OPEL ASTRA WAGON VAROITUS !

Tosi pettynnyt

Tervehdys kaikille jotka omistavat tai meinaa ostaa opel astran , siinä nimittäin ilmenee muutamien tuhansien kilometrien jälkeen kytkinasetelma / kytkin vika. auto alkaa nykimään ja vaihteet menevät huonosti paikoilleen..huollossa tämä vika tiedetään ja osia saa vasta maaliskuussa..että semmoinen tämä uusi OPEL on . Autolla ajettu vain 5000km vm 2006.
kyllä OPEL on PASKA. ei edes LADASSA mene kytkin paskaksi tossa ajassa , vasta noin 85000km paikkeella ( kuulema ) Oli eka OPELI ja myös VIKA ainakin MULLA !

85

30188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on yhä

      vaan Saksan Lada.

      • 75tkm___255tkm

        Vanha viesti, mutta pakko kai tähän on jotakin kommentoida.

        Tuon ajan uusissa Astroissa ilmennyt vika ei vaikuttanut auton nykimiseen tai vaihteiden päällemenoon mitenkään. Vika ilmeni siten, että kosteilla ilmoilla kytkin täristi parin ensimmäisen liikkeellelähdön yhteydessä, ei muuta. Käytetyistä asia on varmasti korjattu jo aika päiviä sitten, Toki kytkimiä voi joutua uusimaan käytetyissä autoissa merkkiin kuin merkkiin, tämä tosin riippuu täysin edellisten omistajien ajotyylistä. Ei tuo kuitenkaan mikään kallis homma ole.

        Muutenhan Opel Astra H onkin sitten osoittautunut melko luotettavaksi malliksi.

        Tuon luotettavuuden voisi muotoilla näin, että paremmiksi ovat osoittautuneet saman aikakauden (2004-2009) Toyota Corolla, Mazda 3 ja Honda Civic , joissa tosin taas ruoste on aiheuttanut huomattavasti Astraa enemmän ongelmia.
        Melko samantasoisia luotettavuudeltaan ovat olleet Kia Ceed (mk1), Hyundai i30 ja ehkä Ford Focus (mk2).
        Luotettavuudeltaan huonommaksi ovat osoittautuneet VW Golf (mk5), Skoda Octavia (mk2), Renault Megane (mk2 ja 3).

        Mikä parasta, Opelin omistaminen on osoittautunut kustannuksiltaan varsin maltilliseksi edullisten varaosien, huoltojen ja vakuutusten ansiosta.


      • Anonyymi
        75tkm___255tkm kirjoitti:

        Vanha viesti, mutta pakko kai tähän on jotakin kommentoida.

        Tuon ajan uusissa Astroissa ilmennyt vika ei vaikuttanut auton nykimiseen tai vaihteiden päällemenoon mitenkään. Vika ilmeni siten, että kosteilla ilmoilla kytkin täristi parin ensimmäisen liikkeellelähdön yhteydessä, ei muuta. Käytetyistä asia on varmasti korjattu jo aika päiviä sitten, Toki kytkimiä voi joutua uusimaan käytetyissä autoissa merkkiin kuin merkkiin, tämä tosin riippuu täysin edellisten omistajien ajotyylistä. Ei tuo kuitenkaan mikään kallis homma ole.

        Muutenhan Opel Astra H onkin sitten osoittautunut melko luotettavaksi malliksi.

        Tuon luotettavuuden voisi muotoilla näin, että paremmiksi ovat osoittautuneet saman aikakauden (2004-2009) Toyota Corolla, Mazda 3 ja Honda Civic , joissa tosin taas ruoste on aiheuttanut huomattavasti Astraa enemmän ongelmia.
        Melko samantasoisia luotettavuudeltaan ovat olleet Kia Ceed (mk1), Hyundai i30 ja ehkä Ford Focus (mk2).
        Luotettavuudeltaan huonommaksi ovat osoittautuneet VW Golf (mk5), Skoda Octavia (mk2), Renault Megane (mk2 ja 3).

        Mikä parasta, Opelin omistaminen on osoittautunut kustannuksiltaan varsin maltilliseksi edullisten varaosien, huoltojen ja vakuutusten ansiosta.

        Ja *askan marjat, aloitin autoilu-urani v. 1975, autoja on ollut monen merkkisiä/mallisia, jostain ihmeja kumman syystä ajauduin v. 1996 opeliin, no Vectra oli ok, siksi vaihdoin 1998 Astraan, joo muutamat "sensorit" vaihdettiin eli lähes ok, jäi ns. kakkosautoksi v. 2005 ja jo 2010 katsastuksessa jarruputket hapertuneet niin, että nesteet pihalle, siis 12 vuotiaasta jarruputket syöpyneet puhki???, huollot tehty ohjekirjan mukaan, no ei se mitään, putket vaihdettiin ja matka jatkui, v. 2005 hankin vm. 2002 1.8 Zafiran, se toimi hyvin vuoteen 2008 asti, silloin meni puolapaketti ja vuotta myöhemmin oik. takaoven piuhat poikki, vähillä pääsin, vielä luotin Opeliin ja 2011 vaihdoin vm. 2009 diesel Zafiraan, silloin alkoi vähänajetusta (ostohetkellä 21000km) huolimatta ongelmat, dpf sensori, akku ongelmat (tyhjeni itsestään), kaksoismassapyörä, starttimoottori, ilmastoinnin kenno, joku vesiputki (metallinen poikittain jäähdyttimen päällä), Webaston toimimattomuus (johdot hapettuneet), etujarrut täristi, levyt vaihdettiin kahteen kertaan /6kk, tärinä palasi n. 3kk ajon jälkeen, takaluukku ruostui sisältäpäin/listan alta (oikeasti, ei ulkoisia kolhuja yms. ei takuun piiriin=kivenhakkaamia??), laturi ja joitain muita pieniä, mitä ei edes enää muista, nämä v. 2013 - 2017 välillä, näistä syistä Opel ei enään kiinnostanut, missään aikasemmin tai jälkeenpäin omistamissani autoissa ei tuollaisia vikoja ole ollut, taisi viimeisin olla ns. maanantaiversio.


    • lkgligh

      Juttusi on täyttä paskaa...

    • ainakaaan

      Itselläni on uusi vm 2006 wagon ja sillä ajettu 7000 t km. Mitään tuollaista ei ainakaan tässä yksilössä ole ollut. Eli sulle on sattunut huono onni.

    • Opel Huolto.

      Tämä vika on ilmennyt useissa astroissa vika on materiali vika.

