eka juoksutus!

lylleri

Eli. James (syrkki) on nyt jotain 2 kk. se on melko kesy eli siis sen saa otettua käteen mutta ei itse tulöe vapaasti. meinasin että voisin sen tänään päästää vapaaksi eteiseen ja rajata pienen alueen joillain.... Miten teidän eka vapaana juoksutus toimi? siis oliko kesy ja hamsterin noin ikä ja rajattuna vai ei....!! mutta toivoisin pikaista vastausta omaan kysymykseen!!

2

391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nalle

nostin häkin lattialle ja luukun auki kattosin hamsun perään ja lopuksi houkuttelin sen lempiruualla joka on muuten piltti naudanlihaa ja juureksia!! tai sain sen houkuteltua tyhjään murokoppaan. hamsu oli noin puoli vuotta kun sain sen ja oli erittäin kesy. ole tarkkana kun päästät vapaaksi. hamsteri tunkee ittse pienestäkin raosta ja kiipeää yllättävän hyvin vaikka näyttääkin pieneltä, pyöreältä ja kömpelöltä se on kaikkea muuta! varaa ittelles aikaa ja suunnittele ja tee eteisestä hamsu turvallinen.

• animal-angel

Meillä molemmat pojut olivat ollee meillä n. kaksi viikkoa kun pääsivät ekankerran tassuttelemaan vapaasti. :) Jimi juoksi ekanjuoksunsa eteisessä, Oskari myös. :) Molemmat olivat jo hyvin kesyjä.

Minusta voisit kokeilla jos hamsusi haluaisi vähän kipitellä lattialla.. Mutta jos se juoksee vain seinän vierustoja, nosta se takaisin häkkiin, se nimittäin on merkki siitä että sitä pelottaa. Toinen pelon merkki on myös jos hamsu menee ihan littanana. Mutta muista pitää huoli, ettei hamsteri karkaa, pääse jyrsimään johtoja, lattian täytyy olla kuiva, ja mieluusti sinä yksi juoksuttamassa sitä. Pidä huoli, jos eteisessä on ovi, että kukaan ei avaa sitä silloin kun hamsu on sen takana. Myrkylliset kasvit on syytä välttää.

Mutta jos kuitenkin käy niin, että hamsteri karkaa, sulje kaikkien huoneiden ovet, ja laita jokaiseen huoneeseen tietty määrä tarkkaan lasketusti esim. auringonkukan siemeniä. Odota yön yli ja katso mistä huoneesta siemenet ovat kadonneet. :) Siten ainakin tiedät missä huoneessa hamsu on. Mutta älä missään tapauksessa aloita villiä takaa-ajoa! Siitä hamsu pelästyy.

No, noilla ohjeilla kaiken pitäisi olla kunnossa. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1167
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      90