiempaan viestiisi(alla).
Kuvailemasi moottorin "käytöstä" en tunnista rikkinäiseksi puolaksi. Itsellä rikkinäinen puola ilmenee selkeimmin:
1. alakierroksilla kone "hyppii"
2. Veto pois/heikko (paranee korkeilla kierroksilla, mutta onhan se selvää että 1 pytty pimeänä ei maksimitehoa saa ulos...
3. Keltainen moottorin kuva vilkkuu kojelaudassa
4. Ajotietokoneen "hetkellinen bensankulutus" ja jotkut muut kohdat näyttää nollaa tai viivaa.
Toisaalta(jopa kuukausia) ennen puolan hajoamista moottori käy huonosti mutta vain alakierroksilla(joitakin iskuja jää väliin) kylmänä kosteissa olosuhteissa.
...voihan olla että autossasi joku puolista on vasta menossa rikki(puolan "jousipalautteinen kytkin" toimii huonosti) - kun puolan käämi(yleensä toisiopuolen käämi) palaa on puola lopullisesti rikki...ja sen huomaa SELVÄSTI ajossa!!!
Tämä puolan "jousipalautteinen kytkin" ja sen ongelmat(kosteissa olosuhteissa) on sitten kopioitu jonkun muun viestistä, mutta tunnistan oireet omassa autossani.
Nimim. KÄÄMIT PALAA näiden puolien kanssa ;)
alkuperäinen viestisi:
------------------------------------------
"Autona Renault Laguna II 1.6 litraisella koneella.
Nyt on ilmennyt ettei moottori käy kunnolla tyhjäkäynnillä tai kiihdytettäessä pieniltä kierroksilla (n. 2000 rpm). Moottori käy sinänsä ihan nätisti, mutta välistä jää aina joitain iskuja väliin. Vika tulee esiin vasta siinä vaiheessa kun autolla on ajettu jonkin matkaa ja kone lämmennyt.
Mistä kannattaisi lähteä vikaa hakemaan?"Joo, ei sekään kyllä puoliin viittaa, että ongelma tulee esiin vasta kun moottori on jonkin verran lämmennyt.
Karstaantuneet tulpat tosin voi aiheuttaa ongelmia vasta sitten kun jonkin aikaa on ajanut. Näin kävi joskus ainakin vanhemmalla autollani.
Tätä en aikaisemmin maininnutkaan, mutta kiihdyttäessä paikoiltaan vääntö saattaa olla aluksi aivan olematon, kunnes se sitten jossain vaiheessa hyökkää vauhdilla eteenpäin. - eki.
rel9 kirjoitti:
Joo, ei sekään kyllä puoliin viittaa, että ongelma tulee esiin vasta kun moottori on jonkin verran lämmennyt.
Karstaantuneet tulpat tosin voi aiheuttaa ongelmia vasta sitten kun jonkin aikaa on ajanut. Näin kävi joskus ainakin vanhemmalla autollani.
Tätä en aikaisemmin maininnutkaan, mutta kiihdyttäessä paikoiltaan vääntö saattaa olla aluksi aivan olematon, kunnes se sitten jossain vaiheessa hyökkää vauhdilla eteenpäin.Oikeasti en tiedä näistä jutuista juuri mitään...
Ilmeisesti kuitenkin 1 pytty toimii huonosti/vaihtelevasti. Onko vika sitten sytytyksessä, polttoaineen syötössä vai jossain muualla...
Suosittelen "testerissä" käymistä
- Tzyde
Mulla ei auttanut puolan vaihto. Kävi myös huonosti matalilla kierroksilla ja nyki kiihdyttäessä. Auto on L1 2.0 8 venttiilinen.
Ajettu 190t.
Vaihdoin myös kaikki muut 'liikkuvat osat', ei tulosta.
Lopulta ilmeni että 1 pakoventtiili oli halki. Kansiremppa, 750 €, ja auto oli kunnossa... - Anonyymi
1.6 l keskimmäisillä sylintereillä käy, mutta 1 ja 4 syl ei, mikä vika?
Joku kertoi ehkä moottorin ohj. yksikkö?
Juuri vaihdettu 1 ja 4. puolat Valeo ja tulpat ja jakoremmi. - Anonyymi
Jako taitaa olla hiukkasen pielessä .🧑🔧
- Anonyymi
Tota minäkin vähän epäilen, mutta toimiiko noin, jos on yksi hammas pielessä.
Poika vaihtoi edellisen hammashihnan y.m. ja toimi oikein hyvin, nyt oli vaihtoväli vähän yli, yht äkkiä alkoi pöpöttään.
Jos on yksi hammas väärin, onko sitten tollanen.
Hän teki itse jo edelliseen vaihtoon kohdistustyökalun, onnistui hyvin, mutta nyt oli
jotain pientä säätöä!
Vianorin vikakoodin purkamisraportissa luki "sähkökatkoksia 1 ja 2 sy. + 3 ja 4 syl" ,
mutta kun 2 tai 3 puolan johdon irroittaa, sammuu heti, 1 ja 4 puolan johto ei vaikuta
mitään, ja juuri ne vasta vaihdoimme uusiin VALEO puoliin!
Kyllä ennen kun kone sai bensaa ja kipinää niin kävi (mm. Anglia y.m) mutta nyt
on monimutkaisempaa tekniikkaa, kaikenlaista anturia ja ohjausyksikköä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83266MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401539Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751146Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758