Mikä on "goottityyli" ?

tiedoton

Kertokaa mulle, mitä tarkoittaa jos tyyppi "on gootti" ? Mä tahtoisin saada tietää, sillä mun kaveri sanoi että se tykkäis goottityylistä. Kertokaas viisaammat että millasta on olla goottityylinen?

13

3546

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfg

      Sellainen penis-keskeinen.

    • niin...

      se on semmonen ihminen joka pukeutuu mustiin vaatteisiin..ei sen kummempaa...onpas kummallista kun et kaveriltasi olisi voinut kysyä..no however..

      • Lover of Darkness

        Tyyli lähtöisin n. 1500- luvult jos ei aiemminkin..Pohjosmaista. Tavoitteena saavuttaa periaaatteessa vampyyrin ulkomuoto.Mustat vaatteet, synkkä meikki, kelttiläiset korut jnejne... Toivottavasti olin avuksi.


      • ^^Crimson^^
        Lover of Darkness kirjoitti:

        Tyyli lähtöisin n. 1500- luvult jos ei aiemminkin..Pohjosmaista. Tavoitteena saavuttaa periaaatteessa vampyyrin ulkomuoto.Mustat vaatteet, synkkä meikki, kelttiläiset korut jnejne... Toivottavasti olin avuksi.

        tollastahan tää lähinnä on..ite oon ollu gootti pari vuotta.enkä kadu:)


      • Lover of Darkness
        ^^Crimson^^ kirjoitti:

        tollastahan tää lähinnä on..ite oon ollu gootti pari vuotta.enkä kadu:)

        Mitä katumista??? Ei mitään. Ainakaan miun mielestä... Itsekkin kun saman henkinen olen.. Erottuupahan ainakin massasta ja ennen kaikkea sellasista "Vero Moda- Ritsoista"... Gootit kunniaan!


      • ^^Crimson^^
        Lover of Darkness kirjoitti:

        Mitä katumista??? Ei mitään. Ainakaan miun mielestä... Itsekkin kun saman henkinen olen.. Erottuupahan ainakin massasta ja ennen kaikkea sellasista "Vero Moda- Ritsoista"... Gootit kunniaan!

        gootit kunniaan ja sassiin:]!eipä minuakaan vero moda,only yms..vaatteet houkuttele..eikä ihme!


    • -chamois-

      Joo, mustiin pukeutuneita =)
      Jotkut käyttää hienoi kampauksii, korui, sit oon joskus nähnyt että on puuteroitu kasvot ihan valkoisiks =)

    • Kissa

      The Black Rose tai Morticia antaa vinkkeja lapsille. Molempien osoitteet loydatte Googlen kautta.

      • Tyttö88

        Goottivaatteet:mustaa,nahkaa,röyhelöitä,samettia...


    • Gootti

      Eli juu... noi mitä muut kerto, mut goottei on erilaisii. Ei ehkä pelkästää mustaa, mustaa ja mustaa, vaan myös violettii, lilaa, kirkkaanpunaista ja muita tummia sävyjä... Kokemuksesta tiiän, ja siinä saa ollakki huomion keskipiste. Tummat silmämeikit, mustaa huulipunaa, valkoista puuterii, paksuja kenkii ja maihareita, kirppareilta ostettuja mustia mekkoja, niitti- ja kelttiläiskoruja jne....
      Kokemattomat luulevat saatananpalvojaksi, mutta luulkoon. Pienet lapset pelkäävät, - siitä vaan.
      Musiikki on hevii, metallii...
      Mut jos kakarat alkavat tohon, en kannata.
      Se näyttää niin hoopolta kun ne ipanat yrittää meikata jotai silmänkin ympärille...
      Anyway, toivon että oli apuu...

      • Jaakko

        Ai on vai?
        Musiikkikin metallia ja heviä?

        Se on lähinnä tullut nyt viime vuosina.
        Ja nuorempien keskuudessa. Kyllä ne perinteiset gootit kuuntelevat 80-luvun goottialternativeä, linjaa bauhaus, siouxie, sopor aeternus, sisters of mercy yms.

        Eli pukeutumiselta on useanlaisia.
        Nykyään vasta lähinnä tulleet nuo "goottimetallistit", valkoiseksi puuteroidut naamat yms.
        Osa pukeutuu tälle "noitalinjalle", osa ihan vain mustaan hameeseen, koruihin, nahkatakkiin yms.

        Osalla tämä Siouxie Sioux -tyyli verkkosukkineen.

        Goottikulttuurihan määritellään punk-kulttuurin alatyyliksi.
        Se on myös 1800-luvun kauhukulttuurin perillinen ja saanut vaikutteita varhaisista gooteista.

        Siihen kuuluu mm. kiinnostus "synkkiin" asioihin, kuten vampyyreihin yms, kiinnostus musiikkiin jne.

        Suomalaisilta nettisivuilta saa sen käsityksen, että goottimiehet yrittää tavoitella vampyyrimaista ulkonäköä.
        Mutta. 80-luvulla, kun goottikulttuuri kehittyi, vuosikymmenen goottirokkari, Andrew Eldrtch on antanut paljon vaikutteita.
        Gooteista osa pukeutuu tuohon Eldritch-tyyliin, eli nahkahousuihin, nahkatakkiin ja aurinkolaseihin.
        Ja monet ovat luoneet oman persoonallisen tyylinsä ja nykyään gootit ja metallistit sekoittaa turhankin helposti toisiinsa.

        Ai niin, jos sanon mielipiteeni, niin itse goottinaisissa tykkään eniten tuon Patricia Morrison/Siouxie Siounx -suunnan edustajista.
        Ne mustat vaatteet&naamavalkonen-edustajat on enemmän sitä goottimetallistilinjaa, josta en niin pidä.

        Musiikissakin itse kuuntelen 80-luvun goottirockia, alternativea ja joskus punkia tai jotain psykedeelistä. Joskus perinteistä rockia.


      • Baal Magus Nebiros
        Jaakko kirjoitti:

        Ai on vai?
        Musiikkikin metallia ja heviä?

        Se on lähinnä tullut nyt viime vuosina.
        Ja nuorempien keskuudessa. Kyllä ne perinteiset gootit kuuntelevat 80-luvun goottialternativeä, linjaa bauhaus, siouxie, sopor aeternus, sisters of mercy yms.

        Eli pukeutumiselta on useanlaisia.
        Nykyään vasta lähinnä tulleet nuo "goottimetallistit", valkoiseksi puuteroidut naamat yms.
        Osa pukeutuu tälle "noitalinjalle", osa ihan vain mustaan hameeseen, koruihin, nahkatakkiin yms.

        Osalla tämä Siouxie Sioux -tyyli verkkosukkineen.

        Goottikulttuurihan määritellään punk-kulttuurin alatyyliksi.
        Se on myös 1800-luvun kauhukulttuurin perillinen ja saanut vaikutteita varhaisista gooteista.

        Siihen kuuluu mm. kiinnostus "synkkiin" asioihin, kuten vampyyreihin yms, kiinnostus musiikkiin jne.

        Suomalaisilta nettisivuilta saa sen käsityksen, että goottimiehet yrittää tavoitella vampyyrimaista ulkonäköä.
        Mutta. 80-luvulla, kun goottikulttuuri kehittyi, vuosikymmenen goottirokkari, Andrew Eldrtch on antanut paljon vaikutteita.
        Gooteista osa pukeutuu tuohon Eldritch-tyyliin, eli nahkahousuihin, nahkatakkiin ja aurinkolaseihin.
        Ja monet ovat luoneet oman persoonallisen tyylinsä ja nykyään gootit ja metallistit sekoittaa turhankin helposti toisiinsa.

        Ai niin, jos sanon mielipiteeni, niin itse goottinaisissa tykkään eniten tuon Patricia Morrison/Siouxie Siounx -suunnan edustajista.
        Ne mustat vaatteet&naamavalkonen-edustajat on enemmän sitä goottimetallistilinjaa, josta en niin pidä.

        Musiikissakin itse kuuntelen 80-luvun goottirockia, alternativea ja joskus punkia tai jotain psykedeelistä. Joskus perinteistä rockia.

        Onneksi herra Eldritch vanhemmilla päivillään hieman viisastui ja siirtyi homosta goottirokista paskaan perusrokkiin.

        http://www.thesistersofmercy.com/gen/vnettext/vnettext.htm

        Tuota voisi jokainen PVC-pukuinen Sisters-fani hieman silmäillä. Auts?

        ----

        Sitten itse vastaukseen:

        Helpoin tapa tunnistaa nykygootti on esittää tämä kysymyssarja.

        1) Näyttääkö hän homolta?
        2) Onko hänellä päällään PVC:tä, samettia tai pitsiä?
        3) ...mustaa sellaista?
        4) Onko hänellä kaiken kaikkiaan ns. vitun rumat vaatteet?
        5) Kuunteleeko hän paskaa musiikkia?

        Mikäli vastaus on kyllä neljään tai useampaan kysymykseen, henkilö on todennäköisesti gootti tai Village Peoplen solisti. Kiitän.


        PS. Jaakko, se kirjoitetaan "Siouxsie"


        Saatanan siunausta, toivoo Baal Magus Nebiros, kavereiden kesken Baalis.


    • Anonyymi

      Goottius on että käytät paljon tummia sävyjä, hae googlesta vaikka "pastelli gotti" niin huomaat että sinä käytetään VÄREJÄ ja paljon mustaa. Ja jos olet gootti ei sun tarvii vaik kuunnella musiikkia josta et pidä. Pystyt kasaamaan itsesi ja luomaan ITSEÄSI. T:minä

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1515
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      990
    Aihe