Pinkin asenne leviää?

-hemuli-

Pinkillä on selkeä näkemys tämän hetkisestä naiskuvasta. Muun muassa Stupid girls -videolla Pink käyttää satiiria kuvatessaan näitä pinnalla olevia pissiksiä ja U Ur hand -video taas kuvaa naisten esineellistämistä ja asemaa miesten silmissä.

Mitä luulette, onko Pinkillä vaikutusta nuoriin tyttöihin ja heidän identiteettiin?

22

2300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaarlo Temmi

      En tiedä, mutta panisin sitä mieluusti.

    • Java

      Voi olla vaikutusta joihinkin, ainakin faneihinsa.

    • Finsternis

      Idolien kaarti on niin laaja, että sieltä jokainen teini löytää sopivan. Paris Hiltonista alkaen.

    • tyhmä teini

      Niin, tuntien ja tietäen tämän päivän teinien älykkyyden, voi perustellusti esittää kysymyksen, ymmärtääkö tällainen teini Pinkin tietoisen satiirin? Taitaa mennä sukkana toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Enemmänkin nuoren teinin huomio keskittyykin tossa u ur hand videossa varmaan Pinkin topin syvään uurteeseen ja ajatukseen saisiko samalla toppi- tai rintsikkauurteella söpöö ja ihkuu poitsuu hinkkaamaan pimpsaa yhden illan seikkailuun. Että näin - tällä kertaa...

      • toiset ei.

        Kyllä teineistäkin löytyy niitä älykkäitä ja vähemmän älykkäitä Paris Hilton wannabeita. Joten en ylestäisi koko teinipolvea yhdeksi harmaaksi massaksi.


      • -hemuli-
        toiset ei. kirjoitti:

        Kyllä teineistäkin löytyy niitä älykkäitä ja vähemmän älykkäitä Paris Hilton wannabeita. Joten en ylestäisi koko teinipolvea yhdeksi harmaaksi massaksi.

        Hainkin takaa juuri näitä nuoria, jotka ovat ehkä heränneet ajattelemaan Pinkin musiikin takia. Ovat ehkä tajunneet tämän satiirin. Toki mukaan mahtuu näitä, jotka eivät sitä näe ja toki löytyy poikia, jotkä ajattelevat ehkä enemmän juuri tätä panemista ja köyrintää, mikäli asian voi näin ilmaista.

        Mutta itse luulen, että pinkillä voi olla vaikutusta tyttöjen ajatteluun. Ehkä nuori feministi nostaa silloin päätään :)


      • --------
        -hemuli- kirjoitti:

        Hainkin takaa juuri näitä nuoria, jotka ovat ehkä heränneet ajattelemaan Pinkin musiikin takia. Ovat ehkä tajunneet tämän satiirin. Toki mukaan mahtuu näitä, jotka eivät sitä näe ja toki löytyy poikia, jotkä ajattelevat ehkä enemmän juuri tätä panemista ja köyrintää, mikäli asian voi näin ilmaista.

        Mutta itse luulen, että pinkillä voi olla vaikutusta tyttöjen ajatteluun. Ehkä nuori feministi nostaa silloin päätään :)

        Pink on antanut vaihtoehdon sille, millainen idoli voi olla. Ja on se hyvä, että tuollainen artisti, joka on kuitenkin kohtuu tunnettu, sanoo suoraan, ettei se bimbon leikkiminen ole välttämättä se kaikkein ihannoitavin tapa olla ja elää nuorena tyttönä.


    • minä_______

      No kyllä muhun ainakin joissakin shteissa pinkin asenne tarttuu..johtuneekohan siitä että olen kyseisen naisartistin fani.

    • Tuskin kukaan ainakaan näistä Suomen pissispelleistä edes tajuaa mistä Stupid Girls kertoo. Sama juttu U Ur Handin kanssa, se on katsokaas liian vaikeaa englantia näille...

      • ..........

        ja se Pinkin asenne on aika sekavaa. Kritisoi mm. britneyn ja Christinan puoli alasti hillumista samalla kun itse on yhtä minimaalisissa vetimissä omilla videoissa (jos ees niissäkään).
        Kai sillä jokin pointti puheissaan on mutta samalla hän vetää mattoa omien jalkojen alta.


