onko kilppiksen ylitoimintaan luontaistuotetta joka olisi turvallinen,kiitos.
kilpirauhanen
25
9401
Vastaukset
- Markku.S
Kilpirauhasen ylitoimintahan johtuu stressihormoneista,joten paras lääkkeetön hoito on ottaa asiat rennon rauhallisesti ettei ylitoimintaa tule.Tiedossani ei ole ylitoimintaan mitään tehokasta ja turvallista,ainoastaan vajaatoimintaan löytyy,joka on usein elimillinen vaiva.
- Mikäs
sitten olisi apu vajaatoimintaan?
- armour jotakin
Mikäs kirjoitti:
sitten olisi apu vajaatoimintaan?
valmistettu sian kilpirauhasesta kuivaamalla jne.
Kelpaisko? On kallista kamaa. - älä kuule
Ota rennosti, joopa joo.
Liika toiminta voi tapaa! Siinä ei stressit ja rentoilut vaikuta paljoakaan.
Jos ei luontais tuotetta, niin sitten leikaus, radio jodi tai jatkuva tyrazol.
Valinta on poltilaan mutta ilman lääkitystä menee huonoon kuntoon. Kilpirauhanen vaikuttaa aivan liian moneen asiaan ihmisessä, jotta sitä ei pidä vähätellä "ota iisisti vaan" meiningillä.
- Luontaishoitaja
Lainaan tässä tri Vogelin kirjasta LUONTO PPARAS LÄÄKITSIJÄ joitakin kohtia
Sivu 263: Miltei kaikilla kilpirauhasen toimintahäiriöistä kärsivillä on alentunut kalkkikuva. URTICALSIN ja Lycopus valmisteet, sekä kelp-levästä tehty homeopaattinen jodival-miste ovat avuksi
( Kirjoittajan huomautus 1: Itse sain KELPASANista eli Kelp merileväpuristeista apua syvään uupumuk-seen. Kilpirauhasen vajaatoiminta ei näkynyt verenkuvassa, vaikka oireet siihen täysin sopivat.
Huomautus 2: URTICALSIN on lempeä ja vaaraton tuote, joka on parantanut usealta myös pahat allergiaoireet. Kannattaa käyttää jatkuvasti! )
Sivu 267:
Jodisuolaa pitäisi antaa vain kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsivälle. Jokainen kilpirauhasen liikatoiminnasta kärsivä on yliherkkä jodille: jo pienetkin jodimäärärt aih. sydämentykytystä ja pulssin nopeutumista-
Sivu 268:
Merisuolan sis. jodi on sellaisessa muodossa, ettei se aiheuta haitallisia sivuvaikutuksia kuten keinotekoinen jodisuola.
Sivu 265: Käytäntö on osoittanut struumapotilaan tarvitsevan kalkkia yhtä kipeästi kuin jodia. URTICALSIN = Nokkospiikalkki, ja kalkkia sis. ruoka ehkäisee ja parantaa struumaa. Kalkkia on runsaasti mm. kaalissa, hapankaalissa, ja porkkanoissa - bbbb
Mulla todettiin pariviikkoa sitten liikatoimintaa. Nyt lääkitys 6 tyrazolia päivässä. Olen kuullut että vyöhyketerapia auttaa. En ole itse kokeillut, odottelen pääsyä sisätautipolille ja katson mitä siellä sanotaan. Oletko sairastanut kauan? millainen lääkitys sulla on?
- ylitoimintaa
minullakin todettiin verikokeista ylitoimintaa, olen ollut uneton jo pitkään - stressiä on ollut ja mieliharmia, yrittänyt meditointia ym.
nyt menen sitten tarkempiin tutkimuksiin kun lähete tulee...
jostain luin että merisuola parantaa muka tämän taudin, uskoako tuota!
onko kellään kokemuksia?? - ei ole
ylitoimintaa kirjoitti:
minullakin todettiin verikokeista ylitoimintaa, olen ollut uneton jo pitkään - stressiä on ollut ja mieliharmia, yrittänyt meditointia ym.
nyt menen sitten tarkempiin tutkimuksiin kun lähete tulee...
jostain luin että merisuola parantaa muka tämän taudin, uskoako tuota!
onko kellään kokemuksia??Millään vaihtoehtoisella hoitomuodolla ei voida parantaa tai edes lievittää kilpirauhasen liikatoimintaa. Ainoa toimiva hoito on lääkehoito.
- Vaihtoehtoinen
ei ole kirjoitti:
Millään vaihtoehtoisella hoitomuodolla ei voida parantaa tai edes lievittää kilpirauhasen liikatoimintaa. Ainoa toimiva hoito on lääkehoito.
löytyy parannus kaikkeen.
