Hei !
Olen juuri 10 kk täyttäneen pojan äiti.
Suussa komeilee tällä hetkellä 6 hammasta ja seitsemännen kulma jo pikkaisen näkyy. Ensimmäiset hampamme olivat kaksi etualahammasta (tulivat samaan aikaan) ja ne tulivat tuskalla ja taistelulla ulos, samaan aikaan "sairastimme" pojan ensimmäistä flunssaa ...... heti kun hampaat tulivat ulos niin flunssakin helpotti. Seuraavat kolme hammasta tulivat ylös vähän niin kuin vahingossa siis täysin oireettomina. Noin kuukausi sitten tuli neljäs hammas ylös ja samoihin aikoihin pojalle tuli räkis ja yhden vuorokauden kova kuume, olo helpottui heti kun hammas tuli ulos. Nyt TAAS ollaan mahdottoman räkäisiä (tosi tukossa), kuola valuu ja on myös yskä ja eilen nousi kuume .... tänään ei siis kuumetta, mutta räkis jäljellä ja uusi hampaan kulma pilkottaa. Olen kyllä ymmärtänyt ettähampaan tulo voi nostaa kuumeenkin ja yskänkin ymmärrän kun sitä kuolaa on joka paikassa, mutta tuo kirkas räkä ja nuha ei taida kuulua hampaiden tuloon. Tuntuu vaan oudolta että pojan ainoat flunssat osuu aina hampaan tulon yhteyteen ! Onko kellekkään muule tuttua ? Nyt täytyy sanoa että kirjaimellisesti ollaan valvottu kolme yötä ...... viime yönäkin oltiin jo klo 2.45 herätty 7 kertaa ja loppuyöstä ei sitten uni enään äidille tullut ..... eikä pojallekkaan kuin 20 min pätkissä ......
Sattumaako flunssa/uusi hammas
4
4654
Vastaukset
- Marraskuu**
Olepas huoleti; kyllä se kirkas räkä ja "flunssaisuus" taitaa hyvinkin kuulua hampaiden tuloon. :)
Meidän tytölle kun tuli ensimmäiset hampaat (myös ne alahampaat) niin nenä vuosi kuin hana. Mutta hampaat kun puhkesi, niin kappas vaan, "flunssakin" loppui. Nyt on sitten ylös puhkeamassa hammas ja jälleen nenä vuotaa tosi paljon. Myös muut oireet on ilmassa; kiukkuisuudesta lähtien. Ikävähän se on lapselle kun nenä tukossa koko ajan mutta kyllä se helpottaa kun se hammas sieltä sitten puhkeaa. :)
Tuttavan lapsella oli myös nenä vuotanut tooooosi paljon kun hampaita teki. Joten kuuluu asiaan...:) - Hammasflunssa
Juu, hammasflunssaksi tuota kutsutaan, eli on ihan käsiteeksi muodostunut. Meillä kanssa aina nuhaa ja yskää, ei koskaan kuumetta. Ja paranee kun hammas puhkeaa.
- sanoi
flunssan kuuluvan hampaiden tuloon joskaan lääketieteellisiä syitä siihen ei tiedetä, mutta nuha ja lämpö ovat normaaleja hammasoireita
- Minni 34
Kiitos viesteistä, eli meillä selkeä yhteys flunssanoireisiin ja hampaiden tuloon on olemassa.
Nyt on pojan alaien niin kipeä että teki totaallisen kapinan hampaiden pesun yhteydessä joka on yleensä niin hauskaa puuhaa eikä sinne suuhun saisi katsoa ollenkaan.
Ja kun poika nukkui tänään koko päivänä hurjat 20 minuutin päiväunet ja kun kolme yötä ollaan valvottu niin nyt meikäläisen täytyy vaan yrittää mennä nukkumaan ja toivoa että jokohan olisi edes vähän parempi yö edessä !
Oikein hyvää jatkoa kaikille !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911671
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1911283- 771283
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9844- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799