      • Petel

        "Vika" ei todellakaan vaikuta auton nykimiseen tai vaihteiden päällemenoon. Vika ilmenee siten, että kosteilla ilmoilla kytkin täristää parin ensimmäisen liikkeellelähdön yhteydessä. Samaa esiintyy esim. Vag-konsernin uusissa malleissa, joten jollain alihankkijalla lienee hieman korjattavaa kytkinlevyn materiaalissa. Alkuperäinen kirjoitus oli naurettava provo, kannattaa jättää omaan arvoonsa.


      • Ro-4777

        Välitunti loppui jo. Nyt kiireesti äidinkielen tunnille.


      • No....

        Mulla 25000km:n kohdalla vaihdettiin 1,6 Astraan 1,8:n kytkin, jos vaikka jäykemmat palikat lopettaisivat ravistelut ja ainakaan toistaiseksi ei ole enää ravistellut. 5:s Opeli menossa ja edelleen tyytyväinen. :)


      • Anonyymi

        Tälle niin sanotulle opeli huololle,niin et sä ainaskaa mitään asiasta tiedä,mä oon ajanut aopelilla 43 vuotta ja tosta ajasta astralla paut 15 vuotta ja täl hetkel astra j cdti 2,0 on menos ja mittaris alkaa olla 300000km eik yhdessäkään astrasa oo ollut mitään kykin vikoja, et ota kokemusta ekaks ja tuu sit höpötään tänne


    • vaikkavoissapaistaisi

      Samaa paskaa ne on aina vaan. Miten kukaan voi olla niin tyhmä, että ostaa Opelin? Jokainen lapsikin tietää nämä Opel-tarinat "Kaikista autoista tulee vanhana Ooppeleita" jne. Mitä tekee "autolla" jota ei saa pakkasilla käyntiin ja joka viihtyy enemmän korjaamolla kuin liikenteessä?
      Ja nyt joku väittää että provoa. Noh, menkääs lukemaan Opel-klubin tarinoita, niin siellä tuskin provoja paljon heitellään.

      • vaikka voissa paistaisi

        Ja Sinäkin uskot näihin provoihin valikoivasti. Jos omaa suosikkia haukutaan, on se valhetta ja jos muuta merkkiä haukutaan, on se totisinta totta... eikö niin!
        Itselläni, niin kuin tuttavillanikin, on ollut vuosien saatossa, ja on edelleen, kymmeniä erilaisia hyvin toimivia laadukkaita Opeleita


      • Astraalimiäs

        kommentoin, vaikka ei pitäisi edes vaivautua, tälläisiin provoihin... ( tyypit, joilla ei itsellä liene kuin korkeintaan v. 1980 datsuni )...
        Astra-kuski vuodesta 2000. 170tkm samalla autolla . Remontit: ajovaloumpiot vaihdettu takuuna 1 v jälkeen ( keräsivät kosteutta ) . Vaihdetut umpiot olleet tiiviit & toimineet ok. Pakoputki vaihdettu KAT:ista taaksepäin, v. 2009. Käsijarruvaijeri vaihdettu v. 2010. Palaneita polttimoita vaihdettu. Kesä- ja talvirenkaat kerran vaihdettu uusiin. Normi-huollot tämän lisäksi. Etujarrupalat ( alkuperäiset ) menossa nyt tämä syksynä vaihtoon, kun ovat jo kuluneet vaihtokuntoon. Muita vikoja.... noh ! Ajovalorele ei sytytä automaattisesti, ajovaloja startin jälkeen. Käännän katkaisimesta valot päälle ja pois.
        Tässä siis vikalista yhden Astra G-yksilön osalta. Mielestäni, aikas vähällä remontilla menty... Auto koriltaan ja sisätiloiltaan edelleen "kuin uusi"... :-D


      • Astraalimiäs
        Astraalimiäs kirjoitti:

        kommentoin, vaikka ei pitäisi edes vaivautua, tälläisiin provoihin... ( tyypit, joilla ei itsellä liene kuin korkeintaan v. 1980 datsuni )...
        Astra-kuski vuodesta 2000. 170tkm samalla autolla . Remontit: ajovaloumpiot vaihdettu takuuna 1 v jälkeen ( keräsivät kosteutta ) . Vaihdetut umpiot olleet tiiviit & toimineet ok. Pakoputki vaihdettu KAT:ista taaksepäin, v. 2009. Käsijarruvaijeri vaihdettu v. 2010. Palaneita polttimoita vaihdettu. Kesä- ja talvirenkaat kerran vaihdettu uusiin. Normi-huollot tämän lisäksi. Etujarrupalat ( alkuperäiset ) menossa nyt tämä syksynä vaihtoon, kun ovat jo kuluneet vaihtokuntoon. Muita vikoja.... noh ! Ajovalorele ei sytytä automaattisesti, ajovaloja startin jälkeen. Käännän katkaisimesta valot päälle ja pois.
        Tässä siis vikalista yhden Astra G-yksilön osalta. Mielestäni, aikas vähällä remontilla menty... Auto koriltaan ja sisätiloiltaan edelleen "kuin uusi"... :-D

        unohtui mainita, että akku uusittu v. 2008. Ostin merkkiliikkeestä GM-akun ( alkuperäistyyppisen ) . Tuulilasin pyyhkimen sulkia joutunut 2 krt vaihtamaan myös. Kuskin jalkatilan kumimatto alkaa olla kohta puhkikulunut yhdestä kohtaa. Mennee ko. matto vaihtoon.


      • jarppi narppi

        Jaa o se ky ihmelistä mä oon ajannu opelilla 35 vuotta eikä oo sattunu kohilleen ( oon kyl kuullu et ku tää H malli tuli nii joissain ois ollu kytkimes vikaa ) mä sentäs ajan vuode noin 60 000--70 000 kilsaa eikä mun oo tarvinnu ko öljyt vaita ja perus huollot tehdä,kaverilla on sentäs luotettavana pidetty japsi ja sehä se vasta korjaamol viihtyykin,en tiedä käykö se jututaan siel mekanikkoja vai :)


    • varoituksesta

      Näitä samoja juttuja kerrotaan vuoron perään jokaisesta automerkistä!

    • Entinen OPELISTI !

      Kyllä ikävästi näin on , ps:( alkuperäinen viesti) mulla oli samallainen ,ja teki juuri samanlailla ravisteli ja nyki kuin horkka tautinen . VIKA oli kytkin asetelmassa kytkin leyssä, liian heikosta tavarasta tehty.vaihdoin remontin jälkeen takaisin VW LAATUUN ..ei mitään vikaa ole ollut VW:ssä ajettu jo 12500km.Ei enää ikinä OOOOPELIN PASKAAA....Saksalainen LADA se on.

