Kertokaa mulle, mitä tarkoittaa jos tyyppi "on gootti" ? Mä tahtoisin saada tietää, sillä mun kaveri sanoi että se tykkäis goottityylistä. Kertokaas viisaammat että millasta on olla goottityylinen?
Mikä on "goottityyli" ?
13
3775
Vastaukset
- gfg
Sellainen penis-keskeinen.
- niin...
se on semmonen ihminen joka pukeutuu mustiin vaatteisiin..ei sen kummempaa...onpas kummallista kun et kaveriltasi olisi voinut kysyä..no however..
- Lover of Darkness
Tyyli lähtöisin n. 1500- luvult jos ei aiemminkin..Pohjosmaista. Tavoitteena saavuttaa periaaatteessa vampyyrin ulkomuoto.Mustat vaatteet, synkkä meikki, kelttiläiset korut jnejne... Toivottavasti olin avuksi.
- ^^Crimson^^
Lover of Darkness kirjoitti:
Tyyli lähtöisin n. 1500- luvult jos ei aiemminkin..Pohjosmaista. Tavoitteena saavuttaa periaaatteessa vampyyrin ulkomuoto.Mustat vaatteet, synkkä meikki, kelttiläiset korut jnejne... Toivottavasti olin avuksi.
tollastahan tää lähinnä on..ite oon ollu gootti pari vuotta.enkä kadu:)
- Lover of Darkness
^^Crimson^^ kirjoitti:
tollastahan tää lähinnä on..ite oon ollu gootti pari vuotta.enkä kadu:)
Mitä katumista??? Ei mitään. Ainakaan miun mielestä... Itsekkin kun saman henkinen olen.. Erottuupahan ainakin massasta ja ennen kaikkea sellasista "Vero Moda- Ritsoista"... Gootit kunniaan!
- ^^Crimson^^
Lover of Darkness kirjoitti:
Mitä katumista??? Ei mitään. Ainakaan miun mielestä... Itsekkin kun saman henkinen olen.. Erottuupahan ainakin massasta ja ennen kaikkea sellasista "Vero Moda- Ritsoista"... Gootit kunniaan!
gootit kunniaan ja sassiin:]!eipä minuakaan vero moda,only yms..vaatteet houkuttele..eikä ihme!
- -chamois-
Joo, mustiin pukeutuneita =)
Jotkut käyttää hienoi kampauksii, korui, sit oon joskus nähnyt että on puuteroitu kasvot ihan valkoisiks =) - Kissa
The Black Rose tai Morticia antaa vinkkeja lapsille. Molempien osoitteet loydatte Googlen kautta.
- Tyttö88
Goottivaatteet:mustaa,nahkaa,röyhelöitä,samettia...
- Gootti
Eli juu... noi mitä muut kerto, mut goottei on erilaisii. Ei ehkä pelkästää mustaa, mustaa ja mustaa, vaan myös violettii, lilaa, kirkkaanpunaista ja muita tummia sävyjä... Kokemuksesta tiiän, ja siinä saa ollakki huomion keskipiste. Tummat silmämeikit, mustaa huulipunaa, valkoista puuterii, paksuja kenkii ja maihareita, kirppareilta ostettuja mustia mekkoja, niitti- ja kelttiläiskoruja jne....
Kokemattomat luulevat saatananpalvojaksi, mutta luulkoon. Pienet lapset pelkäävät, - siitä vaan.
Musiikki on hevii, metallii...
Mut jos kakarat alkavat tohon, en kannata.
Se näyttää niin hoopolta kun ne ipanat yrittää meikata jotai silmänkin ympärille...
Anyway, toivon että oli apuu...- Jaakko
Ai on vai?
Musiikkikin metallia ja heviä?
Se on lähinnä tullut nyt viime vuosina.
Ja nuorempien keskuudessa. Kyllä ne perinteiset gootit kuuntelevat 80-luvun goottialternativeä, linjaa bauhaus, siouxie, sopor aeternus, sisters of mercy yms.
Eli pukeutumiselta on useanlaisia.
Nykyään vasta lähinnä tulleet nuo "goottimetallistit", valkoiseksi puuteroidut naamat yms.
Osa pukeutuu tälle "noitalinjalle", osa ihan vain mustaan hameeseen, koruihin, nahkatakkiin yms.
Osalla tämä Siouxie Sioux -tyyli verkkosukkineen.
Goottikulttuurihan määritellään punk-kulttuurin alatyyliksi.
Se on myös 1800-luvun kauhukulttuurin perillinen ja saanut vaikutteita varhaisista gooteista.
Siihen kuuluu mm. kiinnostus "synkkiin" asioihin, kuten vampyyreihin yms, kiinnostus musiikkiin jne.
Suomalaisilta nettisivuilta saa sen käsityksen, että goottimiehet yrittää tavoitella vampyyrimaista ulkonäköä.
Mutta. 80-luvulla, kun goottikulttuuri kehittyi, vuosikymmenen goottirokkari, Andrew Eldrtch on antanut paljon vaikutteita.
Gooteista osa pukeutuu tuohon Eldritch-tyyliin, eli nahkahousuihin, nahkatakkiin ja aurinkolaseihin.
Ja monet ovat luoneet oman persoonallisen tyylinsä ja nykyään gootit ja metallistit sekoittaa turhankin helposti toisiinsa.
Ai niin, jos sanon mielipiteeni, niin itse goottinaisissa tykkään eniten tuon Patricia Morrison/Siouxie Siounx -suunnan edustajista.
Ne mustat vaatteet&naamavalkonen-edustajat on enemmän sitä goottimetallistilinjaa, josta en niin pidä.
Musiikissakin itse kuuntelen 80-luvun goottirockia, alternativea ja joskus punkia tai jotain psykedeelistä. Joskus perinteistä rockia. - Baal Magus Nebiros
Jaakko kirjoitti:
Ai on vai?
Musiikkikin metallia ja heviä?
Se on lähinnä tullut nyt viime vuosina.
Ja nuorempien keskuudessa. Kyllä ne perinteiset gootit kuuntelevat 80-luvun goottialternativeä, linjaa bauhaus, siouxie, sopor aeternus, sisters of mercy yms.
Eli pukeutumiselta on useanlaisia.
Nykyään vasta lähinnä tulleet nuo "goottimetallistit", valkoiseksi puuteroidut naamat yms.
Osa pukeutuu tälle "noitalinjalle", osa ihan vain mustaan hameeseen, koruihin, nahkatakkiin yms.
Osalla tämä Siouxie Sioux -tyyli verkkosukkineen.
Goottikulttuurihan määritellään punk-kulttuurin alatyyliksi.
Se on myös 1800-luvun kauhukulttuurin perillinen ja saanut vaikutteita varhaisista gooteista.
Siihen kuuluu mm. kiinnostus "synkkiin" asioihin, kuten vampyyreihin yms, kiinnostus musiikkiin jne.
Suomalaisilta nettisivuilta saa sen käsityksen, että goottimiehet yrittää tavoitella vampyyrimaista ulkonäköä.
Mutta. 80-luvulla, kun goottikulttuuri kehittyi, vuosikymmenen goottirokkari, Andrew Eldrtch on antanut paljon vaikutteita.
Gooteista osa pukeutuu tuohon Eldritch-tyyliin, eli nahkahousuihin, nahkatakkiin ja aurinkolaseihin.
Ja monet ovat luoneet oman persoonallisen tyylinsä ja nykyään gootit ja metallistit sekoittaa turhankin helposti toisiinsa.
Ai niin, jos sanon mielipiteeni, niin itse goottinaisissa tykkään eniten tuon Patricia Morrison/Siouxie Siounx -suunnan edustajista.
Ne mustat vaatteet&naamavalkonen-edustajat on enemmän sitä goottimetallistilinjaa, josta en niin pidä.
Musiikissakin itse kuuntelen 80-luvun goottirockia, alternativea ja joskus punkia tai jotain psykedeelistä. Joskus perinteistä rockia.Onneksi herra Eldritch vanhemmilla päivillään hieman viisastui ja siirtyi homosta goottirokista paskaan perusrokkiin.
http://www.thesistersofmercy.com/gen/vnettext/vnettext.htm
Tuota voisi jokainen PVC-pukuinen Sisters-fani hieman silmäillä. Auts?
----
Sitten itse vastaukseen:
Helpoin tapa tunnistaa nykygootti on esittää tämä kysymyssarja.
1) Näyttääkö hän homolta?
2) Onko hänellä päällään PVC:tä, samettia tai pitsiä?
3) ...mustaa sellaista?
4) Onko hänellä kaiken kaikkiaan ns. vitun rumat vaatteet?
5) Kuunteleeko hän paskaa musiikkia?
Mikäli vastaus on kyllä neljään tai useampaan kysymykseen, henkilö on todennäköisesti gootti tai Village Peoplen solisti. Kiitän.
PS. Jaakko, se kirjoitetaan "Siouxsie"
Saatanan siunausta, toivoo Baal Magus Nebiros, kavereiden kesken Baalis.
- Anonyymi
Goottius on että käytät paljon tummia sävyjä, hae googlesta vaikka "pastelli gotti" niin huomaat että sinä käytetään VÄREJÄ ja paljon mustaa. Ja jos olet gootti ei sun tarvii vaik kuunnella musiikkia josta et pidä. Pystyt kasaamaan itsesi ja luomaan ITSEÄSI. T:minä
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833825
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322699Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä952164Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201677Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?251531Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261488- 281471
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71444Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731423- 211300