Mä oon aina luullut että se on joku vitsi ettei homot saisi luovuttaa verta! Ilmeisesti tämä on totta?
veripalvelun sivuilta: Miesten välinen seksi on pysyvä luovutuseste (hepatiitti- ja HIV-tartunnan mahdollisuus; tuoreiden HIV-tartuntojen määrä noin kymmenkertainen koko väestöön verrattuna)
Verenluovutus
8
1143
Vastaukset
- vastuullinen ihminen
Täytyy tunnustaa että itse ainakin käyn verenluovutuksessa säännöllisesti koska tiedän olevani terve. Eikä homous tartu veriteitse.
- ............
Niin eihän kukaan voi sitä tarkistaa onko homo vai hetero? Mulla on sellanen muistikuva että oon nähnyt jossain lehdessä uutisen että prosenttimääräsesti heteroseksuaalit saavat useimmin taudin (HIV, hepatiitti) yhdynnästä kuin homoseksuaalit.. En kyllä muista mistä oon lukenut, mut jotenki tuntuu ihan naurettavalta ettei homoseksuaali sais luovuttaa verta..
- valehtelet
............ kirjoitti:
Niin eihän kukaan voi sitä tarkistaa onko homo vai hetero? Mulla on sellanen muistikuva että oon nähnyt jossain lehdessä uutisen että prosenttimääräsesti heteroseksuaalit saavat useimmin taudin (HIV, hepatiitti) yhdynnästä kuin homoseksuaalit.. En kyllä muista mistä oon lukenut, mut jotenki tuntuu ihan naurettavalta ettei homoseksuaali sais luovuttaa verta..
veritestin kysymyskaavakkeissa. Eli jos harrastat suojaamatonta seksiä vakituisen partnerisi kanssa(joka ehkä ollut uskoton) niin sittenhän on... Anaaliseksissä tarttuvuus kuitenkin suurempi kuin heteroseksissä.
- ne..
valehtelet kirjoitti:
veritestin kysymyskaavakkeissa. Eli jos harrastat suojaamatonta seksiä vakituisen partnerisi kanssa(joka ehkä ollut uskoton) niin sittenhän on... Anaaliseksissä tarttuvuus kuitenkin suurempi kuin heteroseksissä.
tutkitaan ne veret huolellisesti ettei niissä ole mitään tauteja tm. kaikilta joka kerta
- kellä aikaa on niitä tarkas...
ne.. kirjoitti:
tutkitaan ne veret huolellisesti ettei niissä ole mitään tauteja tm. kaikilta joka kerta
Ja tartunta näkyy vasta jopa puolen vuoden jälkeen veressä, kun vasta-aineita on muodostunut.
Jos tänään saat taudin, huomenna menet testiin, on testitulos negatiivinen. - anaalista olet itse
valehtelet kirjoitti:
ja heteroseksikö ei voi olla anaaliseksiä? järjenkäyttö sallittua...
- bi-ihminen
...joka kerta kysymyskaavakkeen pariin kohtaan...
- lantern
Kysymyskaavakkeeseen tehtiin päivityksiä pari vuotta sitten. Ennen seksuaalinen kanssa käyminen aiheutti määräajaksi luovutusesteen, muistaakseni parin vuoden pituisen. Nyt kaikilla henkilöillä joilla on ollut suhde mieheen jolla on ollut suhde mieheen kuuluvat pois suljettavien listaan. Lista kuulemma tiukkenee koko ajan eli toiveita luovutuskiellon purkamiselle ei ole. En tosin olisi luovuttanut muutenkaan verta koska en usko kestäväni sitä että näen omaa verta niin paljon... mutta edes mahdollisuutta ei ole...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy82012Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1041346Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1101132Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861044Vauvat syntyvöät vihan lapsina?
Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O66995Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8188869- 76730
Unelma tilanne
Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j63720Iivarilla johtopäätösten aika
Kun veteraanipolitikko ja pumppuvoimalavastustaja Pikkarainen aloittaa eilen nähdyn ulosmarssin on Iivarilla johtopäätös36602Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.73602