Prepaid- En pysty soittamaan.....

Ihmettelijä.

Miksi yht äkkiä prepaid liittymällä en pysty soittamaan?????? Puheluja kyllä pystyn vastaanottamaan. Rahaa kyllä on.
Olenkohan jotenkin söhlännyt, lukinnut puhelimeni vai mikä tässä mättää.
Voidaanko puhelin lukita siten että sillä ei pysty soittamaan....................

15

4879

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettelijä jatkaa.....

      Jos siis puhelin on mennyt soittolukkoon, miten sen voi avata uudestaan.

    • Kyselen hieman

      - Operaattorisi?

      - Koska otit liittymän käyttöön tai milloin olet ladannut siihen viimeksi lisää saldoa?

      - Toimivatko muut palvelut esim. tekstiviestit?

      • soittaa eikä

        textata DNA prepaid. Puheluja kyllä voi vastaanottaa. Rahaa on koska se on juuri ladattu. Kyse onkin siitä että VOIKO joku tehdä soittoeston puhelimessa oleviin numeroihin joita on sinne asettanut.


      • saa estettyä
        soittaa eikä kirjoitti:

        textata DNA prepaid. Puheluja kyllä voi vastaanottaa. Rahaa on koska se on juuri ladattu. Kyse onkin siitä että VOIKO joku tehdä soittoeston puhelimessa oleviin numeroihin joita on sinne asettanut.

        Mikäköhän puhelinmalli sinulla mahtaa olla kyseessä?
        Milloin nämä ongelmat alkoivat? Vaihdoitko puhelimen tai liittymän hiljattain uuteen?

        Puhelujen tekemisen pystyy estämään monella puhelinmallilla asetuksia muuttamalla (asetukset -> suojausasetukset -> estä lähtevät puhelut).
        Lähteviä tekstiviestejä ei kaiketi voi estää puhelimen valikoista.


      • ketj.al.
        saa estettyä kirjoitti:

        Mikäköhän puhelinmalli sinulla mahtaa olla kyseessä?
        Milloin nämä ongelmat alkoivat? Vaihdoitko puhelimen tai liittymän hiljattain uuteen?

        Puhelujen tekemisen pystyy estämään monella puhelinmallilla asetuksia muuttamalla (asetukset -> suojausasetukset -> estä lähtevät puhelut).
        Lähteviä tekstiviestejä ei kaiketi voi estää puhelimen valikoista.

        Vanha Nokia . Liittymä ostettu juuri joss puheaikaa kymppi. DNA prepaid.
        Joku on siis käpälöinyt puhelinta, niin luulisin. Lähtevät puhelut jos pystytään estämään.


      • ja tarkista
        ketj.al. kirjoitti:

        Vanha Nokia . Liittymä ostettu juuri joss puheaikaa kymppi. DNA prepaid.
        Joku on siis käpälöinyt puhelinta, niin luulisin. Lähtevät puhelut jos pystytään estämään.

        Onko lähtevät puhelut estetty.

        Yleensä nokialaisissa se menee jotenkin näin:

        Asetukset-> Suojausasetukset -> Estä lähtevät puhelut -> Tarkista tila.

        Enempää en osaa neuvoa. Dnan asiakaspalvelu voisi osata neuvoa, soita sinne jostakin (dnan liittymistä ilmainen puhelu)


      • isi
        ketj.al. kirjoitti:

        Vanha Nokia . Liittymä ostettu juuri joss puheaikaa kymppi. DNA prepaid.
        Joku on siis käpälöinyt puhelinta, niin luulisin. Lähtevät puhelut jos pystytään estämään.

        Joissakin puhelimissa (ainakin vanhoissa nokialaisissa esim. 6110) voi suojausasetuksissa asettaa sallitut numerot SIM-kortin muistiin. Puhelut onnistuvat vain näihin ennalta määrättyihin numeroihin.
        Tämä on erityisen hyvä ominaisuus rajoittaa lapsen SIM-kortilla soitettuja puheluita. Vaikka kortti varastettaisiinkin, sillä ei voi soitella kuin näihin ennalta ohjelmoituihin numeroihin.


    • Anonyymi

      Minulla on sama ongelma. Rahat menee vaikka en soita mihinkään!!!

      • Anonyymi

        Puhelimen netti hakee asemia ja saattaa jopa päivitellä omineen puhelimen ohjelmia mitä et edes käytä kuluttaa akkua ja dataa...


    • Anonyymi

      Lataa siihen prepaid -liittymään joko kiinteähintainen nettipaketti puheluineen, pelkkä puhepaketti tai sitten saldoa. Et tietenkään voi soittaa, jos sulla ei ole kiinteähintaista pakettia voimassa eikä saldoa liittymällä. Sillon voit vain vastaanottaa puheluita. Ota myös huomioon, että jos sulla on kiinteähintainen paketti jossa on myös puhelut, niin se ei sisällä puheluita maksullisiin palvelunumeroihin. Palvelunumeroita varten sun pitää ladata saldoa liittymälle.

      • Anonyymi

        Prepaid saldon loppuessa on yhteen numeroon oikeutus soittaa ilman saldoa lyhyt parinminuutin puhelu...
        Prepaidiin hälyraja niin viimeistää tajuaa saldon loppuvan eikä mitää omituisia puhepaketteja tarvita.
        saldoa liittymään ja se on siinä.


    • Anonyymi

      Tee perinteinen "hattua katuun ja hypi sim-kortin päällä!"

      Mene heti ärrälle ja osta telia prepaid 4.90€, saat 7€ puheaikaa ja netti 1c/Mt.
      Soittel mieluiten whatsapp puheluita ja säästä.

    • Anonyymi

      Järjetöntä maksaa puhelinnumerosta kk maksua? Prepaidilla maksat vain käytöstä eikä ole pakko jatkuvasti käyttää maksullista palvelua...
      On vain tyhmää maksaa turhasta ja liikaa!

    • Selvisikö mikä oli ongelmana?

    • Anonyymi

      Kyllä tässä tapauksessa on kysymys jaloviinasta. T. Kaikkonen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä kokoomuksen naiset?

      Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      26
      3318
    2. Finland is now Petter place

      Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      18
      2263
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

      HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      130
      1884
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

      Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1299
    5. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

      Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      163
      1137
    6. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

      Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      1022
    7. Pistä joku tunniste vuosien takaa

      Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      46
      969
    8. Pidätkö vielä elämäsi

      Rakkautena minua
      Ikävä
      55
      801
    9. Toivon että kuulut elämääni

      Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      33
      753
    10. Mietin tässä yhtä kysymystä

      Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      67
      741
    Aihe