Focuksen ajettavuus on huomattavasti parempi, mutta S40 on hiljaisempi.
Focus on edullisempi hankkia ja pitää, mutta S40 pitää (suhteellisen) arvonsa paremmin.
Focus voi ruostua tai vettä tulee sisälle, mutta S40 jättää tielle sähkö- tai tietokonevian takia. Näitä näkyy tien poskessa kiusallisen usein.
Focus on ehdottomasti kuljettajan auto, mutta S40:llä on tyylikkäämpää kurvata ravintolan pihaan.
Kumpaakin olen menossa koeajamaan, mutta mitä muuta pitäisi huomioida?
Ford Focus vs. Volvo S40
27
6324
Vastaukset
- hintaeron vuoksi
Väite, että Focus on huomattavasti parempi ajaa ei kyllä todellakaan pidä paikkaansa. Ehkä siinä on vielä perinteistä Fordin tarkkaa ohjausgeometriaa ja tuntumaa, mutta en käyttaäsi sanaa huomattavasti.
S40/V50 ajettavuutta on kehuttu estotta ja ero autojen välillä tuleekin pikkuasioista.
Autojen todellinen ero on hinnassa ja sitä kautta käytettävissä materiaaleissa. Volvossa on hiukan laadukkaammat sisustusmateriaalit ja melun osalta autoja ei voi verrata: Focus on meluisa erityisesti nastarenkailla.
Autoja on muutenkin hiukan hankala laittaa samaan vertailuun jo pelkästään hintaeron vuoksi. Tai onko sittenkään, jos valitsee Focuksesta ison moottorin ja kunnon varusteet siihen ja vertailuun käy S40 1.6. Siitä voi jokainen tehdä johtopäätöksensä onko perusmalli riittävä ja kannattaako ylipäätään valita Focukseen isoa moottoria?
Arvon alennus on Volvossa jostain syystä yllättävän suuri. Olisko nyt niin, että auton perushinta nousee varustepakettien vuoksi korkeahkoksi ja vaihdossa ei sitten huomioida, kuin auton perushinta?
Pikku volvo olisi kova sana, jos autoon olisi heti suunnittelupöydällä suunniteltu kunnon tavaratila(koskee enemmänkin V50 mallia) ja takapenkille pari lisäsenttiä joka suuntaan. Nyt auto on perinteinen juppiauto kahdelle aikuiselle...- Varustetaso
Ja Ghiassa noita varusteita ja plyyshiä riittää.
- Elmeri
Varustetaso kirjoitti:
Ja Ghiassa noita varusteita ja plyyshiä riittää.
Varustetason nosto ei kuitenkaan auta kovaan rengasmeluun. Lisäksi jo Volvon perusmallissa on huomattavasti paremmat istuimet. Pidempään matka-ajoon valitsisin ehdottomasti Volvon.
- että olisi
Ovet vaikeat vertailla.
Piiiiiiiiiiiikkasen hymyyyyyylytti ;)) - V70->Focus
Elmeri kirjoitti:
Varustetason nosto ei kuitenkaan auta kovaan rengasmeluun. Lisäksi jo Volvon perusmallissa on huomattavasti paremmat istuimet. Pidempään matka-ajoon valitsisin ehdottomasti Volvon.
Vaihdoin V70:ni Focukseen ja ajan työni puolesta pitkiä matkoja. Focus sopii myös kaupunkiin, koska se on tarkka ajettava.
- Elmeri
V70->Focus kirjoitti:
Vaihdoin V70:ni Focukseen ja ajan työni puolesta pitkiä matkoja. Focus sopii myös kaupunkiin, koska se on tarkka ajettava.
Siis vertailtiin S40:iin. Kokeilin sekä S40:ää että Focusta viime syksynä. Kyllä Volvo oli mielestäni mukavampi, hiljaisempi ja paremmin viimeistelty. Mutta ostin Focuksen koska hintaerolla sain tehtyä kylpyhuoneremontinkin.
- Wanna-Be
Focus ei ole Volvo. Mielikuvatuotteella on autokaupoissa melkoinen merkitys. Sukulaiset ja tuttavat huomaa että olet ostanut Volvon, Focus on vain "eräs varmaankin oikein hyvä uusi auto", ja huonoja uusia autoja ei edes ole. Näin se ihmispolojen ajatus vaan kulkee, turha sitä kiistää.
Niillä nk. premium-autoilla vaan on se oma vaikeasti saavutettava haluttavuus-maineensa, ei niiden tarvitse tuotteena olla mitenkään sen kummoisempia kuin tätä mainetta saavuttamattomat kilpailijansa. Eri asia panetko itse muiden ajatuksille mitä painoa.- VOLGA 2
Minun mielestä volvo on tosi tosi ruma auto,ja sen jos omistaa niin masentuu.
- EX-Ford
"Focus ei ole Volvo."
Ei tuota V/S50 lasketa kyllä missään Volvopiireissä oikeaksi Volvoksi.
Ford mikä Ford,tosin ihan samaa paskaa ne on isommatkin Volvot.
Ja jotain Volvoja tuodaan käytettynä maahan todella paljon,Volvoista ei kohta pääse eroon kirveelläkään kun niitä alkaa olla kaikki paikat täynnä,hinnat putoaa kuten Mersulla.
- varusteet ja kulutus
esim,focuksessa vakiona tuulilasinlämmitys,tosi hyvä suomessa,ei tarvi paljo raaputella kun on käynnissä noin puolimin-min.
soitin ja äänentoisto on fordissa tasokas.
tavaratilan koko ja katon viistous,jos vaikka ostaa uuden 28"tveen niin se mahtuu laatikossaan hyvin focukseen penkkejä kääntämättä,epäilen volvoa ja mersun c-farkkua!
mutta ilmota meille kun oot koeajot tehny ja myös valinnan.- vakiona
tuulilasilämmitys? Ei taida pitää ihan paikkansa, siis ainakaan kaikissa malleissa. Eikä mahda kyllä Volvon tavaratila olla sen pienempi kuin Focuksenkaan. Sisämelu on ainakin dieseli Volvossa huomattavasti pienempi.Valitettavasti minulla on Focus, joten en kehu tässä omaani.
- Focus I 2004
vakiona kirjoitti:
tuulilasilämmitys? Ei taida pitää ihan paikkansa, siis ainakaan kaikissa malleissa. Eikä mahda kyllä Volvon tavaratila olla sen pienempi kuin Focuksenkaan. Sisämelu on ainakin dieseli Volvossa huomattavasti pienempi.Valitettavasti minulla on Focus, joten en kehu tässä omaani.
Automaatti-ilmastointi
Vakionopeussäädin
6 cd:n vaihtaja kojetaulussa
Sähkösäätöinen kuskinpenkki
4xsähkölasit
Lämmitettävä tuulilasi
Säädettävä kyynärnoja
Säädettävä ristiseläntuki
jne. pitkä lista
Ja tämä kaikki jo vanhassa fokkerissa - vanhassa
Focus I 2004 kirjoitti:
Automaatti-ilmastointi
Vakionopeussäädin
6 cd:n vaihtaja kojetaulussa
Sähkösäätöinen kuskinpenkki
4xsähkölasit
Lämmitettävä tuulilasi
Säädettävä kyynärnoja
Säädettävä ristiseläntuki
jne. pitkä lista
Ja tämä kaikki jo vanhassa fokkerissaFokkerissa, että saadaan ne myytyä alta pois uuden mallin tultua.(Ja ylensä vielä ale hintaan kuten nyt myydään Mondeoita)
- Elinkaari..
vanhassa kirjoitti:
Fokkerissa, että saadaan ne myytyä alta pois uuden mallin tultua.(Ja ylensä vielä ale hintaan kuten nyt myydään Mondeoita)
koska vanhasta mallista on lapsentaudit saatu (lähes kokonaan) pois. Uudessa mallissa voi ensimmäisten vuosien aikana tulla "mukavia" yllätyksiä, esim. vedet sisään tai suuri kulutus.
Ei se paljoa jälleenmyyntiarvoa nosta tuo uudempi malli, jos kaikki tietää, että "tässä vuosimallissa sataa sisään..."
