Vääntö kadonnut?

dferg

Esimerkiksi loivaan ylämäkeen ajaessa vauhti tippuu 80 km/h:sta 60 km/h. Tällä hetkellä kiinni kevyemmät rullat, kuriton vakioputki ja tietenkin prikka veks sekä isompi suutin. En usko että vikä löytyy rullista, sillä vasta vaihdoin, hihna- en usko sillä sekin joku aika sitten vaihdettu. Männänrenkaissa tai yleensäkkään koneessa ei vikaa, eikä kaasarissakaan todennäköisesti. Ennen oli kiinni turbo kit, vauhti ei tippunut ylämäkiinkään lähes ollenkaan. Tuleeko kellekkään mitään mieleen, vai onko tuo vakioputki vaan sitten niin paska?
Ja mieluiten asiallisia vastauksia, en kaipaa mitään dorkia tänne kirjoittelemaan..

6

2314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sherlock

      merkki/malli? on paha mennä sanomaan mitään, kun nuo vakiorullat on esim. peugeoteissa ihannepainoset kurittomalla putkella, kun taas muilla malleilla parempi veto saadaan kevyemmillä kurittomanakin.

      jos teharilla toimi moitteettomasti, kannattaa kokeilla pienempää suutinta (n. 5-10 pienempää, kuin teharilla), jos röpöttää ja vakioputken kanssa painavempia rullia. lisäks kannattaa muistaa, ettei kurittomat mopot ole mitään ohjuksia...

      • Jee95

        Oli mopossa mikä vika tahansa, niin rullien ja suuttimen vaihto auttaa aina


      • sherlock
        Jee95 kirjoitti:

        Oli mopossa mikä vika tahansa, niin rullien ja suuttimen vaihto auttaa aina

        jos vaihdat variaattorivetoseen skootteriin tehoputken, totta kai sun tarvitsee rullat vaihtaa parhan tehon saamiseksi. suutin on ehkä yleisin ongelma. kylmällä ilmalla tarvitsee isomman suuttimen ja piristyksien myötä usein suurempi pääsuutin on hyvä laittaa...

        kyllä ongelma vois tässä tapauksessa löytyä myös hihnasta, katkenneista männänrenkaista tai väljästä pytystä, mut nuo kun jo kysyjä sulki pois, jäi todennäköisimmiksi juuri suutin- ja rulla-aiheiset asiat...


    • Jos teho ja vääntö eivät vähene enempää kuin 20 prosenttia on viritys onnistunut.
      Elikä kaiken pitäisi olla kunnossa.

    • dferg

      Suutin on 4 numeroa isompi kuin vakio, joten en usko senkään vaikuttavan. Ja voin sanoa että ainakaan omassani suuttimen vaihdolla ei ole suurta merkitystä, ellei laita sitten 20 numeroa isompaa heti.

      • Roxer

        eli kokeiles ostaa uusi vastapaine jousi, vaikka sellainen 7%-15% vois olla sopiva. Jollei ongelma ole siinäkään voisin kuvitella Kulunutta kytkintä. Elikkä avaat sen ja katot onko palat lasittunut, sen jälkeen voit hiota niitä jos oikein lasittuneet on, samalla voit hiota kytkinkelloa hiukan. Katso myös että onko palat tosiaankin kuluneet loppuun. Ja Kytkimen vaihdon ajan huomaat siitä jos esim ajat ylämäkeen, niin vauhti laskee mutta kierrokset pysyvät samana, tällöin huomaat että kyse kytkimen kuleisuudesta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe