Valaistunut maestro siirtyi parinirvanaan.Haastattelin häntä toukokuussa-04 ja kysyin muunmuassa uskonnosta,sovellettua buddhaa hän vastasi.Paras Juicen keikka,hänen kotonaan:Hän ojensi kasetin jossa oli uusia demoja tulevalta levyltä,biisin nimi oli Kaunis nainen.Laitoin kasetin päälle ja kuuntelimme yhdessä sen,maestro kuunteli eläytyen täysillä kuin etsiäkseen virheitä sävellyksestä,kellosepän tarkkaa työtä.Taiteilijana olet antanut meille paljon,sanoin.-Mitään oo antanu,kaikesta olen laskuttanut!hän vastasi.Pari tuntia vierähti hänen kanssaan.Oliko Juice valaistunut? Mestari kertoo itse lp-levylla Boogieteorian alkeet lyhyt oppimäärä,16 biisi: Maailman ääriin.Päätelkää siitä.
Oliko Juice valaistunut?
22
1804
Vastaukset
- henkilön,
joka pyrkii saavuttamaan valaistuksen, henkinen opettaja eli guru voi nähdä tai tuo henkilö itse tietää onko hän valaistunut. Ja jos tuo henkilö ei sitä itse paljasta, niin ei sitä muutkaan sitten tiedä. Jos Juice ei ole itse sanonut olleensa valaistunut, niin ei sitä kukaan varmasti tiedä mutta todennäköisesti Juice ei ollut valaistunut, sillä tuskimpa hän olisi jättänyt noin tärkeää asiaa kertomatta, jos hän siis ymmärsi mitä valaistuminen on. Jeesushan eli ennen syntymistään Marian poikana Buddhan veljenä Maitreyana eli Bodhisattvana ja saavutti tuolloin valaistumisen eli Jeesuskin oli valaistunut vaikka hän jäikin Buddhan varjoon eläessään hänen veljenään.
- voi...
oppia..1 järkeilyä/ajattelua,meditaatiota.
- TommyBoy
muka muut pysty näkemään jos joku on esim. valaistunut? Itse olen aina luullut - luulen että olen oikeassa - että muut ihmiset pystyvät näkemään tai vähintäänkin aistimaan sen mitä toinen ihminen on sisäisesti kokenut. Itse olen monta kertaa huomannut että monet ihmiset ovat suoranaisesti melkein tienneet(jollain sanattomalla tasolla) sen mitä esim. minäkin olen sisäisesti elämässäni kokenut, eikä se aina ole ollut kovin mukavaa. Mitä hyötyä siitä valaistumisesta sitten on muille ihmisille ja ihmiskunnalle jos muut eivät sitä tiedä? Miten sellainen ihminen sitten pystyy auttamaan muita ihmisiä?
- Tommyboy
TommyBoy kirjoitti:
muka muut pysty näkemään jos joku on esim. valaistunut? Itse olen aina luullut - luulen että olen oikeassa - että muut ihmiset pystyvät näkemään tai vähintäänkin aistimaan sen mitä toinen ihminen on sisäisesti kokenut. Itse olen monta kertaa huomannut että monet ihmiset ovat suoranaisesti melkein tienneet(jollain sanattomalla tasolla) sen mitä esim. minäkin olen sisäisesti elämässäni kokenut, eikä se aina ole ollut kovin mukavaa. Mitä hyötyä siitä valaistumisesta sitten on muille ihmisille ja ihmiskunnalle jos muut eivät sitä tiedä? Miten sellainen ihminen sitten pystyy auttamaan muita ihmisiä?
että viestistäni voi muuten saada kuvan että olisin itse valaistunut ja sitä en todellakaan ole missään nimessä. En lähelläkään. En ainakaan "nykyhetkeä lähempänä" ;)Tarkoitin vai noin muuten ihmisen "sisäistä elämää" tuolla mitä sanoin että mitä muut ovat esim. minustakin huomanneet, ilman sanoja ja muuta selvää kommunikaatiota:)
- valaistumisesta
Niin kauan kuin ihmiset toivovat valaistuvansa ja tavoittelevat sitä, se on merkki siitä, että harhakäsitys on yhä heissä; sen vuoksi niiden, jotka seuraavat tietä valaistumiseen, ei pidä tavoitella sitä, ja jos he saavuttavat valaistumisen, heidän ei pidä viipyä siinä. Kun ihminen saavuttaa valaistumisen tässä mielessä, se merkitsee että kaikki sinänsä on valaistumista.
