Voisitteko kertoo kun en oo varma

katssi

Hei mietittytti vähän yks päivä kun miks ei niistä munista ei ole tullu VIELÄKÄÄN mitään vaikka se on hautonu 3 viikkoa ja 3 päivää niitä munia. Mut eilen kun naaras lintu oli ulostamassa niin mä avasin siitä pesästä se kattoluukun ja halusin tarkistaa että onko ne hedelmöityneitä otin yhen käteen valaisin sitä lampulla ja todesin että se on tyhjä =(. sitten otin toisen niin valaisin sitäkin lampullan niin sielä oli jotain ja kun käänsin sitä kämmenellä niin se käänty taikaisin miten olikin siis se muna. Jos sielä on jotain miks ne ei KUORIUDU? >:/

1

387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

Haudonta-aika voi vähän vaihdella muutaman päivän sinne tänne esim huoneen lämpötilan mukaan.
      Lisäksi munat kuoriutuvat siinä järjestyksessä kun ne on munittu, ja unduhan munii yleensä joka toinen päivä. Jos siis se ensimmäinen muna oli hedelmätön on ensimmäinen poikanen odotettavissa vasta kun sen toisen munan muninnasta on kolmisen viikkoa, seuraava taas siitä parin päivän päästä jne. Eli isossa undupesyeessä voi vanhimmalla ja nuorimmalla poikasella olla jopa pari viikkoa ikäeroa. Kannattaa siis odotella ihan rauhassa niin kauan kuin emo niitä munia ylipäätään haluaa hautoa, jossain vaiheessa se kyllä luovuttaa jos mitään ei kuulu säällisessä ajassa.

Mahdollista on tietysti sekin että poikaset ovat syystä tai toisesta kuolleet kesken kehityksen kuoren sisään jolloin ne eivät tietenkään kuoriudukaan vaikka tumma sisältö läpivalaisussa näkyykin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      308
      3044
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe