Laguna käy huonosti pienillä kierroksilla

nainen ratissa

Nyt tarvitaan apuja. Laguna päätti eilen alkaa hörpöttää tyhjäkäynnillä ja nykii kiihdytyksissä. Kun riittävästi kierroksia niin sitten käy ihan hyvin. Laitoin jo tankkiin sitä kondensaatiovettä poistavaa ja puhdistavaa ainetta muttei ole auttanut. Välillä alkaa vilkkua se moottorin kuva kojetaulussa mutta loppuu melkein heti. Vilkkuu noin 10 sekunttia. Nyt vituttaa jos tulee kallis remontti. Mikähän tuota vehettä mahtaa vaivata? osaattekos naista auttaa...ja kenelle suosittelisitte pk-seudulla lagunan viedä jotta tulee edullisesti mutta hyvin korjattua?

11

7220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisaaa

      Bensa vai diesel? Vuosimalli?

    • eki.

      Jos LaguII ja bensa.
      1 x Puola rikki. Tarkkaa hintaa vaihdolle en tiedä, mutta joitakin satkuja Biliassa.

      Toisaalta ko. puolat ovat tyyppivika/suunnitteluvirhe! joten loppuun asti vietynä menee "takuuseen". Onko sinulla sitten intoa viedä "loppuun asti" on sitten ihan eri kysymys.

      Rellu ei sitten suosittele/hyväksy lisäaineita bensaan, joten sen lisäämisestä ei kannata maahantuojalle mainita.

      • rel9

        Itse kirjoittelin vastaavasta aiheesta tuossa pari viestiä aikaisemmin.

        Onko puolan vaihto kuinka hankala tehdä itse tai kuinka paljon vastaavasti tulisi maksamaan biliassa/jossain muualla?

        Motonetissä näyttäisivät maksavan 50€ kappale ja niitä tarvitaan ymmärtääkseni kaksi kappaletta?


      • eki.
        rel9 kirjoitti:

        Itse kirjoittelin vastaavasta aiheesta tuossa pari viestiä aikaisemmin.

        Onko puolan vaihto kuinka hankala tehdä itse tai kuinka paljon vastaavasti tulisi maksamaan biliassa/jossain muualla?

        Motonetissä näyttäisivät maksavan 50€ kappale ja niitä tarvitaan ymmärtääkseni kaksi kappaletta?

        Itsellä V6, jossa kolme puolaa helposti vaihdettavissa ja loput 3 pakosarjan alla -> hankalampaa. Itse en ole vaihtanut ikinä, koska autoni "huoltosoppariauto"

        I4 - moottoreista en tiedä(puolien sijaintia).

        Käytännössä ilman "testeriä" ei tiedä mikä puola on rikki, mutta toki kokeilemalla yksitellen rikkinäinen löytyy.

        Puolia voi vaihtaa myös yksitellen - käsittääkseni LaguII:ssa on 1 puola/sylinteri ja LaguI:ssa puolia on 1 puola /2 sylinteriä?

        Uskoisin että alkuperäisellä kirjoittajalla on LaguII - kaksi syliteriä pimeänä käynti lienee jotakuinkin kamalaa.


      • eki.
        rel9 kirjoitti:

        Itse kirjoittelin vastaavasta aiheesta tuossa pari viestiä aikaisemmin.

        Onko puolan vaihto kuinka hankala tehdä itse tai kuinka paljon vastaavasti tulisi maksamaan biliassa/jossain muualla?

        Motonetissä näyttäisivät maksavan 50€ kappale ja niitä tarvitaan ymmärtääkseni kaksi kappaletta?

        Viitaten aiempaan viestiisi(alla).

        Kuvailemasi moottorin "käytöstä" en tunnista rikkinäiseksi puolaksi. Itsellä rikkinäinen puola ilmenee selkeimmin:
        1. alakierroksilla kone "hyppii"
        2. Veto pois/heikko (paranee korkeilla kierroksilla, mutta onhan se selvää että 1 pytty pimeänä ei maksimitehoa saa ulos...
        3. Keltainen moottorin kuva vilkkuu kojelaudassa
        4. Ajotietokoneen "hetkellinen bensankulutus" ja jotkut muut kohdat näyttää nollaa tai viivaa.

