keskiarvo alle 7... pääsenkö mihkään amikseen?

rerrtre

Mun ongelmana on se että kaikkien aineiden keskiarvoni on tällä hetkellä 6,3. Vaikka yritän tosissani parantaa..
Eniten tota keskiarvooni alemmas vie kielet. Olen aivan p*ska kielissä!

Kattelin tossa todistusta ja mietin mitä aineita saisin parannettua ja laskeskelin että jos saan niitä parannettua, kaikkien aineiden keskiarvoni olisi 6,9
Riittääkö se mihinkään? haluaisin amikseen jollekkin autoasentaja linjalle tms.

Mitkä aineet siinä otetaan huomioon? Kun opon tunnilla katteltiin niitä niin jos menee amikseen niin siinä lasketaan vaan tiettyjen aineiden keskiarvo, mutta en muista mitkä???
Ja voiko amikseen päästä 6,9 keskiarvolla?

Mielestäni tuntuu järjettömältä että jos haluaa amikseen niin keskiarvon pitäisi olla jokin 8 tms. Mitä järkeä sitten on enää edes mennä amikseen jos pääsisi lukioonkin??

Siis sanokaa miten se keskiarvo ja pisteytys lasketaan jne.. Ja mistä näkis että montako pistettä ensvuonna tarvitaan autonasentajalinjalle?

Olisko jollakulla antaa jotain hyvää sivua mistä näkis vähän kattoo informaatiota.. Kun en tajua näistä mitään ja välillä iskee hirvee paniikki että ´mitä mä nyt teen?´

Kiitos

ps. olen 9 luokalla

24

16452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Et pääsisit, eihä amiksii vissii nii paljoo keskiarvoo tarvii? Ehä mä varma kyl oo, mut luulis...

    • jÖÖÖ

      Ite pääsin keskiarvolla 6.4 että kyllä ka 7 pääsee helposti.

      • rerrtre

        miksikä opiskelet?? ja sekin voi vaikuttaa että pyrkiikö johkin pikku kylään vaiko johonkin suureen kaupunkiin


    • toisilla

      on keskiarvo 5-6. Enkä jaksa valittaa. jos haluat päästä jonnekkin niin vittu opiskele äläkä ruikuta.!

      • rerrtre

        taitaa olla liian myöhä enää parantaa.. kun siinähän otetaan edellistenkin luokkien numerot huomioon..?


    • Daria

      Kyllä pääsee. Pojallani oli keskiarvo 6.9 ja olisi halunnu mennä lukioon, mut sit just jäi kiinni siitä, ettei ollut 7 keskiarvo. Poikani olisi päässyt useampaankin paikkaan amikseen. Oli aluksi jonossa, kun oli kaksi paikkaa lukion lisäksi laittanut sinne yhteishakulomakkeeseen. Esim. sähköpuolelle olisi päässyt suoraan (minne ei kuitenkaan halunnut), koska siellä ei vaadittu isoa keskiarvoa. Eli uskoisin, että pääset. Ja syksyllä kannattaa aina kysyä vapaita paikkoja. Onnea yritykselle ja tsemppiä opiskeluun!

      • rerrtre

        mitä tarkotat että syksyllä kannattaa kysyä vapaita paikkoja? ai siis että kun muut on jo lukioissa tai amisoissa tms. niin mun pitäis kierrellä kysymässä löytyskö mulle paikkaa jostain?


      • ...paikkoja...
        rerrtre kirjoitti:

        mitä tarkotat että syksyllä kannattaa kysyä vapaita paikkoja? ai siis että kun muut on jo lukioissa tai amisoissa tms. niin mun pitäis kierrellä kysymässä löytyskö mulle paikkaa jostain?

        ...aasi!


