saimme todella huonoa palvelua eckerölineltä, jonka laiva tuli Tallinnassa voimalla laituriin lauantaina 28.10. Emme itse olleet laivalla vaan meillä oli siihen varatut liput maanantaiksi paluumatkaa varten. Eivät tiedottaneet että laiva ei kulje, satamassa sitten maanantaina ihmeteltiin, asiakaspalvelu täysin mielivaltaista. Pääsimme omin avuin takaisin Suomeen tiistaina mutta vaimolta ja minulta menivät työpäivät ja tuli puhelisoittoja työpaikoille ja kotona odottavalle perheelle. Ja mitä eckerölinellä tehtiin: kehotetiin lähettämään korvausanomus selvityksinnen ja kuitteineen toimistolle. siinähän haettiin työnantajilta todistuksia ja väkerrettiin selvityksiä. Nyt tuli monistetu vastaus jossa vain asiakaspalvelupäällikkö kehui omaa firmaansa. Jo otsikko oli pielessä: M/S Nordlandian peruuntuneet vuorot 28.-29.10.2006. Meidän matkamme peruuntui 30. päivä, samoin kaikki matkat 31. ja 1.päivä. HALOO asiakaspalvelupäällikkö Aro! Emme kaipaa yrityksen kehuja ja olisiko liikaa vaadittu saada muuta kuin moniste, jossa päivät ovat väärin, eikä koko selvitykseemme ole vaivauduttu vastaamaan - siis henkilökunnan tökeröön käytökseen! Ja sitten korvaukset: "Korvattavien kulujen piriin kuuluvat majoitus- ja paluukuljetuskulut." JESTAS! Mehän olimme itse maksaneet paluuliput! Kylläpä tuli kaalliiksi asikkaista huolehtiminen Eckerölinelle! Entäs sitten ne puhelinsoitot että emme nyt pääse kotiin lasten luo emmekä seuraavana päivänä palkkatöihin. Nehän maksamme me itse samoin kuin palkattomat työpäivät lankeavat meille itselle... Sitten lopussa: Muiden kulujen osalta pyydämme ottamaan yhteyttä matkavakuutusyhtiöönne.
Joo just tarkistin meidän matkavakuutusehdot: eivät korvaa menetettyä työpäivää. Sama ehto löytyy KAIKISTA matkavakuutuksista.
Kuluttajansuoja on näköjään ainakin Eckerölinen osalla täysin pyöreä 0!
Kehotan välttämään tuon yhtiön palveluita! Muut yhtiöt kuljettavat paljon asiallisemmin (paitsi ehkä Tallink!) ja turvallisemmin meidät maksavat asiakkaat edestakaisin.
eckerölinen korvaus
10
1256
Vastaukset
- ehkäpä olis
Olisko parempi antaa palautetta suoraan Eckerölle kuin ruikuttaa täällä?
- Common Sense
Öö...oliskohan tollainen "force majeure" -tilanne?
Suomalainen kyllä löytää valittamista vaikka mistä....
Kannattas katsoo omaa turpaansa peilistä välillä, eikä aina säksättää kyrpä otsassa!
Ja tyypillinen suomalaine etsii vikaa vaikka suurennuslasilla saadakseen jonkinmoista hyvitystä "mielipahasta".
Jessus, pösilöt! Pysykää kotonanne S-etukortteinenne.
Tais käydä niin, että just tämän surullisen kuuluisan matkan takia "joulu ei olekaan ns. ilmainen", kuten mainos aikanaan lupasi?
Ihan naurattaa nämä umpeenkuivuneet vinkujat!- MATS SUNDIN
Oltiin naisystävän kanssa ko. haveripäivänä reissussa Nordlandialla tietyin seurauksin.Jo Tallinnan satamassa Eckerö Linen toiminta ei olisi voinut olla parempaa olosuhteisiin nähden.Laivalla vietetyn(ja iltapalan/aamupalan tarjotun ) yön aikana ja jälkeen tiedotus pelasi jatkuvasti asiallisella tavalla.Tietysti jos huudetaan nuppi punasena eikä kuunnella vastausta saa käsityksen 'ettei täällä toimi mikään'.Tämänkin todistaneena ei voi kuin nauraa näille ahdasmielisille kaikesta korvauksia pyytäville..Ihmisiähän henkilökuntakin on,tuskin he tahallaan ajoivat kaijaan..Kuka maksaa puh.laskut ? HUHUH!!!Pitääkö sitä joka tutulle soittaa että näittekö olin tv:ssä yms...
Seuraavaa Tallinnan matkaa (Eckerö Linella ) odottaen... - T5E.
MATS SUNDIN kirjoitti:
Oltiin naisystävän kanssa ko. haveripäivänä reissussa Nordlandialla tietyin seurauksin.Jo Tallinnan satamassa Eckerö Linen toiminta ei olisi voinut olla parempaa olosuhteisiin nähden.Laivalla vietetyn(ja iltapalan/aamupalan tarjotun ) yön aikana ja jälkeen tiedotus pelasi jatkuvasti asiallisella tavalla.Tietysti jos huudetaan nuppi punasena eikä kuunnella vastausta saa käsityksen 'ettei täällä toimi mikään'.Tämänkin todistaneena ei voi kuin nauraa näille ahdasmielisille kaikesta korvauksia pyytäville..Ihmisiähän henkilökuntakin on,tuskin he tahallaan ajoivat kaijaan..Kuka maksaa puh.laskut ? HUHUH!!!Pitääkö sitä joka tutulle soittaa että näittekö olin tv:ssä yms...
Seuraavaa Tallinnan matkaa (Eckerö Linella ) odottaen..."Tämänkin todistaneena ei voi kuin nauraa näille ahdasmielisille kaikesta korvauksia pyytäville.."
Meitähän on moneksi, mutta itse koen, että jos minulle okeasti syntyy taloudellista vahinkoa tuollainen lauttayhtiön oman mokan vuoksi niin kyllä minä ainakin pyytäisin korvausta (vaikka olisi ollut töitä seuraavana päivä, tärkeä kokous, jatkoyhteydet esim. juna tai bussikuljetus jota ei voinut käyttää). Toisaalta jos minulla olisi ollut ihan vapaapäivä eikä esim. jatkoyhteyksien kanssa olisi ongelmia niin tuskin vaatisin korvauksia. Enkä usko, että siellä laivalla kennellekkään huutelisin, ei kuulu tapoihin. Tapoihin ei myöskään kuulu nurkassa hiljaa istuminen. - hooteehoo
T5E. kirjoitti:
"Tämänkin todistaneena ei voi kuin nauraa näille ahdasmielisille kaikesta korvauksia pyytäville.."
Meitähän on moneksi, mutta itse koen, että jos minulle okeasti syntyy taloudellista vahinkoa tuollainen lauttayhtiön oman mokan vuoksi niin kyllä minä ainakin pyytäisin korvausta (vaikka olisi ollut töitä seuraavana päivä, tärkeä kokous, jatkoyhteydet esim. juna tai bussikuljetus jota ei voinut käyttää). Toisaalta jos minulla olisi ollut ihan vapaapäivä eikä esim. jatkoyhteyksien kanssa olisi ongelmia niin tuskin vaatisin korvauksia. Enkä usko, että siellä laivalla kennellekkään huutelisin, ei kuulu tapoihin. Tapoihin ei myöskään kuulu nurkassa hiljaa istuminen.Kannattaisikohan ensin tutustua laiva-/lento-/juna etc yhtiön yleisiin kuljetus- ja vastuumääräyksiin. Nämä ehdot on jokainen lipun ostaessaan hyväksynyt, mutta tuskin kukaan lukenut. Sieltä selviäisi yllättävän moni asia, esim. vastuunrajoitukset "forssan majurin" kohdalla.
Sen mitä olen tämän tapauksen hoidosta lukenut julkisuudessa, en voi kuin todeta, että taisivat hoitaa asian jopa paremmin kuin pykälät olisivat edellyttäneet. - tässä.
hooteehoo kirjoitti:
Kannattaisikohan ensin tutustua laiva-/lento-/juna etc yhtiön yleisiin kuljetus- ja vastuumääräyksiin. Nämä ehdot on jokainen lipun ostaessaan hyväksynyt, mutta tuskin kukaan lukenut. Sieltä selviäisi yllättävän moni asia, esim. vastuunrajoitukset "forssan majurin" kohdalla.
Sen mitä olen tämän tapauksen hoidosta lukenut julkisuudessa, en voi kuin todeta, että taisivat hoitaa asian jopa paremmin kuin pykälät olisivat edellyttäneet."Sieltä selviäisi yllättävän moni asia, esim. vastuunrajoitukset "forssan majurin" kohdalla. "
Se, että laiva ei kulje laivan ohjaajan virheen vuoksi ei ole Force majeure tilanne. Törmääminen oli huolimattomuutta/virhe ja siitä matkustajille aiheutuvat haitat siten normaalisti korvattavissa. Ei bussi firmakaan vastuusta vapaudu, jos kuski oman virheensä seurauksena rikkoo bussin renkaat eikä pääse enää liikkumaan bussillaan. Ei olisi pitänyt lähteä myrskyyn, mutta kun lähdettiin on Eckerö sen seurauksista vastuussa. Myrsky ja tuulet eivät olleet kenelläkään yllätys vaan kaikkien tiedossa oli tuo asia. - just, just
näyttääpähän nämä "vinkujat" kiinnostavan sinuakin, kun jaksat kirjoitella asioista mistä et tiedä hevon vittua! olen itse töissä laivalla (kansipuolella) joten tiedän muutenkin miten vituttaa jos aikataulut pettää esim. jos olen menossa vaikka itse töihin eli laivat eivät odota!!!!(laivalta ei voi myöhästyä jos olet siellä töissä!!!!!!) tai että olen lähdössä pois töistä eli junat/bussit eivät odota!!!!! eli ja eli odotat seuraavaan päivään sitä vitun bussia tai junaa!!!!
- ainoastaan
Kuten olet varmaan huomannut,tällä palstalla saa valitta ainoastaan Tallinkista,ei mistään Oolantilaisista laivafirmoista.
- Minä vaan
Ikävää, että teitä kohdeltiin noin. Olisivat kyllä voineet edes hyvittää teille matkan ja muut kulut. Tietääpähän taas miten ko. yhtiö toimii, kun ongelmia ilmenee.
- kannata
soitella jos se on niin kallista? lopetä valitus ja mee junalla Tampereelle kun matkakuume iskee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315346- 363701
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833263- 112505
- 292102
- 122027
- 1631876
- 1051352
- 141318
- 1371154