Laguna käy huonosti pienillä kierroksilla

nainen ratissa

Nyt tarvitaan apuja. Laguna päätti eilen alkaa hörpöttää tyhjäkäynnillä ja nykii kiihdytyksissä. Kun riittävästi kierroksia niin sitten käy ihan hyvin. Laitoin jo tankkiin sitä kondensaatiovettä poistavaa ja puhdistavaa ainetta muttei ole auttanut. Välillä alkaa vilkkua se moottorin kuva kojetaulussa mutta loppuu melkein heti. Vilkkuu noin 10 sekunttia. Nyt vituttaa jos tulee kallis remontti. Mikähän tuota vehettä mahtaa vaivata? osaattekos naista auttaa...ja kenelle suosittelisitte pk-seudulla lagunan viedä jotta tulee edullisesti mutta hyvin korjattua?

11

6647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisaaa

      Bensa vai diesel? Vuosimalli?

    • eki.

      Jos LaguII ja bensa.
      1 x Puola rikki. Tarkkaa hintaa vaihdolle en tiedä, mutta joitakin satkuja Biliassa.

      Toisaalta ko. puolat ovat tyyppivika/suunnitteluvirhe! joten loppuun asti vietynä menee "takuuseen". Onko sinulla sitten intoa viedä "loppuun asti" on sitten ihan eri kysymys.

      Rellu ei sitten suosittele/hyväksy lisäaineita bensaan, joten sen lisäämisestä ei kannata maahantuojalle mainita.

      • rel9

        Itse kirjoittelin vastaavasta aiheesta tuossa pari viestiä aikaisemmin.

        Onko puolan vaihto kuinka hankala tehdä itse tai kuinka paljon vastaavasti tulisi maksamaan biliassa/jossain muualla?

        Motonetissä näyttäisivät maksavan 50€ kappale ja niitä tarvitaan ymmärtääkseni kaksi kappaletta?


      • eki.
        rel9 kirjoitti:

        Itse kirjoittelin vastaavasta aiheesta tuossa pari viestiä aikaisemmin.

        Onko puolan vaihto kuinka hankala tehdä itse tai kuinka paljon vastaavasti tulisi maksamaan biliassa/jossain muualla?

        Motonetissä näyttäisivät maksavan 50€ kappale ja niitä tarvitaan ymmärtääkseni kaksi kappaletta?

        Itsellä V6, jossa kolme puolaa helposti vaihdettavissa ja loput 3 pakosarjan alla -> hankalampaa. Itse en ole vaihtanut ikinä, koska autoni "huoltosoppariauto"

        I4 - moottoreista en tiedä(puolien sijaintia).

        Käytännössä ilman "testeriä" ei tiedä mikä puola on rikki, mutta toki kokeilemalla yksitellen rikkinäinen löytyy.

        Puolia voi vaihtaa myös yksitellen - käsittääkseni LaguII:ssa on 1 puola/sylinteri ja LaguI:ssa puolia on 1 puola /2 sylinteriä?

        Uskoisin että alkuperäisellä kirjoittajalla on LaguII - kaksi syliteriä pimeänä käynti lienee jotakuinkin kamalaa.


      • eki.
        rel9 kirjoitti:

        Itse kirjoittelin vastaavasta aiheesta tuossa pari viestiä aikaisemmin.

        Onko puolan vaihto kuinka hankala tehdä itse tai kuinka paljon vastaavasti tulisi maksamaan biliassa/jossain muualla?

        Motonetissä näyttäisivät maksavan 50€ kappale ja niitä tarvitaan ymmärtääkseni kaksi kappaletta?

        Viitaten aiempaan viestiisi(alla).

        Kuvailemasi moottorin "käytöstä" en tunnista rikkinäiseksi puolaksi. Itsellä rikkinäinen puola ilmenee selkeimmin:
        1. alakierroksilla kone "hyppii"
        2. Veto pois/heikko (paranee korkeilla kierroksilla, mutta onhan se selvää että 1 pytty pimeänä ei maksimitehoa saa ulos...
        3. Keltainen moottorin kuva vilkkuu kojelaudassa
        4. Ajotietokoneen "hetkellinen bensankulutus" ja jotkut muut kohdat näyttää nollaa tai viivaa.

        Toisaalta(jopa kuukausia) ennen puolan hajoamista moottori käy huonosti mutta vain alakierroksilla(joitakin iskuja jää väliin) kylmänä kosteissa olosuhteissa.

        ...voihan olla että autossasi joku puolista on vasta menossa rikki(puolan "jousipalautteinen kytkin" toimii huonosti) - kun puolan käämi(yleensä toisiopuolen käämi) palaa on puola lopullisesti rikki...ja sen huomaa SELVÄSTI ajossa!!!

        Tämä puolan "jousipalautteinen kytkin" ja sen ongelmat(kosteissa olosuhteissa) on sitten kopioitu jonkun muun viestistä, mutta tunnistan oireet omassa autossani.

        Nimim. KÄÄMIT PALAA näiden puolien kanssa ;)


        alkuperäinen viestisi:
        ------------------------------------------
        "Autona Renault Laguna II 1.6 litraisella koneella.
        Nyt on ilmennyt ettei moottori käy kunnolla tyhjäkäynnillä tai kiihdytettäessä pieniltä kierroksilla (n. 2000 rpm). Moottori käy sinänsä ihan nätisti, mutta välistä jää aina joitain iskuja väliin. Vika tulee esiin vasta siinä vaiheessa kun autolla on ajettu jonkin matkaa ja kone lämmennyt.
        Mistä kannattaisi lähteä vikaa hakemaan?"


      • rel9
        eki. kirjoitti:

        Viitaten aiempaan viestiisi(alla).

        Kuvailemasi moottorin "käytöstä" en tunnista rikkinäiseksi puolaksi. Itsellä rikkinäinen puola ilmenee selkeimmin:
        1. alakierroksilla kone "hyppii"
        2. Veto pois/heikko (paranee korkeilla kierroksilla, mutta onhan se selvää että 1 pytty pimeänä ei maksimitehoa saa ulos...
        3. Keltainen moottorin kuva vilkkuu kojelaudassa
        4. Ajotietokoneen "hetkellinen bensankulutus" ja jotkut muut kohdat näyttää nollaa tai viivaa.

        Toisaalta(jopa kuukausia) ennen puolan hajoamista moottori käy huonosti mutta vain alakierroksilla(joitakin iskuja jää väliin) kylmänä kosteissa olosuhteissa.

        ...voihan olla että autossasi joku puolista on vasta menossa rikki(puolan "jousipalautteinen kytkin" toimii huonosti) - kun puolan käämi(yleensä toisiopuolen käämi) palaa on puola lopullisesti rikki...ja sen huomaa SELVÄSTI ajossa!!!

        Tämä puolan "jousipalautteinen kytkin" ja sen ongelmat(kosteissa olosuhteissa) on sitten kopioitu jonkun muun viestistä, mutta tunnistan oireet omassa autossani.

        Nimim. KÄÄMIT PALAA näiden puolien kanssa ;)


        alkuperäinen viestisi:
        ------------------------------------------
        "Autona Renault Laguna II 1.6 litraisella koneella.
        Nyt on ilmennyt ettei moottori käy kunnolla tyhjäkäynnillä tai kiihdytettäessä pieniltä kierroksilla (n. 2000 rpm). Moottori käy sinänsä ihan nätisti, mutta välistä jää aina joitain iskuja väliin. Vika tulee esiin vasta siinä vaiheessa kun autolla on ajettu jonkin matkaa ja kone lämmennyt.
        Mistä kannattaisi lähteä vikaa hakemaan?"

        Joo, ei sekään kyllä puoliin viittaa, että ongelma tulee esiin vasta kun moottori on jonkin verran lämmennyt.

        Karstaantuneet tulpat tosin voi aiheuttaa ongelmia vasta sitten kun jonkin aikaa on ajanut. Näin kävi joskus ainakin vanhemmalla autollani.

        Tätä en aikaisemmin maininnutkaan, mutta kiihdyttäessä paikoiltaan vääntö saattaa olla aluksi aivan olematon, kunnes se sitten jossain vaiheessa hyökkää vauhdilla eteenpäin.


      • eki.
        rel9 kirjoitti:

        Joo, ei sekään kyllä puoliin viittaa, että ongelma tulee esiin vasta kun moottori on jonkin verran lämmennyt.

        Karstaantuneet tulpat tosin voi aiheuttaa ongelmia vasta sitten kun jonkin aikaa on ajanut. Näin kävi joskus ainakin vanhemmalla autollani.

        Tätä en aikaisemmin maininnutkaan, mutta kiihdyttäessä paikoiltaan vääntö saattaa olla aluksi aivan olematon, kunnes se sitten jossain vaiheessa hyökkää vauhdilla eteenpäin.

        Oikeasti en tiedä näistä jutuista juuri mitään...
        Ilmeisesti kuitenkin 1 pytty toimii huonosti/vaihtelevasti. Onko vika sitten sytytyksessä, polttoaineen syötössä vai jossain muualla...

        Suosittelen "testerissä" käymistä


    • Tzyde

      Mulla ei auttanut puolan vaihto. Kävi myös huonosti matalilla kierroksilla ja nyki kiihdyttäessä. Auto on L1 2.0 8 venttiilinen.
      Ajettu 190t.
      Vaihdoin myös kaikki muut 'liikkuvat osat', ei tulosta.
      Lopulta ilmeni että 1 pakoventtiili oli halki. Kansiremppa, 750 €, ja auto oli kunnossa...

    • Anonyymi

      1.6 l keskimmäisillä sylintereillä käy, mutta 1 ja 4 syl ei, mikä vika?
      Joku kertoi ehkä moottorin ohj. yksikkö?
      Juuri vaihdettu 1 ja 4. puolat Valeo ja tulpat ja jakoremmi.

    • Anonyymi

      Jako taitaa olla hiukkasen pielessä .🧑‍🔧

    • Anonyymi

      Tota minäkin vähän epäilen, mutta toimiiko noin, jos on yksi hammas pielessä.
      Poika vaihtoi edellisen hammashihnan y.m. ja toimi oikein hyvin, nyt oli vaihtoväli vähän yli, yht äkkiä alkoi pöpöttään.
      Jos on yksi hammas väärin, onko sitten tollanen.
      Hän teki itse jo edelliseen vaihtoon kohdistustyökalun, onnistui hyvin, mutta nyt oli
      jotain pientä säätöä!
      Vianorin vikakoodin purkamisraportissa luki "sähkökatkoksia 1 ja 2 sy. + 3 ja 4 syl" ,
      mutta kun 2 tai 3 puolan johdon irroittaa, sammuu heti, 1 ja 4 puolan johto ei vaikuta
      mitään, ja juuri ne vasta vaihdoimme uusiin VALEO puoliin!
      Kyllä ennen kun kone sai bensaa ja kipinää niin kävi (mm. Anglia y.m) mutta nyt
      on monimutkaisempaa tekniikkaa, kaikenlaista anturia ja ohjausyksikköä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

      IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      452
      3849
    2. Mihin sinussa haluan koskea

      Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      74
      3036
    3. Toisen ihmisen sydämellä

      leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1440
    4. Millaisena luonteena

      Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      83
      1254
    5. Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."

      Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m
      Sohvaperunat
      19
      1178
    6. 17-vuotiasta lukiolaispoikaa epäillään perheenisän murhasta Pyhtäällä

      Perheenisä löytyi kuolleena kotipihastaan loppuvuonna 2023 Heinlahdesta Myyrynmäeltä. Poliisi epäilee murhasta kotkalais
      Kotka
      29
      1112
    7. Janne Kataja uudessa elämäntilanteessa - Vauva tuli, tyttäret jo teini-iässä: "On jo vähän..."

      Janne Kataja on uudessa elämäntilanteessa, 44-vuotiaana hän tuli kolmatta kertaa isäksi. Tyttäret edellisestä liitosta
      Suomalaiset julkkikset
      14
      892
    8. Kaipaan ja ikävöin sua

      Your📱 ends with 8.
      Ikävä
      57
      854
    9. Olet mun herkkä kohta

      Vaikutuksesi minuun on valtava. Käsitätköhän miten paljon tunnen takiasi? Miten paljon elämäni on muuttunut sen jälkeen
      Ikävä
      58
      846
    10. Et voi pettää minua nainen

      Niin kauan kun ei olla yhdessä. Silti tykkään sinusta. Ehkä me vielä päädymme yhteen, mutta en voi toivoa sulta nyt mitä
      Ikävä
      68
      770
    Aihe