Tämä nyt ei suoraan häihin liity, sillä vanhojenpäivätanssejani varten kyselen, mutta kun yhteisiä piirteitä niiden välillä kuitenkin löytyy, niin täällä saattaisi joku tietää.
Puvustani tulee historiallinen ja 1800-luvun puolenvälin malliin kuuluisi leveä vannehame puvun alle. Mitenköhän leveänä sen uskaltaisi tehdä, jotta tanssiminen olisi ylipäänsä mahdollista? Onko 280 cm ympärysmitaltaan jo liian paljon? Edestä se ei kyllä niin kaukana vartalosta olisi, koska kyseinen vanteen malli on enemmänkin taakse painottuva soikio.
Kuulisin mielelläni myös muita kokemuksia ja vinkkejä vannehameista ja siitä miten leveillä olette tanssineet.
Vannehameet
5
2133
Vastaukset
- hameesta asiaa
vannehameen vannehan on joustava, joten aika leveälläkin pystyy tanssimaan -ja istumaan, mikä tärkeintä. vaikka se vähän tuppaa pönkkäämään hameen helmaa ylöspäin, jos sitä toiselta puolelta painaa. leveä vannehame ja raskas päällyskangas on kai paras yhdistelmä.
- tuulen viemää..
Hei,
olen itse ommellut super-leveän vannehameen:
http://www.mccallpattern.com/item/M3609.htm?tab=costumes&page=6
Materiaalina käytin Ikeasta ostettua valmisverhoa (ohutta) ja kuvat tein kanttinauhasta. Vannetta ostin 19metriä Hakaniemen hallin yläkerrassa olevasta ompeluliikkestä...
Leveä kun mitä ja vanne on napakkaa joten pitää mallinsa. Ja vannetta tosiaan meni 19metriä, vanteita muistaakseni 5 tai 6.
Ko.kaavalla (kaava-arkki M3609) oleva vannehame on suunniteltu 1850-luvun (tuulen viemää) aluspukuun ja kuten kaava-arkin nettisivuilta huomasit niin mukana tulee myös kaavat aluskorsettiin (senkin tein). McCallsin asiakaspalvelun mukaan ko. aluspuvun kaava-arkilla tehtyä vannehametta tms. voi käyttää alla olevien kaava-arkkin pukuihin
http://www.mccallpattern.com/item/M4744.htm?tab=costumes&page=4
http://www.mccallpattern.com/item/M5132.htm?tab=costumes&page=2
eli jos joku haluaa tehdä historiallisia asuja niin McCall´s in sivuilta saa kaavoja tilauttua luottokortilla. Tulevat parin viikon sisällä kirjeenä kotiin ja ohjeet on selkeät ja kuvalliset.
tämä vaan vinkkinä, jos kaipaat kaavoja tms.- Hämmentynyt
Kiitos vihjeistä! Oletko missä pukuasi käyttänyt ja miten se on toiminut? Onko leveys tuottanut ongelmia?
- tuulen viemää..
Hämmentynyt kirjoitti:
Kiitos vihjeistä! Oletko missä pukuasi käyttänyt ja miten se on toiminut? Onko leveys tuottanut ongelmia?
Hei,
En ole pukua vielä käyttänyt, kun mulla on työnalla toistaiseksi ollut vasta tuo vannehame (valmis) ja korsetti (nyöritysreijät laittamatta vielä).
Kaavat on hankittuna tuohon tanssiaspukuun, johon olin linkin laittanut ja kanaatkin on valmiina...parhaillaan arvon, että käykö tekemään itse vai kysäisenkö jostakin tekijää.
Jos et vannehammettasi halua itse tehtä (mulle tämä oli pakko nähdä osaanko -projekti) niin edullisesti erilaisia vaihtoehtoja saat eBaystä, esim.
http://stores.ebay.com/ANGELS-BRIDAL-SHOP
täytyy vaan kirjauta eBayn kättäjäksi ja kijautua myös PayPal -maksujärjestelmän käyttäjäsi niin posti tuo vanteesi maksikirjeenä parissa päivässä :)
- m:vannehame
jos haluat valmiin vannehameen, niin laita minulle s-postia [email protected]
Myynnissä uusi valkea vannehame, jossa vanteet poistettavissa ja leveys säädettävissä. Vanteita yhteensä 4kpl ja leveimmillään menee oikein leveään prisessahelmaankin! Päällä 2kerrosta tylliä, jotta vanteet ei näyt puvun alta.
Leveä kuminauhavyötärö, antaa siis peräksi ja hakaskiinnitys antaa vielä säätövaraakin-miellyttävä päällä ja helppo pukea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324591Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152558Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252405Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su532288- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731486- 661294
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?491248- 821241