kandin tutkielman sivumäärä?

tutkielman kanssa painija

Heippa!
Olen vääntämässä kasvatustieteen kandin tutkielmaa ja meille on sivumääräksi sanottu noin 25 sivua. Mietinkin nyt,että kuinka suuri osuus tuosta tulisi olla teoriaa ja kuinka suuri osuus tutkimusta? Olen kirjoittanut nyt 14 sivua ja tuntuu,että teoria alkaa olla siinä.Mietinkin vain, että pitäisikö sitä kuitenkin olla enemmän, vai riittääköhän, että empiirinen osuus ja teoriaosuus ovat 50-50??

4

1186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen opiskelija

Eihän sivumääriä voi ulkopuolinen sanoa. Riippuu täysin aiheesta, kuinka paljon teoriaa pitää olla. Oleellinen kirjoitetaan ja turhat löpinät jätetään kirjoittamatta. Jos mallia etsit, niin kipaise kirjastoon (jos teidän laitoksen tutkielmat kirjastosta löytyvät) ja katso, miten muissa töissä (samaa tai samantapaista aihetta käsittelevissä) on tehty. Jos kandin tutkielmia ei ole kirjastossa, niin vertaa graduihin.

• minä vaan

Moikka!
      Itse tuossa juuri äsken sain oman kandinni valmiiksi, huomenna ois palautus. Teen omaani kylläkin englannin laitokselle, mutta vastaan silti. Meille suositeltiin sivumääräksi 15-25 sivua ja omani on 20 sivua, mukaan lukien lähteet ja sisällyslettelot. Meille sanottiin että teoriaosuus ei tässä vaiheessa vielä ole niin suuressa roolissa, vaan että tämä on lähinnä harjoitusta tulevaa gradua varten. Niinpä omassa tutkielmassani vähän alle puolet on kaikkea muuta (teoriaa, taustaa, datan ja metodien esittelyä) ja sitten hieman yli puolet itse tutkimustulosten esittelyä ja analysointia. Mutta näin meillä, kannattaa kysyä vaikka omalta ohjaajalta, sillä se parhaiten selviää! :)Tsemppiä vaan!

• öööööö

Itsekin tein kasvatustieteen kandin tutkielman ja meillä ohjeena oli noin 30 sivua, joista 15-20 sivua teoriaa ja 10 sivua tutkimusta.

• Tsemppiä!

Mun työn laajuus kasvatustieteissä oli liitteineen 46 sivua,joista 23 sivua teoriaa ja 15 sivua tutkimustuloksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5243
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5044
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4104
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3188
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      39
      1774
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe