Case ih 895

Case ih

VM-91. Kannattaako kyseiseen merkkiin sekaantua? Käyttäjäkokemusta? Tekniikka? Toimivuus? Luotettavuus? Paljonko kys. koneilla ajetaan tunteja? Onko tyyppivikoja? Voiko jälkikäteen asentaa turbon entä kuinka paljon pystyy ruuvaamaan lisätehoa koneen kestävyyden siitä kärsimättä?

33

18746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omistajar

      Mulla oli englantilainen natikka,en voi suositella,Saksalaiset parempia.

      • case ih

        Voitko tarkentaa, mitä vikaa oli?


    • juttua

      -895:ssa kestävä saksalainen D-268 moottori
      -kestää turbotuksen
      -Girling-jarrut, muutenkin laatuosista mm. Bosch, Lucas ym. kasattu
      -lähtee hyvin talvella käyntiin
      -lämmin ohjaamo
      -pieni polttoaineen kulutus
      -kulkee 45 km/h

      -digitaalimittaristo saattaa aiheuttaa ongelmia
      -kevytrakenteisempi kuin esim. saksalaismalli 845
      -alkuperäisvaraosat kalliita

      • case ih

        Onko kaikissa 895:ssa saksalainen moottori, vaikka onkin englantilainen traktori? Onko 45km/h vakio traktorin nopeus? Jättääkö digitaalimittaristo tunteja laskematta?


      • laes
        case ih kirjoitti:

        Onko kaikissa 895:ssa saksalainen moottori, vaikka onkin englantilainen traktori? Onko 45km/h vakio traktorin nopeus? Jättääkö digitaalimittaristo tunteja laskematta?

        On, niissä lukee made in saksa.


    • käytössä

      kytkinremontti 2000 tunnin välein

      • case ih

        Kauankohan normaali maatalouskäytössä kytkin kestää ilman etukuormainkäyttöä?


      • 895
        case ih kirjoitti:

        Kauankohan normaali maatalouskäytössä kytkin kestää ilman etukuormainkäyttöä?

        Minun casessa tunteja 6200. Ainakin entinen omistaja väitti että kytkintä ei ole uusittu.joten pitäisi olla vielä alkuperäinen. Siinä ei etukuormaajaa. hydrauliikka pumppu varmaan aika lopussa nyt. ja käsijarru ei oikein pidä.


      • kale
        895 kirjoitti:

        Minun casessa tunteja 6200. Ainakin entinen omistaja väitti että kytkintä ei ole uusittu.joten pitäisi olla vielä alkuperäinen. Siinä ei etukuormaajaa. hydrauliikka pumppu varmaan aika lopussa nyt. ja käsijarru ei oikein pidä.

        tere !!
        Onko tietoa miten 895 case ih:n vaihdetaan hydraulipumppu ja missä se sijaitsee....perässä..vai ulkopuolella


      • laatu vekotin
        kale kirjoitti:

        tere !!
        Onko tietoa miten 895 case ih:n vaihdetaan hydraulipumppu ja missä se sijaitsee....perässä..vai ulkopuolella

        Muistaakseni perässä kopin alapuolella


      • Anonyymi

        Paskaa. Itellä ajettu 6500 h eikä o tarvinnu ku ajaa normaalin öljynvaihdon lisäks


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskaa. Itellä ajettu 6500 h eikä o tarvinnu ku ajaa normaalin öljynvaihdon lisäks

        Ih:t on sitä ihteään. Massikat on työkonekta.


    • Minä itte

      Kannattaa sekaantua ennemmin naiseen kuin johonkin traktoriin.

      • muanviljelijä

        älä puhu mittään. Itselläni on 60v vanha fergu ja sen luotettavampaa traktoria ei olekkaan.


    • Juxu

      Kokemuksiemme perusteella voin sanoa että sen parempaa traktoria ei varmasti olekaan. Varma vehje kuin mikä ja modernia tekniikkaa. Itsesäätyvät kytkin, jarrut automaattitasaimilla, hydraulinen ulosoton kytkin, varma nostolaite, luja vaihteisto (suunnanmuuttajaa kannattaa käyttää tunnolla) ja tuo saksalaismoottori viidellä runkolaakerilla, rakennettu turbotettavaksi, laakahiotuin sylinteriputkin. Sähköjohtojen heikkoutta olen aikaisemmin moittinut, mutta nyttemmin vertailun jälkeen todennut, että nehän ovatkin varmasti aivan parhaasta päästä!

      • masinistit

        Nyt on Juxu tainnut kirjoitella kieli poskella ( kaikella kunnioituksella, en trollaa) enlannin natikan luotettavuudesta - esim sähköt > konehan suorastaan odottaa palamista - digimittarit toimiin kun parhaaksi näkee -sen korjaus on tosi kallis.

        Mutta kysymys taisi olla hyt, pumpusta - se on vasemmalla peräkotelossa, suodatinkotelon/ventiilistön takana - ne täytyy iroittaa niin pumppu tulee mukana.


      • eaeeyjyjrd
        masinistit kirjoitti:

        Nyt on Juxu tainnut kirjoitella kieli poskella ( kaikella kunnioituksella, en trollaa) enlannin natikan luotettavuudesta - esim sähköt > konehan suorastaan odottaa palamista - digimittarit toimiin kun parhaaksi näkee -sen korjaus on tosi kallis.

        Mutta kysymys taisi olla hyt, pumpusta - se on vasemmalla peräkotelossa, suodatinkotelon/ventiilistön takana - ne täytyy iroittaa niin pumppu tulee mukana.

        itellä on 10000 tuntia ajettu vastaava case eikä olekytkimeen koskettu pientä sähkövikaa on ollut mm valojen maadoitus vaivoja jos ostat perässä oltava casen omat hytran öljyt muilla voi tulla ikuinen helvetti vaikka täällä persesuolessa sulle jotain yleisöljyn paskaa mainostetaan.


      • äksällä
        eaeeyjyjrd kirjoitti:

        itellä on 10000 tuntia ajettu vastaava case eikä olekytkimeen koskettu pientä sähkövikaa on ollut mm valojen maadoitus vaivoja jos ostat perässä oltava casen omat hytran öljyt muilla voi tulla ikuinen helvetti vaikka täällä persesuolessa sulle jotain yleisöljyn paskaa mainostetaan.

        Joissa sähköjohdot niputettu eristysnauhalla ovat tulenarkoja, jos niitä on enää jäljellä. Uudemmissa johdot "putkitettu". Siinä vaiheessa kun digimittarissa alkaa tapahtua muutoksia kannattaa ottaa se palovakuutus. Meillä roihahti n50h sen jälkeen kun nopeusnäyttö meni sekaisin. Saksalainen on olevinaan paljon varmempi.


      • sähköt
        äksällä kirjoitti:

        Joissa sähköjohdot niputettu eristysnauhalla ovat tulenarkoja, jos niitä on enää jäljellä. Uudemmissa johdot "putkitettu". Siinä vaiheessa kun digimittarissa alkaa tapahtua muutoksia kannattaa ottaa se palovakuutus. Meillä roihahti n50h sen jälkeen kun nopeusnäyttö meni sekaisin. Saksalainen on olevinaan paljon varmempi.

        Tietääkö joku noista valojen sähkövaivoista enemmän? Nimittäin kun jarrua painaa, edessä syttyy vasen parkkivalo himmeästi. Jarruvalo siis edessäkin =)


      • 1243465
        sähköt kirjoitti:

        Tietääkö joku noista valojen sähkövaivoista enemmän? Nimittäin kun jarrua painaa, edessä syttyy vasen parkkivalo himmeästi. Jarruvalo siis edessäkin =)

        takavalojen maadoitus vikavarmasti maajohon pulttiruosteessa vaihda uusi tai vedä uusi maajohto puhtaaseen peltiin tee molempiin lokareihin.


      • nmji
        1243465 kirjoitti:

        takavalojen maadoitus vikavarmasti maajohon pulttiruosteessa vaihda uusi tai vedä uusi maajohto puhtaaseen peltiin tee molempiin lokareihin.

        Huonoimpia länsitraktoreita.


      • kuitenkaan
        nmji kirjoitti:

        Huonoimpia länsitraktoreita.

        huonoin, riippuu niin käyttäjästä, kaikista löytyy jotain vikaa ja toisilla ei kestä mikään ei leka ilman varttakaan.


      • PÄÄVIRTAKYTKIN
        kuitenkaan kirjoitti:

        huonoin, riippuu niin käyttäjästä, kaikista löytyy jotain vikaa ja toisilla ei kestä mikään ei leka ilman varttakaan.

        Mihin kohti tässä olisi hyvä pistää päävirtakatkaisija? Akun luona aika ahdasta.


      • paikka caseen
        PÄÄVIRTAKYTKIN kirjoitti:

        Mihin kohti tässä olisi hyvä pistää päävirtakatkaisija? Akun luona aika ahdasta.

        Tuossa on kuvia, miten on asennettu 695:seen, mutta samaa voi soveltaa tietysti koko -95, ja 4200 sarjaan. Lyhkäsillä johdoilla selviää. Kiinnitys kopin kannatin rautaan.
        http://kuvablogi.com/blog/30782/1/


    • Aloitteleva konemies

      Vielä siihen 895 xl casen kestävyyteen joka on meillä ollut yli 10 v
      Oston jälkeen vaihdettiin kytkin ja tunteja oli 5600 ~
      Kierroslukumittarin anturi hajosi 5800 kohdalla (omaa tyhmyyttä)
      Todella luja kone ruuvvattiin syötöt tappiin noin 5 vuotta sitten ja sen jälkeen ei ole sääliä nähnyt eikä vielä tunnu missään.
      Mittaristosta sen verran että ainut mikä tällähetkellä toimii on lämpömittari, nopeusmittari ei näytä kuin 1/4 vauhdista hajosi viime talvena metässä (osaisko joku sanoa että mikä vikana?)
      sähköt ovat toimineet hyvin lukuunottamatta tuota mittaristoa
      Kytkin on hyvä siitä puolesta että siinä on jonkin sortin jarru samassa,
      kun pikavaihde on nopealla ja ei paina kytkintä ihan pohjaan jarru on päällä ja ei lähde valumaan taakseppäin mäessä (todella hyvä risteyksissä) mutta pikavaihteen hitaalla puolella ei toimi se jarru.
      Koppi on tilava ja lämmin sen jälkeen kun vaihdettiin termostaatti
      Puhallin oli todellllla anniton mutta kun puhdistettiin kennosto niin alko hönkimään hyvin.
      Ainut mitä voi mennä tosissaan haukkumaan on saksalaisten vetämät sähköhodotukset mutta kyllä niihinkin oppii kun tarpeeksi tutkii ja muovinen polttoaine tankki ei ole tosin vielä kertaakaan hajonnut mutta pelottaa ajaa metässä.


      Olisi myös kysyttävää kyseisestä koneesta
      Onko kukaan turbottanut jälkeenpäin kysestä rattoria ja jos on niin kuin paljon on vähentänyt kulutusta ja monen baarin ahdot kone kestää?

    • masinistit

      Case 4240 mallista on kokemusta siinähän on turbo josta on otettu 90 din – näissä oli ongelmana kytkinakseli joka katkeli tämän tästä 1997 tuli markkinoille plus mallit jossa tämä heikkous oli korjattu 4230 mallissa kytkinakseli kesti joten tuossa 885 mallissa turbotettuna voi tulla sama pulma.

