Kattoin tossa mollin sivuilta että ISS etsi siivoojia johonkin elintarvikesiivous kohteeseen..yöllä toi työ näyttää tapahtuvan..mutta siis onko kenelläkään tietoa millaista tuntipalkkaa ISS makselee tostä yötyöstä ja tuleeko noihin jotain raskaantyönlisää kun tuollaisessa kohtessa ollaan? Itsellä on vielä tuoreessa muistissa kun vajaa kymmenen vuotta takaperin tein tehdassiivousta tuolla samaisella työnantajalla ja raskaantyönlisän kanssa tuntipalkka oli huikea 31mk/h...mutta jos vuosien saatossa olis noi palkat vähän noussu...
iss ja palkat
28
9666
Vastaukset
- ...
Täytyy vielä tohon kysymykseen tarkentaa että itsellä on siis laitoshuoltajan paperit taskussa ja työkokemusta seitsemisen vuotta...
- esimies
Kuten kaikki muutkin valtakunnalliset firmat.
- sepi
esimies kirjoitti:
Kuten kaikki muutkin valtakunnalliset firmat.
tes palkka on minimi mitä voi maksaa.todellisessa työelämässä tulee paikalliset lisät,palkkiot,vapaat,ym.Jos joku haluaa tehdä 7E/h tehköön.Olen kans pienipalkkanen mutta kta on 15e
- käytännössä..
ihan niin mene ,nähty on,! milloin mitäkin palkka saatavaa pitää kysellä ja jos ei jaksa tahi hoksaa ei taatusti makseta tessin mukaan. työ tunnit 2-9h pv työsopimuksessa jotta ei koskaan ylityö korvauksia tule, eikä pysty laskemaan.ym.ym.
- 14 vuotias Anza
Ja voisko netistä hakea kesätyöpaikkaa siivojaksi tai hautuumaalle oulun alueelle?Vastatkaa please!
- pääsee
14 vuotias Anza kirjoitti:
Ja voisko netistä hakea kesätyöpaikkaa siivojaksi tai hautuumaalle oulun alueelle?Vastatkaa please!
mun tyttö oli 14 vuotiaana siivoamassa iss:llä.Hän siivosi joka toinen viikonloppu (siisti lounasravintona yleiset tilat) noin 4t lauantaina ja sunnuntaina. Eihän siitä paljon kertynyt, mutta taskurahaa kuitenkin ja jotain kesälomarahojankin kertyi.
- olitkos
pääsee kirjoitti:
mun tyttö oli 14 vuotiaana siivoamassa iss:llä.Hän siivosi joka toinen viikonloppu (siisti lounasravintona yleiset tilat) noin 4t lauantaina ja sunnuntaina. Eihän siitä paljon kertynyt, mutta taskurahaa kuitenkin ja jotain kesälomarahojankin kertyi.
vastuuhenkilönä.
- 14-vuotias
pääsee kirjoitti:
Aijaa..mistä työtä voisi hakea?mielellään rupeaisin sellaista työta tekemään.mistä te hakiitte sen työpaikan?
- laki, joten
pääsee kirjoitti:
Luepa tämä, mitä laki sanoo alaikäisen eli alle 18 v. työllistämisestä.
Onkohan työnantaja toiminut lain mukaan palkatessasi 14 v. töihin. Lakia pitää noudattaa.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19930998 - lukenut
laki, joten kirjoitti:
Luepa tämä, mitä laki sanoo alaikäisen eli alle 18 v. työllistämisestä.
Onkohan työnantaja toiminut lain mukaan palkatessasi 14 v. töihin. Lakia pitää noudattaa.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19930998milloi lait ovat muuttuneet. Itse menin 70 luvulla normaaliin 8t työhön heti koulusta päästyäni 14- vuotiaana ja siitä lähtein työtä tehnyt. Kyllä meillä muutamia vuosia sitten on ollut koululaisia kesätöissä alle 18 vuotiaita, mut ei kokopäiväisesti. Hölmöä jos ei voi opettaa aikaisemmin työntekoa, ilmankos on näitä uusavuttomia tulossa töihin, joista ei ole kunnon työläisiksi.
- voi töihin ottaa
lukenut kirjoitti:
milloi lait ovat muuttuneet. Itse menin 70 luvulla normaaliin 8t työhön heti koulusta päästyäni 14- vuotiaana ja siitä lähtein työtä tehnyt. Kyllä meillä muutamia vuosia sitten on ollut koululaisia kesätöissä alle 18 vuotiaita, mut ei kokopäiväisesti. Hölmöä jos ei voi opettaa aikaisemmin työntekoa, ilmankos on näitä uusavuttomia tulossa töihin, joista ei ole kunnon työläisiksi.
Sitähän todetaan että alle 18 v. on lapsi, joten sen ikäisille on erilaiset työlait/työpäivät sun muuta huomioitava. Nyt noita työelämän määräyksiä on tiukennettu, esim. tiettyjä töitä ei alle 18 v. saa laittaa tekemään. Lisäksi siivousalallakin on ruvettu vaatimaan siivoojilta hygieniapassia ja työturvallisuuskorttia. Nämä on niitä juttuja, joita asiakas voi vaatia siivousfirman siivoojalta. Toinen juttu on sitten se, millä hinnalla siivousfirma palkkaa siivoojan tekemään asiakkaan tiloja, vaikka siivooja olisi koulutettu, niin palkka on sama kuin kouluttamattomalla! Tämä on ihan käytännössä nähty vuosien ajalta.
- periytyy
lukenut kirjoitti:
milloi lait ovat muuttuneet. Itse menin 70 luvulla normaaliin 8t työhön heti koulusta päästyäni 14- vuotiaana ja siitä lähtein työtä tehnyt. Kyllä meillä muutamia vuosia sitten on ollut koululaisia kesätöissä alle 18 vuotiaita, mut ei kokopäiväisesti. Hölmöä jos ei voi opettaa aikaisemmin työntekoa, ilmankos on näitä uusavuttomia tulossa töihin, joista ei ole kunnon työläisiksi.
Jos kotona ei opeteta perusasioita, eli pitämään kotia siistinä, siivoamaan ja laittamaan ruokaa, niin toki niitä uusavuttomia löytyy. Kyllä se kotikasvatus luo pohjaa, miten oppii työelämään. Nykyisin nuoret eivät osaa edes pestä pyykkiä, saati siivota ja laittaa ruokaa. Miten sitten ymmärtävät työnteon merkityksen? Kyllä se uusavuttomuus on ihan pieleen menneen kotikasvatuksen syytä. Jos vanhemmat ovat passiivisia siivouksessa ja muussa, niin tottakai lapset ottaa mallia!
- vanhoja
voi töihin ottaa kirjoitti:
Sitähän todetaan että alle 18 v. on lapsi, joten sen ikäisille on erilaiset työlait/työpäivät sun muuta huomioitava. Nyt noita työelämän määräyksiä on tiukennettu, esim. tiettyjä töitä ei alle 18 v. saa laittaa tekemään. Lisäksi siivousalallakin on ruvettu vaatimaan siivoojilta hygieniapassia ja työturvallisuuskorttia. Nämä on niitä juttuja, joita asiakas voi vaatia siivousfirman siivoojalta. Toinen juttu on sitten se, millä hinnalla siivousfirma palkkaa siivoojan tekemään asiakkaan tiloja, vaikka siivooja olisi koulutettu, niin palkka on sama kuin kouluttamattomalla! Tämä on ihan käytännössä nähty vuosien ajalta.
työntekijöitä, jotka siivoavat niin huonosti, ettei hygieniasta ole tietoakaan. Lähtöpassit antaisin ja ottaisin tilalle vaikka sitä lapsityövoimaa.
- sulla
vanhoja kirjoitti:
työntekijöitä, jotka siivoavat niin huonosti, ettei hygieniasta ole tietoakaan. Lähtöpassit antaisin ja ottaisin tilalle vaikka sitä lapsityövoimaa.
on siihen valta niin siitä vaan. Mutta muista että Suomessa ei saa käyttää lapsityövoimaa.
- toiseen
sulla kirjoitti:
on siihen valta niin siitä vaan. Mutta muista että Suomessa ei saa käyttää lapsityövoimaa.
alle 18- vuotias on lapsi, kun on pitäisi työtä tehdä.
Jos nuori ei peruskoulun jälkeen opiskele, makoileeko hän täysi-ikäisyyteen asti vanhempien elätettävänä. Seksiä kyllä voi harrastaa, polttaa, juopotella ja narkata. Sitä ei kukaan kontrolloi. Kyllä on maailma mallillaan... - tinde
sulla kirjoitti:
mutta lapseni aloitti mainosten jakamisen kun täytti 11v!Minäkin aloitin mansikkamaalla samanikäisenä v-85!Nuorena se on aloitettava että oppii ettei mikää tule ilmaiseksi!
- mitätön
Se issin ilmoitus on ollut vuoden päivät mollissa - niillä on jatkuva haku päällä. Olipa mikä vaan iso tai pieni firma, niin ne maksaa vaan tessin mukaan tuntipalkan. Asiakas kun haluu halvalla siivouksen! Kokemusta on itselläni paristakin firmasta, isosta ja pienestä. Firmat mitoittivat raskaan työn kevyemmäksi. Siivosin myös yhtä elintarviketeollisuustilaa pari kuukautta. Sain tästä huonompaa palkkaa, kuin mitä olisi kuulunut työn raskauden vuoksi maksaa mulle tessin mukaan. Siivous oli mitoitettu niin tiukkaan, ettei taukoa ehtinyt kunnolla pitää, ja ylitöitä sai tehdä ilmaiseksi. Kun ilmoitin pomolle, että aika ei riitä, sai haukut hitaasta siivouksesta! Eli jos et ehdi tiukkaan mitoitetusta ajassa siivota, niin saat tehdä ilmaista työtä! Jos yrität pomolle selittää, että mitoitettu aika ei riitä, niin sinua sanotaan hitaaksi! Toisaalta pomo ei näitä siivouskohteita mitoita, joten vika ei ole hänen. Varsinkin isoissa firmoissa on erikseen ne ns.siivouskohteen mitoittajat, jotka laskevat siivottavalle kohteelle siivousajan. Mitoittaja laskee siivousajan sun muut tietokoneen ohjelmalla. Käytännön siivoustyöstä mitoittaja ei tiedä mitään. Mitoittaja ei huomioi, että siivottavien tilojen likaisuus vaihtelee, joten silloin aikaa vastaavasti kuluu enemmän siivoukseen. Ideanahan on, että firmalle tulee mahdollisimman hyvä voitto ja asiakas saa työn halvalla!
- alalla vuosia
Olen ollut siivousalalla vuosia, erilaisissa tehtävissä ja olen tyytyväinen. Siivousala niinkuin muutkin alat ovat kehittyneet vuosien saatossa, palkkaasioihin on kuitenkin huono vaikuttaa, koska alan liittoon kuuluu vain pieni osa alan työntekijöistä, sääli. Siivousliikkeet maksavat Tes:in mukaista palkkaa ja usein palkka tarkistetaan koeajan jälkeen, ainakin itselläni on ollut ammattitaitoisia esimiehiä, jotka vuosien varrella ovat huomioineet osaamisen kehittymiseni palkassa. Työskentelen nyt ISS:llä ja olen tyytyväinen esimieheeni ja kohteeseenu ja työhöni. Tärkeää on se, että teen työni siten miten asiakkaan kanssa on sovittu ja teen niillä välineillä ja menetelmillä joilla mitoitus on tehty.silloin ehdin hoitamaan alueeni eli noudatan annettuja ohjeita. Jos työohjeissa lukee, että aulat ja käytävät ajetaan yhdistelmäkoneella, niin on ajettava eikä mopattava käsin. Moppaatko kuivalla, nihkeällä, vai kostealla tai peräti märällä on vinha ero ja tuntuu myös käsissä ja olkapäissä.... paljon on siis tekemistä meidän siivoojien omassa asenteessa ja siinä miten suhtaudumme työhömme. Väline ja konevalmistajat teettävät aikastandardit, jotka ovat pohjana mitoitukselle ja mitoitus tehdään siten, että pohjana asiakkaan toiveet ja odotukset, esimies antaa mahdollisuudet ( välineet, koneet, aineet, perehdytys, koulutus...) Siihen en ota kantaa ovatko kaikki esimiehet ammattitaitoisia tai pitävät huolen että ammattaitaito säilyy alan kehittyessä.
- pikku pyyntö
alalla vuosia kirjoitti:
Olen ollut siivousalalla vuosia, erilaisissa tehtävissä ja olen tyytyväinen. Siivousala niinkuin muutkin alat ovat kehittyneet vuosien saatossa, palkkaasioihin on kuitenkin huono vaikuttaa, koska alan liittoon kuuluu vain pieni osa alan työntekijöistä, sääli. Siivousliikkeet maksavat Tes:in mukaista palkkaa ja usein palkka tarkistetaan koeajan jälkeen, ainakin itselläni on ollut ammattitaitoisia esimiehiä, jotka vuosien varrella ovat huomioineet osaamisen kehittymiseni palkassa. Työskentelen nyt ISS:llä ja olen tyytyväinen esimieheeni ja kohteeseenu ja työhöni. Tärkeää on se, että teen työni siten miten asiakkaan kanssa on sovittu ja teen niillä välineillä ja menetelmillä joilla mitoitus on tehty.silloin ehdin hoitamaan alueeni eli noudatan annettuja ohjeita. Jos työohjeissa lukee, että aulat ja käytävät ajetaan yhdistelmäkoneella, niin on ajettava eikä mopattava käsin. Moppaatko kuivalla, nihkeällä, vai kostealla tai peräti märällä on vinha ero ja tuntuu myös käsissä ja olkapäissä.... paljon on siis tekemistä meidän siivoojien omassa asenteessa ja siinä miten suhtaudumme työhömme. Väline ja konevalmistajat teettävät aikastandardit, jotka ovat pohjana mitoitukselle ja mitoitus tehdään siten, että pohjana asiakkaan toiveet ja odotukset, esimies antaa mahdollisuudet ( välineet, koneet, aineet, perehdytys, koulutus...) Siihen en ota kantaa ovatko kaikki esimiehet ammattitaitoisia tai pitävät huolen että ammattaitaito säilyy alan kehittyessä.
sinulle, kun kirjoitat noin yhteen pötköön kaikki, on sitä hirmu vaikea lukea.
Silloin tällöin voi aloittaa uuden lauseen uudelta riviltä.
Kirjoituksesi oli kiinnostava enkä halua, että loukkaannut, mutta huomaat varmaan itsekin tekstin vaikeuden.
- traz_
yötöistä en tiiä et mitä lisii ja paljon tulee.....mut siis perustuntipalkka ISS:llä on siin 7 euron luokkaa.....tai oli ainakin sillon kun ite olin siivoomas joskus 2 vuotta sitten....et sillä ei paljoo juhlita
- Olevat
Paska paikka todella surkeella palkalla ilman mitään etuja ! yötyö lisän kanssa jää pitkälle alle 10€/tunti palkkasi
- alan vaihtoon
en kyllä nostais persettä penkistä tohon hintaan! oon kyllä rakennusalalla, mutta kannattaisko vaihtaa alaa tai jotain:)
- on tietoa
Kyseistä hommaa saat tehdä 7e tuntipalkalla ja yölisä on alle euron. Lisäksi homma on tosi raskasta. Mieti nyt vielä toisenkin kerran. Ja toinen huono puoli on siinä että sosiaalinen elämä kärsii kun oot yöt töissä ja nukut päivät.
- mie vaan
tuota tuota, taitaa olla kokonainen 1.08 euroa yölisä joten aivan paska! ja palkka on tod.näk. noin 7-7.74 euroa tunti joten ei yötyö kannata!ISS:illä isot pomot tienaa ja toiset raataa niska hiessä paskan palkan eteen... työtä pitää tehdä lisää ja lisää mutta palkat ei nouse! että suosittelen miettimänn ennen ISS:N leiviin menoa..
- iss
8.15 kokemuslisä 17 ja ilta ja yö sekä ylityölisät päälle, keskiansio tunnilta n.9€/kk
- Katri B
Olen ISS:llä töissä koulun ohessa, yleensä iltaisin siis. Tuntipalkkani on joku 7.37 sitten saan iltalisää n. 60 snt/h
- issil
töissä ja saan joku päälle 8e tunti, aika paska palkka.. pitäis ettii muuta duunii
- lisien
kanssa ton päälle 8e
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931692
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2141359- 831298
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799