Morjens,
Minua on häirinnyt jo pitkään Open Office calc:n tapa muutaa tietyt numerosarjat päivänmääriksi. Esimerkiksi numerosarja 01.8852 muuttuu 01.01.52:ksi. Miten saan tämän toiminnon pois? Kun avaan ison tiedoston jossa on satoja lukuja osa näkyy oikein ja osa muuttuu päivänmääräksi. Tämä toiminto tekee ohjelmasta monin osin minulle käyttökelvottoman. En ole kovin hyvin perillä näistä, joten ehkä jollakin on ratkaisu pulmaani?
Suur kiitos!
Automaatinen päiväys
6
1181
Vastaukset
- käyttää
ilmeisesti desimaalierottimena pilkkua eli 01,8852 pysynee lukuna. Työkalut asetukset ja sieltä kieliasetukset löytyy kohta jossa on desimaalierotin-kohta.
- tietysti vaihtaa
maa-asetukseen esim. amerikanenglanti jos haluat sen pisteen välttämättä, mutta sillä voi olla muitakin vaikutuksia - esim. päivämäärät sitten 10/10/2006. Ja Suomessahan tässä kuitenkin ollaan.
- Mike..
Suuret kiitokset kaikille neuvoista!! Kieliasetuksista löytyi apu. Pilkkua voi toki käyttää, mutta kun avaan tuhansia rivejä pitkän dokumentin on lukujen uudelleen kirjoittaminen pikkusen työlästä...
- tarkoitus
ei olekaan että 01.8852 on laskentaan käytetty luku, niin sitten on solu muotoiltava tekstiksi Muotoile - cells tai solu ja sieltä luku-kohdasta teksti, tai sitten ennen luvun kirjoittamista näppäile ' (löytyy asteriskin alta). Muuten pisteelliset luvut muutetaan päivämääriksi.
- pätevät
Exceliinkin.
- Magi_Suuri
Pistettä ei käytetä suomen kielessä juuri muualla kuin päivämäärissä, joten Calc luonnollisesti tulkitsee kaikki pisteelliset luvut päivämääriksi.
Eli jos tarkoituksesi on kirjoittaa desimaaleja, käytä desimaalipilkkua.
Jos taas tarkoituksesi on kirjoittaa jonkinlainen numerokoodi, laita alkuun heittomerkki, esim. '01.8852.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad621198- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335685- 51651
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 51628
- 93610
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76582
- 56564