      • rettre
        ...paikkoja... kirjoitti:

        ...aasi!

        mutta eikös ne peruutuspaikat ilmoteta keväällä eikä syksyllä


      • paikkojahan
        rettre kirjoitti:

        mutta eikös ne peruutuspaikat ilmoteta keväällä eikä syksyllä

        varmasti tulee:D älä huoli!:)


      • rettre
        paikkojahan kirjoitti:

        varmasti tulee:D älä huoli!:)

        miten olet niin varma??

        anteeksi että olen tämmönen mutta mua oikeesti huolestuttaa tämä asia... :I


      • ope............
        rettre kirjoitti:

        miten olet niin varma??

        anteeksi että olen tämmönen mutta mua oikeesti huolestuttaa tämä asia... :I

        tapahtuu kaikissa kouluissa (lukio ja amis) elokuun alussa ja vielä koulujen alettua. Eka viikon aikana monet vaihtaa koulua ja tyhjiä paikkkoja löytyy. Yhteisvalinnan jono "raukea" muistaakseni heinäkuun lopussa ja sen jälkeen rehtorit ottaa oppilaat suoraan. Ja ainakin joissakin kaupungeissa ilmoitellaan lehdissäkin vapaista paikoista elokuun alussa.
        Tämä tietysti vaatii aktivisuutta itseltä. Eli jos yhetisvalinassa ei tärppää, niin elokuun alussa puhelin käteen.


      • Daria
        rettre kirjoitti:

        miten olet niin varma??

        anteeksi että olen tämmönen mutta mua oikeesti huolestuttaa tämä asia... :I

        Rettre, poikanikin pääsi peruutuspaikalle. Yhteishaussa ilmoitettiin kesäkuun lopulla, ettei päässy sinne minne halusi. Opiskelupaikka oli vielä lähes koulujen alkuun asti epäselvä. Hän sitten soitteli paria päivää ennen koulun alkua ja sai kuulla, että olisi seuraavana jonossa. Eli varmsti kannattaa kysyä jonotilannetta hakemallesi linjalle. Poikani pääsi sille linjalle minne halusikin eli oli yhteishakuun merkannut ykkösvaihtoehdoksi.


      • Anonyymi

        Outokummun lukioon keskiarvoa ois tarvinnu vaa 6,5 kait


    • PRO-rap-artist

      Motivoidu, ryhdistäydy. Useilla koulussa menestyminen riippuu heidän asenteistaan.

    • esjonne2222

      pari vuotta myöhässä tääki vastaus :))))))) noin 12 vuotta ei se mitään , nykyään pääse 6,80 keskiarvolla sulla on 26 eka haku pistettä ja pääsee aika moniin , monissa amiksissa on joku 10 piste vaatimus

      • megisjonne3333

        megis on parempaa


      • megisjonne3333 kirjoitti:

        megis on parempaa

        siin oot oikees


    • Paskatodistus

      Ka 6.3 vittu mä en pääse mihinkää. Miks musta tuli tämmöne epäonnistunut luuseri.

      • shitw

        perkele mul o 6.9 pääseeköhä minnekkää


      • Anonyymi
        shitw kirjoitti:

        perkele mul o 6.9 pääseeköhä minnekkää

        6.9 pääsee helposti


    • lehtorieläkkeellä

      Minulla oli yhtä huono keskiarvo menin amikseen ja sitätietä työtä ja opiskelua nyt olen eläkkeellä ja amk insinööri lehtori ja 3 arvosanaa yliopistosta. Joten ei muuta kuin opiskelemaan tee välillä töitä niin et tarvitse opintolainoja etkä avustuksia. Älä usko opinto ohjaajia he eivät tiedä esim teollisuudessa vaivaavaa osaaja pulaaa metallialalla.

    • Anonyymi

      Pääsenkö Tavastian ammattikouluun 7.6 tai hieman alle keskiarvaolla??

    • Anonyymi

      oot vissii päässy koulust jo :DD

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1083
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    5. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    6. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    7. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      744
    8. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      740
    9. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    10. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      714
    Aihe