      Traktorin kulutus vähenee kun kierroksia vähentää ja ajaa mahdollisimman suurella vaihteella.

      Vanhoihin 4240 ( vastaa 995 mallia ) sai vahvistettua kytkin akselia jälkiasennuksena – tosin kalliiksi tuli.

      Eikö sitä nopeusmittaria voi kalibroida oikeaan rengaskokoon ja mailit voi vaihtaa kmh:si ?

      Kun kytkimen painaa pohjaan pikavaihde menee hitaalle – jos on ollut nopealla ennen kytkimen painamista.

      • kuski5

        Mittariston voi kalibroida km sekä maileille ja rengaskoon mukaan.


    • Alotteleva konemies

      Sehän nyt on selvä että kulutus vähenee ku ajaa pienillä kierroksilla mutta kuinka paljon pelkällä turbolla voi vähentää kulutusta jos ei muuta ajotapoja?

      Kyllä tuo 895 xl kestää turbotuksen koska samaa konetta on käytetty 995 jossa on turbo mutta kuinka paljon kestää ahtoja laittaa?

    • seitsemän merkkiä

      Kommentteja IH - Case -traktoreiden kestävyyteen. Itsellä ollut useita merkkejä, joista vimeisin valtra A95. Ollut 2 uutena ostettua ih-casea, kummatkin olivat noin 10 vuotta. Kokonaisuutena XL ohjaamo on kymmenen kertaa parempi kuin valtran koppi. Eka natikka 685 oli muutoin erittäin hyvä ilman mitään suurempia korjauksia syynä varmaan se että kone oli aika hengetön. Sitä seurasi 4240 saksalaisella 4,4 koneella (92 hv) , josta voima ei kokoisekseen loppunut kuin matalilla kierrroksilla. Se case pikavaihteineen oli tosi rivakka sekä pellolla että maantiellä. Maantiellä ajoa haittasi lyhytakseliväli, joka raskaila kuormilla teki ajosta rasittavan nyökyttävää, jonka talia vaihdoin sen ko valtraan jossa meno tasaista mutta valmetin kone on tosi hengetön korkeilla kierroksilla vaikkakin alakierroksilla hyvä. Siis aivan toisenlainen kuin Casen. Casen suurin murhe oli peränöljyjen kuumuminen aivan mahdottomasti, jota yrittivat Keskon korjaajat selvittää kahdestikin mutta vikaa ei olevinaan löytynyt ja asia jäi heiltä vain toteamuksen asteelle"aja niin kauan ennekuin särkyy lopullisesti", siksipä Case pääsi takaisin Keskon myyjille ja tilalle tuli MF-valtra.
      Kaiken kaikkiaan voisin todeta, että vanhojen koneiden valmistus ja raaka-aineet olivat parempaa laatua kuin uudempien.... nykykoneissa (pienet/keskikokoiset) on haetttu liikaa kompromisseja alihankkijoilta jotta tehtaat saisi katetta toimintaansa. Suuret koneet eri maata kuin nämä pienemmät. Olen yllättynyt valtran huonoon työtehoon ja kehnoon kahisevaan vaihteistoon, jollaista ei ole kuin -70 muissa merkeissä .

    • einoky

      Moi. Onko muilla lakannu etuveto pelaamasta Case 895 IH

      • Caseih

        Siis etuset ei vedä vai ....kitka levyt nelivedon pakasta vaihtoon jos kardaani ei vedä..jos nelivetoa ei saa pois pois päältä niin sähkö vikaa


      • 685xl

        Kannattaa takistaa kartaanin booriholkki vai olikohan niitä 2kpl, kuitenkin varmistaa ettei kartaani pyöri tyhjää holkin sisällä. Se rutina kyllä kuuluu varsinkin ovi auki jos kartaani sutiaa tyhjää holkin sisällä.


    • lkjjkjk

      Hyvä ja kestävä peli

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2610
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1640
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1055
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe