Saunalahti laskuttaa miten huvittaa!!!

jo kohta 700 e edtä turhia ...

Minulla on heinäkuusta ollut 3g puhelin (N80) ja Saunalahden totaaliliittymä.
Sain heti elokussa huomautuslaskun, jossa hinta oli 400€. Eräpäivä oli heti. Avasin toisen samana päivänä tulleen laskun, jossa oli hintaa yli 200€ ja eräpäivä muutaman päivän päästä. Arvatkaapa vaan, kuinka tuskan hiki nousi pintaa. No asiakaspalveluun soitettuani, minulle väitettiin, että lasku on oikea. Vaadin selvitystä ja totesin, että jos on 50e saldo, ei voi tulla 600€ laskua ja yleensä ennen huomautuslaskua pitäs lähettää ensimmäinen lasku, jota ei siis ollut tullu. 45 minuuttia sitä selviteltiin siinä ja selvis, että lasku on tietokone virhe. Ja laskut peruttiin. Tai niin minulle sanottiin. Seuraavana päivänä kun soitin jälleen kysyäkseni, että onko lasku vielä auki niin se oli. Käytin ajastani 5h hoitaakseni tätä asiaa ja pyysin, että minuun otettaisiin sieltä päin yhteyttä, kun asia selviää. Niin luvattiinkin, mutta tähän päivään meneessä ei kukaan ole yhteyttä ottanut. Kunnes taas eilen tuli lasku, jossa väitetään, että olen kännykälläni ladannut netistä ties mitä 53 minuuttia ja hinta 30e. Ensinnäkin tämä ei ole mahdollista. Tuona aikana olen ollut töissä, josta minulla ei ole mahdollisuutta latailla netistä mitään saati että yleensä lataisin netistä jotain, kun sitä varten on kotikone ja töissä jopa neljä konetta, mitä on mahdollisuus käyttää.
Asiakaspalvelusta vaan väitetään, että kyllä nyt minä vaan olen ladannu, en ehkä kuulemma muista. Lopuksi, (vaikka he ei myöntänyt, että tietokone olisi jälleen kerran voinu tehdä virheen), he totesivat, että tekniikka ei ole täydellistä.... Nyt siis seuraavaksi otan yhteyttä kuluttaja asiamieheen ja lähden hoitamaan tätä asiaa sitä kautta. Saunalahdella kun ainoa yhteystaho on asiakaspalvelu, jsta kiven kovaa väitetään vastaan, että koneet eivät tee virheitä....
Onko muilla samantyyppisiä kokemuksia?

11

1588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku tolkku olla pitää

      ...kokemuksia Saunalahden laskutuksesta. Asia kiinnostaa, sillä olen ajatellut hankkia Saunalahden 3 G -paketin. Voisikohan tuollaisesta asiasta tehdä poliisille tutkintapyynnön? Jos yritetään periä aiheettomia maksuja, niin eikö silloin ole kyseessä laiton toiminta? Minä olen päättänyt, että mistä sitten hankinkin tuon 3 G -paketin, niin jos tulee aiheettomia laskuja, palautan välittömästi SIM-kortin kirjattuna kirjeenä ja maksuista tapellaan tarvittaessa vaikka oikeudessa, puhelimen osuuden voin maksaa suosiolla.

      • jepjep...

        ne sekoilee välillä, sama mikä liittymä on. Itse olen tapellut niin Saunalahden, Dna, Elisan kuin Sonerankin kanssa vääristä laskuista ajan saatossa. Ihmiset erehtyy ja koneet sekoilee. Ongelma pysyy niin kauan, kun puhelut ovat maksullisia...ACN:ssä vaikka puhelut olivat ilmaisia, laskuttivat niistäkin..:)


      • pahin
        jepjep... kirjoitti:

        ne sekoilee välillä, sama mikä liittymä on. Itse olen tapellut niin Saunalahden, Dna, Elisan kuin Sonerankin kanssa vääristä laskuista ajan saatossa. Ihmiset erehtyy ja koneet sekoilee. Ongelma pysyy niin kauan, kun puhelut ovat maksullisia...ACN:ssä vaikka puhelut olivat ilmaisia, laskuttivat niistäkin..:)

        elisalta 4 viimeistä digitv netti laskua on kaikki olleet väärin. kolmessa ekassa oli veloitettu liikaa ja neljännessä taas reilusti liian vähän.
        kolmesta ekasta soitin ja ne oikaistiin saman tien. neljännestä en viitsinyt valittaa. eihän sitä aina voi rutista :D


    • Sane

      Mulla on aivan sama ongelma saunalahden laskutuksen kans.väittäävät et olen käynyt jollain city sivuilla,joilla olisi mukamas ladannut jotain sälää,en edes tiedä mikä sivu se city edes on.pyysin saunalahtea selvittämään mikä sivu se on vastaus oli tyly emme selvitä.mulla kans on 3g puhelin n73.aion ottaa yhteyttä kuluttajavirastoon.

