work-holiday

budjetti

Hei!Täs joku jo kyselikin, mutta ei ainakaan vielä ollut kukaan vastannut.
Eli, kuinka paljon rahaa täytyy olla ennen work-holiday reissua ja kuinka hyvin siellä tehtävillä töillä pärjää?tietty riippuu niin paljon mitä työtä tekee, mutta jos esimerkkejä ois joillakin kertoa. Opiskelijan budjetti ei oo suuri vaikka tahto lähteä ois kova.

12

3521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meillä

      Viime vuonna Ausseissa m eni W & H matkalla rahaa 13 000€/ 6kk, olin miehen kanssa kahdestaa, asuttiin pakettiautossa.

      • Kia ora

        Olin vuoden uudessa seelannissa ja budjetti noin 1500 euroa maassa plus lennot 1500 euroa. Majoitus ja ruoka maksettiin aina työllä ja palkallista työtä tehtiin noin 2 kk.


    • Just back from NZ

      Heippa,

      Palasin juuri vuoden reissulta Uudesta Seelannista. Luulin että matkustuksesta tulis ankaraa pennin viilausta mutta toisin kävi.

      Parilla ekalla viikolla nostin tililtäni 500 e, sen jälkeen ei tarvinnut säästöihin koskea. Työpaikalta saamien rahojen tuella pärjäsin koko loppuajan ja kulutettavaksikin jäi paljon enemmän kuin olin koko matkaan ja lentolippuihin kuluttanut.

      Kysy ihmeessä lisää jos joku asia askarruttaa mieltä. Muistan että ennen lähtöä yritin löytää tietoa aiheesta, mutta sitä ei ollut nimeksikään tarjolla.

      • Jep jep

        Löytyykö töitä helposti ja millasta palkkaa siellä noin suurin piirtein maksetaan? Olis mukava kanssa vähän tietää ko kesällä ois tarkotus mennä katteleen. Onko jotain vinkkejä työnhakuun tms.?


      • Vaikka kuinka paljon!
        Jep jep kirjoitti:

        Löytyykö töitä helposti ja millasta palkkaa siellä noin suurin piirtein maksetaan? Olis mukava kanssa vähän tietää ko kesällä ois tarkotus mennä katteleen. Onko jotain vinkkejä työnhakuun tms.?

        Töitä löytyy äärimmäisen helposti. Huhut ja ovelta ovelle -perjaate toimii tehokkaimmin. Monet hostellit auttavat työnhaussa. Yllättävää kyllä Uudessa Seelannissa on huomattavasti helpompaa löytää töitä kuin Suomessa.

        Työsuhteet alkaa ja päättyy pelkästä lauseesta. Lisää ovia saa auki, jos taskusta löytyy todistus ammatillisista opinnoista tietenkin englannin kielelle käännettynä. Näytin omaa englanniksi käännettyä kauppiksen todistusta, se meni hyvin markkinoille. Tämä ei ole tietenkään pakollista. Iloinen asenne ratkaisee!

        Minimi tuntipalkka on 10,25 NZD (~5e), yleensä alempipalkkaisista töistä saa 12,00 NZD. Kiivipakkaamo töitä on todella paljon pohjois saarella, jos liukuhihnat kiinostaa.

        Suosittelen henkilöstönvuokrausfirmoja, yksi parhaista kantaa nimeä Drake International. Ei haittaa vaikka olisi ulkomaalainen ja englantikin vielä kangertelisi! Englannin kielinen CV kannattaa väsätä ja sitä sitten päivitellä kun kokemusta karttuu.

        Sisäpiiritietona voin jakaa vielä yhden hyvän raha-automaatin: viinitarhat etelä-saaren pikkukaupungissa nimeltä Blenheim! Ne ovat oikeita rahasampoja jos innokasta ulkotyön asennetta löytyy. Kuntoakaan ei liikaa tarvitse olla, sillä se työ taatusti karistaa liika kilot. Parhaillaan sopimuspalkkaa tästä voi tienata 17,00 NZD. Suomen palkkalukemiin tuolla ei tietysti päästä mutta siellä se on kovaa valuuttaa.

        Omenien ja kiivien poiminta ja karsiminen on sitä vihoviimeistä hommaa. Intialaiset kontraktorit kusettavat hyvin usein avuttomia reppumatkaajia, eikä työpäiviäkään yleensä kerry, lukuisten sadepäivien vuoksi.

        Lisää kysymyksä vaan jos vielä joku asia askarruttaa.


      • Vaikka kuinka paljon! kirjoitti:

        Töitä löytyy äärimmäisen helposti. Huhut ja ovelta ovelle -perjaate toimii tehokkaimmin. Monet hostellit auttavat työnhaussa. Yllättävää kyllä Uudessa Seelannissa on huomattavasti helpompaa löytää töitä kuin Suomessa.