      • P nk
        .......... kirjoitti:

        ja se Pinkin asenne on aika sekavaa. Kritisoi mm. britneyn ja Christinan puoli alasti hillumista samalla kun itse on yhtä minimaalisissa vetimissä omilla videoissa (jos ees niissäkään).
        Kai sillä jokin pointti puheissaan on mutta samalla hän vetää mattoa omien jalkojen alta.

        Tuotahan kutsutaan suomeksi tekopyhyydeksi. Tai sitten tuo on erittäin monikerroksista sarkasmia -Artisti dissaa bimboja joka on itsekkin lopulta bimbo(Vähissä vaatteissa videolla, typeryydet haastatteluissa ja jne)..mutta kaikki olikin vain suuniteltua, ja pink naureskelee Andy Kaufmanin tyyliin kulisseissa?
        Itse veikkaan että kyse on enneminkin samasta asiasta kuin rokkareiden "maailmanhalausimagoon" pyrkiminen, tai sitten huumeiden vastainen biisi narkomaanilta. Hyvä manageri tietää miten imagoa luodaan ja sitä kautta fanit ja media pysyy talutusnuorassa. Noh, Jacksonin tai Britneyn imagoissa on kyllä nykyään työsarkaa jopa huippumanagerilla :)

        Pink on tuoete joka myy hyvin "kapinallisella" asentellaan ollen kumminkin mtv kelpoinen. Eikä siinä loppujen lopuksi ole mitään pahaa, kunhan ei aleta mitään hirveetä tuubaa puskemaan ulos, vrt. Paris Hilton.


    • onn

      U Ur Hand on kyllä hyvä biisi. Siinä on asennetta.
      Mä nauroin sille kohdalle "you can say what you want to your boyfriends", se oli hauska. Ja on kiva sanoa ylimieliselle kusipäälle välillä että sä oot kuule oikean kätesi kanssa tänä iltana ;)

      "Stupid girls" ei oikein iskenyt ehkä sen takia että se on jotenkin stereotyyppinen. Ei Pink saa teinityttöjä lopettamaan ns. tyhmän esittämistä sillä että se ivaa niitä. Pinkin musiikin pitäis olla kannustavaa, näyttää tytöille että ne voi toimia toisella tavalla, ja että ne voi kyllä olla sekä fiksuja että seksikkäitä. Eikä pinnallinen tarkoita samaa kuin tyhmä.

      Pinkin (ja monen muunkin) mielestä on ehkä hauskaa tuntea itsensä jotenkin paremmaksi, fiksummaksi kuin ne "tyhmät tytöt." Mutta keitä ne sitten on? En itekään pidä siitä jos joku esittää idioottia, mutta se olis ehkä voinut sanoa asian positiivisemmin... Ja se tuntuu olevan aina ensimmäisenä haukkumassa esim. Britneytä ja muita seksillä myymisestä mutta tekee kyllä itse samaa..

      • Pinkin fani

        Mutta eihän Pink väitäkään, etteikö nainen saisi olla seksikäs.. Pääsanoma on, että ei tarvitse heittäytyä tyhmäksi ollakseen seksikäs. :) Eli toisin sanoen bimboileminen ei ole ainoa seksikkyyden muoto. Nainen voi omata mielipiteitä, menestyksekkään uran ja hänen ei tarvitse alistua miehille ollakseen seksikäs. Ja minun mielestäni tämä sanoma on erittäin hyvä. Ei Pink nuoria tyttöjä tyhmiksi hauku sillä tavalla, että he olisivat tyhmiä jo syntyessään. Eiei. Pinkin näkemyksen mukaan he heittäytyvät tyhmiksi aivan tietoisesti, he esittävät tyhmää. Pink ilmentää mielipiteitään melko hyvin Oprahin haastattelussa, joka oli vähän Stupid Girlsin julkaisun jälkeen. Jos kiinnostaa, niin katselkaa haastattelu vaikka Youtubesta. Siinä myös melko hyvin ilmennetään sitä, millaisia ihmisiä Pink näillä "tyhmillä tytöillä" tarkoittaa. Ja eihän Pink pelkästään ivaa - hän tarjoaa vaihtoehdon. Stupid Girls-videohan alkaa sillä kun tyttö miettii valitako jalkapallon vai ylilaihan barbin. Lopussa hän kuitenkin valitsee jalkapallon, eli tekee valinnan, ja "enkeli" voittaa.

        Joka tapuksessa tämän Pinkin ideologia tässä asiassa on niin monisyinen, että siihen kannattaa tutustua ihan huolella, ennenkö liian suuria johtopäätöksiä vetää :)


      • vielä..

        Sellanen juttu että Stupid Girls- biisi (sekä video) on tuomitseva, se mua siinä häiritsee. Ivaa, satiiria miksikä sitä nyt kutsuu.. Kyllähän siinä on muitakin asioita mutta se jäi jotenkin päälimmäisenä mieleen.

        En todellakaan halua että kukaan tyttö esittää bimboa, koska kuvittelee että ei voi olla fiksu ja seksikäs samaan aikaan ja valitsee sen bimbon roolin. Mutta mun täytyy sanoa, että jos pari kolme vuotta sitten (todella epävarmana teinityttönä) oisin tän kuullut niin ei tää mua ois rohkaissut. Musta Stupid girls on vähän tuomitseva, ei siitä pääse mihkään..


      • Pinkin fani
        vielä.. kirjoitti:

        Sellanen juttu että Stupid Girls- biisi (sekä video) on tuomitseva, se mua siinä häiritsee. Ivaa, satiiria miksikä sitä nyt kutsuu.. Kyllähän siinä on muitakin asioita mutta se jäi jotenkin päälimmäisenä mieleen.

        En todellakaan halua että kukaan tyttö esittää bimboa, koska kuvittelee että ei voi olla fiksu ja seksikäs samaan aikaan ja valitsee sen bimbon roolin. Mutta mun täytyy sanoa, että jos pari kolme vuotta sitten (todella epävarmana teinityttönä) oisin tän kuullut niin ei tää mua ois rohkaissut. Musta Stupid girls on vähän tuomitseva, ei siitä pääse mihkään..

        Joo kyllähän se totta on, että Stupid girl niin kappaleena kuin videonakin on melko kaksijakoinen. Varmasti jakaa mielipiteitä. Pink teki kyllä melko rohkean ratkaisun, kun otti esimerkkeihinsä tunnistettavia julkisuuden henkilöitä (Paris Hilson, Lindsey Lohan...) Uskon kyllä, että näillä ihmisillä on varaa Stupid Girlin kaltaiselle kritiikille. Tai jos ei ole, niin silloin julkisuus ja sen perusteet ovat melko heikolla pohjalla.

        Ja kyllähän videon ja kappaleen voi tuomitsevasti tulkita. Jokainen tekee siinä varmaan vähän omien kokemustensa pohjalta omat tulkinnat. Mutta en kuitenkaan nää syytä, miksi esim. äärimmäistä laihuuden tavoittelua ja minäkuvan vääristymistä ei voisi tuomita tai edes vähintään kritisoida? Ja mitä tohon bimbouteen tulee, niin voimme varmaan kaikki olla yhtä mieltä esim. Paris Hiltonin imagosta. Katsoin telkkarista yhden Parisin haastattelun, missä hän esitteli vaatekaappiaan. Kärjistämättä lähes ainoa asia mitä hän vaatteistaan kommentoi oli "It's hot". Mitään muuta hänestä ei irti saanut. Kyllä minulla ainakin olisi tuommoista käytöstä halu jollain tavalla...noh..sanotaan nyt sitten vaikka ivata. Sehän on aivan järjetöntä. Enkä keksi sen kritisoinnille oikein mitään muuta keinoa.

        Jos sitten tarkastellaan tätä Pinkin keinoa, niin eikö se kuitenkin ole se lähes ainoa, jolla voisi olla edes jotain vaikutusta. Nykymaailmassa populaarit musiikkivideot kuitenkin tavoittavat suuren osan nuorisoa. Kuitenkin ironia on melko haastava keino kritisoinnille, sillä sitä eivät välttämättä monet ymmärrä.

        Pinkin kappale voidaan myös käsittää propagandana, joka ei suinkaan ole vierasta nykypäivänä. Videollahan ja kappaleella pyritään vaikuttamaan ihmisten ajatteluun. Mielestäni propagandanäkökulmasta video onnistuu melko hyvin.

        Kuitenkin jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. :) On mukava, että tästäkin asiasta voi esittää eriäviä mielipiteitä ilman, että menee haistatteluksi ja sellaiseksi. Tuli aika pitkä litania, mutta siinä kuitenkin jotain minun ajatuksiani asiasta.