      • Hoi!

        Sama kaveriko näitä keksittyjä sepustuksia tänne kirjoittelee? Ylläpito voisi puuttua asiaan.


    • Osaavissa käsissä tekniikka...

      kun täällä palstalla aina jokaisen operaattorin osiossa maristaan laskuvirheistä jne. Käyttäkää sitä oma.saunalahtea, se on juuri tälläisia tapauksia varten. Sieltä näette selvästi seuraavat asiat:
      - Puhelun/gprs-yhteyden kellonaika/pvm jolloin aloitettu
      - Yhteiskesto/datasiirtomäärä
      - Numero/palvelu jota käytetty
      Eli näin ollen kaikki tarpeellinen. Eipähän tarvitse ihmetellä mistä ne ovat tulleet. Jos pystytte kirjottelemaan tänne palstalle, pystytte varmasti myös käyttämään oma.saunalahtea.

      lisäksi

      "olen kännykälläni ladannut netistä ties mitä 53 minuuttia"
      - En tiedä unohditko laittaa tänne, mutta gprs-yhteyden laskutus on tiedonsiirron mukaan, ei ajan mukaan niinkuin annoit ymmärtää. (tämän näet puhelimen datalaskurista, jos löytyy)

      TÄMÄKIN asia kannattaaTARKISTAa ensin oma.saunalahdesta asia, ennenkuin otat yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.

    • olkaa TARKKANA!!!.

      kun sain puhelinlaskun ja laskin kaikki summat yhteen ja huomasin että yksi palvelu oli laitettu kahteen kertaan (kytky-liittymän kk maksu) ,mutta valitin asiasta niin kolmannella kerralla antoivat periksi,mutta eivät pyytäneet möhläystään anteeksi!!.
      Tarkkana saa siis olla!.
      Paljon riippuu siitä,että kenen kanssa asioi kun soittaa asiakas-palveluun tai luoton-valvontaan!!. =/

    • rikkovatsopimuksia

      Kyllä eikä kuuntele asiakasta yhtään. Liikkuva netti sopimus kk maksu 14.90. Nostavat hintoja asiakkaan tietämättä laskut muuttuu Sama myös älyliittymissä .

    • Kärsivällisyyslopussa

      Itsellänikin valitettavasti huonoja kokemuksia Saunalahden laskutuksesta. Syksyllä soitin ja yritin korjata laskua, joka ollut n.5e sovittua suurempi. Tuli ilmi, että liittymätyypin vaihdon yhteydessä olisi vielä toistamiseen tarvinnut ruksata joku rasti jotta saisi sopimuksen kampanjahintaan. Palautuksia ei jälkeenpäin maksettu, mutta lupasivat muuttaa hinnan seuraavasta laskusta lähtien ja tämä toimikin muutaman kuukauden, mutta nyt uusimmassa laskussa hinta on jostain syystä taas pompannut pari euroa ylöspäin ilman mitään syytä tai sopimusta. Hyviä kokemuksia jostakin puhelinyhtiöstä johon voisi vaihtaa??? Kyllästyttää tuo vapaa-ajan käyttäminen puhelinlaskujen seuraamiseen...

    • vanha_kaakattaja

      Arvatkaapa paljonko ne tekee lisää rahaa kun lisätään vähän sinne vähän tuonne. Monet ei jaksa pienistä valittaa ja ainahan kaikkea ei huomaa. Pitäisi itse pitää kirjanpitoa jokaisen puhelun kestosta ja lähetetyistä viesteistä.
      Yksi mikä minua jurppi (ja ei, en aio vaihtaa e-laskuun!) että varsinaista laskua ei aina edes tule vaan maksumuistutus jossa on 5 euroa lisätty maksumuistutuksesta. Kun selvittelin asiaa kertoivat että omasaunalahdessa voi seurata laskutusjaksoa. Sen jälkeen ainakin toistaiseksi laskut on tulleet ajallaan ilman muistutuksia. Paitsi tietysti nyt kun asian otti julkiseen keskusteluun niin seuraavaksi......
      Muistelen kaiholla HPY:n lankapuhelimia. Ei ollut virheitä.

    • mistäniitäsenttejä

      Muutama vuosi sitten SL laskutti 40 000 asiakkaalta kuukausimaksun tuplana. SL ilmoitti ettei automaattisesti palauta sitä mutta lupasi palauttaa sen jokaiselle joka soittaa SL aspaan ja valittaa asiasta ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe