3500 €:n pölynimuri !

Häälahjaksi

Me menimme naimisiin ja paikalla oli minun muutaman sukulaisen lisäksi puolisoni lestadiolaissuvun jäseniä 11 perhettä ja muuta henkilöa eli noin 200 henkilöä. Järjestelyt maksoivat meille 3500 € ja saimme lestadiolaissuvulta lahjaksi pölynimurin. Aivan oikein: vaivaisen pölynimurin joka maksaa 49 € marketissa! Ja me upotimme järjestelyihin pienen omaisuutemme. :(

Onneksi minun sukulaiset muistivat meitä järkkäämällä upean häämatkan. Kotona odottaa se imuri. Katsotaan kumpi saa siivota.

21

4774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Imuroi nyt sitten

      Luulitko häitä rahasammoksi?? Palaa arkeen hyvä nainen. Ota se imuri käytöön kun kerta edes sen niiltä sait.

    • voivoivoiiih

      Siis pölynimuri! Kyllä taitaa puolisosi suku olla aika köyhä, kun yhdentoista perheen häälahja tiivistetään yhteen alle viiskymppiä maksavaan pölynimuriin! Tuo on aika kohtuutonta enkä itse kehtais enää niinä sukulaisina edes katsoa teihin päin, koska häpeäisin silmät päästäni! Eri asia, jos yksi perhe olisi mokoman imusangon hankkinu, mutta että koko suku yhdessä lahjassa!

      Varmasti ärsyttää... Hengessä mukana!

    • ajatellut

      että häälahja pitäisi olla vähintään sen arvoinen mitä teillä on kuluja juhlasta ??
      Meneekö se koskaan niin ? Ei toki. Mutta sen sinä tiesit jo leikkiin lähtiessäsi.

      Toki annant nopille sukulaisille ikuisen porttikiellon kotiinne.

      • huhhuhhuh

        Eihän kukaan tietenkään ajattele saavansa kaikkia rahoja takaisin lahjojen muodossa, mutta kyllä vieraidenkin tulisi ymmärtää miten suuri kuluerä häät ovat ja ostaa kohtuullinen lahja.


    • jo pilalla?

      Osanottoni!

      Tuo pölynimuriepisodi on muuten pienimpiä niistä järjettömyyksistä, mitä tulet kokemaan liityttyäsi lestadiolaissukuun.

      Varaudu mm. siihen, että sinua ei tulla ikinä hyväksymään ihmisenä sen kummemmin kuin pojan vaimonakaan. Tulevien lastesi takia saat taistella monet taistelut uskonnollisen painostuksen takia. Naisellahan ei ole lestadiolaisuudessa mitään muuta arvoa kuin lasten synnyttäjänä ja miehen palvelijana toimiminen.

      Toivon vilpittömästi sinun takiasi, että miehesi on luopunut lestadiolaisuudesta.

    • häät

      teillä, jos koko systeemin pukuineen yms. saitte kolmella ja puolella tonnilla! Onnitukset!

    • mitä tekemistä

      häälahjalla on teidän hääkulunkien kanssa, niin juuri ei mitään. Sitä paitsi MORSIAMMEN suvun kuuluu maksaa ne häävalmistelut ja lisäksi sulhasen perheelle myötäjäisi koska heidän poika tuollaisen rahan ahneen kotkan yleensä otti riesoikseen.

    • niin ymmärrät

      miksei häälahjaan voi laittaa muutamaa euroa enempää. Ja lestadiolaissuvuissa häitä on usein!

      • on rikkaita

        Mutta saahan ne lestadiolaiset kuukausittain (arvio) 30 000 vanhan markan suuruiset lapsilisät , kun niillä on 15 lasta. Nehän on Suomen rikkaimpia ihmisiä. Mutta sehän se on: mitä rikkaampi, sitä pihimpi!


      • Lestadiolainen
        on rikkaita kirjoitti:

        Mutta saahan ne lestadiolaiset kuukausittain (arvio) 30 000 vanhan markan suuruiset lapsilisät , kun niillä on 15 lasta. Nehän on Suomen rikkaimpia ihmisiä. Mutta sehän se on: mitä rikkaampi, sitä pihimpi!