      • sinänsä
        Pinkin fani kirjoitti:

        Joo kyllähän se totta on, että Stupid girl niin kappaleena kuin videonakin on melko kaksijakoinen. Varmasti jakaa mielipiteitä. Pink teki kyllä melko rohkean ratkaisun, kun otti esimerkkeihinsä tunnistettavia julkisuuden henkilöitä (Paris Hilson, Lindsey Lohan...) Uskon kyllä, että näillä ihmisillä on varaa Stupid Girlin kaltaiselle kritiikille. Tai jos ei ole, niin silloin julkisuus ja sen perusteet ovat melko heikolla pohjalla.

        Ja kyllähän videon ja kappaleen voi tuomitsevasti tulkita. Jokainen tekee siinä varmaan vähän omien kokemustensa pohjalta omat tulkinnat. Mutta en kuitenkaan nää syytä, miksi esim. äärimmäistä laihuuden tavoittelua ja minäkuvan vääristymistä ei voisi tuomita tai edes vähintään kritisoida? Ja mitä tohon bimbouteen tulee, niin voimme varmaan kaikki olla yhtä mieltä esim. Paris Hiltonin imagosta. Katsoin telkkarista yhden Parisin haastattelun, missä hän esitteli vaatekaappiaan. Kärjistämättä lähes ainoa asia mitä hän vaatteistaan kommentoi oli "It's hot". Mitään muuta hänestä ei irti saanut. Kyllä minulla ainakin olisi tuommoista käytöstä halu jollain tavalla...noh..sanotaan nyt sitten vaikka ivata. Sehän on aivan järjetöntä. Enkä keksi sen kritisoinnille oikein mitään muuta keinoa.

        Jos sitten tarkastellaan tätä Pinkin keinoa, niin eikö se kuitenkin ole se lähes ainoa, jolla voisi olla edes jotain vaikutusta. Nykymaailmassa populaarit musiikkivideot kuitenkin tavoittavat suuren osan nuorisoa. Kuitenkin ironia on melko haastava keino kritisoinnille, sillä sitä eivät välttämättä monet ymmärrä.

        Pinkin kappale voidaan myös käsittää propagandana, joka ei suinkaan ole vierasta nykypäivänä. Videollahan ja kappaleella pyritään vaikuttamaan ihmisten ajatteluun. Mielestäni propagandanäkökulmasta video onnistuu melko hyvin.

        Kuitenkin jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. :) On mukava, että tästäkin asiasta voi esittää eriäviä mielipiteitä ilman, että menee haistatteluksi ja sellaiseksi. Tuli aika pitkä litania, mutta siinä kuitenkin jotain minun ajatuksiani asiasta.

        Kyllä kyseenalaistaa voi monella tavalla, ei iva ole ainoa keino; tosin propagandana sitä voi helposti käyttää. Tai muiden mollaaminen, vaikkakin Paris Hiltonin bimbokarikatyyri- imagosta olen samaa mieltä. Kun näyttää että Pink aina haukkuu muita artisteja sen sijaan että keskittyisi omaan kehittymiseensä esiintyjänä (ja muutenkin) ja sitä en voi sietää. Ja tuo haukkuminen koskee kaikkia, ei pelkästään Parisia tai Lindsayta. Pink taitaa myös olla kateellinen muutamille artisteille..

        Toisaalta se on hyvä että joku kokee asian tuolla tavalla; siis että tää Stupid Girls- biisi tarjoaa vaihtoehdon nuorille naisille tai toisenlaisen mallin naiseudelle. Ja ehkä Pink antaa erilaisen käsityksen tästäkin Stupid Girls- biisin tulkinnasta vaikkapa haastatteluissa kuin itse videossa?


      • familyportrait
        sinänsä kirjoitti:

        Kyllä kyseenalaistaa voi monella tavalla, ei iva ole ainoa keino; tosin propagandana sitä voi helposti käyttää. Tai muiden mollaaminen, vaikkakin Paris Hiltonin bimbokarikatyyri- imagosta olen samaa mieltä. Kun näyttää että Pink aina haukkuu muita artisteja sen sijaan että keskittyisi omaan kehittymiseensä esiintyjänä (ja muutenkin) ja sitä en voi sietää. Ja tuo haukkuminen koskee kaikkia, ei pelkästään Parisia tai Lindsayta. Pink taitaa myös olla kateellinen muutamille artisteille..

        Toisaalta se on hyvä että joku kokee asian tuolla tavalla; siis että tää Stupid Girls- biisi tarjoaa vaihtoehdon nuorille naisille tai toisenlaisen mallin naiseudelle. Ja ehkä Pink antaa erilaisen käsityksen tästäkin Stupid Girls- biisin tulkinnasta vaikkapa haastatteluissa kuin itse videossa?

        "kun näyttää että Pink aina haukkuu muita artisteja sen sijaan että keskittyisi omaan kehitykseensä esiintyjänä(ja muutenkin) ja sitä en voi sietää"

        Oletko ajatellut että ehkä A.Moore elikäs Pink ajattelee myös joistain aiheista ettei voi sietää jotain käytöstä? Kaikilla on jokin asia jota he eivät voi sietää. Ja hän ilmaisee tämän turhautumisensa kyseisistä aiheista laulun kautta.

        Ja mikä tulee tuohon kehitykseen niin sen huomaa vain kuuntelemalla vanhoja levyjä. Laulu on kehittynyt huomattavasti ja biisit ovat parantuneet kuten myös musiikki joka oli mielestä uudella levyllä aivan uskomattoman hyvä.


    • p!nkk!

      On sillä ainakin parempi vaikutus kuin jollain Paris Hiltonilla! Lisäksi P!nk puolustaa eläinten oikeuksia mikä tietenkin on hyvä asia.. On myös hyvä juttu että P!nk on oma itsensä eikä yritä esittää muuta kuin mitä on!

      • Itse kuulun Pinkin faneihin,mutta olen aina ihmetellyt artistin imagoa.Eikö ole jotenkin ristiriitaista,että hän sanoo haastatteluissa olevansa feministi,mutta silti kuitenkin itse pukeutuu hyvin rohkeasti videoissa ja lavalla?Vai ovatko rohkeat vaatteet vain keino herättää huomiota,jotta levyt myisivät?Olen saanut sellaisen käsityksen,että feministit jos ketkä vastustavat paljaan pinnan näyttämistä telkkarissa.Vai olenko saanut stereotyyppisen kuvan feministeistä?


      • Leena kirjoitti:

        Itse kuulun Pinkin faneihin,mutta olen aina ihmetellyt artistin imagoa.Eikö ole jotenkin ristiriitaista,että hän sanoo haastatteluissa olevansa feministi,mutta silti kuitenkin itse pukeutuu hyvin rohkeasti videoissa ja lavalla?Vai ovatko rohkeat vaatteet vain keino herättää huomiota,jotta levyt myisivät?Olen saanut sellaisen käsityksen,että feministit jos ketkä vastustavat paljaan pinnan näyttämistä telkkarissa.Vai olenko saanut stereotyyppisen kuvan feministeistä?

        stereotypia, sanon ma. Pink ei strippaile minkään levymyynnin edistämiseksi.


      • Zip1 kirjoitti:

        stereotypia, sanon ma. Pink ei strippaile minkään levymyynnin edistämiseksi.

        lisätä vielä että niin kuin eräät tekevät. Itse asiassa käytännössä kaikki muut naisartistit, kun ovat tajunneet viimein että ei ne kertakaikkiaan musiikillisesti pärjää.


    • Jokumansikka

      jotenkin kuulostaa kamalalta yleistää kaikki teini-ikäiset tytöt typeriksi idioottibimboiksi jotka eivät ymmärrä lauseen "I'm a cat" merkitystä.. Ihmiset tuntuu aliarvioivan nuoret ihan liian helposti, vaiks ei me oikeesti mitään vajaita olla, kaikki ainakaa :D Minä itse oon 16 v ja P!nkin faneja, ymmärrän sanat oikein hyvin, kiitos vaan, samoin kuin satyyrin, eikä se ole mua mihinkään suuntaan oo liikuttanut, naurattanut enemmänkin... On hienoo, että P!nk käsittelee tällasii asioita jotka on sille selvästi tärkeitä, ja jos ne johonki vaikuttaaki, ni aina paranee. Jotkut P!nkin biisit kyllä on pistänny ajattelemaan maailmaa..

      Ainakin mun mielest P!nk antaa hyvän esimerkin siit et pitää uskaltaa tehä mitä haluu, eiks juu? Kumminki mainitsee Britney Spearsin jne. ja muutenki. Ja ihan selvää ettei se mitään levyi sais myytyy jos sillä ois nunnakaapu päällä. lava-asujen täytyy olla näyttäviä, se on osa show:ta ja kuuluu nykymaailmaan ;D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7897
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      176
      1724
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1104
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1103
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      57
      977
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      187
      915
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      900
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      876
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      803
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      704
    Aihe