Kertokaapas nyt tietämättömälle vihdoinkin että mikä timpurinkynän tarkoitus oikein on ja mihin se kelpaa, johon tavallinenlyijykynä ei kelpaa?
Timpurinkynän salaisuus?
8
6055
Vastaukset
- väkertäjä
kynässä on suorakaiteen muotoinen lyijy. Se katkeile
eikä hajoa, kun siinä on vetosuunnassa reilusti
vahvuutta, ja sillä saa yhtä kapean viivan kuin
pyöreälläkin lyijyllä.- väköstäjä
Timpurikynää voi käyttää esim. laudoituksen teossa rakotulkkina. Kynä väliin kun asentaa lautaa niin jää tasavälit.
- seuraavaa.......
,että lyijyn kovuus määritellään kynän värin mukaan.(ei tietenkään halpatuonnit)Punainen,jonka kulmat on maalattu mustiksi on laadultaan kaikkein kovin.Pelkkä punainen seuraavaksi kovin,sininen edelleen pehmein.Vihreän kovuusluokkaa en muista.Että silleen..........................
- Anonyymi
seuraavaa....... kirjoitti:
,että lyijyn kovuus määritellään kynän värin mukaan.(ei tietenkään halpatuonnit)Punainen,jonka kulmat on maalattu mustiksi on laadultaan kaikkein kovin.Pelkkä punainen seuraavaksi kovin,sininen edelleen pehmein.Vihreän kovuusluokkaa en muista.Että silleen..........................
Juu, punainen hilti o hyvä.
- karkeaan lankkuun
vetelee pitkiä viivoja niin tavallista
kynää saisi jatkuvasti teroitella. - merkityksen
sitten kun enempi timpuroit ja piirustelet esim levyihin..lankkuihin tavalline lyijypenna tarvitsee jatkuvaa teroitusta
Kynälle on selvä tarve - Anonyymi
Timpurin kynä on "soikian" muotoinen 24cm/240mm pitkä, itsellä käytössä. Täysin erilainen kuin normi lyijykynä! Voisi tietämätön luulla muuksi. Teroitan sen puukolla kolme kertaa vetäen... Semmoinen juttu.
- Anonyymi
Ei pyöri ja katoa itsekseen vaikka lattianrakoon. Timpurin hommissa ei oo ehkä aina niin just millintarkkaa että lyijy ja merkinnät voi olla paksumpaakin. Omissa satunnaisissa harrastelu"timpuroinneissa" ja nikkaroinneissa oon tosin itse käyttänyt normilyijykynää, kun se on niin näppärä pyöräyttää terävämmäksi teroittimella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101094
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264606Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17605- 68567
- 95552
- 26512
- 44493
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47437