Sitruunamelissa

Pauliina*

Mistä voi ostaa? Saako tuotetta uutteena tai pillereinä?

5

4779

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skäribo

hyvinvarustetuista ruokakaupoista, sieltä ruukkuyrttien hyllystä.

Sitruunamelissa on erittäin helppo ja kiitollinen viljeltävä kasvimaalla, tai vaikkapa parvekkeella. Ei kun viljelemään itse kevään tullen! :)

Mulla olis täällä kuivattuna, mutta mites saataisiin sitä sulle?

• Pauliina*

tarvitsisin sitruunamelissaa sisäisesti nautittavaksi. Miten se onnistuisi tuoreista yrteistä?

• skäribo
        Pauliina* kirjoitti:

tarvitsisin sitruunamelissaa sisäisesti nautittavaksi. Miten se onnistuisi tuoreista yrteistä?

Tuoretta sitruunamelissaa voi lisätä melkein mihin tahansa: salaattiin, jälkiruokiin, keittoihin, leipoa leipään...

Niin tuoreesta kuin kuivatustakin sitruunamellisasta saa ihanaa teetä! Oikeastaan on vaikeampi keksiä mihin sitä ei voisi käyttää. :)

En osaa sanoa, onko sitruunamelissauutetta saatavissa jostain. Luultavasti on. Luontaistuotteissa on kuitenkin aina omat riskinsä, koska niitä ei valvota samoin kuin elintarvikkeita tai lääkkeitä. Tuotteessa saattaa siis olla esim. lyijyä enemmän kuin sitruunamelissaa. Ja se ei ole kiva juttu. :(

Suosittelisin siis tuoreen/kuivatun melissan käyttöä. Luontaistuotekaupoista ja ekokaupoista löytyy varmasti! Ja ihan oikeasti: sitruunamelissa on maailman helpoin yrtti kasvattaa itse.

• Pauliina*
        skäribo kirjoitti:

Tuoretta sitruunamelissaa voi lisätä melkein mihin tahansa: salaattiin, jälkiruokiin, keittoihin, leipoa leipään...

Niin tuoreesta kuin kuivatustakin sitruunamellisasta saa ihanaa teetä! Oikeastaan on vaikeampi keksiä mihin sitä ei voisi käyttää. :)

En osaa sanoa, onko sitruunamelissauutetta saatavissa jostain. Luultavasti on. Luontaistuotteissa on kuitenkin aina omat riskinsä, koska niitä ei valvota samoin kuin elintarvikkeita tai lääkkeitä. Tuotteessa saattaa siis olla esim. lyijyä enemmän kuin sitruunamelissaa. Ja se ei ole kiva juttu. :(

Suosittelisin siis tuoreen/kuivatun melissan käyttöä. Luontaistuotekaupoista ja ekokaupoista löytyy varmasti! Ja ihan oikeasti: sitruunamelissa on maailman helpoin yrtti kasvattaa itse.

itse käyttänyt sitruunamelissaa? Oletko huomannut jotain terveysvaikutuksia?

• skäribo
        Pauliina* kirjoitti:

itse käyttänyt sitruunamelissaa? Oletko huomannut jotain terveysvaikutuksia?

Olen kasvanut yrttien ja hyötykasvien maailmaan. Meillä on aina viljelty yrttejä, ja käytetty hyväksi niin voikukat, nokkoset, poimulehdet kuin piharatamot ja vuohenputketkin. Pikkukakarasta lähtien olen äidin opastuksella yrttejä kerännyt ja kasvattanut, ja teen niin edelleenkin.

En ole koskaan käyttänyt hyötykasveja mihinkään tiettyyn vaivaan, vaan ne ovat yksinkertaisesti kuuluneet aina ruokavaliooni sen mukaan mitä kulloinkin on saatavilla tuoreena. Ja sitten talvella kuivattuina.

Uskon toki yrttien ja villikasvien lääketieteellisiinkin vaikutuksiin, mutta minulle ne ovat aina olleet vain osa terveellistä ravintoa.

Sitruunamelissan lääketieteellisistä ominaisuuksista sinun täytyy kysyä joltain muulta kuin minulta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      29
      5554
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4134
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3217
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      51
      2870
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      295
      1397
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1328
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1229
    8. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1149
    9. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      220
      1143
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      397
      1136
    Aihe