        Toisaalta(jopa kuukausia) ennen puolan hajoamista moottori käy huonosti mutta vain alakierroksilla(joitakin iskuja jää väliin) kylmänä kosteissa olosuhteissa.

        ...voihan olla että autossasi joku puolista on vasta menossa rikki(puolan "jousipalautteinen kytkin" toimii huonosti) - kun puolan käämi(yleensä toisiopuolen käämi) palaa on puola lopullisesti rikki...ja sen huomaa SELVÄSTI ajossa!!!

        Tämä puolan "jousipalautteinen kytkin" ja sen ongelmat(kosteissa olosuhteissa) on sitten kopioitu jonkun muun viestistä, mutta tunnistan oireet omassa autossani.

        Nimim. KÄÄMIT PALAA näiden puolien kanssa ;)


        alkuperäinen viestisi:
        ------------------------------------------
        "Autona Renault Laguna II 1.6 litraisella koneella.
        Nyt on ilmennyt ettei moottori käy kunnolla tyhjäkäynnillä tai kiihdytettäessä pieniltä kierroksilla (n. 2000 rpm). Moottori käy sinänsä ihan nätisti, mutta välistä jää aina joitain iskuja väliin. Vika tulee esiin vasta siinä vaiheessa kun autolla on ajettu jonkin matkaa ja kone lämmennyt.
        Mistä kannattaisi lähteä vikaa hakemaan?"


      • rel9
        eki. kirjoitti:

        Viitaten aiempaan viestiisi(alla).

        Kuvailemasi moottorin "käytöstä" en tunnista rikkinäiseksi puolaksi. Itsellä rikkinäinen puola ilmenee selkeimmin:
        1. alakierroksilla kone "hyppii"
        2. Veto pois/heikko (paranee korkeilla kierroksilla, mutta onhan se selvää että 1 pytty pimeänä ei maksimitehoa saa ulos...
        3. Keltainen moottorin kuva vilkkuu kojelaudassa
        4. Ajotietokoneen "hetkellinen bensankulutus" ja jotkut muut kohdat näyttää nollaa tai viivaa.

        Toisaalta(jopa kuukausia) ennen puolan hajoamista moottori käy huonosti mutta vain alakierroksilla(joitakin iskuja jää väliin) kylmänä kosteissa olosuhteissa.

        ...voihan olla että autossasi joku puolista on vasta menossa rikki(puolan "jousipalautteinen kytkin" toimii huonosti) - kun puolan käämi(yleensä toisiopuolen käämi) palaa on puola lopullisesti rikki...ja sen huomaa SELVÄSTI ajossa!!!

        Tämä puolan "jousipalautteinen kytkin" ja sen ongelmat(kosteissa olosuhteissa) on sitten kopioitu jonkun muun viestistä, mutta tunnistan oireet omassa autossani.

        Nimim. KÄÄMIT PALAA näiden puolien kanssa ;)


        alkuperäinen viestisi:
        ------------------------------------------
        "Autona Renault Laguna II 1.6 litraisella koneella.
        Nyt on ilmennyt ettei moottori käy kunnolla tyhjäkäynnillä tai kiihdytettäessä pieniltä kierroksilla (n. 2000 rpm). Moottori käy sinänsä ihan nätisti, mutta välistä jää aina joitain iskuja väliin. Vika tulee esiin vasta siinä vaiheessa kun autolla on ajettu jonkin matkaa ja kone lämmennyt.
        Mistä kannattaisi lähteä vikaa hakemaan?"

        Joo, ei sekään kyllä puoliin viittaa, että ongelma tulee esiin vasta kun moottori on jonkin verran lämmennyt.