        Hyi miten kamalia olette! Taas yksi hyvä syy miksi lestadiolaisen tulee ottaa lestadiolainen puoliso.

        Olen itsekin lestadiolainen ja ylpeä siitä. Onneksi en kuulu teihin.


      • ktn
        Lestadiolainen kirjoitti:

        Hyi miten kamalia olette! Taas yksi hyvä syy miksi lestadiolaisen tulee ottaa lestadiolainen puoliso.

        Olen itsekin lestadiolainen ja ylpeä siitä. Onneksi en kuulu teihin.

        ditto


      • lapsilisä?
        on rikkaita kirjoitti:

        Mutta saahan ne lestadiolaiset kuukausittain (arvio) 30 000 vanhan markan suuruiset lapsilisät , kun niillä on 15 lasta. Nehän on Suomen rikkaimpia ihmisiä. Mutta sehän se on: mitä rikkaampi, sitä pihimpi!

        Eli 2000 mk per lapsi? Ei kai?

        Ja onhan niistä lapsista kulujakin...

        Mutta siis, jos 200 vierasta antaa yhteisenä lahjana pölymimurin niin on se aika outoa. Vaikka ei kai häitä järjestetä ajatuksella, että saadaan lahjoja. Muuten kannattaisi laittaa kutsuun, että jos et tuo lahjaa niin pääsy kielletty. Ja minimihinta lahjalle.


      • Oululainen (vanh.lest.)
        lapsilisä? kirjoitti:

        Eli 2000 mk per lapsi? Ei kai?

        Ja onhan niistä lapsista kulujakin...

        Mutta siis, jos 200 vierasta antaa yhteisenä lahjana pölymimurin niin on se aika outoa. Vaikka ei kai häitä järjestetä ajatuksella, että saadaan lahjoja. Muuten kannattaisi laittaa kutsuun, että jos et tuo lahjaa niin pääsy kielletty. Ja minimihinta lahjalle.

        Herra käskee miestä ja naista avioitumaan. Herra kieltää keräämästä maallista mammonaa.

        Tuollainen häälahjahurvittelu on synnin luvallisuutta.

        Paras lahja on lapsi - Herran lahja!


      • kerho?
        Oululainen (vanh.lest.) kirjoitti:

        Herra käskee miestä ja naista avioitumaan. Herra kieltää keräämästä maallista mammonaa.

        Tuollainen häälahjahurvittelu on synnin luvallisuutta.

        Paras lahja on lapsi - Herran lahja!

        "Paras lahja on lapsi - Herran lahja!"

        No lapsiakos lestadiolaiset sitten vievät lahjaksi hääparille? Te olette kyllä omituista porukkaa.


    • Vaimo vm. -90

      Kuka käski pitää noin isot häät ja kutsua sinne - jutuistasi päätellen - kaikki serkun kummin kaimat välittämättä siitä lainkaan, ovatko he läheisiä teille vai eivät? Veikkaanpa vaan että sinä itse halusit leikkiä elämäsi prinsessaa ja ahneudessasi kuvittelit saavasi monen tonnin lahjat, kun järjestät isot häät. Ja olet sitten vielä niin lapsellinen, että tulet tänne palstalle parkumaan, että byääääääh sain vain viiden kympin imurin!!!

      En käsitä noita jenkkilästä kopioituja suuruudenhulluja häitä, jotka järjestetään hinnalla millä hyvänsä. Muutama ystävänikin on ottanut jopa pankkilainaa (??!!!) saadakseen itselleen isot ja näyttävät häät... ei hyvä päivä. Eihän häiden koko ole missään suorassa suhteessa rakkauden määrään ja laatuun tai päinvastoin, eikä edes mitenkään takaa avioliiton onnistuvuutta.

      Me itse kutsuimme laajasta, monta sataa henkeä käsittävästä suvustamme vain kaikkein läheisimmät ihmiset ja parhaat ystävämme eli noin 50 henkeä omiin häihimme, ja voinpa vannoa, että näin toisensa tuntevien, samanhenkisten ihmisten kesken järjestetty juhla oli sata kertaa kivempi kuin jotkut tekopirteät, ahneiden ihmisten järjestämät jättihäät tuntemattomine ihmisineen pepsodenttihymu naamalla kaikkine väkisin väännettyine ohjelmineen.

      • että..

        lestadiolaissuvussa 50 henkilöä voi käsittää vain toisen puolison vanhemmat ja sisarukset lapsineen?


      • enn__

        ymmärrä tota isojen häiden järjestämis intoa. Itse en aio istua tylsistyneenä kermakakkumorsiammena pienen pöytäni takana isoissa juhlissa keskustelemassa vain mummujen kanssa. Aion mennä todistajien läsnöollessa naimisiin ja pitää sen jälkeen bileet kavereille. En siis mitään tylsiä hääjuhlia, jossa kaikilla muilla on kivaa. Itse en halua pistää montaa tuhatta euroa kaukaisten sukulaisten kahvittamiseen sen takia että saisin kasan hopealusikoita ja tarpeettomia söhkövempaimia. Eihän naimisiin sen takia mennä, että saa lahjoja...


      • saa kuitenkin

        järjestää juuri sensuuruiset häät kuin haluaa. Sinulle oli 50 henkilöä sopiva, ei se tarkoita, että niin pitäisi olla kaikille.

        Ja tuohon aloittajan tekstiin vastauksena, kyllä se todella näköjään on niin, että hihhulit kuin hihhulit, niistä ei ole kuin harmia. Lisääntyvät kuin punasilmäkanit, eivätkä pidä jälkikasvustaan huolta, tuolla ne hihhuloivat keskellä tietä autoilijoiden harmina. Vanhemmat viis veisaavat.....paitsi tietty seuroissa....ajattelevat kai, että kyllä Herra pitää huolen omistaan.
        Kaikke ne ovat yhtä ahneita, itselle halutaan kaikki mutta toisille ei haluta antaa mitään.

        Minä varmaan palauttaisin sen imurin ja laittaisin mukaan saatelapun, jossa kehottaisin jakamaan tasan kaikkien kesken.


    • järjestää häät

      On jokaisen oma valinta järjestääkö häät ja millaiset. Musta on siis turha surkutella kuinka paljon niihin meni rahaa.

      Ei vieraastakaan tunnu kivalta, että vaikka olisi tuonut lahjan niin toinen surkuttelee ja laskeskelee, että paljonko häät maksoi ja paljonko meni ruokaa ja viinaa...

    • lestadiolaisilta

      Joka tapauksessa tuo suuri suku teki törkeän tempun tuomalla 49 euron imurin. Se oli tahallinen loukkaus morsiusparille ja erityisesti sinulle, sanovat muut kirjoittajat mitä sanovat.

      Joten olet nyt saanut esimakua lestadiolaisista ja heidän menettelytavoistaan. Totuttaudu vain siihen, että ikinä he eivät sinua ihmiseksi hyväksy, saati sitten sukulaiseksi. Viisaimmin teet, kun pysyttelet mahdollisimman paljon erossa heistä.

      • eme

        lestadiolaiset ole samanlaisia... voi puhua vain yksilöistä. ja haluan sanoa tuosta lapsilisästä... mitä enemmän on lapsia sitä isommat ovat KAIKKI kulut... eli ei uskovaiset lapsilisillä pääse rikastumaan ollenkaan. itse olen lestadiolaisesta perheestä, häät ovat maaliskuussa ja meidän ei ite tarvitse maksaa häistä mitään muuta kuin sormus, ja kummankaan perhe ei todellakaan ole mikään rikas niin silti vanhemmat haluavat auttaa häiden järjestelyissä ´niin paljon kuin vaan pystyvät.

        (sekin on tosi asia että uskovaisten perheissä häitä on usein, eikä aina voi mitään tosi kallista häälahjaa ostaa., esim. minun isoveli menee helmikuussa naimisiin ja minä menen taas maaliskuussa.)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      50
      3699
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2118
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1594
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1444
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1401
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1322
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1218
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1144
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1079
    10. 23
      1059
    Aihe