- Eivaihtoehtoisella
ei ole kirjoitti:
Millään vaihtoehtoisella hoitomuodolla ei voida parantaa tai edes lievittää kilpirauhasen liikatoimintaa. Ainoa toimiva hoito on lääkehoito.
Kuinka tuo on tutkittu ja todettu?
- Tiedemiess
Eivaihtoehtoisella kirjoitti:
Kuinka tuo on tutkittu ja todettu?
Tieteellisin kaksoissokkokokein!
- Mandariiini
Minulla on päinvastainen oire; hypotyreoosi.
Kun otan kilpirauhashormoni tyroksiinia purkista, niin minua on varoitettu ottamasta samaan aikaan kalkkipilleriäni, koska kalsium heikentää kilpparihormonien imeytymistä. Otan siis tyroksiinin aamulla ja kalkin illalla.
Voisin kuvitella, että ainakin jonkin verran kalsium vaikuttaisi suotuisasti tuohon sinun hypertyreoosiin eli liikatoimintaan, vaikka sinulla ei tulekaan samanlaista huippu pitoisuuksiin kuin lääkettä nauttivalla.. - asiantuntija.
Kilpirauhasen liikatoiminta johtuu autoimmuunireaktioista, joka taas johtuu bakteereista/loisista elimistössäsi. Antibiootit rauhoittaisivat nopeasti nuo reaktiot, varma valinta on minosykliini/doksisykliini ja atsitromysiini yhdessä. Niitä saa ostaa esim goldpharma.com:sta
Ainakin pitää välttää sinkkiä ja muita lisäravinteita jotka tehostavat immuunipuolustuksen toimintaa, koska immuunipuolustuksesi ei nyt kykene selvittämään tuota infektiota, joten immuunipuolustuksen tehostaminen lisäravinteilla olisi kuin heittäisi lisää bensaa liekkeihin. Antibiooteilla on kuitenkin anti-inflammatorisia ominaisuuksia, ja ne tappavat noita patogeeneja jotka aiheuttavat kilpirauhasen liikatoimintaa. Jos jotakin lisäravinnetta uskaltaisin suositella niin se on alfalipoiinihappo, pieni annos joka kolmas tunti. Se on ainoa lisäravinne joka on osoittautunut hyödylliseksi näissä tilanteissa.
Joka tapauksessa paraneminen on pitkällinen prosessi, jos sinulla on jokin autoimmuunitauti, sinulla on koko elimistö täynnä loisia/bakteereja muutenkin. Niin, on olemassa sellaisia patogeeneja jotka eivät ilmoittele paljon itsestään, kunnes tulee jokin autoimmuunireaktio, vaikka niitä olisikin todella paljon elimistössä. Toisaalta sinulla on varmasti muitakin ongelmia kuin kilpirauhasen liikatoiminta. Jos on kilpirauhasen liikatoiminta, saa usein myös vilunväristyksiä (usein ilman varsinaista kuumetta, tai se on vain lievää), joka on merkki immuunipuolustuksen aktivoitumisesta.
Amalgaamipaikat aiheuttavat hämmästyttävän usein myös lopulta kilpirauhasen liikatoimintaa niille, joille on siihen taipumusta, joten jos niitä löytyy, niin niitten poistaminen voi riittää autoimmuunireaktion rauhoittamiseen. Tämä johtuu siitä että elohopealla on immunologisia vaikutuksia, eli saa nämä loiset/bakteerit lisääntymään nopeammin elimistössäsi.
Kilpirauhasta ei kannata hoitaa radiojodilla, sillä kilpirauhanen tuhoutuu, eikä sitä enää saa takaisin sen jälkeen. Lisäksi muut ongelmat jatkuvat tämän "oikean" hoidon jälkeenkin, koska sinulle jää vielä valtaosa noista bakteereista/loisista jäljelle elimistöön. Lue tämä artikkeli:
http://yle.fi/akuutti/arkisto2008/150108_e.htm - homeopaatti
Homeopaattisista yhdistelmävalmisteista on usein ollut apua
- höpölöpöä
no johan on ihme ja kumma, että täällä tiedetään, että autoimmuunusauraus kilpirauhasen liikatoiminta johtuu stressistä ja elimistöön ketyneistä bakteereista ja loisista!! Miksei lääkäri, alan ammattilainen tätä tiennyt??
hyvähän se jos tuo kaikki totta on, mutta täytyis olla täysi vakuus asioille, joita väittää tietävänsä!
ja sitten nuo luontaishoidot; älkää hyvät ihmiset kokeilko mitään täällä kerrottua kotikonstia ihan yksinäänne, voi koitua vahingoksi! - etsin hyvinvointia
höpölöpöä kirjoitti:
no johan on ihme ja kumma, että täällä tiedetään, että autoimmuunusauraus kilpirauhasen liikatoiminta johtuu stressistä ja elimistöön ketyneistä bakteereista ja loisista!! Miksei lääkäri, alan ammattilainen tätä tiennyt??
hyvähän se jos tuo kaikki totta on, mutta täytyis olla täysi vakuus asioille, joita väittää tietävänsä!
ja sitten nuo luontaishoidot; älkää hyvät ihmiset kokeilko mitään täällä kerrottua kotikonstia ihan yksinäänne, voi koitua vahingoksi!Itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta ja lisäksi refluksitauti. Minulla on lääkitys molempiin (refluksiin kuuriluontoinen), mutta olen jo pitkään miettinyt muita vaihtoehtoja. Synteettiset valmisteet eivät houkuttele ja olen alkanut tutkia vaihtoehtoja, kuinka saisin itseni terveeksi ja näin myös turvaisin vanhuuteni. Olen tutkinut superfood-juttuja ja muita luontaisvaihtoehtoja ja lisännyt ruokavaliooni muutamia tuotteita ihan vain kokeillakseni eikä niistä ole ollut ainakaan haittaa. Näitä tuotteita ovat hunaja, kookosöljy, erilaiset siemenet ja pähkinät. Eli ihan aika perusruokaa eikä ole ollut ainakaan haittavaikutuksia. Lisäksi mahaan on auttanut Aloe vera -geeli (merkki Forever). Johtopäätöksenä voin sanoa, että näitä juttuja kannattaa pohtia ja vaihtoehtohoitoja tutkia ja ottaa asioista selvää. Kun on tutkinut kaikki vaihtoehdot, voi itse järkeillä mihin luottaa ja mitä uskoo. Itse uskon luonnon parantavaan voimaan, mutta en aio omin päin esim. lopettaa tyroksiini-lääkitystäni vaan puhun siitä lääkärin kanssa. Lääkäriin mennessäni aion kuitenkin valmistautua monilla kysymyksillä koskein lääketiedettä ja luontaishoitoa ja toivon, että lääkäri osaa vastata niihin. Kiitokset vielä aiemmin kirjoittaneen Luontaishoitajan vinkeistä, aion hankkia ko. kirjan ja perehtyä asiaan. Jaksamista kaikille tämän vaivan kanssa, ottakaa asioista selvää ja auttakaa itseänne. Mitään hoitoa ei joka tapauksessa saa ilman omaa aloitetta ja määrätietoisuutta!
- Kierteessä
höpölöpöä kirjoitti:
ja sitten nuo luontaishoidot; älkää hyvät ihmiset kokeilko mitään täällä kerrottua kotikonstia ihan yksinäänne, voi koitua vahingoksi!että lääkäri on täysin tietämätön!
Lääkäri on lääketehtaiden kouluttama lobbari, joka ei enää käytä omia aivojaan, vaan
lukasee pilsu-reseptin lääketehtaan pilsuluettelosta ja määrää niitä.
Saa provikat ja on tyytyväinen ja ostaa lisää pilsutehtaiden osakkeita.
Mutta potilas saa kaikenlaisia sivuvaikutuksia ja menee lekurille ja saa lisää pilsuja ja taas
tulee sivuvaikutuksia ja lekurille ja taas lisää pilsuja jne.
Kierre jatkuu ja jatkuu, kunnes potilas alkaa ajatella omilla aivoillaan ja vihdoin ja viimein
menee luontaishoitajan pakeille, saa vihdoinkin oikeaa hoitoa ja paranee.
Että tällälailla se on sitten nykymaailmassa tää hoitopolitiikka. - cO m
Kierteessä kirjoitti:
että lääkäri on täysin tietämätön!
Lääkäri on lääketehtaiden kouluttama lobbari, joka ei enää käytä omia aivojaan, vaan
lukasee pilsu-reseptin lääketehtaan pilsuluettelosta ja määrää niitä.
Saa provikat ja on tyytyväinen ja ostaa lisää pilsutehtaiden osakkeita.
Mutta potilas saa kaikenlaisia sivuvaikutuksia ja menee lekurille ja saa lisää pilsuja ja taas
tulee sivuvaikutuksia ja lekurille ja taas lisää pilsuja jne.
Kierre jatkuu ja jatkuu, kunnes potilas alkaa ajatella omilla aivoillaan ja vihdoin ja viimein
menee luontaishoitajan pakeille, saa vihdoinkin oikeaa hoitoa ja paranee.
Että tällälailla se on sitten nykymaailmassa tää hoitopolitiikka...siis auttaako tuo nestemäinen jodi liika vai vajaa toimintaan,aina saa ristiriitaista tietoa,esim törmäsin yhdessä luontaistuote kaupassa l tyrosiini valmisteeseen jota suositeltiin liikatoiminnasta kärsiville,eikö se juuri nimenomaan kiihdytä kilpirauhasen toimintaa entisestään.
- kilpparile
Jotain tässä
http://personal.inet.fi/koti/remeli/kilpirauhanen.htm- remeli
Onpa aika sekavaa juttua. Kirjoittaja ei taida olla ihan kunnossa antamaan neuvoja kenellekään.
- R-Li
Minulla oli aikanaan lääkärin toteama ja verikokeiden vahvistama kilpirauhasen voimakas ylitoiminta.
Lääkäri sanoi olevan kolme hoitovaihtoehtoa:
1. Leikkaus, jota hän ei suositellut, koska olin nuori ja puheammatissa. Vaarana olisi saattanut olla puhekyvyn menetys.
2. Sädehoito, jota hän ei suositellut, koska olin nuori.
3. Kun kysyin mikä se kolmas vaihtoehto sitten on, sain vastaukseksi: vähintään 1,5 vuoden vahva lääkitys.
Sanoin "Kiitos ei" tuolle lääkehoidolle.
Lääkäri kirjoitti kuitenkin reseptin. Kun kysyin, onko pakko alkaa ottaa noita lääkkeitä. Sain vastaukseksi: "Kirjoitan reseptin, mutta potilas päättää itse ottaako vai ei lääkkeitä. Haluan kuitenkin tietää, miten sitten hoiotaisit itsesi?"
Sanoin meneväni luontaistuotekauppaan hakemaan neuvoa. Lääkärin mielestä se kaikki oli huuhaata ja hän varoitti kuitenkin hoitamasta jodilla ja lisäksi määräsi minut kolmen viikon kuluttua uusiin kokeisiin.
Sydämeni hakkasi tuolloin levossa 128 kertaa minuutissa.
Menin Luontaistuotekauppaan, jossa myyjä suositteli Urticalsinia (Vogelin nokkospiikalkkia) ja Lycopusta (Vogelin rantayrttiuutetta).
Vogelin kirjan mukaan aloitin ottaa Urticalsinia 3 x 4 pilleriä/vrk ja Lycopusta aloitin 3 x 3 tippaa/vrk. Koska Lycopusmäärä ei auttanut, lisäsin sitä kirjan ohjeen mukaisesti niin, että lopulta otin 3 x 30 tippaa/vrk. Ensimmäisen viikon jälkeen sydämeni hakkasi levossa 100 kertaa minuutissa. Seuraavan viikon kuluttua 80 kertaa ja kolmannen vikon kuluttua 60kertaa/min. Olo tuntui normaalilta ja oli aika mennä lääkärin ohjeen mukaisesti uusiin verikokeisiin. Koetulokset näyttivät kilpirauhasen toiminnan parantuneen - lääkärin mielestä itsestään, minun mielestäni Vogelin juuri kilpirauhasen ylitoimintaan suosittelemien luontaistuotteiden ansiosta.
Sairaus oli ollut minulla oireiden mukaan jo lähes vuoden ja kuinka se sitten yhtäkkiä paramisi itsestään, kun olin ottanut juuri siihen tarkoitettuja luontais"lääkkeitä". Jotta sain kaiken pysymään hyvänä jatkoin Urticalsinia vuosia etteen päin ja Lycopustakin otin aina silloin tällöin annostellen sitä tarpeen mukaan, kunnes sitten lopetin sen kokonaan. Tuosta kaikesta taitaa olla yli 30 vuotta aikaa.
Lycopus-tippoja ei saa enää Suomesta, mutta todennäköisesti sitä saa esim. helminä. Sisareni toiniitä minulle joskus ulkomailta varmuuden vuoksi, mutta enpä ole niitä enää tarvinnut.- Xenia68
Vai että pulssi melkein 130 minuutissa. Eikö noina muinaisina aikoina ollut beetasalpaajia olemassa? Hieman on tainnut aika kullata muistoja, ei kukaan lääkäri päästä tuollaisella pulssilla ihmistä kotiin ilman jonkin sortin hoitoa.
- kiroraktikkoskeponen
Kiropraktikko skeponen laittaa kilpirauhasesi takaisin paikoilleen, sillä se on vain muljahtanut pois paikaltaan.
- Vilssonin.syntrooma
Kannattaa tilata kaukoparannus CAM-paketti, sillä ei ole mitään sivuvaikutuksia.
- kiitollinen
Ymmärrän, että olet tilannut ja olet tyytyväinen, joten voitko antaa myös tilausosoitteen,
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808