Korvani on aina ajoittain mennyt tukkoon noin kahden kuukauden ajan. Yleensä öisin, ja aamulla kun olen herännyt, vasen korvani on ollut tukossa. Yleensä se on auennut itsestään pian, tai olen painellut sitä, ja se on auennut. Tänään aamulla kun heräsin, korvani oli taas tukkoinen, muttei ole vielä auennut. Tämä alkoi vain yllättäen. Mistä siis voisi olla kyse? Olen kyllä puhdistanut korvani, joten tuskin vain vaikusta kyse. Kellään samanlaista ongelmaa?
Tukkoinen korva
7
8113
Vastaukset
- puhdistuksen tarpeessa
Muistan, että minulla oli joskus samantapaista vaivaa. Yritin itse puhdistaa, mutta eihän se niin syvältä onnistunut.
Lopulta minulta meni kuulo toisesta korvasta, jolloin oli pakko mennä korvalääkärille. Ei siinä muuta tarvittu kuin, että lääkäri puhdisti sen syvältä. - jo aikaisemmin,
mutta se on hävinnyt jonnekin.
Minulla oli joskus korvassa samanlaista tunnetta. Vähitellen siitä meni kuulo, kunnes lopulta en kuullut mitään. Vasta silloin oli pakko mennä korvalääkärille, joka puhdisti sen. Kuulo palautui ja kaikki muutkin oireet hävisivät.
Ei korvaa itse pysty niin syvältä puhdistamaan.
Mene korvalääkärille, koska joku vika siinä kuitenkin on. Epäilen kyllä syvällä olevaa vaikkua. - haamu
räkää tärykalvon takana. ei muuta kun korvälääkääriin. puhkasu ja imu.
- vettä
Itselläni on ajoittain sama vaiva. Kyseessä on lähinnä ahtaat korvakäytävät, jolloin mitättömän pieni moskamäärä tukkii korvan täysin. Tämän vuoksi täytyy korvani välillä huuhtoa. Tämä hoituu silloin töihin mennessä työterveysasemalla ja kestää muutaman minuutin. Itse asiassa itse ei korvia pitäisi kaivella, asiantuntijoiden mukaan mitään kyynärpäätä pienempää ei pitäisi yrittää korvaan työntää...
Lääkäri ei ole osannut sen kummemmin selittää miksi vaikku toisilla poistuu korvista itsestää ja toisilla ei. Eli joillain korvia ei tarvitse koskaan huuhtoa toisilla taas se on melkein rutiinihoito.- Elektrinen777
Onko kellään vinkuneet korvat lukkoon menemisen yhteydessä? Itsellä meni korvatulehduksen seurauksena korva lukkoon ja mitä enemmän se lukkiutui, sitä kovemmaksi vinkuna, eli tinnitus, tuli. Nyt olen melko vakuuttunut, että tämä on ohimenevä ilmiö, koska se tuli tulehduksen ja tukkeutumisen kylkiäisenä mutta silti huolestuttaa.
Kokemuksia vastaavasta? - v0n
Elektrinen777 kirjoitti:
Onko kellään vinkuneet korvat lukkoon menemisen yhteydessä? Itsellä meni korvatulehduksen seurauksena korva lukkoon ja mitä enemmän se lukkiutui, sitä kovemmaksi vinkuna, eli tinnitus, tuli. Nyt olen melko vakuuttunut, että tämä on ohimenevä ilmiö, koska se tuli tulehduksen ja tukkeutumisen kylkiäisenä mutta silti huolestuttaa.
Kokemuksia vastaavasta?mulla on pienestä asti ollut korvien kans ongelmia ja niitä on puhkottu monta kertaa tulehdustentakia.
joo jos mulla menee korva lukkoon niin aina tulee semmonen piipitys joka kestää about 10-20 sek.
joskus voi jäädä huminakin päälle ton lukkiutumisen jälkeen.
- minä ihan itse
Vaikkua tärykalvolta ei saa itse poistettua. Laita illalla molemma korvat täyteet Removax-tippoja, joita saa apteekista. Aamulla terveysasemalle niin sh huuhtelee korvat. Auttaa välittömästi eikä maksa mitään, paitsi removaxit apteekista...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662278Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381873Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241548Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711530Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.851264Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841194Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1101105En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9942- 77939