LIIAN LYHYT LUTEAALIVAIHE

Apua!!!

Itselläni se kestää 8-9 vrk vaikka pitäisi olla vähintäänkin 12vrk että raskautuminen mahdollistuisi. Antaako gyne miten helposti jotain lääkkeitä tuohon (esim luget)?

10

13231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama

häikkä! Luteaalivaihe mulla kestää yleensä 5-8 vrk. Enkä siis ole tullut raskaaksi. Mulla muutakin heittoa kierroissa, joten yksityinen määräsi nyt terolutit, joilla sitä yritetään tasata. Painotin lekurissa ovulaationi myöhäistä ajankohtaa, mutta suoraan hän ei edes kommentoinut sitä mitenkään. Kysyin siis suoraan monta kertaa..
      jos en ole raskautunut puolen vuoden sisällä, takas lääkäriin ja uudet kuiheet. Hirveää odottelua. ja kun tuntuu, että yhteen perustavanlaatuiseen kysymykseen tai ongelmaan ei reagoitu. Toisaalta en ole lääkäri ja ehkä terolut vaikuttaa tähänkin...

• Niin....

Ei antanut lääkkeitä. Sanoi että se ei ole ovis jos se on kp25/33-34. Ihmettelen kyllä suuresti tuota osaamattomuutta! Sinne meni 120e ei-mihinkään!

Otetaan vielä huomioon että kerran aiemmin mulla oli ovis kp28 ja tulin raskaaksi. Olevinaan siis jos on noin myöhäinen ovis (siis tuo 25) niin se ei ole ovis. Ja tämä lääkäri vaan töksäytti sen eikä kertonut että mikä se sitten on! Itkien sieltä lähdettiin kotiin.

Itselläni on postiivisen ovistestin lisäksi aamulämmöt koholla, oviskivut ja limat... että ihmetyttää mikä se sitten on!

• Wendy
        Niin.... kirjoitti:

Ei antanut lääkkeitä. Sanoi että se ei ole ovis jos se on kp25/33-34. Ihmettelen kyllä suuresti tuota osaamattomuutta! Sinne meni 120e ei-mihinkään!

Otetaan vielä huomioon että kerran aiemmin mulla oli ovis kp28 ja tulin raskaaksi. Olevinaan siis jos on noin myöhäinen ovis (siis tuo 25) niin se ei ole ovis. Ja tämä lääkäri vaan töksäytti sen eikä kertonut että mikä se sitten on! Itkien sieltä lähdettiin kotiin.

Itselläni on postiivisen ovistestin lisäksi aamulämmöt koholla, oviskivut ja limat... että ihmetyttää mikä se sitten on!

Mäkin olen ihmetellyt ihan samaa. Olen ollut bongaavinani oviksen aina n. kiertopäivänä 30 ja menkat ovat alkaneet kp 38-40. Kävin yksityisellä gynellä joka oli sitä mieltä, että ovulaatiossa on jotain vikaa (sitä ei ole?), jos on noin myöhään. Ultralla totesi mulla olevan pco-tyyppiset munasarjat, joten ovikset voi olla aika hukassa.
        Esikoinen meillä tärppäsi kolme vuotta sitten oviksesta, joka oli kp 30, niin että toivottavasti se toinen lapsikin sitten joskus jollain ihme tuurilla tulisi...
        Sain tosin clomit ja olen syönyt nyt niitä tässä kierrossa, katsotaan onko apua.

• Mulle...
        Wendy kirjoitti:

Mäkin olen ihmetellyt ihan samaa. Olen ollut bongaavinani oviksen aina n. kiertopäivänä 30 ja menkat ovat alkaneet kp 38-40. Kävin yksityisellä gynellä joka oli sitä mieltä, että ovulaatiossa on jotain vikaa (sitä ei ole?), jos on noin myöhään. Ultralla totesi mulla olevan pco-tyyppiset munasarjat, joten ovikset voi olla aika hukassa.
        Esikoinen meillä tärppäsi kolme vuotta sitten oviksesta, joka oli kp 30, niin että toivottavasti se toinen lapsikin sitten joskus jollain ihme tuurilla tulisi...
        Sain tosin clomit ja olen syönyt nyt niitä tässä kierrossa, katsotaan onko apua.

Mäkin epäilin, et ovis 9 pvää ennen menkkoja ja tikuttelinki ja ovis löyty.

Mut gyne tuumas et ei ovista: clomit. heti autto ekasta :)

• Clomeista ja PCO:sta
        Mulle... kirjoitti:

Ja muusta.... eli siis oliko teillä oviskipuja ja aamulämmöt koholla? Mulla on ollu

Ja lisäks olen kerran ollut raskaana ja tulin hyvin helposti raskaaksi (meni kesken) ja ovis oli tällöin kp28.

Voiko tulla PCO ihan näin yhtäkkiä vai onko se aina ollut jos on?

• Helppiä!
        Mulle... kirjoitti:

Miten teillä todettiin ettette ovuloi? Mulla olis verikokeeseen meno mut se pitäis gynen mukaan ottaa kp 18-22 välillä mut silloin mulla kaikkein vähiten on ovis.

Miten tuo PCO, onko se koko elämän ollut ja pysyvä? Oon nimittäin kerran tullut raskaaksi kp 28 ja helposti sillonkin niin onko mahd että mulle on tullut tuo PCO sen jälkeen vasta?

• Apua!
        Mulle... kirjoitti:

Miten teillä todettiin ettette ovuloi? Mulla olis verikokeeseen meno mut se pitäis gynen mukaan ottaa kp 18-22 välillä mut silloin mulla kaikkein vähiten on ovis.

Miten tuo PCO, onko se koko elämän ollut ja pysyvä? Oon nimittäin kerran tullut raskaaksi kp 28 ja helposti sillonkin niin onko mahd että mulle on tullut tuo PCO sen jälkeen vasta?

Olen hyvin hyvin kiitollinen vastauksista

• VIESTIT TULIVAT...
        Mulle... kirjoitti:

NÄKYVIIN VIIVEELLÄ JOTEN JOKAISESSA SAMA SISÄLTÖ

• Wendy
        Helppiä! kirjoitti:

No mulla kyllä oli mielestäni ihan uskottavat ovisoireet, eli limat ja vatsakipu ja sen lisäksi ovistestiin tuli melkein yhtä tumma viiva kuin kontrolliviiva. En sitten tiedä kertooko tuo ovistestin "nega" jo siitä, etten oikeasti ovuloinut, mutta gyne oli siis sitä mieltä, että jos kuukautiset alkavat 9 päivää "oviksen" jälkeen, ovulaatiota ei ole oikeasti ollut.

Missään verikokeissa en käynyt, vaan gyne teki ultrauksen perusteella pco-diagnoosin ja oli jo sen perusteella aika varma, että spontaanit ovulaatiot mun kohdalla on aika epätodennäköisiä (mutta ihmeitä näköjään tapahtuu, koska olen onnistunut kerran jo tulemaan raskaaksi). Mulla on olleet kierrot n. 40 päivää sen jälkeen kun lopetin pillerit vajaa neljä vuotta sitten. Nyt olen 31-vuotias, ja ehdin syödä pillereitä välissä 10 vuotta, joten oletan että pco on pahentunut varmaan jotenkin sinä aikana, koska alle kaksikymppisenä oli 28 päivän kierrot. En tullut lääkäriltä kysyneeksi, että onko pco sellainen tila, että se on tavallaan ollut mulla aina jossain muodossa, vai voiko se vaan kehittyä "tyhjästä".

Mun lääkäri käski mun mennä nyt tässä ekassa clomikierrossa verikokeeseen n. viikko oletetun oviksen jälkeen, että nähdään onko ovulaatiota oikeasti tapahtunut. Tuosta sun saamasta ohjeesta, että summamutikassa vaan jonain päivänä, ei kyllä taida toimia jos sun oletettu ovis on vasta sen ajankohdan jälkeen.

• joku jo vastannut..
        Apua! kirjoitti:

Olen hyvin hyvin kiitollinen vastauksista

Vastailin tos aikasemmin. Mul ei PCOta oo mut, mut ovuloimattomuus oli ongelmana pillereiden jälkeen. puol vuotta pilsujen jälkee ja luulin, et ovis oli joka kuukausi. Ovistikut näytti aina samaan aikaan lähes/yhtä vahvat viivat. Ja tämä tapahtui joka kuukausi samaan aikaan, kierto säännöllinen 28 pvää. Kuulosti liianki hyvältä ja tietty oletin et ovis oli.

Gyne ultras, en sit tiä mitä näki. Mut sano kuitenki, et varmuudeksi vois ottaa clomit käyttöön, ku tikut ei kuitenkaa varmista sitä oviksen todellista tapahtumista.

No, ekasta clomikierroksesta plussasin, et ongelma näytti yksinkertasesti olevan ovulaatiossa! Joku ei toiminu, joko munasolu ei kehittyny tai sit LHtä ei erittyny tarpeeks.

Eikös se verikoe oteta just oviksen jälkeen?

Ja sit PCO voi tulla esim. lihavuudesta, joskus voi auttaa muutaman kilon pudotus, mut kai se voi olla myös läpi elämän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6917
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3826
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3508
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3455
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2959
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2664
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2501
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13