- biologinen miesolento
valaistumisesta kirjoitti:
Niin kauan kuin ihmiset toivovat valaistuvansa ja tavoittelevat sitä, se on merkki siitä, että harhakäsitys on yhä heissä; sen vuoksi niiden, jotka seuraavat tietä valaistumiseen, ei pidä tavoitella sitä, ja jos he saavuttavat valaistumisen, heidän ei pidä viipyä siinä. Kun ihminen saavuttaa valaistumisen tässä mielessä, se merkitsee että kaikki sinänsä on valaistumista.
Uskon, että olet oikeassa tässä harhaisessa 'valaistumis'asiassa.
Me ihmiset 100% varmuudella ollaan biologisessa mielessä alkeellisista bakteereista eriytyneitä.
Korkeaa tietoa, kykyä kokea yhteyttä Universaalin kanssa voisi pitää "valaistumisena". - unesta herännyt
Nirvanan saavuttanut on pysyvästi vapaa elämän kärsimyksistä.Sinulla on todennäköisesti täysin väärät käsitykset valaistumisesta. Kun nirvanan saavuttanut sitten joskus aikanaan kuolee,hän siirtyy kuollessaan parinirvanaan,siihen liittyy vahva tiedollinen vakuuttuneisuus "minä"n suhtellisuudesta ja katoavaisuudesta,(luonnonkiertokulku).Näin tässäkin tapauksessa.Hän "ei selvinnyt hengissä",vaan jotain harvinaista tapahtui.Fakta.
- TommyBoy
unesta herännyt kirjoitti:
Nirvanan saavuttanut on pysyvästi vapaa elämän kärsimyksistä.Sinulla on todennäköisesti täysin väärät käsitykset valaistumisesta. Kun nirvanan saavuttanut sitten joskus aikanaan kuolee,hän siirtyy kuollessaan parinirvanaan,siihen liittyy vahva tiedollinen vakuuttuneisuus "minä"n suhtellisuudesta ja katoavaisuudesta,(luonnonkiertokulku).Näin tässäkin tapauksessa.Hän "ei selvinnyt hengissä",vaan jotain harvinaista tapahtui.Fakta.
näitä viestejähän on kiva lukea! On mukavaa että joku esittää joskus näkemyksen siitä että ihminen, KAIKKI IHMISET voivat todellakin vapautua lopullisesti KAIKESTA kärsimyksestä. Se on todellakin kaiken - ihan harmaan arjenkin - keskellä mukavaa luettavaa, kiva ajatella että jos se todellakin olisi mahdollista että kenenkään ei tarvitsi kärsiä, koskaan:)
- TommyBoy
tietoa siitä kuinka paljon ns.valaistuneita ihmisiä saattaa olla maapallolla koko 6 miljaadin väkiluvusta? Olen monesti pohtinut tuota, eikä minulla ole siitä minkäänlaista käsitystä. 1? 25? 1700? 550550? Vai kuinka paljonko? Se on vain mielestäni mielenkiintoinen ajatus ja voisi jopa olla hyvinkin toivoa antava ajatus jos sellaisia ihmisiä olisi paljon:)
- ja Boddhisattva eli
Maitreya (Jeesus) valaistuivat, eikä tuo valaistuminen tapahtunut käden käänteessä ainakaan Boddhisattvalle (Jeesus) sillä hän eli sitä ennen Kasyapan ja Aditin poikana Vamana (kääpiöbramiini)ja sitä myöhemmin hän syntyi kuningas Dharman ja Murtin poikana Nara-Narayana ja eläessään Nara-Narayana hän vietti pitkiä aikoja mietiskelemässä (Himalajan vuoristossa?) eläen lähes erakkoelämää ja taisipa elää vielä Harinin ja Harimedhan poikana Harinakin ennen valaistumistaan ja tavoitellessaan valaistumista. Kummatkaan noista veljeksistä eivät tehneet paljon tai ollenkaan tuloksellista työtä, eivätkä he pyrkiessään saavuttamaan päämääränsä valaistumisen, olleet paljon huolissaan ihmiskunnan pelastuksesta.
Eli ihmisten päämääränä ei tulisi olla aineellisten asioiden hankkiminen eli tuloksellisten töiden tekeminen, joka vahvistaa egoa, jonka egon vahvistuminen on taas (englanniksi barrier) este valaistumiselle. - ei ole helppoa
TommyBoy kirjoitti:
tietoa siitä kuinka paljon ns.valaistuneita ihmisiä saattaa olla maapallolla koko 6 miljaadin väkiluvusta? Olen monesti pohtinut tuota, eikä minulla ole siitä minkäänlaista käsitystä. 1? 25? 1700? 550550? Vai kuinka paljonko? Se on vain mielestäni mielenkiintoinen ajatus ja voisi jopa olla hyvinkin toivoa antava ajatus jos sellaisia ihmisiä olisi paljon:)
ja sen saavuttaminen voi kestää useita elämiä, vaikka tosiasiassa sitä ei voi saavuttaa, koska valaistuessa ihmisen ego katoaa ja minäntunne lakkaa eli "minä" katoaa ja valaistumisen tavoitteleminen tapahtuu egon eli minän toimesta joka ego eli minä on este valaistumiselle.
Meitä oli viisi Suomalaista kaverusta vuonna 1981 jotka muutimme Ruotsiin töihin ja liityimme tuolloin Bhagwam Shree Rajneeeshin mietiskelyjärjestöön ja teimme paljon ryhmiä (mietiskelyryhmiä) ja mietiskelimme, toiset istuen ja mietiskellen vuosia ja toiset tehden erilaisia mietiskelytekniikoita vuosien ajan. Olimme tietysti sitäkin ennen eläneet elämäämme etsien jotakin muuta kuin aineellista onnea.
Minä vapauduin egostani eli valaistuin 18.10.1988 Helsingissä ja sitä ennen eräs ystäväni valaistui vuonna 1987. Isoveljeni valaistui vuonna 1989 joten tiedän suomalaisia olevan ainakin kolme valaistunutta henkilöä. Ruotsalaisista en tiedä varmasti, kuinka monet ovat valaistuneet noiden "syvien aikojen" jälkeen. BHagwam Shree Rajneesh opetti että "elä niin vaarallisesti kuin voit" jos haluat tavoitella valaistumista ja olen elänyt juuri tuon mukaan ja saavuttanut päämääräni. - TommyBoy
ei ole helppoa kirjoitti:
ja sen saavuttaminen voi kestää useita elämiä, vaikka tosiasiassa sitä ei voi saavuttaa, koska valaistuessa ihmisen ego katoaa ja minäntunne lakkaa eli "minä" katoaa ja valaistumisen tavoitteleminen tapahtuu egon eli minän toimesta joka ego eli minä on este valaistumiselle.
Meitä oli viisi Suomalaista kaverusta vuonna 1981 jotka muutimme Ruotsiin töihin ja liityimme tuolloin Bhagwam Shree Rajneeeshin mietiskelyjärjestöön ja teimme paljon ryhmiä (mietiskelyryhmiä) ja mietiskelimme, toiset istuen ja mietiskellen vuosia ja toiset tehden erilaisia mietiskelytekniikoita vuosien ajan. Olimme tietysti sitäkin ennen eläneet elämäämme etsien jotakin muuta kuin aineellista onnea.