    • mottipää mies

      Tallaisen jutun lukemisessa joka aloituksessa, on vastuu enempi lukijalla kuin kirjoittajalla.

    • masa(töissä merkkihuolossa)

      opettele ajamaan

      • noin minullakin

        Noin minullakin, "lähes sanottiin"
        vaikka olen ajanut jo yli 29 vuotta ja työssäkin viikottain olen päivän pari henkilöstökuskina herroille.

        Kysyisinkin

        "masa(töissä merkkihuolossa)"

        järjestäänkö jossain opetusta Astran ajoon,
        missä ja koska.


    • 2005

      astra wagon v05 18tkm Ei mitään vikaa ei ravisteluja eikä muutakaan!Tankilla joutuu käväseen aina vällillä.

      • paitsi että

        Ajettu 45km ilman ongelmia. Venäjän puolella on niin huonot tiet että ei siellä mikään kestä paitsi LADA tietysti.


      • matkamittarissa
        paitsi että kirjoitti:

        Ajettu 45km ilman ongelmia. Venäjän puolella on niin huonot tiet että ei siellä mikään kestä paitsi LADA tietysti.

        On siis 45000000 m eli 45 milj. m eli 45000 km eli 45 tkm. Tuliks tää nyt selväks ?


    • eukäydä

      Voisitko kertoa lisää,

      mikä on autoilusi kokemus,
      saitko juuri ajokortin,

      omistatko ko. auton,
      jos omistat, kerro tarkemmin moottori ym tiedot.

      Meillä on useampia yrityksellä,
      tämän vuotisilla on ajettu 20-80 000 km,
      on bensaa ja dieseliä,
      lähinnä aina halvinta versiota.
      Mitään ongelmia ei ole ollut.

      Meillä, minulla voisi olla apua sinulle,
      koska tunnen hyvin suuren kaupungin huoltopäälikön, on serkkuni.

    • jutun vierestä

      Nykimistä on kylmänä ja kostena satunnaisesti. Kyllä sinulla ei taida olla Opel vaan oireitten perusteella Toyota avensis. Lue nettipalstat paremmin että osaat tulla tänne nykimään oikeasta narusta.

      • kun ei ole

        syksyn jälkeen takasin vaikka kelit kosteammat olleet nyt jo kuukauden ajan. Olisko sittenkin pensassa ja sytytytys/ohjausjärjestelmässä jotakin moitteen sanaaaaaa


    • Jeppe_

      Ei tämä asia nyt ihan noin ole. Vika on sellainen, että liikkeelle lähtiessä kytkin ravistaa parilla eka kerralla ja sen jälkeen toimii normaalisti. Huolloissa asia on tiedossa ja korjauksena omaani oli ajo-ohjelman päivitys ja huollossa tehty jonkinlainen kytkimen luistatus. Vika lieveni, mutta ei poistunut ihan kokonaan. Syy ravistukseen on kuulemma kytkimen tyypissä - kytkimeen ajossa kertyvä lika tai pöly ei pääse poistumaan kunnolla. Kyllähän tuohon joku kunnon korjaus pitäisi saada ... ihan vaan maineen kannalta, kun muuten auto on todella hyvä.

      • ratkaisuna

        Jaaha. Maahantuojan ratkaisu siis on luistattaa kytkintä oikein kunnolla, niin ravistus helpottaa hetkeksi. Sitten päivitetään ohjelmaa, kun ei muuta osata. Tämäpä kiva. Jos ei uutta kytkintä tule, niin kytkin on pian paskana heti takuuajan jälkeen kun huoltokin sitä tahallaan luistattaa paremman puutteessa.

        Joillekin 1.6 kytkimen tilalle vaihdettu 1.8 moottorin kytkin. Meillä 1.8 moottorilla on sama ongelma kostealla säällä, eli ei se siitä 1.6 moottorin kytkimestä kiinni ole.

        Toivottavasti tulee huoltokutsu kaikille maaliskuun jälkeen. Eiköhän oireettomiinkin samaa ilmiötä joskus vanhempana tule eikä tuo ravistus hyvää tee varmaankaan vuosien aikana.


      • Jeppe_
        ratkaisuna kirjoitti:

        Jaaha. Maahantuojan ratkaisu siis on luistattaa kytkintä oikein kunnolla, niin ravistus helpottaa hetkeksi. Sitten päivitetään ohjelmaa, kun ei muuta osata. Tämäpä kiva. Jos ei uutta kytkintä tule, niin kytkin on pian paskana heti takuuajan jälkeen kun huoltokin sitä tahallaan luistattaa paremman puutteessa.

        Joillekin 1.6 kytkimen tilalle vaihdettu 1.8 moottorin kytkin. Meillä 1.8 moottorilla on sama ongelma kostealla säällä, eli ei se siitä 1.6 moottorin kytkimestä kiinni ole.

        Toivottavasti tulee huoltokutsu kaikille maaliskuun jälkeen. Eiköhän oireettomiinkin samaa ilmiötä joskus vanhempana tule eikä tuo ravistus hyvää tee varmaankaan vuosien aikana.

        ...maineen kannalta olisi hyvä, kun maahantuoja/valmistaja kantaisi tässä vastuunsa. Muuten käy niin, että entisiä ja mahdollisia tulevia Opelisteja siirtyy muihin merkkeihin - kytkin on vanha keksintö ja kaikissa autoissani tämä on ensimmäinen kytkinvika - Vauxhall Viva mukaan luettuna (joka muuten oli mainettaan parempi auto).


      • sdfhklj
        Jeppe_ kirjoitti:

        ...maineen kannalta olisi hyvä, kun maahantuoja/valmistaja kantaisi tässä vastuunsa. Muuten käy niin, että entisiä ja mahdollisia tulevia Opelisteja siirtyy muihin merkkeihin - kytkin on vanha keksintö ja kaikissa autoissani tämä on ensimmäinen kytkinvika - Vauxhall Viva mukaan luettuna (joka muuten oli mainettaan parempi auto).

        Uusissa VAG-konsernin autoissa tuntuisi olevan samaa ongelmaa. Olisiko joku iso alihankkija tehnyt mokan?


      • Jeppe_
        sdfhklj kirjoitti:

        Uusissa VAG-konsernin autoissa tuntuisi olevan samaa ongelmaa. Olisiko joku iso alihankkija tehnyt mokan?

        Joo, sama on käynyt mielessä. Varmaan moneen autoon toimittavat lähes samoja osia isot komponenttivalmistajat.


      • vwaukkaon
        Jeppe_ kirjoitti:

        Joo, sama on käynyt mielessä. Varmaan moneen autoon toimittavat lähes samoja osia isot komponenttivalmistajat.

        paljonko tuo lohduttaa jos ostaa auton jossa on varmaan senlaatuisia osia,
        joita joku toinen autotehdas ei hyöksy.

        Paljon on samanlaisia osia,
        esim.
        fiatin ja opelin takapäässä oleva ilmanpoistoventtiilikin oli aivan samanlainen,

        otan aina nuo ilmanvastustajat pois, jotta ilmanvaihto paranee.

        Ennen 2000 lukua, tein tein reiät roiskeläppien taakse ja hyviä ratkaisuja olivat,
        nykyään kun on farkkuja ei voi tehdä, tulee ääniä.


    • Pikkupojan vale

      Kun rahat meni kioskilla niin piti keksiä jokin peitetarina.

      Ja jos vaikka olisikin kaksi tapausta 5000 :sta niin se kai lähinnä todistaa hermivioista joidenkuiden jaloissa.

      Maahantuojan pitäisi kantaa vastuunsa ....pyhä yksinkertaisuus ... tule ja puserra.

    • obelsellisti

      minulla on opel astra 1.6 wagon ajettu n.35000 km ei ole ollut kytkimessä ongelmia
      ja toinen autoni on myös opel astra 1.6 wagon aj.130000 km on massattu 10 ensimäistä vuotta
      ruostetta saa hakemalla hakea vaan kun ei löydy mistään katsastuksessa menny läpi aina ekalla moottoriin on kerran vaihdettu jakopään hihna n.70000 km paikkeilla ja kampiakselin stefa 115000 km siinä on kaikki mitä on joutunut ylimääräistä laittaa tietenkin on putsareita ja polttimoita ym.kulutusosaa laitettu mutta esim. jarrupalat edessä takana jarruhihnat on alkuperäisiä niin ja se stefa meni takuuseen ei ole kun hyviä kokemuksia opeleista on ollut viides ooppeli menossa

      • XAcfvsdtqe

        "minulla on opel astra 1.6 wagon ajettu n.35000 km ei ole ollut kytkimessä ongelmia " eihän nyt jumalauta utnoihin kilometereihin pitäisi olla mitään vikaa.
        ite olen ajanut escortilla jo 175 000 km eikä kytkimessä ole mitään vikaa.ihme vehkeitä nuo ooppelit.


    • Setä_

      Joko taas jäi ne lääkkeet? Se on se purkki siinä vasemmassa kaapissa, punaiset pillerit. Menehän nyt kiltisti.

    • !!!!!!

      Niinpä, Opeli on paska. Sanotaan myös, että Philips on elektroniikan Opeli. Ihmekös tuo, koska Philipsitkin ovat tunnetusti paskoja. Onnea vain kaikille, jotka ovat "onnellisia " Opelin omistajia. Koettakaa kestää.....

      • On se

        Jännää!

        Monen mielestä Opel on edelleen paska. Mihinköhän tämä perustuu? Tunteeseen vai faktoihin?

        Vikatilastot kun kovin tuntuvat väittävän toista...


      • Astraattori
        On se kirjoitti:

        Jännää!

        Monen mielestä Opel on edelleen paska. Mihinköhän tämä perustuu? Tunteeseen vai faktoihin?

        Vikatilastot kun kovin tuntuvat väittävän toista...

        Omalla Astra Wagonilla (vm 2007) olen kärrännyt jo 44tkm ilman mitään vikoja. Ei ole ollut valittamista. Kytkin jos ravistaa pari kertaa parin päivän seisonnan jälkeen, se ei ole vielä mitään.

        Alkuperäisen kommentaattorin kaltaisilta idiooteilta pitäisi ottaa ajokortti pois, kun ei ymmärrä autoilusta näköjään mitään!


      • ....,,,,
        Astraattori kirjoitti:

        Omalla Astra Wagonilla (vm 2007) olen kärrännyt jo 44tkm ilman mitään vikoja. Ei ole ollut valittamista. Kytkin jos ravistaa pari kertaa parin päivän seisonnan jälkeen, se ei ole vielä mitään.

        Alkuperäisen kommentaattorin kaltaisilta idiooteilta pitäisi ottaa ajokortti pois, kun ei ymmärrä autoilusta näköjään mitään!

        Minulla myös Astra Wagon 2007. Kilometrejä oli mittarissa 30 000 kun tehtiin kytkinremontti takuukorjauksena. Nyt mittarissa 68 000 ja hyvin on pelannut.


      • s
        ....,,,, kirjoitti:

        Minulla myös Astra Wagon 2007. Kilometrejä oli mittarissa 30 000 kun tehtiin kytkinremontti takuukorjauksena. Nyt mittarissa 68 000 ja hyvin on pelannut.

        Täällä myös Astra Wagon -07 ja kytkin menossa takuuna vaihtoon parin viikon päästä. Mitä nyt muita pikkuvikoja ollu (ikkunatiivisteet, raidetangot, takajarrujen narina), auto ollut kyllä todella mukava ajaa.


      • .........
        ....,,,, kirjoitti:

        Minulla myös Astra Wagon 2007. Kilometrejä oli mittarissa 30 000 kun tehtiin kytkinremontti takuukorjauksena. Nyt mittarissa 68 000 ja hyvin on pelannut.

        kannattaisko lopettaa se kytkimen luistatus?sillä sen kytkimen hajalle saa.


      • onnelisesti 5s opel
        On se kirjoitti:

        Jännää!

        Monen mielestä Opel on edelleen paska. Mihinköhän tämä perustuu? Tunteeseen vai faktoihin?

        Vikatilastot kun kovin tuntuvat väittävän toista...

        ehkä se on kansanlaulu ja vitsit joka tehnyt tehtävänsä. ihmiset ei koskaan opi että ennen oli ennen ja autot kehittivät myös opelit. missään merkissä kaikki mallit eivät ole parhaita.


      • 8-venttiilinen.
        onnelisesti 5s opel kirjoitti:

        ehkä se on kansanlaulu ja vitsit joka tehnyt tehtävänsä. ihmiset ei koskaan opi että ennen oli ennen ja autot kehittivät myös opelit. missään merkissä kaikki mallit eivät ole parhaita.

        "missään merkissä kaikki mallit eivät ole parhaita".

        niin, mutta ero on siinä, Opelissa ei ole kai nykyään mikään malli kestävä,
        noin
        normaalikuskille,
        meillä kyllä mennee Astran 2001 hyvin, kun ajetaan pappamaisesti ja säilytetään aina kerrostalon lämpöisessä tallissa.

        mutta kyllä opel on "niin sanotuista laatumerkeistä" kai kaikkein heikoin,
        eiköhän ainakin lähes kolmasosa käy huoltojenkin välillä korjaamolla ja se on todella paljon.


      • Gemi
        8-venttiilinen. kirjoitti:

        "missään merkissä kaikki mallit eivät ole parhaita".

        niin, mutta ero on siinä, Opelissa ei ole kai nykyään mikään malli kestävä,
        noin
        normaalikuskille,
        meillä kyllä mennee Astran 2001 hyvin, kun ajetaan pappamaisesti ja säilytetään aina kerrostalon lämpöisessä tallissa.

        mutta kyllä opel on "niin sanotuista laatumerkeistä" kai kaikkein heikoin,
        eiköhän ainakin lähes kolmasosa käy huoltojenkin välillä korjaamolla ja se on todella paljon.

        tämä kasi venanen kirjoittelee oikein kunnolla paskaa....kun sun juttuasi lukee,niin se yhtä "kai"ja"eiköhän" satuilua!Laita kerubi faktaa esiin tai mene niistään se räkänokkasi!


      • s
        Gemi kirjoitti:

        tämä kasi venanen kirjoittelee oikein kunnolla paskaa....kun sun juttuasi lukee,niin se yhtä "kai"ja"eiköhän" satuilua!Laita kerubi faktaa esiin tai mene niistään se räkänokkasi!

        Astran kytkinpaketteja on vaihdeltu jo 2004, ei se mistään luistattamisesta johdu.


      • Opelisti
        s kirjoitti:

        Astran kytkinpaketteja on vaihdeltu jo 2004, ei se mistään luistattamisesta johdu.

        Kumman vian ottaisitte mieluummin? Kytkin- vai kaasupoljin? Opel vai Toyota? "On poistettava ehdottomasti liikenteestä" vai "Toi ota jos et muutakaan saa"? Vähän eroa näiden kahden merkin tämänhetkisessä ilmeessä.
        Toyota kutsuu suuria määriä autoja korjaukseen viallisen kaasupolkimen takia. Ja tapa jolla korjataan? Laitetaan pieni metallilätkä polkimeen, jottei jumita?
        Mitä tekee Opel samaan aikaan kun Toyotan korjaamoilla on jonoa ja ne 2000-luvun alun oikeasti luotettavat Toyotat ovat historiaa? Opel yrittää paikata vuosikymmenten aikana kertynyttä huonoa mainetta tuomalla kaksi uutta tuotetta markkinoille. Kaksi loistavaa tuotetta ja kaksi TOP3 sijaa vuoden auto äänestyksessä vastaan korjaamon jonot? Kumpi houkuttaa kuluttajaa enemmän. 1990- ja 2000-luvuilla Opelin hylänneet kiinnostuvat uudelleen Opelista, jolla on markkinoilla ehkä sen kautta-aikain kaksi parasta tuotetta. Opelin myynti moninkertaistuu uuden Astran ja Insignian myötä.

        Sen lisäksi että Opelilla on tällä hetkellä markkinoilla historiansa parhaat tuotteet, on sen kilpailijan eli Toyotan laatuongelmat Opelin etu.

        PS. Eivätkä nuo 2000-luvun Opelit niin paskoja olleet. Ainakaan Astra G


      • jarppi narppi
        On se kirjoitti:

        Jännää!

        Monen mielestä Opel on edelleen paska. Mihinköhän tämä perustuu? Tunteeseen vai faktoihin?

        Vikatilastot kun kovin tuntuvat väittävän toista...

        jep vikatilastoja pitäs korjaamoita käydä kyseleen,eikä katsastuskontoreitten vikalistaa uskoo,suurin osa ukeista ja näistä mummeleista käyttää katsastushuollos autoonsa ( eihä sillon voi ol mitään vikaa autos kun sen vie katsastukseen ) ja jotkut vie katsastukseen et siellähän ne kertoo jos o jotain vikaa,mä myös vein toissa päivänä astra h 1,9cdti kylmiltään ja siel sanottiin et tervetuloa ensivuona uudestaan,et elämä o mut onneks o o.......i DNA nii ja sitä paitsi tää vitsi ympyrä ja nuoli siitä alkaa huoli,ihmiset on tosi tyhmiä,ei siin mitään nuolta oo vaan sähkön sympooli,et katelkaa inkkari kuvia enemmin niin tiedätte mimmonen on nuoli,et sillee ja edelleen o35 vuotta opelisti


      • jarppi narppi

        Empä menis puhumaan mitään et philips ois paska,eitaida olla kyseisellä sankarilla kokemusta mistään näistä,eli jos kaipaat elämääsi jännitystä niin osta japsi,nii montakohan miljoonaa takaisin kutsua kyseisillä niin sanotulla HYVILLÄ kulkuneuvoilla o,se on turha tulla tänne kirjottaan paskaa ku ei oo mitään kokemusta asiasta,valitettavasti mun tuttavapiiriin kuuluu niitä jotka ajelee tällähetkellä tilastojen yläpässä olevilla kulkuneuvoilla ja kyllähän ne ovat merkkikorjaamojen ystäviä,mutkun niil ei oo MUNAA sanoo et niitten nipponissa o jotain vikaa,työkaveri osti variksen vast 69000 ja risat vesipumppu uusiks,mä oon ajanu ny astral 207000 ja risat enkä oo muutakun raidetnkon päät vaihtanu ja jarrupalat. ET EI VOI KUN SUURESTI IHMETELLÄ NÄITÄ KIRJOTUKSIA


      • palturinpuhujatlinna

        Juupa juu. Minulla on ollut Volvo v70,WW golf joka on ylimainostettu ja kehuttu auto. Minulla on ollut monia merkkejä. Nyt on alla Opel jolla ajettu 230000 kilometriä. Nyt täytyy sanoa että Opel on ollut paras auto luotettavuudesta puhuttaessa,joten haista sinä vaikka nyt parsa.


    • Opel vuodesta -55

      Ilmastoidulla ja kaikilla sähköherkuilla varustettuun Astra G Caravan 1,8 16v vm 2001 lla on ajettu vasta
      380 000 km mutta mitään kulkuun tai mukavuuteen liittyvää vaivaa ei vielä ole ollut.

      No renkaat kuluu, niitä on vaihdettu useampi sarja ja bensiiniäkin joutuu tankkaamaan koska keskikulutus kesä/talvi on n. 7l/100km ...

      Jos olet jättänyt vaikkapa huollot tekemättä niin autosi on mennyt särki ?

    • wedwqeqweqweqwrewq

      meneehän

    • Ämmä

      Mulla opel astra h automaati diesel ajettu 186tkm. ainoa ongelma hiukkassuodattimessa, tarkemmin paineanturi huono sijoitus ni paskaantuu kesällä ja talvella jäätyy. Oli ennen 4 kopan passat muute hyvä oli sekii mut jaskuvasti jotain pientä ärsyttäävää vikaa, anturi tai joku hihna löysty perhanan kalliit huollot!

    • toyota fever

      opel for ever may be?

      ensinnäkin esitän itseni hieman opelia hieman karsastavana henkilönä ai miksikö en osaa sanoa hetin suoraan mutta, miksi lehdistö ja tv ilmoittaa negatiiviisia asioita opelista kuten tm-lehti ja viimeinen kuningaskuluttaja ohjelmassa, vaikkakin opel ilmoittaa ikuista/160 00 km takuuta asiakkaille enintään 16 v. asti mitä helvettiä tämä oikein tarkoittaa, kertokaa opel omistajat jatkoviestissä omia kokemuksia- totuudella ei tunteella kiitos

      • 1.9 cdti

        Kyllä opelien omistajat kertovat kertovat jos autoissa esiintyy vikoja.
        Opelin saksassa oleva ikuinen/160 tkm takuu pohjautuu saksalaiseen autoiluun.
        Eli keskimäärin 10 vuotta vanhalla autolla on siellä ajettu 160 tkm koska julkinen liikenne toimii paremmin / halvempi / verotus pienempi.
        Toyotan palstalle ei voi edes toyotan omistaja kirjoittaa mitään negatiivista koska "sheriffi" poistaa ne heti "asiattomina paskanpuhumisena".
        TM-lehti on muutenkin Toyota ja volkkarimiesten "raamattu" jota he sitten siteraavat täällä poimien kaiken hyvän ja "unohtaen" kaiken muun.
        Tässä esimerkki TM:stä: Vuoden talviauto ( VW Golf) jossa lämmityslaite ylivoimaisesti testin surkein ( lue auto ei lämpene/ ikkunat eivät sula).
        Pistekikkailulla ja niiden väärin yhteen laskemisellä saadaan "oikea" voittaja!


    • R.Appari

      Opelilla on ollut aiemmin vakavia laatuongelmia, mutta nykyään laatuasiat ovat kunnossa. Mm. saksalaisen DEKRAn uusimmassa katsastustilastossa 2012 vähävikaisin oli Opel Astra, kakkosena Opel Insignia.
      Omakohtaisena kokemuksena 80-luvun E-Kadett oli kiva ajaa, mutta kori ruostui rivakasti, ja takajarrut olivat ala-arvoiset. Muuten pääsääntöisesti sekin ihan hyvä peli, mutta verrattuna nykyiseen H-Astraani kuitenkin aikamoinen rimpula.
      Ja otetaan huomioon sitten kuitenkin se, että kyseessä ei ole ns. "premium"-merkki, eli hinta-laatusuhde on kyllä ihan kohdallaan.

    • Diesel Astra

      Opel Astra G- malli 1,7 tdi vm. 2001. Nyt on mittarissa 476000km ja hyvin menee. Kuluvia osia vaihdettu tavalliseen tahtiin. Ainut iso remontti oli kun öljykellon akseli meni poikki 258000 km:n kohdalla. Voitelu lakkasi hetkeksi ja turbo meni. Sen jälkeen ei ole ollut muuta kuin tankkausta ja lisää kilometrejä.

    • Opeli1

      Minulla on 2001 vm Opel Astra wagon ajettu vasta 380 000 km eikä kytkimelle ole vielä tehty mitään,jos ei joku huolto ole tehnyt salaa ja ilmaiseksi.nimimerkki tyytyväinen opelisti (hajoo tietysti ensi viikolla kun kävin kehumaan)

      • G-Astraali.........

        Minulla on 2000 vm. Astra G Club 3d, jonka ostin uutena. Nyt kilometrejä 178tkm. Huoltojen välissä vaihdetut osat: pakoputki katista taaksepäin , etujarrupalat, takajarruvaijerit. Muuten pelkät vuosihuollot sisältäen jakohihnan ohjainrullien vesipumpun vaihdot n. 60tkm välien. Auotssa ilmastointi, joka toimii edelleen, huollettu 3 krt. ( nesteiden puhdistus täyttö ).
        Auto "kuin uusi" edelleen, maalipinnaltaan, sisustältään, alustaan ( noh, lähes.... tehtaan tarralaput irronneet alustan osista ja pyöränripistuksissa jo pientä alkavaa ruostetta, muuata ruosteeton ja kolhutin ). Etujarrrulevytkin vielä alkuperäiset, niinkuin muutkin alustan osat.
        Tuhkakuppia ja sytytintä ei käytetty koskaan. Tuulilasi "kuin uusi" edelleen. Tyytyväinen olen ollut , tähän Opeliini,


      • pettynyt opelisti
        G-Astraali......... kirjoitti:

        Minulla on 2000 vm. Astra G Club 3d, jonka ostin uutena. Nyt kilometrejä 178tkm. Huoltojen välissä vaihdetut osat: pakoputki katista taaksepäin , etujarrupalat, takajarruvaijerit. Muuten pelkät vuosihuollot sisältäen jakohihnan ohjainrullien vesipumpun vaihdot n. 60tkm välien. Auotssa ilmastointi, joka toimii edelleen, huollettu 3 krt. ( nesteiden puhdistus täyttö ).
        Auto "kuin uusi" edelleen, maalipinnaltaan, sisustältään, alustaan ( noh, lähes.... tehtaan tarralaput irronneet alustan osista ja pyöränripistuksissa jo pientä alkavaa ruostetta, muuata ruosteeton ja kolhutin ). Etujarrrulevytkin vielä alkuperäiset, niinkuin muutkin alustan osat.
        Tuhkakuppia ja sytytintä ei käytetty koskaan. Tuulilasi "kuin uusi" edelleen. Tyytyväinen olen ollut , tähän Opeliini,

        G-Astra on huomattavasti kestävämpi kuin H mallin Astra, ihmetellä täytyy miksi laatu on huonontunut ja samaa aikaan tahdas ja lehdistö kuitenkin hehkuttaa että laatu on parantunut. Ihmeellistä totta tosiaan!


      • tielleuseinjää

        - Opel on paska auto.


    • peetsboy

      ooppeli on ooppeli
      Mulla 2010 insignia 1.6 turbo
      remontti ja huoltolista
      etu-ja takalevyt ja palat vaihdettu 3 kertaa
      jakopäänhihna eka 145000
      käyttöhihna 145000
      renkaat eka 45000
      öljynvaihto kaksi kertaa vuodessa
      ilmansuodatin vuosittain
      raitisilmasuodatin vuosittain
      vesipumppu alkuperäinen
      pakoputki alkuperäinen
      lähipolttimoita muutama
      tulpat 60000 välein
      venttiilivälykset 150000 välein
      renkaat 94000
      renkaat 145000
      renkaat 189000
      renkaat 242000
      renkaat 293000
      jakopäänhihna 290000
      käyttöhihna 290000
      renkaat 345000
      bensaa ostettu paljon
      siinäpä se ooppelin vikalista on
      autolla nyt ajettu

      • dulppa

        tulpat kannattaa vaihtaa tiuhempaan ;)


    • eka opel

      itselläni on 2007 astra farkku ajettu 213000km dieseli ja ei siinä ole ollut vielä mitään ylimääräistä vikaa, kannattaa hoitaa normi huollot niin auto kuin auto toimii ja on ns.maanantai autoja ehkä.....

    • seontosi

      Ei se tämä Oopeli niin huono ole kun juttu on aloitettu 24.11.2006 10:15. Eikä tämän enempää ole kiinnostusta herättäny on jo sentäs 10 vuotta vanhasta autosta kyse.

    • ooppelikuski

      Kolmas ooppeli menosssa ja yli 300000 ajettu aikaisemmilla enkä ole saanut kytkintä paskaksi, sen saa kytkimen mersustakin menemään jos ei osaa ajaa. Ja kestää se Ladankin vermeet, kuskista se on kiinni, pitäis opetella käyttämään välineitä!

    • OJX

      Kolme viikkoa ollut alla Astra Sport Tourer 150 hp 1,4 Innovation. Yllätys ollut aikamoinen: Auto on ihan premium-luokkaa. Kuljee sulavasti, pirteä moottori, hiljainen, tyylikäs, iso takakontti ja tosi kattava varustelu. Tuntuu huomattavasti hintalappuaan tasokkaammalta autolta. Opelille voi ennustaa vahvaa kasvua.

      • dippadaadappadii

        Hienoa, kyllä PSA-konserni osaa hommat.


    • Goppeli66

      Minulla Opel Astra G, mallia 1999, x16szr. Ajettu nyt 267 000 km. Oikealla puolella vielä alkuperäinen pallonivel tehtaan laittamilla niiteillä kiinni. Ajan huonoillakin sorateillä, joten kuoppia ym riittää. Tämä Astra G on paras omistamistani autoista. Liekö tullut liian kestävä yksilö kohdalleni.

    • HienoaOpeli

      Hondan, Audin ja mersun jälkeen palattu taas Opelien pariin. On näissä edelleen hinta-laatusuhde kohdallaan. Ja menee suoraan ei tarvi ylimääräistä ohjailua. Muinoin oli Astra G-malliakin kolme kappaletta, kaikki pelasi täysin ongelmitta.

    • Martti00

      Opel ASTRA WAGON 1.9CDTI 2006 . Viat 2013-2018. Ilmastoinnin kompura 500€ työt, kaksoismassakytkin levyt/pyörä 1000€ työt, laturi 500€ työt, takapään puslat 58€ työt, takajarrut jumiin, Jäähdyttimen ulostuloputki 200€ työt, jäähdytin kenno 240€ työt, vesipumppu vuoto 20tkm jakopääremontin jälkeen(takuukorj) ei ikinä enää opelia. 😭

      • tuskinpa.sentään

        Ketuttaahan se maksella korjauksista, mutta sellaista se autoilu on. Aina ei voi voittaa.

        Ilmoittamasi hinnat ovat kuitenkin hatusta, joten rohkenen epäillä koko juttua.

        Sitäpaitsi samat viat ynnä lukuisia muitakin voi tulla aivan jokaiseen automerkkiin, mutta esim. ns. premiumissa hintalaput korjauksille eivät ole halpoja. Opelissa osat ovat halpoja marmoritiskilläkin, koska yli kymmenvuotiaiden osalta hinnat ovat -30% ja yli neljävuotiaiden -20% - eikä niillä ohjehinnoillakaan possu tyhjenisi kuin sossuväeltä.

        Motonetit tms. myyvät kai halvemmallakin, mutten pihistelisi tuntematta osien laatua.


    • eräsopelisti

      No jos viiden vuoden korjaukset noin vanhassa autossa on n. 2500e niin se on ihan hyvä tulos. Yli 10v vanhat korjataankin yleisimmin itse tai kaverin kanssa. Niin se menee. Uudehkossa autossa palaa viidessä vuodessa sama raha helposti kun makselee tekemättömiä huoltotöitä saadakseen jotakin leimoja.

    • Martti00

      Kyllä ne hinnat pitää paikkansa! Soita vaikka motonet varaosa liikkeeseen.. Lisäksi takaisin ja etuovet ruosteessa muutama vuoden käytön jälkeen.

      • tuskinpa.sentään

        Jo vain H-Astran ex-omistajana - bensa tosin - uteliaisuuttani samantien tein niinkuin tällä vuosituhannella tehdään ts. katsoin jo hetimiten eilen motonetin nettisivulta.

        Ekan katsomani varaosan hinnan ollessa n. puolet tuossa viestissä olleesta:
        Case is closed.

        H-Astra oli ihan kelpo käyttöauto ja ylläpitokuluiltaan edullinen. Ainakin bensana.
        Kun ikää tulee niin jokaisessa autossa esiintyy vikoja, jossei muuta niin kulutusosissa.
        Mutta uutena kalliin auton ylläpitokin on kallista, myös vanhana.


      • Jfkffkkffkkfkfkf
        tuskinpa.sentään kirjoitti:

        Jo vain H-Astran ex-omistajana - bensa tosin - uteliaisuuttani samantien tein niinkuin tällä vuosituhannella tehdään ts. katsoin jo hetimiten eilen motonetin nettisivulta.

        Ekan katsomani varaosan hinnan ollessa n. puolet tuossa viestissä olleesta:
        Case is closed.

        H-Astra oli ihan kelpo käyttöauto ja ylläpitokuluiltaan edullinen. Ainakin bensana.
        Kun ikää tulee niin jokaisessa autossa esiintyy vikoja, jossei muuta niin kulutusosissa.
        Mutta uutena kalliin auton ylläpitokin on kallista, myös vanhana.

        Joopajoo, mutta ihan turha esittää, etteikö automerkeissä olisi eroja ja etteikö Opel voisi olla ainakin joidenkin vuosimallien osalta susi.

        Itse ostin Cruzen ajatellen, että se on melkein yhtä laadukas kuin Astra tai yksinkertaisemman tekniikkansa ansiosta jopa kestävämpi. En siis ihmeitä ajatellut Astrastakaan, mutta onhan se ihan auto kuitenkin. Noh, nyt olen muutamaa kokemusta ja luotettavuustilastoa rikkaampi ja yllättävän kauas tuo Cruze näemmä jää Astrasta, joka on ihan keskitasoa tai joskus ylempääkin keskiluokkaa luotettavuudeltaan tämän vuosikymmenen mallien osalta.
        No, seuraavaksi voisi Korean Opelin vaihtaa aitoon, mutta maahantuojaliikkeen (siis sama Chevyllä ja Opelilla) palvelu Cruzen kohdalla tuntuu petokselta. Toiseksi ainakin Insignian arvonlasku vaikuttaa kovalta verrattuna saman hintaluokan A Mersuun tai Toyotaan. No A on tietysti paljon pienempikin, mutta voisi riittää meille, siis upouusi kasvanut versio.


      • ensuosittele

        Cruzella (1.8 autom) tuli ajetua neljä vuotta, ei ollut laadukas. Kävi pajalla useammin kuin vaihdossa mennyt H-sarja astra. Nestevuotoja, peruutustutkat, penkkilämmittimet, jäähdytin, vaihteistovika, takaluukun kytkimet jne aivan liian pitkä lista, meni lopulta hermot ja vaihdoin pois.


      • tuskinpa.sentään
        Jfkffkkffkkfkfkf kirjoitti:

        Joopajoo, mutta ihan turha esittää, etteikö automerkeissä olisi eroja ja etteikö Opel voisi olla ainakin joidenkin vuosimallien osalta susi.

        Itse ostin Cruzen ajatellen, että se on melkein yhtä laadukas kuin Astra tai yksinkertaisemman tekniikkansa ansiosta jopa kestävämpi. En siis ihmeitä ajatellut Astrastakaan, mutta onhan se ihan auto kuitenkin. Noh, nyt olen muutamaa kokemusta ja luotettavuustilastoa rikkaampi ja yllättävän kauas tuo Cruze näemmä jää Astrasta, joka on ihan keskitasoa tai joskus ylempääkin keskiluokkaa luotettavuudeltaan tämän vuosikymmenen mallien osalta.
        No, seuraavaksi voisi Korean Opelin vaihtaa aitoon, mutta maahantuojaliikkeen (siis sama Chevyllä ja Opelilla) palvelu Cruzen kohdalla tuntuu petokselta. Toiseksi ainakin Insignian arvonlasku vaikuttaa kovalta verrattuna saman hintaluokan A Mersuun tai Toyotaan. No A on tietysti paljon pienempikin, mutta voisi riittää meille, siis upouusi kasvanut versio.

        Onhan niissä automerkeissä eroja ja laatuvaihteluja, luonnollisesti. Semmoista en tuossa väittänytkään ettei olisi.
        Automerkkien sisälläkin laatu vaihtelee mallista ja vuosimallista riippuen.
        Opelilla oli 90-luvulla isot ongelmansa, mutta niin on ollut esim. Mersullakin mm. ruostumisongelmia aikanaan.

        Mitä kalliimpi auto, sitä vähemmän kuluttaja odottaa ja on valmis sietämään murheita.
        Varsinkin kun premiumissa huolto ja korjauskin ovat kalliimpia kuin proleissa.


    • onniissäeroja

      Totta, valitettavasti Curzen kohdalla pettymyksiä oli paljon, eikä pelkästään minulla. Varsinkin USAssa omistajat kävivät kuumana GMlle laaduttomuudesta. Suomessa ensimmäinen versio oli selvästi huonompi kuin seuraava. Omasta autosta korjattiin mm vaihteisto, jäähdytin, pyöränlaakerit eteen kertaalleen ja taakse kahdesti. Jarrulevyt kahteen kertaan, lukuisia öljy ja jäähdytinnestevuotoja, kylmäkone, takaluukunmikrokytkin kolme kertaa, peruutustutkan atureita kolme kertaa, alatukivarret ja raidetangonpäät kertaalleen. Metroauto ei loistanut näissä hommissa, ei ollut yksi eikä kaksi kertaa kun sai viedä saman asian takia uudelleen korjattavaksi seuraavana päivänä.

      Oma usko loppui kun mittarissa oli viisi vuotta ja 150.000km.

      Opelista oli kokemusta, kaksi kadettia, kaksi astraa ennen Cruzea. H-sarjan Astra ei ollut tekniikan riemuvoitto, aika paljon vikoja. Viimeinen kadetti oli omaa luokkaansa, ei mitään muuta kuin määräaikaiset huollot. Ensimmäinen astra oli kohtuullisen hvyä samoin ensimmäinen kadetti.
      Muista autoista voi mainita Nissanin 80-luvulla, autosta hajosi liki kaikki mitä voi hajota. Täysin laaduton rottelo ja haisikin vielä pahalle. Volvo oli välillä (V40), yllättävän usein tätäkin piti käyttää pajalla, mukava ajaa vaikka olikin aika janoinen. Toyotan piti olla maailman paras auto, ei ollut ainakaan minun Corolla, hidas, tehoton ja ruostuva löysä muovikippo, ei ollut kiva ajaa eikä omistaa. Ei paljon tekniikkamurheita ja pääsi helpolla eroon, mutta ei ollut maineensa veroinen.

      Nyt on K-Astra, tuntuu hyvältä eikä ole ollut mitään ongelmia.

    • Anonyymi

      Mulla 2007 mallinen astra ajettu 315000, ei parempaa autoo oo ollu.

    • Anonyymi

      Minulla on Opel Astra G, 2002, ajettu 380.000 km. Huollot olen teettänyt 15.000 km välein, akkuja uusittu 2 kpl, jarruja putsailtu silloin tällöin ja vaihdettu n. 100.000 km välein. Jarruputki uusittu 370.000 km kohdalla ja etujouset uusittu kerran, takajousia ei koskaan.
      Olen ollut todella tyytyväinen tähän autoon. On ollut kestävä, mukava ajaa ja ripeä eritoten ohituksissa. Auto on ollut minulla 22 v., joten se on jo kuin perheenjäsen. Onneksi olen itsekin niin vanha, että kun Opelista aika loppuu, loppuu minunkin ajoni!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2423
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1555
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      968
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      800
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      215
      766
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe