Nilkan tähystys

nivelrikko

Odottelen pääsyä nilkan tähystykseen, nivelrikon takia. Tarkoituksena on putsata sitä ja korjata ruston pintaa tai laittaa jokin siirrännäinen tms...
No, joka tapauksessa, jos kohtalo tovereita on kuulolla, niin kauan joutuupi olemaan kotosalla, kun työni on fyysistä (suht.rankkaa) jalkojen päällä oloa?
Kaikki aiheeseen liittyvän otan kiitollisena vastaan :)

4

1523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reino

Muistan päässeeni kotiin samana päivänä.

• kake_

Moro

Itsellä kaksi kertaa tehty tähystys nilkkaan. Ekalla kerralla lähinnä puhdistettiin ja tasoiteltiin.
      Viimeksi 1,5 kk sitten tehtiin luuhun reikiä, jotta aineenvaihdunta paranisi. Nilkassani kun on aika iso alue aivan kaljuna, jos ei kasva rustoa.

Saikkua on tarjottu, mutta en sitä ole tarvinnut koska olen opiskelija. Ekalla kerralla olisivat kirjoittaneet 2-3 viikko, toisella kerralla oli kielto ettei suuremmin saisi vielä pariin kuukauteen repiä.

Paljon siis on siitä kiinni mitä tehdään, toki paranemistahti on kaikilla erilainen. Paljon vaivoista nilkan alueella kärsineenä suosittelisin kuitenkin kuuntelemaan sitä omaa kehoa, ei ne saikku päivät sitä jalan kuntoa kerro. Tuntemusten mukaan, pieni kipu ei tapa.

Tärkeintä on että saat siihen jalkaan liikeradat ja lihasvoiman takasin mahdollisimman äkkiä, eli patistat sen puukottavan lääkäri kirjoittamaan fysioterapiaa, mikäli et itse tiedä miten sitä kuntouttaa.

• nivelrikko

Kiitokset vastauksista :)
        Itse olen tätä vaivaa kärsinyt ainakin nelisen vuotta ja nyt se on pahentunut niin, että jalka rasittuu jo tosi pienestä ja leposärky on välillä raastavaa.
        Ennen viimeisintä sairaslomaa tallasin töissä vaikka jalka oli kuin "tukki"...sitten viimein sainkin työterveydestä lähetteen ortopedille ja tässä ollaan sitten.

Totta, että riippuu siitä, mitä kintulle tehdään, mutta sen takia tässä vaan kyselin, kun on fyysinen työ, niin kuinka pian voi alkaa kantamaan painavia taakkoja ja olemaan n. 7 h jalkojen päällä...ja selviäähän se sitten lääkäriltä, mutta ennakoin tässä vaan.

• Anonyymi

Olin nilkan tähtys leikkauksessa 5 päivää sitten otettiin 5 mm irtopala pois joka oli tehnyt rustoraurioita ja kookas luupiikki poistettiin ja putsattiin oli paksua tulehdus nestettä 2 viikon päästä tikit poistetaan.. Nilkassa on voimakas nivelrikko myös 6 mm rustokasvain sääriluussa joka hyvä laatuinen.. Lääköri soittaa 5 viikon päästä.. Turvotusta ei juuri ole kohoasento ja kylmägeeli pakkausta pitänyt siinä kävely vähän kipulista hyvin jäykkä aamusin etenkin johtuu nivelrikosta luuduttaa ei vielä tarvitse päivä päivältä tulee paremmaksi kyynörkeppejä köytin 3 päivän ajan tälläisiä kokemuksia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      123
      2558
    2. 135
      1964
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      115
      1291
    4. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1286
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      77
      1141
    6. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      27
      1133
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      35
      1122
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1089
    9. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      96
      1053
    10. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      84
      1048
    Aihe