Esimerkiksi loivaan ylämäkeen ajaessa vauhti tippuu 80 km/h:sta 60 km/h. Tällä hetkellä kiinni kevyemmät rullat, kuriton vakioputki ja tietenkin prikka veks sekä isompi suutin. En usko että vikä löytyy rullista, sillä vasta vaihdoin, hihna- en usko sillä sekin joku aika sitten vaihdettu. Männänrenkaissa tai yleensäkkään koneessa ei vikaa, eikä kaasarissakaan todennäköisesti. Ennen oli kiinni turbo kit, vauhti ei tippunut ylämäkiinkään lähes ollenkaan. Tuleeko kellekkään mitään mieleen, vai onko tuo vakioputki vaan sitten niin paska?
Ja mieluiten asiallisia vastauksia, en kaipaa mitään dorkia tänne kirjoittelemaan..
Vääntö kadonnut?
6
2314
Vastaukset
- sherlock
merkki/malli? on paha mennä sanomaan mitään, kun nuo vakiorullat on esim. peugeoteissa ihannepainoset kurittomalla putkella, kun taas muilla malleilla parempi veto saadaan kevyemmillä kurittomanakin.
jos teharilla toimi moitteettomasti, kannattaa kokeilla pienempää suutinta (n. 5-10 pienempää, kuin teharilla), jos röpöttää ja vakioputken kanssa painavempia rullia. lisäks kannattaa muistaa, ettei kurittomat mopot ole mitään ohjuksia...- Jee95
Oli mopossa mikä vika tahansa, niin rullien ja suuttimen vaihto auttaa aina
- sherlock
Jee95 kirjoitti:
Oli mopossa mikä vika tahansa, niin rullien ja suuttimen vaihto auttaa aina
jos vaihdat variaattorivetoseen skootteriin tehoputken, totta kai sun tarvitsee rullat vaihtaa parhan tehon saamiseksi. suutin on ehkä yleisin ongelma. kylmällä ilmalla tarvitsee isomman suuttimen ja piristyksien myötä usein suurempi pääsuutin on hyvä laittaa...
kyllä ongelma vois tässä tapauksessa löytyä myös hihnasta, katkenneista männänrenkaista tai väljästä pytystä, mut nuo kun jo kysyjä sulki pois, jäi todennäköisimmiksi juuri suutin- ja rulla-aiheiset asiat...
Jos teho ja vääntö eivät vähene enempää kuin 20 prosenttia on viritys onnistunut.
Elikä kaiken pitäisi olla kunnossa.- dferg
Suutin on 4 numeroa isompi kuin vakio, joten en usko senkään vaikuttavan. Ja voin sanoa että ainakaan omassani suuttimen vaihdolla ei ole suurta merkitystä, ellei laita sitten 20 numeroa isompaa heti.
- Roxer
eli kokeiles ostaa uusi vastapaine jousi, vaikka sellainen 7%-15% vois olla sopiva. Jollei ongelma ole siinäkään voisin kuvitella Kulunutta kytkintä. Elikkä avaat sen ja katot onko palat lasittunut, sen jälkeen voit hiota niitä jos oikein lasittuneet on, samalla voit hiota kytkinkelloa hiukan. Katso myös että onko palat tosiaankin kuluneet loppuun. Ja Kytkimen vaihdon ajan huomaat siitä jos esim ajat ylämäkeen, niin vauhti laskee mutta kierrokset pysyvät samana, tällöin huomaat että kyse kytkimen kuleisuudesta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18679Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 77608
- 62600
- 104584
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523- 26522
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet90453