Kuka muistaa Afrikan eläimiä - lue

Havukka-ahon ajattelija

Tämä palsta onkin yllättävän hyvä! Todella mietitään sitä, että mitä pitää ottaa mukaan ja miksi ei tarvi tai saa kuljettaa rojuja edestakaisin tai edes yhteen suuntaan.

Minuun teki vaikutuksen Hesarin kuukausiliitteessä ollut artikkeli, jossa kerrottin kun toimittaja oli saanut lahjaksi 300 euroa maksaneen lehmän, joka sijoitettiin Ugandaan. Periaate on yksinkertainen. Kuka hyvänsä voi ostaa lehmän lahjaksi jollekin (lehmä 300 euroa, sika paljon vähemmän).

Lehmän saatuaan vastaanottaja on velvollinen lahjottamaan ensimmäisen vasikan ilmaiseksi takaisin järjestölle, josta lemän sai. Vasikka annetaan taas toiseen perheeseen. Seuraavan vasikan perhe saa myydä.

Yksi lehmä muutti 11-henkisen perheen elintason totaalisesti. 300 euroa. He saivat maitoa lapsille, tuloja maidosta ja toivetta tulevasta. Tämä oli uskomatonta.

Sitten lahjottaja-toimittaja meni katsomaan lehmää. Hän totesi muutoksen voiman, ja kirjoitti siitä kuukausiliitteeseen.

Jälkeenpäin olen miettinyt asiaa paljon. Minun rahoillani saisi ehkä 700 lehmää, ja korjaisin 7000 ihmisen elämää. Olisikohan se parasta, mitä voisin elämässäni tehdä?

Pitikö toimittajan mennä katsomaan sitä lehmää, ja tehdä juttu. Se maksoi ainakin 10 uutta lehmää. Toisaalta, jos ei olisi mennyt, niin sitä juttua eikä tätä juttua ei olisi kirjoitettu.

Vaikeita ovat nämä kysymykset siitä, että mitä maallista pitää kuljetella mukanaan, ja mitä omistaa ja mitä antaa pois.

0

728

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
        Iisalmi
        25
        1121
      2. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
        Ikävä
        54
        1108
      3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
        Maailman menoa
        515
        844
      4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
        Ikävä
        50
        834
      5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
        Ikävä
        46
        745
      6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
        Ikävä
        37
        669
      7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
        Ikävä
        30
        626
      8. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
        Maailman menoa
        62
        624
      9. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
        Sinkut
        182
        619
      10. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
        Ikävä
        40
        597
      Aihe