AA - arkkitehdit ahdistavat?

Merkki

Pakko ihmetellä seuraavaa ääneen:

Tämä palsta tuntuu lähes poikkeuksetta keskittyvän siihen kuinka huonoja ja turhia arkkitehdit ovat. Muutamat jaksavat kertoa jotain muuta, mutta suurin osa kommenteista keskittyy ahdistus-osastolle.

Mistä tämä ahdistus oikein johtuu? Onko kukaan marmattajista oikeasti käyttänyt arkkitehdin palveluja - oletteko tehneet oikean kirjallisen sopimuksen ja tienneet mitä saatte ja kuka vastaa mistäkin?

10

1241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomi rakentaa

Jos palstan otsikko olisi "joukkoliikenne" niin kaiketi täällä mollattaisiin joukkoliikenteensuunnittelijat alimpaan helvettiin kun aikataulut mättää ja elämä ahdistaa, eikä bussi koskaan vie ovelta ovelle.

• koo-aukko

En ole vielä törmännyt AA-arkkitehtiin, joten en varmasti pysty sanomaan, ahdistaisiko tällaisesta henkilöstä huokuva vanhan viinan haju. Sen sijaan minua innostavat SF-arkkitehdit ainakin jossain määrin. Eiväthän he minua innosta, vaan tarkemmin ilmaistuna minä voin heistä joskus innostua, noin periaatteessa.
      Oikeastaan innostun enemmän ylinnä mainitusta, jos parempaakaan ei ole tarjolla.

• Illo

Minun käy sääliksi arkkitehtejä. Paska palkka ja ihmisiltä ei saa mitään tunnustusta/kunnioitusta.

Toisin on esimerkiksi lääkäreillä ja lakimiehillä, jotka käyvät saman määrän koulua.
      Voisihan tietysti huonomminkin olla sillä käsittääkseni yliopistosta valmistuu ihmisiä kortistoonkin.

Mutta mitäs sitä kukin omalle kutsumukselleen mahtaa.

• Rullatehdin jutut

niin ymmärrät miksi ahdistaa ja jotkut kirjoittajat päättivät olla käyttämättä arkkitehtiä koko projektissa.

• ketju?

missä Rullatehti kertoo

• ketju-
        ketju? kirjoitti:

missä Rullatehti kertoo

kirje.

• kertoo mitä ajattelee

• kertoo enemmän siitä, että
        kertoo mitä ajattelee kirjoitti:

asiakkaista:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000005&conference=4500000000000486&posting=22000000018036920

kuinka hankalaa on käsittää että kodilla rakennuksena on monta funktiota ja näiden funktioiden suhde sekä niihin uhrattu neliö- ja rahamäärä on asukkaan oma asia. Joku haluaa ison kodinhoitohuoneen ja toinen pesee vaatteet rannassa. Mitä tuota sen enempää päivittelemään.

Tyhmä valittaa että joku on esimerkiksi pieni.

Heh.

• Värkkitehti

Ei tarvise tehdä muuta kuin käydä katsomassa Tammistoon Vantaalle rakennettuja ulkohuusseja, joita jotkut asunnoiksi väittävät, niin syy selviää sinullekin.

Suomalaisen lasitalohelvetin ja vessanhuussien suunnittelijoille en kyllä minkäänlaista sopimusta tarjoaisi, ellen nyt välttämättä haluaisi sitä mainitsemaasi ahdistusta lisätä.

Kopio, kopio, kopio ... suomalainen arkkitehti.

• arxitehti

"Ei tarvise tehdä muuta kuin käydä katsomassa Tammistoon Vantaalle rakennettuja ulkohuusseja"

Eieieieieiei. Ei ulkohuussi ole tarkoitettu asuttavaksi, olet käsittänyt tämän jutun täysin väärin nyt kyllä. Huussi on "tarpeiden tekemistä" varten. Niistä on olemassa kyllä ihan kaupasta ostettavia piirustuksia. Menee vaan, ostaa piirustukset ja tekee huussin vaan.

Osasinkohan olla yhtä kierosilmäinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      75
      5023
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      16
      3403
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      24
      2710
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1760
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1576
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1346
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1342
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      235
      1243
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      1025
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      54
      912
    Aihe