Mistä palapelimatto?

Helsingistä

Eli mistä löytyy joko pelkkä palapelimatto (jonka päälle siis palapeli kasataan ja jonka voi kääriä rullalle välillä) tai sitten palapeli, jonka yhteydessä myydään palapelimatto??

26

20167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin

      saapi täällä meilläpäin. tavarataloista ja kirjakaupoista varmaankin siis löytyy.

      • löysin!

        Eli meidän cittarissa ei ollut, mutta Stockalta sitten löytyi. Nyt on sitten edessä 4000 palaa ja palapelimatto ;-)


    • Suomalaisessa

      oli ainakin eilen niitä mattoja. Niin siis Suuri Suomalainen kirjakauppa

    • Smile-81

      Uusimmassa Hobby Hallin kuvastossa muistaakseni oli kyseisenlainen matto. Ajattelin sen itsekin tilata :D

    • Hii

      Miten on mahdollista että se palapeli pysyy ehjänä?
      voi voi.. :D

      • huovan

        päälle jossa palat pysyvät hyvin, siis pääse liukumaan mihinkään. Ja palathan ovat kuitenkin irtonaisia reunoista joten joustavat sen verran että sen saa käärittyä rullalle. Usko vain että se toimii. Itse en enää tulisi toimeen ilman sitä mattoa.


    • nip

      Minkä verran tällaiset sitten maksaa?

      • itäsuomalainen

        Ostin sunnuntaina itselleni maton, jonka päälle voi kasata max. 1500 palan palapelin. Hinta 17 euroa paikallisessa lastenleluliikkeessä


    • palapelin ystävä

      boostep nettikauppa
      palapelit.net nettikauppa

    • Palapelihai

      Itse harrastan sellaisia 6000 palan ja suurempia palapelejä. Mistäköhän löytäisi näin isoille palapeleille palapelimaton? Suurimmat matot, mitä olen nähnyt, niihin sopii 3000 palan palapeli.

      Pitäisi alkaa kokoamaan 18000 palan palapeliä, jonka mitat ovat 276x192 cm.

    • Palapelifani

      Ostin täältä: palapelikauppa.fi

      Ja tuli parissa päivässä.

    • puzzles1

      Myös Palapelitukku.fissä on joitain palapelimattoja..

    • ohlson

      Clash Ohlsonilla on palapelimattioja

    • Linnea71

      www.palapelimaailma.fi, löytyi kanssa Ravensburgerin ja Jumbon mattoja.

    • Ostin jo

      www.palapelikauppa.fi

      • Palapelihai

        Millaisen palapelimaton sinä ostit, kuinka suurelle paplapelille tai minkä kokoisen?


      • Sopiva oli

      • palapelihai

    • Palapelihai

      Suurimmat palapelimatot, mitä itse löydän, ovat 150x100 cm kokoluokkaa. Sellaiseen mahtuu 4000-5000 palan palapeli mitoista ja palojen koosta riippuen. Omaan 18000 palan palapeliin tarvitsen neljä sellaista palapelimattoa. Lopuksi on osien yhdisteleminen toisiinsa, kun palapeli on lähes valmis. Tuntuu hankalalta, mutta näillä näkymin ainoalta keinolta kasata noin suuri palapeli.

      • Palapelikauppias

        Yksi suurimmista palapelimatoista löytyy Bo-Jeux valmistajalta Roll-O-Puzzle 6000.
        Tosiaan tuohonkin saa valmistajasta tiippuen mahtumaan toki moni palaisempiakin. Pyrkimyksinämme on saada Bo-Jeux matot myös kotimaamme markkinoille. Euroopassa matot rajoittuvat miltein 3000 palaan mutta kuten Palapelihai mainitsi niihin "mahtuu" myös monipalaisempia. Paras palapelimatto minun mielestä löytyy Jumbolta, Ravensburgerin matot puhallettevine "hylsyineen" ei ole oikein minun mieleeni ja mainittakoon että Jumbon matot ovat myös huokeampia hinnaltaan.


    • jerri
    • Palapelisti
      • resfdsfds

        Mielestäni aika turha, koska ei noin pienen palapelin kasaamisessa mitään ongelmia ole. Ongelmia alkaa tulemaan kun mennään yli 4000 palan palapeleihin.

        Eivätkö nämä palapelimatot pilaa palapeliä? Luulisi, että noin tiukka kaarre tekisi palasista kaarevia.

        Itse olen aloittamassa 9000 palan palapeliä ja jotain vinkkejä kyllä kaipaisi säilytykseen. Vinkkejä myös seinälle ripustamiseen ja liimaamiseen. Ajattelin laittaa kontaktimuovin taakse ja ehkä vielä palapeliliiman päälle. Kiinnitykseen en ole keksinyt vielä mitään ellei laita nuppineuloila tai pienillä nauloilla ilman kehyksiä.


      • Palapelikauppias
        resfdsfds kirjoitti:

        Mielestäni aika turha, koska ei noin pienen palapelin kasaamisessa mitään ongelmia ole. Ongelmia alkaa tulemaan kun mennään yli 4000 palan palapeleihin.

        Eivätkö nämä palapelimatot pilaa palapeliä? Luulisi, että noin tiukka kaarre tekisi palasista kaarevia.

        Itse olen aloittamassa 9000 palan palapeliä ja jotain vinkkejä kyllä kaipaisi säilytykseen. Vinkkejä myös seinälle ripustamiseen ja liimaamiseen. Ajattelin laittaa kontaktimuovin taakse ja ehkä vielä palapeliliiman päälle. Kiinnitykseen en ole keksinyt vielä mitään ellei laita nuppineuloila tai pienillä nauloilla ilman kehyksiä.

        Palapelimatto ei väännä paloja kaareviksi koska rullattaessa rulla on melko "löysä", nukka pitää palat paikallaan rullassa mikäli pala ei ole takapuolelta printattu.
        Tehtäessä "tauluja" suurista palapeleistä olemme suositelleet ja havainneet hyväksi nimenomaan kontaktimuovin asentamisen palapelin taakse sekä pintaan palapeliliiman. Kontaktimuovi tukee palapeliä takaa sekä palapeliliima pinnassa pitää palat toisissaan kiinni sekä "kovettaa" pintaa. Liimoja on nykyään monenlaisia, on valittavana kiiltäviä tai mattoja.
        Ripustamiseen esim. taulukoukkuja, toki 3M kaksipuoleinen teippi on ollut myös hyvä mutta voi tosin jättää seinään "liima tahroja" poistettaessa.
        Linkki:
        http://wilesandtrialsofaredhead.blogspot.fi/ (kontaktimuovin/liiman käyttö)


    • Itte asun Hämeenlinnassa ja ostin maton Suomalaisesta kirjakaupasta.Makso jotain pari kymppiä.Tuhansia paloja oon kasannu,mutta mattoo en oo kokeillu.Koska luulen että siinä tulee ongelmia,kun ruvetaan kääntään peliä liimausta varten.On kai se ihan hyvä kun haluaa pelin välillä jemmaan.

    • Anonyymi

      Max 6000 palan palapelille löytyy nykyään mattoja, joten isojakin palapelejä pystyy säilyttämään ja siirtämään kätevästi. Palapelikauppa Pieni Harrastepuoti Helsingin Malmilla myy ja niitä löytyy verkkokaupastakin: https://pieniharrastepuoti.com/k/muut-tuotteet/palapelitarvikkeet/

      Onko jollain menossa näin iso palapeli just nyt? Minkälainen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4819
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1662
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1576
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      257
      1510
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1387
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1274
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe