Heippa!
Olen vääntämässä kasvatustieteen kandin tutkielmaa ja meille on sivumääräksi sanottu noin 25 sivua. Mietinkin nyt,että kuinka suuri osuus tuosta tulisi olla teoriaa ja kuinka suuri osuus tutkimusta? Olen kirjoittanut nyt 14 sivua ja tuntuu,että teoria alkaa olla siinä.Mietinkin vain, että pitäisikö sitä kuitenkin olla enemmän, vai riittääköhän, että empiirinen osuus ja teoriaosuus ovat 50-50??
kandin tutkielman sivumäärä?
4
1186
Vastaukset
- entinen opiskelija
Eihän sivumääriä voi ulkopuolinen sanoa. Riippuu täysin aiheesta, kuinka paljon teoriaa pitää olla. Oleellinen kirjoitetaan ja turhat löpinät jätetään kirjoittamatta. Jos mallia etsit, niin kipaise kirjastoon (jos teidän laitoksen tutkielmat kirjastosta löytyvät) ja katso, miten muissa töissä (samaa tai samantapaista aihetta käsittelevissä) on tehty. Jos kandin tutkielmia ei ole kirjastossa, niin vertaa graduihin.
- minä vaan
Moikka!
Itse tuossa juuri äsken sain oman kandinni valmiiksi, huomenna ois palautus. Teen omaani kylläkin englannin laitokselle, mutta vastaan silti. Meille suositeltiin sivumääräksi 15-25 sivua ja omani on 20 sivua, mukaan lukien lähteet ja sisällyslettelot. Meille sanottiin että teoriaosuus ei tässä vaiheessa vielä ole niin suuressa roolissa, vaan että tämä on lähinnä harjoitusta tulevaa gradua varten. Niinpä omassa tutkielmassani vähän alle puolet on kaikkea muuta (teoriaa, taustaa, datan ja metodien esittelyä) ja sitten hieman yli puolet itse tutkimustulosten esittelyä ja analysointia. Mutta näin meillä, kannattaa kysyä vaikka omalta ohjaajalta, sillä se parhaiten selviää! :)Tsemppiä vaan! - öööööö
Itsekin tein kasvatustieteen kandin tutkielman ja meillä ohjeena oli noin 30 sivua, joista 15-20 sivua teoriaa ja 10 sivua tutkimusta.
- Tsemppiä!
Mun työn laajuus kasvatustieteissä oli liitteineen 46 sivua,joista 23 sivua teoriaa ja 15 sivua tutkimustuloksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135243
- 675044
- 904104
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603188- 432781
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 391774
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628