Suojatie?!?

Tien ylittäjä

Mistä turvallisesti voi ylittää tien Edupolille/ta. Sieltä ei meinaa päästä yli olleskaan kun autoja tulee aika runsaastikin. Käyn siellä aina välillä ja suojatietä en ole nähnyt missään.

Eikä mussukat mitään höpö juttuja. :))

22

1720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alikulku

Käytä alikulkutunnelia jos olet menossa kyseisen tie toiselle puolelle.

• aiheen alottaja

Et tainnut lukea mun aihetta selvästi mähän sanoin että olen menossa edupolille, niin ja
        kuules ei siinä kohalla ole alikulkutunnelia josta pitäisi päästä edupolille.

• porukkaa
        aiheen alottaja kirjoitti:

Et tainnut lukea mun aihetta selvästi mähän sanoin että olen menossa edupolille, niin ja
        kuules ei siinä kohalla ole alikulkutunnelia josta pitäisi päästä edupolille.

Paljon on nähty porukkaa hyppimässä Helsingintiellä, on vissiin kiire tai ei ole tunnelin tarkoitus selvinnyt.

• Aiheen alottaja
        porukkaa kirjoitti:

Paljon on nähty porukkaa hyppimässä Helsingintiellä, on vissiin kiire tai ei ole tunnelin tarkoitus selvinnyt.

Minä en kulje siellä helsingintiellä, joten en ole nähnyt ihmisten hyppivän tien yli vaikka on tunnelikin olemassa.:)

• tienpitäjälle tehtävä: järjestää suojatie edupolin kohdalle algrokin tien poikki. Edupoliltahan/lle ei pääse mihinkään suuntaan suojatietä myöten.

• touhua...

Missä muussa kaupungissa maahanmuuttajien kielikoulu jätetään ilman suojatietä, hei haloo, nyt äkkiä suojatie sinnekin!

• En tajunnut
        touhua... kirjoitti:

Missä muussa kaupungissa maahanmuuttajien kielikoulu jätetään ilman suojatietä, hei haloo, nyt äkkiä suojatie sinnekin!

Täh?

• Edupoli
        En tajunnut kirjoitti:

Täh?

Edupoli = maahanmuutajien kielikoulu, eli siellä opetetaan ulkomailta Suomeen muuttaneita ihmisiä puhumaan Suomea, että pärjäisivät täällä. En ymmärrä mitä asiaa et tajunnut?

• en ihmi enään :))
        Edupoli kirjoitti:

Edupoli = maahanmuutajien kielikoulu, eli siellä opetetaan ulkomailta Suomeen muuttaneita ihmisiä puhumaan Suomea, että pärjäisivät täällä. En ymmärrä mitä asiaa et tajunnut?

Jaa sä siis sitä meinasit, juu siellä on maahanmuuttajia, mutta kun minä olen ihan suomalainen niin en käytä sitä palvelua nimeltä kielikoulu.

• suomalaisia että ulkomaalai...
        en ihmi enään :)) kirjoitti:

Jaa sä siis sitä meinasit, juu siellä on maahanmuuttajia, mutta kun minä olen ihan suomalainen niin en käytä sitä palvelua nimeltä kielikoulu.

Se ei ole pelkkä "kielikoulu" kuten eräs asian muotoili. Itse käyn Edupolilla hitsaustunneilla ja ATK-tunneilla. Monimuotoista opetusta KAIKILLE aikuisikään ehtineille.

• se nyt oli
        suomalaisia että ulkomaalai... kirjoitti:

Se ei ole pelkkä "kielikoulu" kuten eräs asian muotoili. Itse käyn Edupolilla hitsaustunneilla ja ATK-tunneilla. Monimuotoista opetusta KAIKILLE aikuisikään ehtineille.

En ymmärrä mikä jäi epäselväksi, tottakai jokainen varmaan ymmärtää, etteivät maahanmuuttajat pärjää pelkällä suomen kielen taidolla, joten onhan ne varustettava muillakin edellytyksillä, kuten esim. ammattitaidolla. Olen kyllä kuullut, että opettelevat siellä sitä hitsausta minkä mainitsit, sen lisäksi tiedän ainakin yrittäjyyden ja työmailla tarvittavat erilaiset kortit, kuten esim. työturvakortit. Ja paljon muutakin olen kuullut, en nyt vain ihan justiinsa muista.