        Työsuhteet alkaa ja päättyy pelkästä lauseesta. Lisää ovia saa auki, jos taskusta löytyy todistus ammatillisista opinnoista tietenkin englannin kielelle käännettynä. Näytin omaa englanniksi käännettyä kauppiksen todistusta, se meni hyvin markkinoille. Tämä ei ole tietenkään pakollista. Iloinen asenne ratkaisee!

        Minimi tuntipalkka on 10,25 NZD (~5e), yleensä alempipalkkaisista töistä saa 12,00 NZD. Kiivipakkaamo töitä on todella paljon pohjois saarella, jos liukuhihnat kiinostaa.

        Suosittelen henkilöstönvuokrausfirmoja, yksi parhaista kantaa nimeä Drake International. Ei haittaa vaikka olisi ulkomaalainen ja englantikin vielä kangertelisi! Englannin kielinen CV kannattaa väsätä ja sitä sitten päivitellä kun kokemusta karttuu.

        Sisäpiiritietona voin jakaa vielä yhden hyvän raha-automaatin: viinitarhat etelä-saaren pikkukaupungissa nimeltä Blenheim! Ne ovat oikeita rahasampoja jos innokasta ulkotyön asennetta löytyy. Kuntoakaan ei liikaa tarvitse olla, sillä se työ taatusti karistaa liika kilot. Parhaillaan sopimuspalkkaa tästä voi tienata 17,00 NZD. Suomen palkkalukemiin tuolla ei tietysti päästä mutta siellä se on kovaa valuuttaa.

        Omenien ja kiivien poiminta ja karsiminen on sitä vihoviimeistä hommaa. Intialaiset kontraktorit kusettavat hyvin usein avuttomia reppumatkaajia, eikä työpäiviäkään yleensä kerry, lukuisten sadepäivien vuoksi.

        Lisää kysymyksä vaan jos vielä joku asia askarruttaa.

        Hyvältä vaikuttaa! Millainen tuo hintataso muuten on, kun sanoit että 17nzd:tä on jo kova raha tuntipalkaksi? Entäpä kuinka veronumeron hankkiminen onnistuu käytännössä? Onko joku verotoimisto jossa asioimalla sen saa?


      • vielä lisää
        dundean kirjoitti:

        Hyvältä vaikuttaa! Millainen tuo hintataso muuten on, kun sanoit että 17nzd:tä on jo kova raha tuntipalkaksi? Entäpä kuinka veronumeron hankkiminen onnistuu käytännössä? Onko joku verotoimisto jossa asioimalla sen saa?

        Verokortin hankitaan saat tietoa seuraavasta linkistä:
        http://www.ird.govt.nz/forms-guides/title/forms-i/ir595-form-individualirdapp.html?id=righttabs

        Työt voit aloittaa ilman tuota korttia kunhan vain toimitat kortin työnantajalle ennen ensimmäistä palkanmaksupäivää. Sivulla lukee että anomuksen lähettämisestä 8-10 työpäivää eteenpäin ja verokortti on sinun. Kopio omasta viisumista vaan kylkeen, helppoo oikeesti!

        Raa'asti hintataso on puolet suomen hinnoista. Elämäntyylistä tietysti riippuen. Yleensä menoja syntyy vain asumisesta, ruoasta ja matkustamisesta. Ruoka on halpaa isommissa ostoskeskuksissa (Pack 'n' Save, Countdown ja New World.) Ei edes kannata stressata hintatason puolesta. Tulet huomaamaan että hyvin sitä pärjää, jos töitä tekee.


      • Visa?
        Vaikka kuinka paljon! kirjoitti:

        Töitä löytyy äärimmäisen helposti. Huhut ja ovelta ovelle -perjaate toimii tehokkaimmin. Monet hostellit auttavat työnhaussa. Yllättävää kyllä Uudessa Seelannissa on huomattavasti helpompaa löytää töitä kuin Suomessa.

        Työsuhteet alkaa ja päättyy pelkästä lauseesta. Lisää ovia saa auki, jos taskusta löytyy todistus ammatillisista opinnoista tietenkin englannin kielelle käännettynä. Näytin omaa englanniksi käännettyä kauppiksen todistusta, se meni hyvin markkinoille. Tämä ei ole tietenkään pakollista. Iloinen asenne ratkaisee!

        Minimi tuntipalkka on 10,25 NZD (~5e), yleensä alempipalkkaisista töistä saa 12,00 NZD. Kiivipakkaamo töitä on todella paljon pohjois saarella, jos liukuhihnat kiinostaa.

        Suosittelen henkilöstönvuokrausfirmoja, yksi parhaista kantaa nimeä Drake International. Ei haittaa vaikka olisi ulkomaalainen ja englantikin vielä kangertelisi! Englannin kielinen CV kannattaa väsätä ja sitä sitten päivitellä kun kokemusta karttuu.

        Sisäpiiritietona voin jakaa vielä yhden hyvän raha-automaatin: viinitarhat etelä-saaren pikkukaupungissa nimeltä Blenheim! Ne ovat oikeita rahasampoja jos innokasta ulkotyön asennetta löytyy. Kuntoakaan ei liikaa tarvitse olla, sillä se työ taatusti karistaa liika kilot. Parhaillaan sopimuspalkkaa tästä voi tienata 17,00 NZD. Suomen palkkalukemiin tuolla ei tietysti päästä mutta siellä se on kovaa valuuttaa.

        Omenien ja kiivien poiminta ja karsiminen on sitä vihoviimeistä hommaa. Intialaiset kontraktorit kusettavat hyvin usein avuttomia reppumatkaajia, eikä työpäiviäkään yleensä kerry, lukuisten sadepäivien vuoksi.

        Lisää kysymyksä vaan jos vielä joku asia askarruttaa.

        Minkä hintainen on work&holiday viisumi Uuteen-Seelantiin? http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/workingholiday/ sivuston mukaan sain käsityksen, että se ei maksaisi suomalaisille mitään. Onko näin? Jotenkin arveluttaa, kun work and travel company ilmoittaa hinnaksi 100€.


      • Olet oikeassa
        Visa? kirjoitti:

        Minkä hintainen on work&holiday viisumi Uuteen-Seelantiin? http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/workingholiday/ sivuston mukaan sain käsityksen, että se ei maksaisi suomalaisille mitään. Onko näin? Jotenkin arveluttaa, kun work and travel company ilmoittaa hinnaksi 100€.

        Linkistä:
        http://www.immigration.govt.nz/templates/Custom/OfficesAndFeesPopup.aspx?NRMODE=Published&NRORIGINALURL=/migrant/stream/work/workandlivepermanently/LinkAdministration/ToolboxLinks/officeandfeescalculator.htm&NRNODEGUID={A6920407-2B56-4000-820F-78918E083A10}&NRCACHEHINT=Guest
        Näyttäisi selviävän että suomalaisten ei tosiaan tarvitse viisumista mitään ekstraa maksaa.

        On todellakin väärin että Work & Travel yhtiö ottaa osakseen 100€ välityspalkkion. Ja ei kun yhteyttä kuluttaja-asiamieeheen!


      • Olet oikeassa kirjoitti:

        Linkistä:
        http://www.immigration.govt.nz/templates/Custom/OfficesAndFeesPopup.aspx?NRMODE=Published&NRORIGINALURL=/migrant/stream/work/workandlivepermanently/LinkAdministration/ToolboxLinks/officeandfeescalculator.htm&NRNODEGUID={A6920407-2B56-4000-820F-78918E083A10}&NRCACHEHINT=Guest
        Näyttäisi selviävän että suomalaisten ei tosiaan tarvitse viisumista mitään ekstraa maksaa.

        On todellakin väärin että Work & Travel yhtiö ottaa osakseen 100€ välityspalkkion. Ja ei kun yhteyttä kuluttaja-asiamieeheen!

        No onneksi hommasin sen tuolta sivulta ja muutenkin pädyin tulokseen, että omatoimisesti kannattapi mennä.


      • Sama mies
        dundean kirjoitti:

        No onneksi hommasin sen tuolta sivulta ja muutenkin pädyin tulokseen, että omatoimisesti kannattapi mennä.

        Omatoimimatkat kunniaan! Paras kokemus ehdottomasti niin.

        Otin kuitenkin selvää tuosta 100€ viisumimaksusta. Work & Travel Co. Ei veloita sitä enää tämän vuoden alusta. Maahanmuuttajalaki Uudessa Seelannissa on siis juuri 06 - 07 vaihteessa muuttunut niin että viisumin saailmaiseksi, joten kyseinen toimistokaan ei mitään veloita. Sivuilla on vanhat hinnat. Tämä kaikki selvisi WTC:n toimistoon soittamalla.


      • aisantuntija
        Sama mies kirjoitti:

        Omatoimimatkat kunniaan! Paras kokemus ehdottomasti niin.

        Otin kuitenkin selvää tuosta 100€ viisumimaksusta. Work & Travel Co. Ei veloita sitä enää tämän vuoden alusta. Maahanmuuttajalaki Uudessa Seelannissa on siis juuri 06 - 07 vaihteessa muuttunut niin että viisumin saailmaiseksi, joten kyseinen toimistokaan ei mitään veloita. Sivuilla on vanhat hinnat. Tämä kaikki selvisi WTC:n toimistoon soittamalla.

        Paskat tassa mikaan maahanmuuttajalaki ole muuttunut. Work & Holiday viisumi ja kaikki muunkin tyypin viisumihakemukset ovat olleet suomalaiselle ilmaisia jo vuosikaudet. Helpointa on jattaa online hakemus ja jos kaikki taustat ym. on kunnossa, niin viisumin saa ihan ilmaiseksi parin paivan sisalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe