Joudun vaihtamaan pyykinpesukoneeseen pidemmän tulovesiletkun ja arveluttaa tuo aquastop-letku. Onko sillä muuta merkitystä, kuin vesivahinkojen estäminen ja voinko laittaa tilalle letkun ilman aquastoppia koneen toiminnan siitä häiriintymättä?
Aquastop-letkun vaihto
12
991
Vastaukset
- Anonyymi00001
yleensä toimii, mutta jos konetta myydään vain aquastop-letkulla, niin voi olla et on joku tunnistin, ettei suostu toimimaan ilman
- Anonyymi00002
Kohta saadaan luento aiheesta ja home connect sovellus.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Haista paska homo.
- Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Noinko kateellinen olet niille,joilla on varaa hankkia kone, joka tukee sitä? Minkä sille voi jos sinä olet niin köyhä ettei onnistu, menisit töihin ton jatkuvan vinkumisen sijasta.
- Anonyymi00005
Anonyymi00002 kirjoitti:
En ymmärrä mitä tekemistä Home Connectilla on tän asian kanssa, mutta mietipä tätä ja mieti naurattaako vielä.
Mulla on 45 neliön kerrostalokaksiokämppä. Vuoden 2025 kokonaisvuosikulutus oli 183 kWh pienempi kuin vuonna 2024. Eli vuosikulutus tipahti 183 kWh pienemmäksi kuin edellisenä vuotena. Vuoteen 2023 verrattuna pudotus oli vielä suurempi. Pudotus on ennenkaikkea noiden mun nykysten Boschin A-energialuokan pesukoneen ja A+++ energialuokan lämpöpumppukuivausrummun ansiota. Ja kyllä, ne on nimenomaan Home Connectilla ohjattavia älykkäitä kodinkoneita. Ne on nimenomaan niitä Boschin malleja, joita voi ohjata älypuhelimella ja Home Connect -sovelluksella.
Nyt vuoden 2026 aikana kämppäni sähkönkulutuksen lasku jatkuu edelleen. Tämän vuoden tammikuussa kulutus oli 27 kWh pienempi kuin tammikuussa 2025. Samaten nyt helmikuussa kulutus näyttää tähän mennässä siltä, että kuukauden kulutus saattaa olla kokonaisuudessaan jopa 40 kWh pienempi kuin helmikuussa 2025. Kämpän kulutus saattaa jäädä jopa niin alas kuin 70 - 75 kWh lukemiin.
Vieläkö naurattaa? Etenkin näin kalliin sähkön aikana? Taitaa kyllä olla niin, että se parhaiten nauraa joka viimeiseksi nauraa. Tai itseasiassa se parhaitaen nauraa jolla on pienin sähkönkulutus, pienin sähkölasku ja joka käyttää Home Connectilla varustettuja älykkäitä kodinkoneita :-D Nauran kun sinä kärvistelet jonkin karvalakkikoneen kanssa ja maksat hirveitä sähkölaskuja :-D
T. miksuh - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
En ymmärrä mitä tekemistä Home Connectilla on tän asian kanssa, mutta mietipä tätä ja mieti naurattaako vielä.
Mulla on 45 neliön kerrostalokaksiokämppä. Vuoden 2025 kokonaisvuosikulutus oli 183 kWh pienempi kuin vuonna 2024. Eli vuosikulutus tipahti 183 kWh pienemmäksi kuin edellisenä vuotena. Vuoteen 2023 verrattuna pudotus oli vielä suurempi. Pudotus on ennenkaikkea noiden mun nykysten Boschin A-energialuokan pesukoneen ja A energialuokan lämpöpumppukuivausrummun ansiota. Ja kyllä, ne on nimenomaan Home Connectilla ohjattavia älykkäitä kodinkoneita. Ne on nimenomaan niitä Boschin malleja, joita voi ohjata älypuhelimella ja Home Connect -sovelluksella.
Nyt vuoden 2026 aikana kämppäni sähkönkulutuksen lasku jatkuu edelleen. Tämän vuoden tammikuussa kulutus oli 27 kWh pienempi kuin tammikuussa 2025. Samaten nyt helmikuussa kulutus näyttää tähän mennässä siltä, että kuukauden kulutus saattaa olla kokonaisuudessaan jopa 40 kWh pienempi kuin helmikuussa 2025. Kämpän kulutus saattaa jäädä jopa niin alas kuin 70 - 75 kWh lukemiin.
Vieläkö naurattaa? Etenkin näin kalliin sähkön aikana? Taitaa kyllä olla niin, että se parhaiten nauraa joka viimeiseksi nauraa. Tai itseasiassa se parhaitaen nauraa jolla on pienin sähkönkulutus, pienin sähkölasku ja joka käyttää Home Connectilla varustettuja älykkäitä kodinkoneita :-D Nauran kun sinä kärvistelet jonkin karvalakkikoneen kanssa ja maksat hirveitä sähkölaskuja :-D
T. miksuhViimeisimmät sähkönkulutuksen laskut on toki johtunut siitä kun marraskuun lopussa vaihdettiin rikkinäinen jääkaappipakastin uuteen, mutta siitä on vasta pari kuukautta. Ja vaikka jääkaappipakastin veteli viimeisiään silti mun sähkönkulutus putosi vuonna 2025 183 kWh vuoteen 2024 verrattuna. Ja se on pääasiassa noiden Home Connectilla ohjattavien kodinkoneiden ansiota. Eli naurattaako vielä kun maksat omaa sähkölaskuasi? Minua ainakin naurattaa se kun sitä ajattelen, Hah hah :-D
T. miksuh - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Viimeisimmät sähkönkulutuksen laskut on toki johtunut siitä kun marraskuun lopussa vaihdettiin rikkinäinen jääkaappipakastin uuteen, mutta siitä on vasta pari kuukautta. Ja vaikka jääkaappipakastin veteli viimeisiään silti mun sähkönkulutus putosi vuonna 2025 183 kWh vuoteen 2024 verrattuna. Ja se on pääasiassa noiden Home Connectilla ohjattavien kodinkoneiden ansiota. Eli naurattaako vielä kun maksat omaa sähkölaskuasi? Minua ainakin naurattaa se kun sitä ajattelen, Hah hah :-D
T. miksuhTämän sanominen on täysin ennenaikasta, koska ollaan vasta helmikuussa. Mutta, jos nyt oletetaan, että mun sähkönkulutuksen laskuni jatkuu samanlaisena, eli joka kuukausi kuluu esimerkiksi n. 30 kWh vähemmän kuin vuosi sitten vuonna 2025 samaan aikaan, niin sillon nyt vuoden 2026 kokonaisvuosikulutus saattaa olla jopa 300 -360 kWh pienempi kuin vuoden 2025 vuosikulutus. Jos siihen siis lisätään vielä se 183 kWh jolla kulutus väheni vuonna 2025 niin tämän vuoden lopussa mun kämppäni vuosikulutus saattaa siis olla jopa jotain 500 kWh pienempi kuin vuonna 2024 ja kulutus voi jäädä johonkin 1000 kWh paikkeille tai jopa selvästi sen alle. Ennenaikasta tietenkin arvioida tätä, mutta mahdolliselta se nyt näyttää. Vieläkö naurattaa? Häh? Mua ainakin naurattaa kun joku Home Connect -allerginen kituuttaa ikivanhoilla karvalakkikoneilla ja sen lisäksi maksaa hirveitä sähkölaskuja :-D
T. miksuh - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Tämän sanominen on täysin ennenaikasta, koska ollaan vasta helmikuussa. Mutta, jos nyt oletetaan, että mun sähkönkulutuksen laskuni jatkuu samanlaisena, eli joka kuukausi kuluu esimerkiksi n. 30 kWh vähemmän kuin vuosi sitten vuonna 2025 samaan aikaan, niin sillon nyt vuoden 2026 kokonaisvuosikulutus saattaa olla jopa 300 -360 kWh pienempi kuin vuoden 2025 vuosikulutus. Jos siihen siis lisätään vielä se 183 kWh jolla kulutus väheni vuonna 2025 niin tämän vuoden lopussa mun kämppäni vuosikulutus saattaa siis olla jopa jotain 500 kWh pienempi kuin vuonna 2024 ja kulutus voi jäädä johonkin 1000 kWh paikkeille tai jopa selvästi sen alle. Ennenaikasta tietenkin arvioida tätä, mutta mahdolliselta se nyt näyttää. Vieläkö naurattaa? Häh? Mua ainakin naurattaa kun joku Home Connect -allerginen kituuttaa ikivanhoilla karvalakkikoneilla ja sen lisäksi maksaa hirveitä sähkölaskuja :-D
T. miksuhNiin ja jos kuukauden keskimääränen kulutus pysyy vuoden loppuun asti esimerkiksi 80 kWh paikkeilla kuukautta kohti niin se tarkottas n. 960 kWh vuosikulutusta.
Joulukuu 2024: 101 kWh
- tammikuu 2026: 99 kWh
- helmikuu 2026: luultavastijotain 70 - 75 kWh. Ensimmäiset 15 päivää oli 41 kWh.
Eli täysin mahdollista se on. 45 neliön kaksiossa ei mitenkään huonosti. Heh heh :-D
T. miksuh - Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Viimeisimmät sähkönkulutuksen laskut on toki johtunut siitä kun marraskuun lopussa vaihdettiin rikkinäinen jääkaappipakastin uuteen, mutta siitä on vasta pari kuukautta. Ja vaikka jääkaappipakastin veteli viimeisiään silti mun sähkönkulutus putosi vuonna 2025 183 kWh vuoteen 2024 verrattuna. Ja se on pääasiassa noiden Home Connectilla ohjattavien kodinkoneiden ansiota. Eli naurattaako vielä kun maksat omaa sähkölaskuasi? Minua ainakin naurattaa se kun sitä ajattelen, Hah hah :-D
T. miksuhTuota tahtia jos sähkönkulutuksesi putoaa, niin muutaman vuoden päästä ne Home connecti älykoneesi lykkäävät verkkoon päin sähköä.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Tuota tahtia jos sähkönkulutuksesi putoaa, niin muutaman vuoden päästä ne Home connecti älykoneesi lykkäävät verkkoon päin sähköä.
Tuskimpa sentään :-) Tosin Home Connectiin yhdistettyjä kodinkoneita voisi yhdistää myö energianhallintasysteemeihin ja aurinkopaneeleihin. Mutta kerrostalossa sellaselle ei käytännössä ole mahdollisuutta, eikä etenkään vuokrakämpässä.
T. miksuh - Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
Niin ja jos kuukauden keskimääränen kulutus pysyy vuoden loppuun asti esimerkiksi 80 kWh paikkeilla kuukautta kohti niin se tarkottas n. 960 kWh vuosikulutusta.
- helmikuu 2026: luultavastijotain 70 - 75 kWh. Ensimmäiset 15 päivää oli 41 kWh.
Eli täysin mahdollista se on. 45 neliön kaksiossa ei mitenkään huonosti. Heh heh :-D
T. miksuhAurinkopaneeleihin ja kotiakkuun siis.
T. miksuh - Anonyymi00012
Anonyymi00008 kirjoitti:
Niin ja jos kuukauden keskimääränen kulutus pysyy vuoden loppuun asti esimerkiksi 80 kWh paikkeilla kuukautta kohti niin se tarkottas n. 960 kWh vuosikulutusta.
T. miksuhNäköjään aika hyvin toi mun aiempi arvioni kämppäni helmikuun sähkön kulutuksesta osui kohdilleen, ei heittänyt kuin parilla kilowattitunnilla :-) Eli siis:
Helmikuu 2026: 77 kWh
Tuo on 37 kWh vähemmän kuin vuosi sitten helmikuussa 2025. Ja jopa 49 kWh vähemmän kuin pari vuotta sitten helmikuussa 2024 :-) Eli vertailun vuoksi kokonaiskulutukset:
- helmikuu 2026: 77 kWh
- helmikuu 2025: 114 kWh
- helmikuu 2024: 126 kWh
Ei hullummin sanoisin :-)
T. miksuh
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m4085984- 815323
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484344- 523931
- 523719
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1653429Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1073188Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky533173- 432279
- 492205