        Karstaantuneet tulpat tosin voi aiheuttaa ongelmia vasta sitten kun jonkin aikaa on ajanut. Näin kävi joskus ainakin vanhemmalla autollani.

        Tätä en aikaisemmin maininnutkaan, mutta kiihdyttäessä paikoiltaan vääntö saattaa olla aluksi aivan olematon, kunnes se sitten jossain vaiheessa hyökkää vauhdilla eteenpäin.


      • eki.
        rel9 kirjoitti:

        Joo, ei sekään kyllä puoliin viittaa, että ongelma tulee esiin vasta kun moottori on jonkin verran lämmennyt.

        Karstaantuneet tulpat tosin voi aiheuttaa ongelmia vasta sitten kun jonkin aikaa on ajanut. Näin kävi joskus ainakin vanhemmalla autollani.

        Tätä en aikaisemmin maininnutkaan, mutta kiihdyttäessä paikoiltaan vääntö saattaa olla aluksi aivan olematon, kunnes se sitten jossain vaiheessa hyökkää vauhdilla eteenpäin.

        Oikeasti en tiedä näistä jutuista juuri mitään...
        Ilmeisesti kuitenkin 1 pytty toimii huonosti/vaihtelevasti. Onko vika sitten sytytyksessä, polttoaineen syötössä vai jossain muualla...

        Suosittelen "testerissä" käymistä


    • Tzyde

      Mulla ei auttanut puolan vaihto. Kävi myös huonosti matalilla kierroksilla ja nyki kiihdyttäessä. Auto on L1 2.0 8 venttiilinen.
      Ajettu 190t.
      Vaihdoin myös kaikki muut 'liikkuvat osat', ei tulosta.
      Lopulta ilmeni että 1 pakoventtiili oli halki. Kansiremppa, 750 €, ja auto oli kunnossa...

    • Anonyymi

      1.6 l keskimmäisillä sylintereillä käy, mutta 1 ja 4 syl ei, mikä vika?
      Joku kertoi ehkä moottorin ohj. yksikkö?
      Juuri vaihdettu 1 ja 4. puolat Valeo ja tulpat ja jakoremmi.

    • Anonyymi

      Jako taitaa olla hiukkasen pielessä .🧑‍🔧

    • Anonyymi

      Tota minäkin vähän epäilen, mutta toimiiko noin, jos on yksi hammas pielessä.
      Poika vaihtoi edellisen hammashihnan y.m. ja toimi oikein hyvin, nyt oli vaihtoväli vähän yli, yht äkkiä alkoi pöpöttään.
      Jos on yksi hammas väärin, onko sitten tollanen.
      Hän teki itse jo edelliseen vaihtoon kohdistustyökalun, onnistui hyvin, mutta nyt oli
      jotain pientä säätöä!
      Vianorin vikakoodin purkamisraportissa luki "sähkökatkoksia 1 ja 2 sy. + 3 ja 4 syl" ,
      mutta kun 2 tai 3 puolan johdon irroittaa, sammuu heti, 1 ja 4 puolan johto ei vaikuta
      mitään, ja juuri ne vasta vaihdoimme uusiin VALEO puoliin!
      Kyllä ennen kun kone sai bensaa ja kipinää niin kävi (mm. Anglia y.m) mutta nyt
      on monimutkaisempaa tekniikkaa, kaikenlaista anturia ja ohjausyksikköä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

      kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      52
      4337
    2. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

      Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      110
      4164
    3. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

      Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      37
      4077
    4. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

      Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      65
      3917
    5. Mitä meidän välillä

      Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      85
      3364
    6. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

      viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      64
      3248
    7. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

      16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      152
      3221
    8. Kun aika on oikea niin

      Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �
      Ikävä
      17
      1582
    9. Ei me taideta

      Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      45
      1521
    10. Jos sulla ei olis ollut tunteita

      Tuskin olisit reagoinut niin voimakkaasti, mies? Vai oliko vetäytymiseen jokin muu syy kuin luulit ettei mua kiinnosta?
      Ikävä
      129
      1120
    Aihe