Minä vapauduin egostani eli valaistuin 18.10.1988 Helsingissä ja sitä ennen eräs ystäväni valaistui vuonna 1987. Isoveljeni valaistui vuonna 1989 joten tiedän suomalaisia olevan ainakin kolme valaistunutta henkilöä. Ruotsalaisista en tiedä varmasti, kuinka monet ovat valaistuneet noiden "syvien aikojen" jälkeen. BHagwam Shree Rajneesh opetti että "elä niin vaarallisesti kuin voit" jos haluat tavoitella valaistumista ja olen elänyt juuri tuon mukaan ja saavuttanut päämääräni.kertomaan miten nykyinen kokemusmaailmasi poikkeaa entisestäsi, joka oli kuin esim. vaikka minun tai jonkun muun "ei valaistuneen"? Siitähän on sanottu että silloin ihminen näkee asiat juuri niin kuin ne todellisuudessa ovatkin, olivat ne sitten miten olivat. Itse olen elänyt etsiessäni ns.vaarallisesti ja ottanut omasta mielestäni aika mielettömiä riskejä juuri siinä että olen uskaltanut vastastaa ympäristön painostusta asiassa ja muutenkin tuonut - öhöm - ehkä hieman poikkeavat näkemykseni elämästä esille todella vaikeissakin tilanteissa. Ja paljon on tullut vastustustakin, niin olen kokenut, mutta olen saanut myös kokea todella uskomattomia aikoja, kokemuksia ja hetkiä. Ehkä jopa sellasia mitkä saisivat useamman ihmisen päästään totaalisesti pyörälle? En tiedä, kerro sinä minulle vähän lisää valaistumisesta, ja siinä elämisestä :)
- valaistumistani
TommyBoy kirjoitti:
kertomaan miten nykyinen kokemusmaailmasi poikkeaa entisestäsi, joka oli kuin esim. vaikka minun tai jonkun muun "ei valaistuneen"? Siitähän on sanottu että silloin ihminen näkee asiat juuri niin kuin ne todellisuudessa ovatkin, olivat ne sitten miten olivat. Itse olen elänyt etsiessäni ns.vaarallisesti ja ottanut omasta mielestäni aika mielettömiä riskejä juuri siinä että olen uskaltanut vastastaa ympäristön painostusta asiassa ja muutenkin tuonut - öhöm - ehkä hieman poikkeavat näkemykseni elämästä esille todella vaikeissakin tilanteissa. Ja paljon on tullut vastustustakin, niin olen kokenut, mutta olen saanut myös kokea todella uskomattomia aikoja, kokemuksia ja hetkiä. Ehkä jopa sellasia mitkä saisivat useamman ihmisen päästään totaalisesti pyörälle? En tiedä, kerro sinä minulle vähän lisää valaistumisesta, ja siinä elämisestä :)
henkinen olemukseni oli sidoksissa egooni eli minussa toimi tietoisuus joka ei ollut vapaa, koska esteenä tuolle vapaudelle oli "minä" eli egoni, enkä pystynyt tuolloin koskaan ajattelemaan enkä näkemään selkeästi, koska juuri tuo "minä" oli aina olemassa ja todisti että en ollut vapaa. Tuo "minä" todisti minulle että minulla oli ego. Pyrin nuorena siihen että en olisi kahlittu näkemään asioita vapaasti, mutta aina esteeksi täydelliselle näkemiselle oli ego eli "minä" joka oli olemassa minussa ja esti minua olemasta vapaa.
En tiedä, osasinko kertoa vielä selvästi tuon, mutta yritän.
Nyt kun olen vapautunut egostani eli minulla ei enää ole "minää" joka estäisi minua näkemästä asioita niinkuin ne ovat ja ovat aina olleet, niin en ole enää kahlehdittu kuoleman pelkoon sillä silloin kun en ollut vielä valaistunut ja minussa toimi ego "minä", pelkäsin ja ajattelin kuolemaa enkä pystynyt tuolloin hyväksymään itseäni sellaisena kuin silloin olin. Valaistumiseni jälkeen en myöskään ole kantanut enää niin paljon huolta ruumiistani enkä siitä, mitä muut ajattelevat minusta, koska se on menettänyt merkityksensä. Ennen valaistumistani päämäärääni ohjasi vahvasti itsekkäät pyrkimykset jotka kumpusivat egoni olemassaolosta, mutta valaistumiseni jälkeen nuo itsekkäät pyrkimykset ovat poissa, eli en ponnistele enää säilyttääkseni elämäni enkä ajattele enää tulevaisuutta niin paljon.
Meitä oli siis 5 hullua suomalaista, joiden ainoana päämääränä oli valaistua, ja minäkin istuin jooga-asennossa mietiskelykeskuksessa tolpan vieressä useita vuosia (2-3) monta tuntia päivässä ja annoin asoiden tapahtua omalla painollaan ja lisäksi tein kymmeniä eri
mietiskelyryhmiä kuluttaen toistakymmentätuhatta kruunua noihin ryhmiin. Ja kaiken lisäksi teimme monia erilaisia mietiskelytekniikoita mm. kundaliini-joogaa ym. iltaisin monen vuoden ajan ja teimme ne totaalisesti.
Parasta mitä minulle siis on tapahtunut elämässäni, oli sii se että törmäsin noihin hulluihin suomalaisiin ja vaikka tiedän vain kolmen heistä valaistuneen, niin uskon, että kaksi heistä saavuttaa tuon valaistumisen joskus, jos he työskentelevät sen eteen. - unesta herännyt
valaistumistani kirjoitti:
henkinen olemukseni oli sidoksissa egooni eli minussa toimi tietoisuus joka ei ollut vapaa, koska esteenä tuolle vapaudelle oli "minä" eli egoni, enkä pystynyt tuolloin koskaan ajattelemaan enkä näkemään selkeästi, koska juuri tuo "minä" oli aina olemassa ja todisti että en ollut vapaa. Tuo "minä" todisti minulle että minulla oli ego. Pyrin nuorena siihen että en olisi kahlittu näkemään asioita vapaasti, mutta aina esteeksi täydelliselle näkemiselle oli ego eli "minä" joka oli olemassa minussa ja esti minua olemasta vapaa.
En tiedä, osasinko kertoa vielä selvästi tuon, mutta yritän.
Nyt kun olen vapautunut egostani eli minulla ei enää ole "minää" joka estäisi minua näkemästä asioita niinkuin ne ovat ja ovat aina olleet, niin en ole enää kahlehdittu kuoleman pelkoon sillä silloin kun en ollut vielä valaistunut ja minussa toimi ego "minä", pelkäsin ja ajattelin kuolemaa enkä pystynyt tuolloin hyväksymään itseäni sellaisena kuin silloin olin. Valaistumiseni jälkeen en myöskään ole kantanut enää niin paljon huolta ruumiistani enkä siitä, mitä muut ajattelevat minusta, koska se on menettänyt merkityksensä. Ennen valaistumistani päämäärääni ohjasi vahvasti itsekkäät pyrkimykset jotka kumpusivat egoni olemassaolosta, mutta valaistumiseni jälkeen nuo itsekkäät pyrkimykset ovat poissa, eli en ponnistele enää säilyttääkseni elämäni enkä ajattele enää tulevaisuutta niin paljon.
Meitä oli siis 5 hullua suomalaista, joiden ainoana päämääränä oli valaistua, ja minäkin istuin jooga-asennossa mietiskelykeskuksessa tolpan vieressä useita vuosia (2-3) monta tuntia päivässä ja annoin asoiden tapahtua omalla painollaan ja lisäksi tein kymmeniä eri
mietiskelyryhmiä kuluttaen toistakymmentätuhatta kruunua noihin ryhmiin. Ja kaiken lisäksi teimme monia erilaisia mietiskelytekniikoita mm. kundaliini-joogaa ym. iltaisin monen vuoden ajan ja teimme ne totaalisesti.
Parasta mitä minulle siis on tapahtunut elämässäni, oli sii se että törmäsin noihin hulluihin suomalaisiin ja vaikka tiedän vain kolmen heistä valaistuneen, niin uskon, että kaksi heistä saavuttaa tuon valaistumisen joskus, jos he työskentelevät sen eteen.Asennosta sen varran että Bangkokissa on makaavan Buddhan patsas ja läntinen mielikuva on lootusasento.Alkuperäisessä opissa ei ole mainintoja asennoista ne on kuvattu ja koettu jälkeenpäin.Lootusasento voidaan mitätöidä,itselläni polvet on liian kipeät siihen.Makaava Buddhan patsas antaa tavallaan luvan maata siinä asennossa mikä kenelle on paras,huom. onnettomuudessa loukkaantuneet ,jalkavaivaiset, selkäkipuiset,parasta kaikessa jopa omalla sohvalla!asennot ovat henkilökohtaisia!mikä hyvältä tuntuu,sitä voi käyttää.(luopuminen minä keskeisestä elämästä ja siirtyminen tajuntakeskeiseen elämään,tajunta on tutkimisen arvoinen.mielikuvitusta.
- unesta herännyt
TommyBoy kirjoitti:
näitä viestejähän on kiva lukea! On mukavaa että joku esittää joskus näkemyksen siitä että ihminen, KAIKKI IHMISET voivat todellakin vapautua lopullisesti KAIKESTA kärsimyksestä. Se on todellakin kaiken - ihan harmaan arjenkin - keskellä mukavaa luettavaa, kiva ajatella että jos se todellakin olisi mahdollista että kenenkään ei tarvitsi kärsiä, koskaan:)
Maestrolta lainattu:-yli virran uit ja lensit pois niin lujaa,sen taisitkin sä vihdoin käsittää,ei vapahtajaa ei vaan vapautujaa ,ei pyhittää ,vaan elää elämää.(tajunnan virta).No nyt kun kuljit läpi herran huoneen sä näitkö siellä yhtään jumalaa,ja mitä oppi-isät(papit) tuntui juoneen kun kärsi ehtoollista humalaa,Sait raamatusta jäsenkirjatiedon ja loitsut kaikki opit hokemaan ,vaan itse et sitä päässyt kokemaan..jne..paljon....
- Buddhisti
Asennosta sen varran että Bangkokissa on makaavan Buddhan patsas ja läntinen mielikuva on lootusasento.Alkuperäisessä opissa ei ole mainintoja asennoista ne on kuvattu ja koettu jälkeenpäin.Lootusasento voidaan mitätöidä,itselläni polvet on liian kipeät siihen.Makaava Buddhan patsas antaa tavallaan luvan maata siinä asennossa mikä kenelle on paras,huom. onnettomuudessa loukkaantuneet ,jalkavaivaiset, selkäkipuiset,parasta kaikessa jopa omalla sohvalla!asennot ovat henkilökohtaisia!mikä hyvältä tuntuu,sitä voi käyttää.(luopuminen minä keskeisestä elämästä ja siirtyminen tajuntakeskeiseen elämään,tajunta on tutkimisen arvoinen.mielikuvitusta.
Makaava Buddha kuvaa kuolevaa eli parinirvanaan siirtyvää Buddhaa. Eli makuuasento ei ole mikään "tavanomainen" mietiskelyasento.
ja Boddhisattva eli kirjoitti:
Maitreya (Jeesus) valaistuivat, eikä tuo valaistuminen tapahtunut käden käänteessä ainakaan Boddhisattvalle (Jeesus) sillä hän eli sitä ennen Kasyapan ja Aditin poikana Vamana (kääpiöbramiini)ja sitä myöhemmin hän syntyi kuningas Dharman ja Murtin poikana Nara-Narayana ja eläessään Nara-Narayana hän vietti pitkiä aikoja mietiskelemässä (Himalajan vuoristossa?) eläen lähes erakkoelämää ja taisipa elää vielä Harinin ja Harimedhan poikana Harinakin ennen valaistumistaan ja tavoitellessaan valaistumista. Kummatkaan noista veljeksistä eivät tehneet paljon tai ollenkaan tuloksellista työtä, eivätkä he pyrkiessään saavuttamaan päämääränsä valaistumisen, olleet paljon huolissaan ihmiskunnan pelastuksesta.
Eli ihmisten päämääränä ei tulisi olla aineellisten asioiden hankkiminen eli tuloksellisten töiden tekeminen, joka vahvistaa egoa, jonka egon vahvistuminen on taas (englanniksi barrier) este valaistumiselle.Tutustuin lievässä elämänkriisitilanteessa ransk.lääk.,Emile Couenin autosuggestio-oppaaseen.
Vuosi oli 1963.
Hänen mieliteemojaan oli osoittaa todeksi jokapäiväisessä elämässä, että psyykeä voi muovata.
Tämä yhteiskunnallisesta asemasta tai varallisuudesta riippumatta.
'Psyykkaamisen' jokapäiväinen käyttöönotto ilman omaa atollia valtameressä ei ollut ongelmatonta.
Kun ajatusten keskittämisharjoitukset auttoivat itsetunto-ongelmiin, ne muodostuivat 'oljenkorreksi'.
Vasta vuosituhannen vaihteessa sisäisen elämän taivaanrannassa näkyi ensimmäinen valontuikahdus.
Se näkyi aluksi koillisen suunnalla korkean vuoren juurella pimeässä luolassa.
Syvällä luolanperällä oli jonkinlainen alttari. Se hohti pimeään ympäristöön eriväristä valoa, josta lähti väreilevää energiaa.
Ilmiö näkyi mielessä päivätajunnassakin, ilman meditaatiota.
Ajankuluessa kapusin vuoren yli. Takana avautui rannaton aava meri.
Mustan pilviverhon takaa näkyi heikkoa valon kajastusta. Ilmestyi aavelaiva.
Matkasin viikkoja valostuvan horisontin suuntaan.
Jokaisena matkapäivänä horisontti oli yhä valkeampi. Ei auringon valoa vaan
kuultavaa pastillinsävyistä läpitunkevaa energiaa.
Kun tällaiseen horisonttiin kohdisti ajatuksensa päivätajunnassa, väsymys ja masennus häippäsi taka-alalle.
Pulssi kiihtyi ja verenkierto palautui entiselleen, vuodenajoista riippumatta.
Mielikuvissa 'purjehduskausi'loppui. Valo laajeni vähitellen 180 asteen laajuiseksi.
V. 2004 syksyllä kotisalitreeneissä, jota aloin harrastaa 'luolakokemusvaiheessa',
eräänä iltapäivänä kotiseutuni mäeltä näkymä hätkähdytti rajusti.
Maakamara vaikutti pudonneen kokonaan. Sinitaivas näyttäytyi yllä ja päällä.
Alaraajat tuntuivat kadonneen pois. Heikolla sydämellä näitä kokemuksia ei kestäisi.
Keväällä 2005 olin 'nauriinsiemen' avaruudessa. Se ulottui 360 astetta joka puolelta.
Kokemus palautuu tasapainoisessa mielentilassa kevyelläkin meditaatiolla.
Ei ole tietoa mitä tällainen on? Siellä on vain tunne energisessä, leijuvassa tilassa olemisesta.
Sitä voisi kuvata sanoinkuvaamattoman nautinnolliseksi onnen tilaksi.
On itsestään selvää, että tähän auvoisen eteeriseen tilaan on aika ajoin päästävä.
Siihen on tullut lopunikäinen riippuvuus. Hyväksyn riippuvuuteni Kosmisen meren energisestä kokemisesta yhä uudelleen luvuin 100-0.
Tänäpäivänä uskon, että autistisuuteni, laaja-alainen aivojen kehityshäiriöni
olisi johtunut hapenpuutteesta.
Vanhempi siskoni sanoo minun tulleen maailmaan sinisenä lapsena.
"Elit kuin kala kuivalla maalla viikkoja, hengittäen katkonaisesti". Hän sanoo.
Salolla ei tunnettu happikaappeja. Jää henkiin jos jää; ajateltiin.- Sive Lee
capt.cöpenick kirjoitti:
Tutustuin lievässä elämänkriisitilanteessa ransk.lääk.,Emile Couenin autosuggestio-oppaaseen.
Vuosi oli 1963.
Hänen mieliteemojaan oli osoittaa todeksi jokapäiväisessä elämässä, että psyykeä voi muovata.
Tämä yhteiskunnallisesta asemasta tai varallisuudesta riippumatta.
'Psyykkaamisen' jokapäiväinen käyttöönotto ilman omaa atollia valtameressä ei ollut ongelmatonta.
Kun ajatusten keskittämisharjoitukset auttoivat itsetunto-ongelmiin, ne muodostuivat 'oljenkorreksi'.
Vasta vuosituhannen vaihteessa sisäisen elämän taivaanrannassa näkyi ensimmäinen valontuikahdus.
Se näkyi aluksi koillisen suunnalla korkean vuoren juurella pimeässä luolassa.
Syvällä luolanperällä oli jonkinlainen alttari. Se hohti pimeään ympäristöön eriväristä valoa, josta lähti väreilevää energiaa.
Ilmiö näkyi mielessä päivätajunnassakin, ilman meditaatiota.
Ajankuluessa kapusin vuoren yli. Takana avautui rannaton aava meri.
Mustan pilviverhon takaa näkyi heikkoa valon kajastusta. Ilmestyi aavelaiva.
Matkasin viikkoja valostuvan horisontin suuntaan.
Jokaisena matkapäivänä horisontti oli yhä valkeampi. Ei auringon valoa vaan
kuultavaa pastillinsävyistä läpitunkevaa energiaa.
Kun tällaiseen horisonttiin kohdisti ajatuksensa päivätajunnassa, väsymys ja masennus häippäsi taka-alalle.
Pulssi kiihtyi ja verenkierto palautui entiselleen, vuodenajoista riippumatta.
Mielikuvissa 'purjehduskausi'loppui. Valo laajeni vähitellen 180 asteen laajuiseksi.
V. 2004 syksyllä kotisalitreeneissä, jota aloin harrastaa 'luolakokemusvaiheessa',
eräänä iltapäivänä kotiseutuni mäeltä näkymä hätkähdytti rajusti.
Maakamara vaikutti pudonneen kokonaan. Sinitaivas näyttäytyi yllä ja päällä.
Alaraajat tuntuivat kadonneen pois. Heikolla sydämellä näitä kokemuksia ei kestäisi.
Keväällä 2005 olin 'nauriinsiemen' avaruudessa. Se ulottui 360 astetta joka puolelta.
Kokemus palautuu tasapainoisessa mielentilassa kevyelläkin meditaatiolla.
Ei ole tietoa mitä tällainen on? Siellä on vain tunne energisessä, leijuvassa tilassa olemisesta.
Sitä voisi kuvata sanoinkuvaamattoman nautinnolliseksi onnen tilaksi.
On itsestään selvää, että tähän auvoisen eteeriseen tilaan on aika ajoin päästävä.
Siihen on tullut lopunikäinen riippuvuus. Hyväksyn riippuvuuteni Kosmisen meren energisestä kokemisesta yhä uudelleen luvuin 100-0.
Tänäpäivänä uskon, että autistisuuteni, laaja-alainen aivojen kehityshäiriöni
olisi johtunut hapenpuutteesta.
Vanhempi siskoni sanoo minun tulleen maailmaan sinisenä lapsena.
"Elit kuin kala kuivalla maalla viikkoja, hengittäen katkonaisesti". Hän sanoo.
Salolla ei tunnettu happikaappeja. Jää henkiin jos jää; ajateltiin.Kerrata traumaattista lapsuuttasi/nuoruuttasi kenties vai muutenvain mainostaa valaistumistasi? Kenties tuputtaa jotain opasta?
- Ei ollut
Ei ollut
Miksi ei?:
Viina....- unesta herännyt
Lauluista löytyy vahvasti toista mieltä.Hänhän oli omien sanojensa mukaan ristiriitainen ja rikkinäinen ihminen,mutta se ei tarkoita etteikö han olisi ollut valaistunut."Ei vapahtajaa ei, vaan vapautujaa...sen taisitkin sä vihdoin käsittää"...Jo raamatun aikoihin juotiin viiniä vahvan humalan päälle.Aivojen käyttö-aste sopisi valaistuneen kuvaan.Ihan täysin!
- Sive Lee
...valaistumiselle? Mikä kemikaali liottaa valaistumisen ihmisestä?
Ei jaksaisi aina demonisoida sitä alkoholia. Jos ihmisen oma psyyke ei kestä pientä tissuttelua niin pakko ei ole juoda, paitsi alkoholistin ehkä.
Mitä pahaa tai kehittymistä estävää alkoholissa yleensäkin on että se haittaisi valaistumista? Mielipiteitä jos on?
- yksi mielipide
hieno ihminen mutta rikkinäinen ja ristiriitainen.
Valaistunut on ehkä Dalai-lama joka on iloinen ja harmooninen. Valaistunut ihminen säteilee ympäristöönsä valaisten muutkin hetkeksi.Valaistunut ihminen vaikutta muihin niin että nämäkin muuttuvat hänen vaikutuksestaan vähän.
Juice kantoi muiden tuskia harteillaan ja jakoi niitä. Oli kanssakulkija muttei mielestäni valaistunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282641- 1282315
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162053- 1292010
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121764Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161491276Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu291152Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt901110Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901105Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno361029