Nimim. Vanhalla Focuksella 46 000 km/2,5 vuotta eikä edes polttimoa ole palanut. :D - Ajatellut
Elinkaari.. kirjoitti:
koska vanhasta mallista on lapsentaudit saatu (lähes kokonaan) pois. Uudessa mallissa voi ensimmäisten vuosien aikana tulla "mukavia" yllätyksiä, esim. vedet sisään tai suuri kulutus.
Ei se paljoa jälleenmyyntiarvoa nosta tuo uudempi malli, jos kaikki tietää, että "tässä vuosimallissa sataa sisään..."
Nimim. Vanhalla Focuksella 46 000 km/2,5 vuotta eikä edes polttimoa ole palanut. :DVaihda hyvä ihminen se auto äkkiä pois, sillä kohta et saa sillä mitään vaihdossa?(Ei muuten tule vedet sisään, eikä paljoa kulutakkaan)
- Vanha Focus 2004
Ajatellut kirjoitti:
Vaihda hyvä ihminen se auto äkkiä pois, sillä kohta et saa sillä mitään vaihdossa?(Ei muuten tule vedet sisään, eikä paljoa kulutakkaan)
Kaupoissa tehdyn kierroksen perusteella herkuilla lastatut Focukset ovat kortilla ja hinnat käytettynä sen mukaiset! :D
Limited-mallia sen sijaan on pihat pullollaan eikä uusia enää osteta sisään. Kiitos Fordin vuoden 2004 Limited-kampanjan. :D
- EX-Ford
Vierestä seurannut yhden V50 taivalta,-06 ajettu vajaat 50tkm,pyöränlaakerit lopuillaan,1 vaihdettu,ovien johtosarjat vaihdettu,lämppäri temppuilee kaikkea muuta pientä.
Sika-ahdas ja ihan onneton laite matka-ajossa.- kerroit
mutta autolehdissä päinvastaisia kommentteja esim "erinomainen matka-auto" (s/v50)
mutta tottakai luotan sinun sanaan enemmän ;) - hyvinkin
seurannut.
Luulisi olevan hankala todeta ajo-ominaisuuksia
vierestä seuraamalla.Taas sarjassa kuulopuheita.
V 50 on todellakin hyvä ajettava matka-ajossa.
Kokemuksella 80tkm/1,5 vuotta.
Laakerit itselläni ei ainakaan ole menneet.
Suosittelen volvolandian sivuja jos haluat faktaa
tyyppivioista mutta täältä sitä et saa.
Sivut ovat parhaat mitä yhdelläkään automerkillä on ja siellä puhutaan asioista suoraan.
Toyota sivut voisivat olla tyyliin "mitään vikaa ei ole ollut vaikka juuri tulin korjaamolta"
Ahtaus on suhteellista jos olet tosi lihava tai sinulla on vielä vaimo ja ne kolme lasta niin onhan se sitten ehkä ahdas.
Tilat sen mukaan kuka mitäkin tarvitsee.
- ajanut
kumpaakaan merkkiä vaikka ajettavuudessa totesit Fordin paremmaksi?
Itse väitän päinvastaista.
Sen kaverin kuulopuheet ei aina vastaa todellisuutta.
Focus on edullisempi hankkia mutta ei todellakaan
pidä prosentuaalisesti sen paremmin arvoaan.
Vai miksi autotalli.com on pullollaan näitä tuoreita Focuksia pilkkahintaan.
Sähkövikoja Volvoon on tosiaan tullut sen yhetistyön myötä Fordin kanssa että näin.
Ainoa mitä sinun näillä tiedoilla kannattaa huomioida on pankkitilisi saldo kun yritätä kerran vakuutella että halvempi parempi!- Väitän
Niin, kyllähän täällä vapaasti väittää saa, mutta ei se pienen väittäjän uhoilu faktoja ja tutkimus-/testituloksia miksikään muuta.
Käyppä tutustumassa esim AutoBildin parivertailuun uusi volvo 50 / uusi Focus II - ei jätä mitään arvailun eikä pikku väittelijän oman uskomuksen varaan. Ei sitten enää tarvitse niin kauheasti uhota ja perätöntä väittää - ainakaan tästä asiasta.
ps. ilmeisesti volvo tietoisuutesi ja se milloin Ford volvon osti pikku koelabortoriokseen ei myöskään kestä päivänvaloa. Kyllä volvo on kantanut tuota sähkövikataakkaansa jo paljon aiemmin tuota kauppaa, mutta toivossa on hyvä elää, eli nyt kun noita volvoja on alettu parannella Fordin osilla niin päästään ehkä pian poistamaan tuo sähkövikaisuuskin.
Ai Niin - Aluksi Volvo 50:n tehtiin 60% samoista komponenteista kuin Focus, mutta nyt kun volvo (2.4L) sai paremman ja tehokkaamman koneen, eli Focuksen 2.0 L niin sen Focus pitoisuus %-kasvoi merkittävästi - Vielä kun siihen saataisiin Focuksen loistavat ajo-ominaisuudet ja toimiva sähköjärjestelmä niin...autohan siitä tulisi! - CGear
Väitän kirjoitti:
Niin, kyllähän täällä vapaasti väittää saa, mutta ei se pienen väittäjän uhoilu faktoja ja tutkimus-/testituloksia miksikään muuta.
Käyppä tutustumassa esim AutoBildin parivertailuun uusi volvo 50 / uusi Focus II - ei jätä mitään arvailun eikä pikku väittelijän oman uskomuksen varaan. Ei sitten enää tarvitse niin kauheasti uhota ja perätöntä väittää - ainakaan tästä asiasta.
ps. ilmeisesti volvo tietoisuutesi ja se milloin Ford volvon osti pikku koelabortoriokseen ei myöskään kestä päivänvaloa. Kyllä volvo on kantanut tuota sähkövikataakkaansa jo paljon aiemmin tuota kauppaa, mutta toivossa on hyvä elää, eli nyt kun noita volvoja on alettu parannella Fordin osilla niin päästään ehkä pian poistamaan tuo sähkövikaisuuskin.
Ai Niin - Aluksi Volvo 50:n tehtiin 60% samoista komponenteista kuin Focus, mutta nyt kun volvo (2.4L) sai paremman ja tehokkaamman koneen, eli Focuksen 2.0 L niin sen Focus pitoisuus %-kasvoi merkittävästi - Vielä kun siihen saataisiin Focuksen loistavat ajo-ominaisuudet ja toimiva sähköjärjestelmä niin...autohan siitä tulisi!Olen ihan samaa mieltä kanssasi. Sähkövikojen suhteen näkyviä häiriöitä ovat mm takavalovikaisuudet. Näitä löytyy kiistattomasti eniten volvojen pikkusarjalaisissa. Todella paljon on liikkeellä autoja, joissa toinen takavalo pimeänä tai jomman kumman puolen jarruvalo on simahtanut. Viime viikolla ajelin myös yhden perässä, johon huolto ilmeisesti (oli aika uusi pirssi nimittäin) oli pistänyt vääränvoimakkuuksisen polttimon takavaloon - vai onko volvoissa takasumari samassa kolossa normaalin takavalon kanssa?
Etuvalovikoja taas tuntuu olevan aika monella merkillä, etenkin sumuvalosellaisia, tai oikeastaan huonon kelin lisävaloista on kyse, loistavat kuivallakin kelillä - no eräiden päämäärä tuntuu olevan valoilla kerskaileminen, niinkuin se olisi kalliskin lisävaruste... - :D :D
CGear kirjoitti:
Olen ihan samaa mieltä kanssasi. Sähkövikojen suhteen näkyviä häiriöitä ovat mm takavalovikaisuudet. Näitä löytyy kiistattomasti eniten volvojen pikkusarjalaisissa. Todella paljon on liikkeellä autoja, joissa toinen takavalo pimeänä tai jomman kumman puolen jarruvalo on simahtanut. Viime viikolla ajelin myös yhden perässä, johon huolto ilmeisesti (oli aika uusi pirssi nimittäin) oli pistänyt vääränvoimakkuuksisen polttimon takavaloon - vai onko volvoissa takasumari samassa kolossa normaalin takavalon kanssa?
Etuvalovikoja taas tuntuu olevan aika monella merkillä, etenkin sumuvalosellaisia, tai oikeastaan huonon kelin lisävaloista on kyse, loistavat kuivallakin kelillä - no eräiden päämäärä tuntuu olevan valoilla kerskaileminen, niinkuin se olisi kalliskin lisävaruste...Muistan kuinka erästä Volvoa sai Volvon 2-litraisella ja Fordin 1.8:lla koneella. Jostain kumman syystä 1.8 antoi parempaa kyytiä ja selvästi pienemmällä kulutuksella. :D Myyjä sanoikin suoraan, että Volvon kone on "vanha".
- on raamattu
Väitän kirjoitti:
Niin, kyllähän täällä vapaasti väittää saa, mutta ei se pienen väittäjän uhoilu faktoja ja tutkimus-/testituloksia miksikään muuta.
Käyppä tutustumassa esim AutoBildin parivertailuun uusi volvo 50 / uusi Focus II - ei jätä mitään arvailun eikä pikku väittelijän oman uskomuksen varaan. Ei sitten enää tarvitse niin kauheasti uhota ja perätöntä väittää - ainakaan tästä asiasta.
ps. ilmeisesti volvo tietoisuutesi ja se milloin Ford volvon osti pikku koelabortoriokseen ei myöskään kestä päivänvaloa. Kyllä volvo on kantanut tuota sähkövikataakkaansa jo paljon aiemmin tuota kauppaa, mutta toivossa on hyvä elää, eli nyt kun noita volvoja on alettu parannella Fordin osilla niin päästään ehkä pian poistamaan tuo sähkövikaisuuskin.
Ai Niin - Aluksi Volvo 50:n tehtiin 60% samoista komponenteista kuin Focus, mutta nyt kun volvo (2.4L) sai paremman ja tehokkaamman koneen, eli Focuksen 2.0 L niin sen Focus pitoisuus %-kasvoi merkittävästi - Vielä kun siihen saataisiin Focuksen loistavat ajo-ominaisuudet ja toimiva sähköjärjestelmä niin...autohan siitä tulisi!joo.Ilman muuta kannattaa lukea alan lehtiä ja ostaa aina sillä hetkellä testin voittanut.
Jos olet sitä mieltä että 2.0D ei ole hyvä kone niin ei se sitten osaa Ford niitä tehdä.
Ja loppuksi autohan siitä tulisi...niin tulisi mutta kun ei ole tullut. - missä mallissa??
:D :D kirjoitti:
Muistan kuinka erästä Volvoa sai Volvon 2-litraisella ja Fordin 1.8:lla koneella. Jostain kumman syystä 1.8 antoi parempaa kyytiä ja selvästi pienemmällä kulutuksella. :D Myyjä sanoikin suoraan, että Volvon kone on "vanha".
on volvon 2l konetta ja 1,8 fordilta??
- löytyisi auto
CGear kirjoitti:
Olen ihan samaa mieltä kanssasi. Sähkövikojen suhteen näkyviä häiriöitä ovat mm takavalovikaisuudet. Näitä löytyy kiistattomasti eniten volvojen pikkusarjalaisissa. Todella paljon on liikkeellä autoja, joissa toinen takavalo pimeänä tai jomman kumman puolen jarruvalo on simahtanut. Viime viikolla ajelin myös yhden perässä, johon huolto ilmeisesti (oli aika uusi pirssi nimittäin) oli pistänyt vääränvoimakkuuksisen polttimon takavaloon - vai onko volvoissa takasumari samassa kolossa normaalin takavalon kanssa?
Etuvalovikoja taas tuntuu olevan aika monella merkillä, etenkin sumuvalosellaisia, tai oikeastaan huonon kelin lisävaloista on kyse, loistavat kuivallakin kelillä - no eräiden päämäärä tuntuu olevan valoilla kerskaileminen, niinkuin se olisi kalliskin lisävaruste...jossa vain muutaman euron poltimot palavat, eikä tarvitsisi kustantaa isja korjaukuluja.
Näillä tiedoilla se on Volvo kun ei muuta vikaa löydy.
Niin ja perässäpä hyvinkin ajoit kun et tohtinut ohi mennä tai päässyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 123179
- 181811
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit191672En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m321565- 731553
- 231511
- 281360
Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91344Hyvää Huomenta Rakas Neiti
Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies111284Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui341262