• minä joka en enään ihmi.
        suomalaisia että ulkomaalai... kirjoitti:

Totta, mä kyllä tunnen Edupolin, olenhan joskus siellä opiskellut tietotekniikkaa lähes 2v. Lisäksi olen sieltä hankkinut vaadittavat kortit.
        Sorry jos annoin sellasen kuvan että en tunne edupolia. :)

• Tien ylittäjä

Aika jännää, sä olitkin ainoa kuka tajusi heti mistä oli kysymys. ;)

• alikulku
        Tien ylittäjä kirjoitti:

Aika jännää, sä olitkin ainoa kuka tajusi heti mistä oli kysymys. ;)

Olen päästänyt tien yli pyrkiviä edupolilaisia satojakertoja ollessani menossa tai tulossa Gammelbackaan. Pitäs saada valoohjattu suojatie tai alikulkutunneli. Laita joulupukin listaan toivomus.

• Tien ylittäjä
        alikulku kirjoitti:

Olen päästänyt tien yli pyrkiviä edupolilaisia satojakertoja ollessani menossa tai tulossa Gammelbackaan. Pitäs saada valoohjattu suojatie tai alikulkutunneli. Laita joulupukin listaan toivomus.

No sä oletkin tunnollinen ihminen joka ottaa huomioon muutkin, kiitos siitä sulle. :)

Onko joulupukkeja oemassa. :D

• kannustan
        Tien ylittäjä kirjoitti:

No sä oletkin tunnollinen ihminen joka ottaa huomioon muutkin, kiitos siitä sulle. :)

Onko joulupukkeja oemassa. :D

Mikä olisi paras paikka suojatielle?
        Miten siellä on ulostuloväyliä? Mihin suuntaan haluaa poistua yms?
        En ole mikään päättäjä, mutta kannustan.

• Tien ylittäjä
        kannustan kirjoitti:

Mikä olisi paras paikka suojatielle?
        Miten siellä on ulostuloväyliä? Mihin suuntaan haluaa poistua yms?
        En ole mikään päättäjä, mutta kannustan.

Se on muutenkin huonosti suunniteltu. Katsastusaseman kohalla vois olla tai siellä kun parkkipaikalta tullaan.
        Vaikka siinä vois mennä yli miten vaan, mutta kun ei silti haluu jäädä auton alle, vaikka ite ei tarvis kipujaan maksaa.

Tietysti ne jotka tulee estabackasta päin haluavat katsastusaseman kohalle ja ne jotka tulee kamppulasta päin niin ne parkkipaikan kohalle; vaikee valita.

• Karl
        Tien ylittäjä kirjoitti:

Se on muutenkin huonosti suunniteltu. Katsastusaseman kohalla vois olla tai siellä kun parkkipaikalta tullaan.
        Vaikka siinä vois mennä yli miten vaan, mutta kun ei silti haluu jäädä auton alle, vaikka ite ei tarvis kipujaan maksaa.

Tietysti ne jotka tulee estabackasta päin haluavat katsastusaseman kohalle ja ne jotka tulee kamppulasta päin niin ne parkkipaikan kohalle; vaikee valita.

eihän sitä nyt siihen risteykseen voi tehdä. tehdään kompromissi ja laitetaan Estbackan ja Gammelbackan risteysten väliin uusi kulkuväylä kävelijöille ja pyöräilijöille.

• Tien ylittäjä
        Karl kirjoitti:

eihän sitä nyt siihen risteykseen voi tehdä. tehdään kompromissi ja laitetaan Estbackan ja Gammelbackan risteysten väliin uusi kulkuväylä kävelijöille ja pyöräilijöille.

Jaaha, niin mihin tarkoitat, siis tarkoitatko tien toiselle puolelle?

Onko siinä ollut koskaan mitään suojatietä?

• Karl
        Tien ylittäjä kirjoitti:

Jaaha, niin mihin tarkoitat, siis tarkoitatko tien toiselle puolelle?

Onko siinä ollut koskaan mitään suojatietä?

Tarkoitan niikun että siihen sen metallihallin päädyn kohdille tehtäisi kokonaan uusi kulkuväylä.

• Tien ylittäjä
        Karl kirjoitti:

Tarkoitan niikun että siihen sen metallihallin päädyn kohdille tehtäisi kokonaan uusi kulkuväylä.

Niin siihen kohtaan missä on se joku varasto koppi, senkö taakse. Se olis muuten hyvä idis, ei ainkaan kummankaa tartte turhaa kävellä hirveesti, kun se on siinä puoles välis.

Pistin aiemmin johonkin palautetta siitä, että siellä ei ole sitä suojatietä, saa nähdä nyt sitten miten käy.

• jhgkk

niin se hoitaa siihen hidasteen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      61
      2079
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1708
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1418
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1389
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      237
      1337
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1166
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      351
      1109
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      326
      1100
    Aihe